Γ.Δ.
1480.23 -0,15%
ACAG
+0,17%
5.87
CENER
-0,52%
9.65
CNLCAP
+1,42%
7.15
DIMAND
+0,90%
8.97
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+1,32%
12.26
TITC
+0,65%
30.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,23%
1.446
ΑΒΕ
-1,53%
0.45
ΑΔΜΗΕ
+0,67%
2.27
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,33%
3.08
ΑΛΦΑ
-0,20%
1.719
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
-1,01%
11.77
ΑΣΚΟ
+1,79%
2.84
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+2,86%
9.36
ΑΤΤΙΚΑ
-0,79%
2.52
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,33%
5.96
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.36
ΒΙΟΣΚ
+2,17%
1.415
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-2,76%
1.585
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,88%
17.94
ΔΑΑ
-0,73%
7.94
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,91%
11.72
ΔΟΜΙΚ
+7,01%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+3,23%
1.6
ΕΕΕ
-0,36%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-0,46%
4.3
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
+2,22%
2.3
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.085
ΕΛΠΕ
-0,66%
7.57
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.24
ΕΛΤΟΝ
+0,46%
1.76
ΕΛΧΑ
-0,63%
1.88
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,77%
1.305
ΕΤΕ
+0,55%
8.46
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,54%
2.228
ΕΧΑΕ
-0,93%
4.775
ΙΑΤΡ
+1,15%
1.76
ΙΚΤΙΝ
-1,19%
0.414
ΙΛΥΔΑ
+3,76%
1.795
ΙΝΚΑΤ
+0,10%
4.995
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΕΚ
+0,66%
6.11
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,61%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,29%
3.4
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
336
ΚΕΚΡ
-2,99%
1.46
ΚΕΠΕΝ
+3,43%
1.81
ΚΛΜ
+0,33%
1.51
ΚΟΡΔΕ
-0,80%
0.493
ΚΟΥΑΛ
+0,67%
1.206
ΚΟΥΕΣ
+0,19%
5.34
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,88%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+3,48%
1.19
ΛΑΒΙ
-0,22%
0.892
ΛΑΜΔΑ
+0,40%
7.44
ΛΑΜΨΑ
-1,64%
36
ΛΑΝΑΚ
-3,16%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,73%
1.38
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-0,40%
3.715
ΜΙΝ
+1,69%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,93%
23.8
ΜΟΝΤΑ
-0,54%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,07%
2.84
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-1,35%
24.86
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,16%
36.56
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,43%
0.934
ΞΥΛΚ
+1,45%
0.28
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-0,47%
21.1
ΟΛΠ
-0,18%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,12%
15.99
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,34%
14.5
ΟΤΟΕΛ
+0,34%
11.74
ΠΑΙΡ
-0,45%
1.095
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-1,81%
3.917
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.88
ΠΛΑΘ
+1,30%
4.3
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,70%
7.1
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.15
ΡΕΒΟΙΛ
+6,43%
2.07
ΣΑΡ
-0,18%
11.16
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+1,19%
1.695
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+0,60%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.21
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,37%
4.09
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Γεωργαντάς: Να ενισχυθεί το εθνικό brand ελληνικών τροφίμων και ποτών

Την ανάγκη να ενισχύσουμε το εθνικό brand των ελληνικών τροφίμων και ποτών, επισήμανε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γιώργος Γεωργαντάς στην εκδήλωση που έγινε στο περιθώριο της διεθνούς εκθέσεως FoodExpo με θέμα «Η πιστοποίηση στα τρόφιμα ως προστιθέμενη αξία στις εξαγωγές» και οργανώθηκε από το ΕΣΥΔ (Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης).

Επισήμανε ότι είναι χρέος μας είναι να ενισχύσουμε το εθνικό brand των ελληνικών τροφίμων και ποτών και να συνδέσουμε άμεσα την ελληνική διατροφή, τα προϊόντα της ελληνικής γης με την ιστορία μας, την παράδοσή μας και τον πολιτισμό μας.

Όπως είπε ο κ. Γεωργαντάς σε μια εποχή που η μια κρίση διαδέχεται την άλλη, καθίσταται σαφές ότι τα τρόφιμα αποτελούν πάντα ένα στοιχείο που ταυτίζεται με την επιβίωση, την ποιότητα ζωής αλλά και τον πολιτισμό της ανθρωπότητας.

Όπως είπε ο ΥπΑΑΤ, το εθνικό brand της διατροφής πρέπει να στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: εξαγωγές, επενδύσεις, τουρισμός,

Κάθε πυλώνα, τόνισε ο κ. Γεωργαντάς, πρέπει να τον υποστηρίξουμε με ανεξάρτητες δράσεις. Κι επισήμανε ότι «αυτό το οικοδόμημα μπορούν να το στηρίξουν μόνο προϊόντα που έχουν πιστοποιηθεί, μόνο προϊόντα με ταυτότητα».

Σε αυτή τη διαδικασία, όπλο του ΥπΑΑΤ, όπως είπε ο κ. Γεωργαντάς, αποτελεί ο ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ καθώς η διαδικασία ελέγχων σε αυτήν την περίπτωση διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο.

