Γ.Δ.
1599.2 -0,30%
ACAG
+0,66%
6.09
AEM
-0,45%
4.489
AKTR
+0,38%
5.32
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
-2,33%
9.22
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
+0,85%
8.34
EVR
-0,87%
1.7
NOVAL
-0,79%
2.5
OPTIMA
+0,57%
14.2
TITC
+1,10%
41.4
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
-0,22%
2.25
ΑΒΕ
-2,57%
0.417
ΑΔΜΗΕ
-1,24%
2.79
ΑΚΡΙΤ
+4,64%
0.79
ΑΛΜΥ
-1,28%
4.23
ΑΛΦΑ
+0,22%
1.8495
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-0,63%
11.05
ΑΣΚΟ
-0,94%
3.16
ΑΣΤΑΚ
-0,55%
7.26
ΑΤΕΚ
-1,46%
1.35
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
+2,02%
0.706
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.35
ΒΙΟ
-1,56%
5.67
ΒΙΟΚΑ
-1,36%
1.82
ΒΙΟΣΚ
-0,65%
1.52
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-0,65%
1.54
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,38%
18.52
ΔΑΑ
-1,22%
8.87
ΔΑΙΟΣ
+3,51%
3.54
ΔΕΗ
+0,31%
13.03
ΔΟΜΙΚ
-0,90%
2.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,76%
0.36
ΕΒΡΟΦ
-0,52%
1.905
ΕΕΕ
+1,15%
40.46
ΕΚΤΕΡ
+4,71%
2.11
ΕΛΒΕ
0,00%
5.4
ΕΛΙΝ
+0,46%
2.18
ΕΛΛ
-0,34%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.27
ΕΛΠΕ
-1,27%
7.76
ΕΛΣΤΡ
-1,67%
2.35
ΕΛΤΟΝ
-0,76%
1.82
ΕΛΧΑ
-0,94%
2.11
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,45%
1.11
ΕΤΕ
+0,05%
8.394
ΕΥΑΠΣ
+0,59%
3.42
ΕΥΔΑΠ
-1,81%
5.97
ΕΥΡΩΒ
+1,17%
2.503
ΕΧΑΕ
-1,01%
4.9
ΙΑΤΡ
-1,00%
1.98
ΙΚΤΙΝ
-0,28%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-0,57%
1.735
ΙΝΛΙΦ
-1,47%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-1,50%
1.054
ΙΝΤΕΚ
-1,87%
5.78
ΙΝΤΕΤ
+2,30%
1.11
ΙΝΤΚΑ
-0,96%
3.11
ΚΑΡΕΛ
+1,25%
324
ΚΕΚΡ
0,00%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-0,22%
0.453
ΚΟΥΑΛ
-0,31%
1.302
ΚΟΥΕΣ
-0,16%
6.21
ΚΡΙ
0,00%
16.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.95
ΚΥΡΙΟ
-5,10%
0.968
ΛΑΒΙ
-0,88%
0.787
ΛΑΜΔΑ
-2,21%
6.65
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-8,02%
0.975
ΛΕΒΚ
+3,48%
0.238
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
+0,90%
3.36
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-0,89%
2.22
ΜΕΡΚΟ
-3,06%
38
ΜΙΓ
+0,53%
2.86
ΜΙΝ
+0,41%
0.494
ΜΟΗ
-0,54%
22.14
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.84
ΜΟΤΟ
+0,36%
2.77
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-0,95%
27.12
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,26%
3.82
ΜΠΡΙΚ
+0,84%
2.41
ΜΠΤΚ
-8,94%
0.56
ΜΥΤΙΛ
-0,65%
36.52
ΝΑΚΑΣ
-1,94%
3.04
ΝΑΥΠ
+1,98%
0.826
ΞΥΛΚ
+0,77%
0.263
ΞΥΛΠ
-9,09%
0.34
ΟΛΘ
+0,70%
28.6
ΟΛΠ
-1,34%
33.2
ΟΛΥΜΠ
-1,16%
2.56
ΟΠΑΠ
-0,41%
16.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.799
ΟΤΕ
-0,60%
14.81
ΟΤΟΕΛ
-1,09%
10.9
ΠΑΙΡ
+3,31%
0.998
ΠΑΠ
+0,78%
2.59
ΠΕΙΡ
-3,09%
4.584
ΠΕΡΦ
-0,75%
5.26
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.82
ΠΛΑΘ
0,00%
3.965
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,47%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
+1,67%
6.1
ΠΡΟΦ
-1,74%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+0,29%
1.715
ΣΑΡ
-0,49%
12.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,14%
0.348
ΣΙΔΜΑ
-2,20%
1.555
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.68
ΣΠΙ
-1,31%
0.602
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+1,01%
1.495
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1,53%
1.29
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+3,91%
0.266
ΦΡΛΚ
0,00%
4.19
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.75

Πλακιωτάκης: Οι απαραίτητες παρεμβάσεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία

Τις στρατηγικές παρεμβάσεις που είναι απαραίτητες στη ναυτιλιακή βιομηχανία, προκειμένου να μπορέσει ο κλάδος να ανταποκριθεί στις μεγάλες και σημαντικές προκλήσεις, επισήμανε ο  Γιάννης Πλακιωτάκης, από το Νταβός της Ελβετίας.

