Γ.Δ.
1452.5 0,00%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
0,00%
9.11
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
7.82
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.494
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.865
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.755
ΕΕΕ
0,00%
32.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
0,00%
7.3
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.84
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.334
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
0,00%
20.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.56
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
30.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
0,00%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.85
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.55
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

ΥΠΟΙΚ: Ν/σ για μεγέθυνση της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας

«Η μεγέθυνση της επιχειρηματικότητας, μεγεθύνει και την οικονομία της χώρα μας» τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης, κατά την έναρξη της συζήτηση του σχεδίου νόμου «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων, μέσω συνεργασιών και εταιρικών μετασχηματισμών» στην Επιτροπή Οικονομικών. Ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος υπογράμμισε πως το νομοσχέδιο αυτό «συνιστά τομή καθώς θεσπίζει γενναία φορολογικά κίνητρα για τη μεγέθυνση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την ανάπτυξη συνεργασιών»

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης, στην επί της αρχής συζήτηση του σχεδίου νόμου στην Επιτροπή, ανέφερε πως το βασικό πρόβλημα που έρχεται η κυβέρνηση με αυτή τη νομοθετική ρύθμιση να αντιμετωπίσει είναι η δυνατότητα μεγέθυνσης της επιχειρηματικότητας στη χώρα, καθώς με βάση όλες τις ευρωπαϊκές στατιστικές, οι επιχειρήσεις μας είναι πολύ μικρότερες από αντίστοιχες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Επισήμανε πως το πολύ μικρό μέγεθος μιας επιχείρησης την κάνει να μην είναι ανταγωνιστική και να μην μπορεί να έχει οικονομίες κλίμακος. Το πρόβλημα των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, ανέφερε, είναι καίριο για την ελληνική οικονομία και κυρίως της δυνατότητας στο να μπορούμε να τις βοηθήσουμε καθώς έχουν έλλειψη τραπεζικού προφίλ και πρόσβασης σε χρηματοπιστωτικά εργαλεία. Αυτός, εξήγησε, είναι και ο λόγος που μια σειρά από κίνητρα μπαίνουν σε επιδοτήσεις όπως του Ταμείου Ανάκαμψης που κατά κύριο λόγο ή συντριπτικά αφορούν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ενώ και στον Αναπτυξιακό Νόμο, οι επιδοτήσεις θα έχουν αυτή τη στόχευση. Ο αναπληρωτής υπουργός, υπογράμμισε πως αυτό το σχέδιο νόμου δεν αφορά τις μεγάλες επιχειρήσεις αλλά τις μικρές. Εκτίμησε πως δεν θα υπάρξει σοβαρό δημοσιονομικό κόστος. Αντιθέτως, περιμένει ότι θα έχουμε πρόσθετα έσοδα, γιατί θα μειωθεί η φοροδιαφυγή. Σημείωσε πως με τις διατάξεις του νομοσχεδίου διασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρχουν πλασματικές συγχωνεύσεις. Για τους αγρότες και τη συμβολαιακή γεωργία ανέφερε πως παρέχεται ένα πάρα πολύ ισχυρό κίνητρο σε αυτούς που συνεργάζονται. Επίσης, δεν αποκλείονται και οι μικρές επιχειρήσεις που ήδη έχουν προχωρήσει σε συγχώνευση καθώς αίρεται η ρήτρα της πενταετίας που υπήρχε.

Ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος, από τη δική του πλευρά, τόνισε πως η κυβέρνηση δεν περιορίζεται μόνο στη στήριξη της πραγματικής οικονομίας και των επιχειρήσεων με άμεσα μέτρα, αλλά ταυτόχρονα με αυτό το σχέδιο νόμου λαμβάνει μέτρα για την παροχή καινοτόμων, γενναίων φορολογικών κινήτρων για μετασχηματισμούς πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και συνεργασίες προσώπων. Πρόκειται, όπως είπε, για μια επιλογή που την επιβάλλει η ελληνική οικονομία για να γίνουν πιο ισχυρές και περισσότερο ανταγωνιστικές οι μικρές και μεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις και να ενισχυθεί η λογική της συνεργασίας προσώπων σε όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας. Προσέθεσε πως αυτό είναι μία στρατηγική επιλογή για την μεγέθυνση της ελληνικής οικονομίας, γεγονός που μεταφράζεται σε βιώσιμους και θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, σε αύξηση της απασχόλησης και του εισοδήματος των εργαζομένων. Επισήμανε πως η φορολογική πολιτική μπορεί και οφείλει να έχει αναπτυξιακό χαρακτήρα και αυτό επιβεβαιώνεται πλήρως μέσα από τις διατάξεις και τις στοχεύσεις αυτού του νομοσχεδίου. Μεταξύ των φορολογικών κινήτρων που χορηγούνται για συγχωνεύσεις και μετασχηματισμούς είναι η απαλλαγή κατά 30% από την καταβολή του φόρου εισοδήματος επί των φορολογητέων κερδών της νέας εταιρείας ή του συνεργαζόμενου προσώπου. Το συνολικό φορολογικό όφελος αυτού του μέτρου μπορεί να ανέλθει σε έως 500.000 ευρώ για τους μετασχηματισμούς και σε έως 125.000 ευρώ για τη συνεργασίες προσώπων για κάθε συνεργαζόμενο πρόσωπο. Οι ωφελούμενοι μπορούν να κάνουν χρήση αυτού του φορολογικού οφέλους εντός εννέα φορολογικών ετών. Σημείωσε πως παρέχονται γενναία φορολογικά κίνητρα για την ανάπτυξη συνεργασιών στον αγροτικό τομέα.