«Οι έλεγχοι από όλους τους εποπτευόμενους φορείς μας στην αγορά, πρέπει να ενταθούν περαιτέρω γιατί μόνο έτσι θα μπορέσουμε να προστατεύσουμε τα ελληνικά προϊόντα», σημείωσε ο κ. Γεωργαντάς και τόνισε ότι το εθνικό brand απαιτεί την εξέταση καθιέρωσης ενός κοινά αποδεκτού συστήματος για την πιστοποίηση προϊόντων υψηλής ποιότητας.

Όπως είπε ο ΥπΑΑΤ, η βιομηχανία τροφίμων και ποτών μας κάνει διακριτούς, υπερήφανους και αρκετές φορές πρωτοπόρους στις διεθνείς αγορές: «Ό,τι είναι ελληνικό έχει αρχίσει να ταυτίζεται με την ποιότητα και την εκλεκτή γεύση. Πρόκειται για κάτι που το έχουν κατακτήσει μόνοι τους οι παραγωγοί με ελάχιστη ή δυστυχώς, καθόλου βοήθεια από το κράτος», είπε.Και πρόσθεσε ότι με τις δράσεις μας στοχεύουμε στην ανάδειξη της τοπικότητας, της μοναδικότητας των προϊόντων της χώρας μας, ώστε να αποκτήσει τη θέση που της αξίζει στον αγροδιατροφικό χάρτη.

Κάλεσε δε όλους τους καταξιωμένους επαγγελματίες και επιχειρηματίες του χώρου, σε συστράτευση γύρω από αυτήν την προσπάθεια.

Ο κ. Γεωργαντάς θύμισε ότι για δεύτερη συνεχή χρονιά η Ελλάδα κατάφερε να έχει θετικό ισοζύγιο στην εμπορία αγροτικών προϊόντων ύψους μισού δισεκατομμυρίου ευρώ. Σημείωσε, ωστόσο, ότι για να συνεχισθεί η ανοδική πορεία οφείλουμε να προχωρήσουμε σε συντονισμένες κινήσεις ενίσχυσης των πιστοποιημένων προϊόντων και κυρίων των Προϊόντων Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και των Προϊόντων Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ).

Χρειάζεται συνέπεια, επαγγελματισμός, αυστηρή τήρηση των προβλεπομένων κανόνων υγιεινής και ασφάλειας, είπε ο ΥπΑΑΤ και τόνισε ότι μόνο έτσι η παρουσία μας θα έχει αξιοπιστία και άρα χρονική διάρκεια.

Για να ενισχυθεί αυτή η προσπάθεια, είπε, ότι οφείλουμε ως χώρα (κράτος και εμπλεκόμενοι ιδιωτικοί φορείς) να συνεχίσουμε την εκπόνηση προγραμμάτων προώθησης, των κυριότερων ελληνικών προϊόντων, όπως τυροκομικά, ελιές και οίνοι.

Σημαντικός στην κατεύθυνση αυτή είναι ο ρόλος διεθνών εκθέσεων όπως η FoodExpo και η ενίσχυση των διεθνών δικτύων διανομής.

Προϋπόθεση για να βελτιωθεί η ελληνική παραγωγή ο κ. Γεωργαντάς είπε ότι πρέπει να αντιμετωπισθούν εγγενή προβλήματα όπως:

  • το μικρό μέγεθος των αγροτικών εκμεταλλεύσεων σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές μας,
  • η απαξίωση και συρρίκνωση του ρόλου των συνεταιρισμών,
  • η χαμηλή αναγνωρισιμότητα και η περιορισμένη εποχικότητα των προϊόντων μας,
  • η επιμονή σε ποικιλίες που έχουν φθίνουσα ζήτηση στις διεθνείς αγορές,
  • το υψηλό μεταφορικό κόστος,
  • η διαπραγματευτική αδυναμία παραγωγών και εμπόρων απέναντι στα μεγάλα διεθνή δίκτυα
  • η περιορισμένης έκταση αγροτική εκπαίδευση σε σχέση με τις χώρες της ΕΕ και
  • η χαμηλή ενσωμάτωση τεχνολογικών καινοτομιών στην αγροτική παραγωγή

Τα ελληνικά τρόφιμα και ποτά αποτελούν τη σύγχρονη ταυτότητα της Ελλάδας στο εξωτερικό και την ανάμνηση που λειτουργεί ως γευστικός πρεσβευτής της χώρας μας διεθνώς αλλά και ως κίνητρο για να επισκεφθεί κανείς ξανά και ξανά αυτόν τον μοναδικό τόπο που έχουμε την ευλογία να ζούμε, σημείωσε ο ΥπΑΑΤ.

Κλείνοντας ο κ. Γεωργαντάς έδωσε συγχαρητήρια στο ΕΣΥΔ για τη δράση του κι επισήμανε ότι μόνο με προσήλωση στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο και στους κανόνες της αγοράς, και φυσικά με καλή συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων, θα έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα για τα ελληνικά προϊόντα. «Οφείλουμε να είμαστε στοχοπροσηλωμένοι σε αυτήν την προσπάθεια», τόνισε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!