Γ.Δ.
1510.93 +0,30%
ACAG
-0,50%
5.92
BOCHGR
0,00%
4.75
CENER
+0,50%
10
CNLCAP
+0,69%
7.25
DIMAND
+0,12%
8.27
EVR
0,00%
1.505
NOVAL
+0,42%
2.37
OPTIMA
-0,16%
12.76
TITC
-0,13%
39.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,82%
1.73
ΑΒΕ
-0,90%
0.441
ΑΔΜΗΕ
+3,51%
2.8
ΑΚΡΙΤ
+1,33%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,67%
4.475
ΑΛΦΑ
-0,23%
1.723
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,76%
10.38
ΑΣΚΟ
+3,57%
3.19
ΑΣΤΑΚ
+2,25%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.45
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
-0,26%
0.78
ΑΤΤΙΚΑ
-0,88%
2.26
ΒΙΟ
-0,17%
5.87
ΒΙΟΚΑ
-2,45%
1.99
ΒΙΟΣΚ
+0,31%
1.63
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-1,74%
2.26
ΓΕΒΚΑ
+1,08%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.58
ΔΑΑ
+0,96%
8.228
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,55%
12.67
ΔΟΜΙΚ
-0,33%
2.985
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,13%
0.335
ΕΒΡΟΦ
+12,11%
2.13
ΕΕΕ
+0,60%
33.58
ΕΚΤΕΡ
-1,07%
1.85
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-1,70%
2.31
ΕΛΛ
-0,34%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,20%
2.22
ΕΛΠΕ
-0,39%
7.7
ΕΛΣΤΡ
+1,44%
2.12
ΕΛΤΟΝ
+1,62%
1.882
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.235
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
+1,69%
8.048
ΕΥΑΠΣ
+1,20%
3.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.92
ΕΥΡΩΒ
+0,47%
2.357
ΕΧΑΕ
+0,41%
4.85
ΙΑΤΡ
+1,53%
1.655
ΙΚΤΙΝ
+3,76%
0.373
ΙΛΥΔΑ
+11,76%
1.9
ΙΝΚΑΤ
+1,47%
4.82
ΙΝΛΙΦ
-0,42%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,13%
1.072
ΙΝΤΕΚ
-0,81%
6.14
ΙΝΤΕΤ
+2,08%
1.225
ΙΝΤΚΑ
+5,31%
3.175
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
348
ΚΕΚΡ
+7,39%
1.38
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.73
ΚΟΡΔΕ
+9,68%
0.487
ΚΟΥΑΛ
-3,45%
1.4
ΚΟΥΕΣ
+0,98%
6.16
ΚΡΙ
-1,54%
16
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
+4,50%
1.045
ΛΑΒΙ
+1,62%
0.815
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.37
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.01
ΛΕΒΚ
+2,31%
0.266
ΛΕΒΠ
+27,36%
0.27
ΛΟΓΟΣ
+0,63%
1.6
ΛΟΥΛΗ
+0,35%
2.89
ΜΑΘΙΟ
+1,34%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+2,59%
2.38
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+2,71%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-0,28%
21.2
ΜΟΝΤΑ
-0,27%
3.76
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,92%
25.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-1,83%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,06%
34.18
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
-1,00%
0.792
ΞΥΛΚ
-0,35%
0.285
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
22
ΟΛΠ
-0,66%
30.25
ΟΛΥΜΠ
+3,19%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,63%
15.7
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
+2,17%
15.1
ΟΤΟΕΛ
+1,83%
11.1
ΠΑΙΡ
+9,76%
1.08
ΠΑΠ
+2,80%
2.57
ΠΕΙΡ
+0,36%
4.195
ΠΕΡΦ
+0,17%
5.85
ΠΕΤΡΟ
-0,72%
8.3
ΠΛΑΘ
+5,76%
4.22
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.6
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
-1,27%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,93%
5.4
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.74
ΣΑΡ
+0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+2,53%
0.365
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.6
ΣΠΕΙΣ
+0,98%
6.18
ΣΠΙ
+4,44%
0.658
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
20.04
ΤΖΚΑ
+1,79%
1.71
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,97%
0.204
ΦΡΛΚ
+2,43%
4
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Πλακιωτάκης: Νέα εποχή για το Yachting με την Ελλάδα πρωταγωνιστή

Το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ανάπτυξη και την λειτουργία των πλοίων αναψυχής, αλλά και των ημερόπλοιων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο εγκρίθηκε σήμερα από τη Βουλή, σχολίασε ο υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης.

Όπως τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης μιλώντας την Βουλή, «το νέο νομοθετικό πλαίσιο οδηγεί τον κλάδο του θαλασσίου τουρισμού σε μια νέα εποχή με ασφάλεια, σχέδιο και όραμα», ενώ, όπως επεσήμανε, «τοποθετεί πλέον την Ελλάδα στον χάρτη των ισχυρών κρατών του σύγχρονου yachting».

«Το νέο νομοθετικό πλαίσιο», υπογράμμισε ο κ. Πλακιωτάκης, «ενσωματώνει όλες τις σύγχρονες τάσεις του θαλασσίου τουρισμού, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για το γιώτινγκ μιας και οι προβλέψεις του παρέχουν πλέον την δυνατότητα στην Ελλάδα να αξιοποιήσει πλήρως τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της αποκομίζοντας πολλά και σημαντικά οφέλη όχι μόνο για την ελληνική οικονομία, αλλά και για την ελληνική κοινωνία.