Οι θέσεις των κομμάτων

Η εισηγήτρια της ΝΔ Μίκα Ιατρίδου ζήτησε την υπερψήφιση του νομοσχεδίου τονίζοντας πως η κυβέρνηση προωθεί ένα συνεκτικό σχέδιο και συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο ευνοεί τις συνεργασίες και ενδυναμώνει τις επιχειρήσεις, δημιουργώντας και τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία καλύτερων θέσεων εργασίας.

Η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνα Παπανάτσιου ανέφερε πως το νομοσχέδιο αυτό που αφορά την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής κοινωνίας και της οικονομίας είναι σε πλήρη ευθυγράμμιση με τις επιταγές της έκθεσης Πισσαρίδη. Το νομοσχέδιο δεν φαίνεται να εντάσσεται σε κάποιο συνολικότερο πολιτικό σχέδιο αλλά ακολουθεί το ξεπερασμένο πλέον φιλελεύθερο μοντέλο της φτηνής ανάπτυξης, χαμηλό κόστος εργασίας, χαμηλοί φορολογικοί συντελεστές για τις επιχειρήσεις, περιορισμένη προστασία περιβάλλοντος και πολιτιστικής κληρονομιάς. Θεωρεί ως μοχλό ανάπτυξης την αγορά και τις μικρές επιχειρήσεις αποτελούν κατάλοιπο του παρελθόντος που πρέπει να εξαλειφθεί. Περιμέναμε, είπε, την πραγματική ενίσχυση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων ειδικά μετά την πανδημία. Αντίθετα η κυβέρνηση εντείνει την προσπάθειά της για αναδιάρθρωση στην αγορά, θεσμοθετεί κίνητρα, ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη συγκέντρωση της μερίδας της αγοράς σε όλο και λιγότερους με το πρόσχημα της οικονομίας κλίμακας. Από τις συγχωνεύσεις που προωθούνται δεν αποφεύγεται η επικράτηση μιας κυρίαρχης εταιρείας στο νέο σχήμα. Υπογράμμισε πως η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα αποτελεί ζωτικό τμήμα της ελληνικής οικονομίας και απαιτείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο παρεμβάσεων για την ενίσχυσή της, αντιλαμβανόμενοι τα ειδικά χαρακτηριστικά της ελληνικής πραγματικότητας. Αν δεν σεβαστούμε αυτά τα χαρακτηριστικά, σημείωσε, θα βρεθούμε αντιμέτωποι με έκρηξη ανεργίας, μείωση της παραγωγικότητας και αρνητικές επιπτώσεις για την ήδη επιβαρυμένη οικονομία μας.

Ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ Κώστας Σκανδαλίδης ανέφερε πως το κόμμα του είναι υπέρ των κινήτρων για τις συγχωνεύσεις μικρομεσαίων επιχειρήσεων, εφόσον αυτές δεν στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό, σε εθνικό επίπεδο, αλλά και σε τοπικό επίπεδο. Επισήμανε ότι τα κίνητρα για συνεργασίες και συνέργειες επιχειρήσεων είναι δομικά στοιχεία κύριων προγραμματικών κειμένων του ΠΑΣΟΚ ενώ σε σχέση με τον παρόν νομοσχέδιο, ανέφερε πως το κόμμα του έχει τρεις σημαντικές ενστάσεις: η πρώτη αφορά την κλαδική διάσταση του νομοσχεδίου, η δεύτερη την περιφερειακή και χωροταξική και η τρίτη την ενίσχυση της απασχόλησης. Σε ό,τι αφορά την κλαδική διάρθρωση, ανέφερε πως δεν είναι σωστό να υπάρχει μια οριζόντια πολιτική καθώς ο κάθε κλάδος έχει διαφορετική δυνητική προστιθέμενη αξία για την οικονομία της χώρας και ως εκ τούτου, πρέπει να έχει εντελώς διαφορετική στάθμιση των παρεχόμενων κινήτρων. Για την χωρική διάσταση των συνεργιών και των δικτύων ανέφερε πως είναι κρίσιμο, οι συγχωνεύσεις και οι συνέργειες να ενθαρρυνθούν να γίνουν σε οργανωμένες βιομηχανικές περιοχές, σε θεματικά βιοτεχνικά πάρκα και σε χώρους συγκέντρωσης και μεταποίησης αγροτικής παραγωγής και εν γένει σε οργανωμένους υποδοχείς επιχειρήσεων, όπως επίσης και να υπάρχει και μια περιφερειακή διάσταση, που έχει σχέση με τη γενικότερη ανάπτυξη των περιφερειών της χώρας. Επίσης, προσέθεσε πως τα φορολογικά κίνητρα θα έπρεπε να συμβαδίζουν με την αύξηση των θέσεων εργασίας.

