Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Γ. Πλακιωτάκης: Προοπτική ισχυρής ανάπτυξης για τον θαλάσσιο τουρισμό

Στον χάρτη των ισχυρών κρατών στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού τοποθετεί πλέον την Ελλάδα το νέο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο προβλέπει τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου δραστηριοποίησης των σκαφών αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων.

Στόχος του νέου σχεδίου νόμου που παρουσιάσθηκε σήμερα στην Βουλή από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πλακιωτάκης, «η πολυνομία, οι παρωχημένες και ανεφάρμοστες διατάξεις, ο προστατευτισμός, η απουσία ψηφιακών εργαλείων, η γραφειοκρατία, αλλά και η έλλειψη τόλμης για μεταρρυθμίσεις και αλλαγές, κράτησαν την Ελλάδα μακριά από πολλά και σημαντικά οφέλη που προφέρει στις τοπικές κοινωνίες, αλλά και στην εθνική οικονομία, ο θαλάσσιος τουρισμός με μεγάλα σκάφη αναψυχής».

«Για τον λόγο αυτό», πρόσθεσε, «η αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο και τη λειτουργία του yachting, αποτελεί επιτακτική αναγκαιότητα και αυτήν ακριβώς την αλλαγή υπηρετεί το εν λόγω Σχέδιο Νόμου το οποίο δημιουργεί ισχυρές προϋποθέσεις και δυνατότητες ανάπτυξης σε έναν τομέα, που η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θεωρεί σημαντικό.

Με βάση τις διατάξεις του σχεδίου νόμου :

  • Δημιουργείται ένα συνεκτικό νομοθέτημα, που ορίζει το σύγχρονο θεσμικό της δραστηριοποίησης και της εκμετάλλευσης πλοίων αναψυχής.
  • Εκσυγχρονίζονται και απλοποιούνται οι διαδικασίες ίδρυσης και λειτουργίας των Ναυτιλιακών Εταιρειών Πλοίων Αναψυχής και των Εταιρειών Ιδιωτικών Πλοίων Αναψυχής.
  • Απελευθερώνεται, υπό όρους και προϋποθέσεις, η δραστηριοποίηση επαγγελματικών πλοίων ε mega – super – gigayachts υπό σημαία άλλη, πλην της ελληνικής άνω των 35 μ.
  • Θεσπίζονταιηλεκτρονικές εφαρμογές διασυνδεδεμένες με υφιστάμενα Μητρώα, ώστε σταδιακά να ψηφιοποιηθούν πλήρως όλες οι διαδικασίες
  • Προσελκύονται για εγγραφή στην ελληνική σημαία, ιδιωτικά πλοία αναψυχής, μέσω εταιρείας ειδικού σκοπού (Ε.Ι.Π.Α.) ειδικά από το Ηνωμένο Βασίλειο το οποίο εξήλθε της Ε.Ε..
  • Καταπολεμάται η αδήλωτη εργασία βοηθητικού προσωπικού σε πλοία αναψυχής, που απασχολείται σε μη ναυτικές ειδικότητες και δημιουργούνται προϋποθέσεις αύξησης της απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών.

Το εν λόγω νομοσχέδιο για πρώτη φορά καθιερώνει :

– Τη μετάβαση του yachting στην ψηφιακή εποχή, με την εισαγωγή διατάξεων που θεσπίζουν ή ενσωματώνουν διαλειτουργικότητες με ψηφιακές εφαρμογές και συστήματα που αφορούν στα πλοία αναψυχής, μειώνοντας δραστικά την γραφειοκρατία.

– Τη δυνατότητα νόμιμης άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας εντός της ελληνικής επικράτειας, σε επαγγελματικά πλοία αναψυχής μη καταχωρισμένα στο e – Μητρώο Πλοίων, υπό όρους και προϋποθέσεις, αντίστοιχους και αυστηρότερους σε σχέση με αυτούς που ισχύουν για καταχωρισμένα πλοία, τα οποία στη συντριπτική τους πλειοψηφία (90 %) είναι υπό ελληνική Σημαία και έως 24 μ.

– Τη θέσπιση «Άδειας εκναύλωσης ορισμένης ισχύος επαγγελματικού πλοίου αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας» που θα παρέχεται για συγκεκριμένη διάρκεια ανά ημερολογιακό έτος. Η Άδεια εκδίδεται ηλεκτρονικά, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «e – CharterPermission».

(Πρόκειται για απλοποιημένη διαδικασία, μέσω υπηρεσίας μιας στάσης, που θα διευκολύνει την δραστηριοποίηση των εν λόγω πλοίων στην Ελλάδα διασφαλίζοντας τα συμφέροντα του δημοσίου ως προς την καταβολή του Φ.Π.Α. που αναλογεί μέσω προκαταβολής, γεγονός που συνεπάγεται την εισροή άμεσων και σημαντικών εσόδων στο Κράτος).

– Την άμεση, καταγραφή, παρακολούθηση και έλεγχο της πραγματικής δραστηριοποίησης των πλοίων αναψυχής.

– Τη θέσπιση ειδικού τέλους τέλος υπέρ του Δημοσίου, με την ονομασία «Τέλος Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής σύμφωνα με το Δίκαιο Άλλης Χώρας». Η πληρωμή του Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ. διενεργείται με κωδικό πληρωμής που εκδίδεται ηλεκτρονικά, μέσω ειδικής εφαρμογής.

– Τη ρύθμιση του ζητήματος της ασφάλισης των πληρωμάτων των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, ανά κατηγορία πλοίου και ανά ειδικότητα.

– Τη θέσπιση των emptyruns, δηλαδή την παροχή ειδικών διευκολύνσεων και απαλλαγών στα επαγγελματικά πλοία αναψυχής σε περιπτώσεις μεμονωμένων κινήσεων, τις οποίες ένα επαγγελματικό πλοίο αναψυχής, δύναται να πραγματοποιεί, κενό επιβατών, χωρίς να αίρεται ο επαγγελματικός χαρακτήρας του, δεδομένου ότι αυτές είναι άμεσα συνυφασμένες με την, κατά προορισμό, δραστηριοποίησή τους.

– Τη δυνατότητα αναστολής της άσκησης δραστηριότητας επαγγελματικού πλοίου αναψυχής καταχωρισμένου στο e – Μητρώο Πλοίων και αναστολής της περιόδου εντός της οποίας το πλοίο οφείλει να συμπληρώσει τον ελάχιστο αριθμό ημερών ναύλωσης, υπό προϋποθέσεις, δεδομένου ότι τα πλοία αυτά υποχρεούνται εντός συγκεκριμένης χρονικής περιόδου να διενεργήσουν συγκεκριμένο αριθμό ημερών ναύλωσης, η μη συμπλήρωση του οποίου οδηγεί στην παύση της δραστηριότητάς τους με δυσμενέστατες οικονομικές συνέπειες.

– Τη διαμόρφωση συνεκτικού και εξειδικευμένου πλαισίου για την υποχρεωτική ασφάλιση του σύνολο των κατηγοριών πλοίων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του νόμου, με κριτήριο όχι μόνο την χωρητικότητα του πλοίου αλλά και το είδος της δραστηριοποίησης, και.

– Τη δυνατότητα εκναύλωσης επαγγελματικού πλοίου αναψυχής μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!