Γ.Δ.
1418.29 -0,09%
ACAG
+0,19%
5.35
BOCHGR
-0,44%
4.51
CENER
+1,16%
8.75
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
+0,66%
9.2
NOVAL
-0,62%
2.415
OPTIMA
-0,31%
12.8
TITC
+0,88%
34.25
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,28%
1.428
ΑΒΕ
-0,22%
0.453
ΑΔΜΗΕ
+0,21%
2.375
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.67
ΑΛΜΥ
0,00%
3.4
ΑΛΦΑ
+0,53%
1.613
ΑΝΔΡΟ
-1,55%
6.36
ΑΡΑΙΓ
+0,46%
9.845
ΑΣΚΟ
0,00%
2.55
ΑΣΤΑΚ
-2,28%
6.86
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
-30,00%
3.08
ΑΤΤΙΚΑ
+0,95%
2.12
ΒΙΟ
0,00%
5.3
ΒΙΟΚΑ
+0,61%
1.655
ΒΙΟΣΚ
+0,66%
1.525
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+1,56%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,23%
17.4
ΔΑΑ
+0,46%
7.826
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-0,73%
12.21
ΔΟΜΙΚ
+2,62%
2.94
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,33%
0.301
ΕΒΡΟΦ
-0,36%
1.4
ΕΕΕ
0,00%
33.62
ΕΚΤΕΡ
+2,60%
1.5
ΕΛΒΕ
-2,50%
4.68
ΕΛΙΝ
0,00%
2.02
ΕΛΛ
+0,38%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,34%
1.748
ΕΛΠΕ
+0,66%
6.86
ΕΛΣΤΡ
+0,98%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+1,63%
1.868
ΕΛΧΑ
-0,56%
1.77
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+2,58%
1.195
ΕΤΕ
-0,27%
7.314
ΕΥΑΠΣ
-2,45%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.76
ΕΥΡΩΒ
+0,75%
2.015
ΕΧΑΕ
+1,61%
4.41
ΙΑΤΡ
-1,33%
1.48
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.326
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.695
ΙΝΚΑΤ
+0,41%
4.865
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.39
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.91
ΙΝΤΕΚ
+0,86%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
-2,38%
1.025
ΙΝΤΚΑ
-0,72%
2.76
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.26
ΚΕΠΕΝ
+8,91%
2.2
ΚΛΜ
+1,37%
1.48
ΚΟΡΔΕ
+0,24%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,96%
1.05
ΚΟΥΕΣ
+0,35%
5.72
ΚΡΙ
-1,35%
14.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.934
ΛΑΒΙ
-1,89%
0.78
ΛΑΜΔΑ
-0,83%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
0,00%
0.248
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.76
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.79
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.15
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
-0,29%
3.43
ΜΙΝ
0,00%
0.545
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,43%
19.83
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.59
ΜΟΤΟ
+0,98%
2.585
ΜΟΥΖΚ
-3,08%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-0,81%
24.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,06%
33
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+2,84%
0.868
ΞΥΛΚ
0,00%
0.261
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-2,38%
20.5
ΟΛΠ
-0,17%
30.15
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.33
ΟΠΑΠ
+0,47%
15.07
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.797
ΟΤΕ
-0,59%
15.14
ΟΤΟΕΛ
-0,37%
10.7
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-0,42%
2.38
ΠΕΙΡ
-0,81%
3.819
ΠΕΡΦ
+0,87%
5.78
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
+2,52%
1.222
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,76%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
+0,92%
1.65
ΣΑΡ
+0,37%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,48%
0.342
ΣΙΔΜΑ
-1,58%
1.555
ΣΠΕΙΣ
+0,70%
5.78
ΣΠΙ
+1,86%
0.548
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.75
ΤΖΚΑ
0,00%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,48%
1.658
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
-0,27%
3.76
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

Πλακιωτάκης: Οι απαραίτητες παρεμβάσεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία

Τις στρατηγικές παρεμβάσεις που είναι απαραίτητες στη ναυτιλιακή βιομηχανία, προκειμένου να μπορέσει ο κλάδος να ανταποκριθεί στις μεγάλες και σημαντικές προκλήσεις, επισήμανε ο  Γιάννης Πλακιωτάκης, από το Νταβός της Ελβετίας.