«Η απανθρακοποίηση είναι η μεγαλύτερη πρόκληση»

«Λόγω της πανδημίας, αλλά και της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, χρειάζεται να αναπροσαρμόσουμε για άλλη μια φορά τις προτεραιότητές μας», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικήςκαι συνέχισε: «Όλοι πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι η ναυτιλία είναι μία παγκόσμια βιομηχανία και για αυτό το λόγο απαιτούνται παγκόσμιοι κανόνες.

Η απανθρακοποίηση είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η Ναυτιλία στο μέλλον με αποκορύφωμα τη διαθεσιμότητα σε ασφαλή, εναλλακτικά και με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, καύσιμα. Για να το πετύχουμε αυτό, χρειάζεται να συνεργαστούμε. Να ενώσουμε όλοι μαζί τις δυνάμεις μας και να παρουσιάσουμε ρεαλιστικές πολιτικές και εφαρμόσιμα μέτρα στον τομέα αυτό».

«Η Ελλάδα βρίσκεται σε μία διαδικασία μετάβασης στην πράσινη ακτοπλοΐα»

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, από το βήμα του GreekHouseDavos, όπου βρέθηκε μαζί με τον Υπουργό Επενδύσεων του Παναμά, José AlejandroRojas, τόνισε ότι «η Ελλάδα, βρίσκεται σε μία διαδικασία μετάβασης στην πράσινη ακτοπλοΐα, με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έχουμε στο μυαλό μας τα ηλεκτρικά πλοία και προετοιμάζουμε την αγορά για το κόστος αυτής της μετατροπής. Όμως αυτό που προέχει, αυτή τη στιγμή είναι η επιβίωση της Ελληνικής Ακτοπλοΐας.

Εξαιτίας της πολύ υψηλής αύξησης της τιμής του πετρελαίου, τα κόστη έχουν ανέβει κατακόρυφα. Αυτή είναι η σημαντικότερη επίπτωση της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. Γι’ αυτό το λόγο πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις κυρώσεις. Δεν πρέπει να βλάψουν περισσότερο τις οικονομίες και τους πολίτες μας, από τους Ρώσους».

«Είναι η στιγμή», συνέχισε ο κ. Πλακιωτάκης, «Να καταλάβουν όλοι, ιδιαίτερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ότι η ελληνική ναυτιλία και οι Έλληνες πλοιοκτήτες, μπορούν να εξασφαλίσουν τις ανάγκες της Ευρώπης σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Είναι η καλύτερη στιγμή να επανασυστηθεί η ναυτιλία στην κοινωνία καθώς οι περισσότεροι, δεν αντιλαμβάνονται πλήρως τη σημασία της».

«Η ελληνόκτητη ναυτιλία ελέγχει το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 59% της ευρωπαϊκής»

Ο κ. Πλακιωτάκης, εξήρε τη σημασία της διατήρησης της ναυτιλίας στην κορυφή του κόσμου παρά τα δύο χρόνια της πανδημίας, τονίζοντας ότι «έχουμε αποδείξει ότι η προτεραιότητά μας είναι να διασφαλίσουμε την ανταγωνιστικότητα του τομέα και την υψηλή ποιότητα υπηρεσιών σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ελληνόκτητη ναυτιλία ελέγχει το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 59% της ευρωπαϊκής».

Τι είπε για το ζήτημα της έλλειψης πληρωμάτων στη ναυτιλία

Κλείνοντας, ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε και στο μείζον ζήτημα της έλλειψης πληρωμάτων στη ναυτιλία τα επόμενα χρόνια: «Σύμφωνα με μελέτη του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου, θα υπάρξει μεγάλο έλλειμμα σε στελεχιακό δυναμικό για τη ναυτιλία. Τα κενά υπολογίζεται ότι θα φτάσουν τις 96.000 μέχρι το 2026».

Και αφού δήλωσε το ενδιαφέρον να βοηθήσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και στον τομέα αυτό, ανακοίνωσε ότι προετοιμάζει έως το τέλος του έτους ένα νέο πλάνο για να ενισχυθεί η ναυτική εκπαίδευση.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!