Το yachting, πρόσθεσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, «αποτελεί για μας και ως κυβέρνηση και ως κόμμα ένα εξόχως σημαντικό κεφάλαιο».

Ακριβώς γι΄ αυτό, συνέχισε, «η νομοθετική μας παρέμβαση είναι ολιστική και όχι αποσπασματική. Αξιοποιεί πλήρως το συγκριτικό πλεονέκτημα της πατρίδας μας και δεν το ακυρώνει.

Στηρίζεται σε ενδελεχή μελέτη του χώρου, βασίζεται στο όραμα και την πίστη στις αξίες μιας φιλελεύθερης οικονομίας, η οποία παράγει πλούτο και κοινωνική ευημερία σε κάθε επίπεδο και όχι σε ιδεοληψίες και αναχρονιστικές αντιλήψεις που βάζουν φρένο στην ανάπτυξη».

Οι 3 βασικοί άξονες του νομοθετικού πλαισίου

Αναλυτικότερα το νέο νομοθετικό πλαίσιο κινείται σε τρεις βασικούς άξονες:

α) Στον εκσυγχρονισμό και την κωδικοποίηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου,

β) Στην εισαγωγή καινοτομιών και επιτυχημένων διεθνών πρακτικών, και

γ) Στην δημιουργία του ψηφιακού πλέγματος που θα διασυνδέει τους ενδιαφερόμενους με το κράτος – γρήγορα, ευέλικτα και αποδοτικά.

Με τις βασικές τομές που προβλέπονται για πρώτη φορά επιλύονται προβλήματα που έχουν ανακύψει από την εφαρμογή του υφιστάμενου πλαισίου και έχουν σταθεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη του κλάδου.

Για τον λόγο αυτό η θεσμοθέτηση ενός σύγχρονου, απλοποιημένου και σαφούς πλαισίου δραστηριοποίησης των σκαφών αναψυχής στη Χώρα μας, πρέπει να εστιάζει :

-Στην ανάδειξη του νησιωτικού και θαλάσσιου χώρου ως βασικού στοιχείου του παραγωγικού ιστού της Χώρας,

-Στην περιφερειακή ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών των νησιών και των παράκτιων περιοχών,

-Στη δημιουργία ενός σταθερού περιβάλλοντος για την προώθηση της επιχειρηματικότητας και την προσέλκυση κεφαλαίων, και

-Στην παράλληλη ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών και την εν γένει προώθηση της ελληνικής ναυτοσύνης και κουλτούρας.

Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο :

-Καταργείται το εμπόδιο στη δραστηριοποίηση των super-mega και gigayachts, τα οποία θα μπορούν πλέον να εκκινούν και να τελειώνουν τους πλόες τους σε ελληνικά λιμάνια υπό αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις. Για περιορισμένο αριθμό ημερών, με καταβολή ειδικού τέλους, με προπληρωμή του ΦΠΑ και φυσικά μέσω άδειας που εκδίδεται πλήρως και αποκλειστικά με ψηφιακό τρόπο.

-Εισάγεται νέο τέλος – δημόσιο έσοδο για τα πλοία αναψυχής που ενώ εκκινούν και καταλήγουν στο εξωτερικό, εντούτοις όλο κατ’ ουσίαν το ταξίδι τους, όλη η τουριστική τους δραστηριότητα πραγματοποιείται στις θάλασσες και τα νησιά μας. Τα σκάφη αυτά διατηρούν πάντα την δυνατότητα να υψώσουν την Ελληνική σημαία και μπορούν να δραστηριοποιούνται μόνιμα στην Ελλάδα μέσω της ένταξής τους στο εθνικό Μητρώο των σκαφών αναψυχής, ώστε να αποφεύγουν και την καταβολή του νέου αυτού τέλους.

-Αναμορφώνονται ολιστικά από 1η Ιανουαρίου 2023, τα θέματα στελέχωσης – ασφάλισης – απασχόλησης. Με συμφωνία των φορέων και λαμβάνοντας υπόψη όλες τιςαναγκαίες παραμέτρους και πραγματικές ανάγκες με γνώμονα την προστασία της ανθρώπινης ζωής και την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την βελτίωση των όρων και συνθηκών εργασίας επί των πλοίων αναψυχής.

-Αντιμετωπίζονται οι αντιφατικές ασφαλιστικές διατάξεις που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην ισχύουσα νομοθεσία ειδικά για τους κυβερνήτες.

-Για πρώτη φορά ρυθμίζεται η ασφάλιση του λοιπού και βοηθητικού προσωπικού, μη ναυτικών ειδικοτήτων των πλοίων αναψυχής που απασχολείται, πλέον της τηρούμενης οργανικής σύνθεσης.

-Θεσμοθετούνται απαλλαγές στις μεμονωμένες κινήσεις πλοίου κενού επιβατών – τα λεγόμενα empty-runs.

-Ψηφιοποιούνται πλήρως οι διαδικασίες που αφορούν στην ίδρυση ΝΕΠΑ, καθώς και σε σειρά άλλων ενεργειών που συνδέονται με τον κλάδο όπως το e-ΕΙΠΑ, το e-ναυλοσύμφωνο, τον e-απόπλου/e-κατάπλου, το e-ανοιχτή θάλασσα, την e-αργία και e-ακινησία, αλλά και η αναβάθμιση του e-Μητρώου Πλοίων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!