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής δήλωσε αντίθετος με το σχέδιο νόμου καθώς όπως είπε επιταχύνεται η συγκέντρωση του κεφαλαίου σε βάρος των αυτοαπασχολουμένων. Εδώ, είπε ο βουλευτής, φωτογραφίζεται κυριολεκτικά η σύγκλιση και της Νέας Δημοκρατίας με τον Σύριζα, όπως και όλων των αστικών κομμάτων εν γένει, καθώς συνδέεται και αυτό άμεσα με την επιδίωξη της καπιταλιστικής ανάπτυξης στη χώρα μας. Επισήμανε πως το νομοσχέδιο αντιμετωπίζει το ίδιο τις μικρές επιχειρήσεις των αυτοαπασχολουμένων με τα μεγαθήρια και τους μονοπωλιακούς ομίλους. Δεν πρόκειται να επιφέρει τίποτα θετικό για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αντίθετα θα ευνοήσει τις μεγάλες επιχειρήσεις, είπε ο κ. Δελής. Προανήγγειλε ότι ΚΚΕ θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο και κάλεσε τους αυτοαπασχολούμενους να δράσουν από κοινού με την εργατική τάξη ενάντια στον κοινό εχθρό τους, που είναι τα μονοπώλια και το κεφάλαιο.

Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Βασίλης Βιολιάρδος ανέφερε πως το σχέδιο νόμου μπορεί να έχει κάποια φορολογικά κίνητρα για εξαγορές και συγχωνεύσεις εταιρειών και φυσικών προσώπων, όπως επίσης για τον αγροτικό τομέα, εντούτοις δεν φαίνεται να υπαγορεύεται από την ανάγκη βιώσιμης ανάπτυξης της οικονομίας που έχει τελματώσει. Καταλόγισε στην κυβέρνηση πως διακατέχεται με μία προκατάληψη εναντίον των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και είναι υπέρ της συγκέντρωσης σε όλους τους κλάδους και τομείς της οικονομίας. Εκτίμησε πως το νομοσχέδιο δεν πρόκειται να βοηθήσει στη δημιουργία μεγάλων επιχειρήσεων, αφού δεν υπάρχουν πολλές βιομηχανίες, ενώ έχει κυριολεκτικά διαλυθεί ο παραγωγικός ιστός της χώρας με ευθύνη των κυβερνήσεων της Μεταπολίτευσης και ειδικά των μνημονίων.

Ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ 25 Γιώργος Λογιάδης καταλόγισε στην κυβέρνηση πως και εδώ είναι πιστή στις ιδεοληψίες της, στο νεοφιλελεύθερο δόγμα της μετατροπής της κρίσης σε ευκαιρία, όχι για τους πολλούς, εν προκειμένω τις χειμαζόμενες πολύ μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες, αλλά για τους λίγους και εκλεκτούς φίλους της. Με το υπό συζήτηση νομοθέτημα, είπε, επιχειρεί να θεσμοθετήσει ένα ευνοϊκότερο πλαίσιο που αποσκοπεί, όχι στην επιβίωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και επαγγελματιών, αλλά στη συγκεντροποίηση του κεφαλαίου και την ταυτόχρονη υπαλληλοποίηση μικρομεσαίων και επαγγελματιών. Για εμάς, το ΜέΡΑ25, προσέθεσε ο βουλευτής, ο χώρος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων χρήζει ιδιαίτερης φροντίδας, καθώς είναι η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας και αυτές που επλήγησαν πιο βάναυσα από την παρατεταμένη οικονομική κρίση.

Αύριο το μεσημέρι, στην Επιτροπή Οικονομικών θα πραγματοποιηθεί η ακρόαση φορέων και στη συνέχεια η επί των άρθρων συζήτηση. Η δεύτερη ανάγνωση του νομοσχέδιου ορίσθηκε για το μεσημέρι της Πέμπτης ώστε να είναι έτοιμο για να εισαχθεί για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!