«Η απανθρακοποίηση είναι η μεγαλύτερη πρόκληση»

«Λόγω της πανδημίας, αλλά και της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, χρειάζεται να αναπροσαρμόσουμε για άλλη μια φορά τις προτεραιότητές μας», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικήςκαι συνέχισε: «Όλοι πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι η ναυτιλία είναι μία παγκόσμια βιομηχανία και για αυτό το λόγο απαιτούνται παγκόσμιοι κανόνες.

Η απανθρακοποίηση είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η Ναυτιλία στο μέλλον με αποκορύφωμα τη διαθεσιμότητα σε ασφαλή, εναλλακτικά και με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, καύσιμα. Για να το πετύχουμε αυτό, χρειάζεται να συνεργαστούμε. Να ενώσουμε όλοι μαζί τις δυνάμεις μας και να παρουσιάσουμε ρεαλιστικές πολιτικές και εφαρμόσιμα μέτρα στον τομέα αυτό».

«Η Ελλάδα βρίσκεται σε μία διαδικασία μετάβασης στην πράσινη ακτοπλοΐα»

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, από το βήμα του GreekHouseDavos, όπου βρέθηκε μαζί με τον Υπουργό Επενδύσεων του Παναμά, José AlejandroRojas, τόνισε ότι «η Ελλάδα, βρίσκεται σε μία διαδικασία μετάβασης στην πράσινη ακτοπλοΐα, με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έχουμε στο μυαλό μας τα ηλεκτρικά πλοία και προετοιμάζουμε την αγορά για το κόστος αυτής της μετατροπής. Όμως αυτό που προέχει, αυτή τη στιγμή είναι η επιβίωση της Ελληνικής Ακτοπλοΐας.

Εξαιτίας της πολύ υψηλής αύξησης της τιμής του πετρελαίου, τα κόστη έχουν ανέβει κατακόρυφα. Αυτή είναι η σημαντικότερη επίπτωση της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. Γι’ αυτό το λόγο πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις κυρώσεις. Δεν πρέπει να βλάψουν περισσότερο τις οικονομίες και τους πολίτες μας, από τους Ρώσους».

«Είναι η στιγμή», συνέχισε ο κ. Πλακιωτάκης, «Να καταλάβουν όλοι, ιδιαίτερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ότι η ελληνική ναυτιλία και οι Έλληνες πλοιοκτήτες, μπορούν να εξασφαλίσουν τις ανάγκες της Ευρώπης σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Είναι η καλύτερη στιγμή να επανασυστηθεί η ναυτιλία στην κοινωνία καθώς οι περισσότεροι, δεν αντιλαμβάνονται πλήρως τη σημασία της».

«Η ελληνόκτητη ναυτιλία ελέγχει το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 59% της ευρωπαϊκής»

Ο κ. Πλακιωτάκης, εξήρε τη σημασία της διατήρησης της ναυτιλίας στην κορυφή του κόσμου παρά τα δύο χρόνια της πανδημίας, τονίζοντας ότι «έχουμε αποδείξει ότι η προτεραιότητά μας είναι να διασφαλίσουμε την ανταγωνιστικότητα του τομέα και την υψηλή ποιότητα υπηρεσιών σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ελληνόκτητη ναυτιλία ελέγχει το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 59% της ευρωπαϊκής».

Τι είπε για το ζήτημα της έλλειψης πληρωμάτων στη ναυτιλία

Κλείνοντας, ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε και στο μείζον ζήτημα της έλλειψης πληρωμάτων στη ναυτιλία τα επόμενα χρόνια: «Σύμφωνα με μελέτη του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου, θα υπάρξει μεγάλο έλλειμμα σε στελεχιακό δυναμικό για τη ναυτιλία. Τα κενά υπολογίζεται ότι θα φτάσουν τις 96.000 μέχρι το 2026».

Και αφού δήλωσε το ενδιαφέρον να βοηθήσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και στον τομέα αυτό, ανακοίνωσε ότι προετοιμάζει έως το τέλος του έτους ένα νέο πλάνο για να ενισχυθεί η ναυτική εκπαίδευση.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!