THEPOWERGAME
Για την πορεία του τουρισμού την εορταστική περίοδο, για την κατάσταση της αγοράς αλλά και για το ότι ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των ξενοδοχείων 3 αστέρων εισάγονται στον αναπτυξιακό νόμο, μίλησε ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας στην ΕΡΤ.
«Ο αναπτυξιακός νόμος είναι στρατηγικό εργαλείο για τις επενδύσεις στη χώρα. Έκανα σήμερα μια διευρυμένη συζήτηση με τον αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης, τον κύριο Παπαθανάση, και εξήγησα ότι και τα τριάστερα ξενοδοχεία, που είναι το 23% του κλάδου, είναι ένας πολύ σημαντικός στόχος για εμάς να εκσυγχρονιστούν, να αναβαθμιστούν ποιοτικά και να ενισχυθούν.
Στο νομοσχέδιο εισάγονται και τα 3άστερα ξενοδοχεία σε ό,τι έχει να κάνει με τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμισή τους, εκτός από όλα τα άλλα τα εργαλεία τα οποία υπήρχαν.
Θέλω να ευχαριστήσω το Υπουργείο Ανάπτυξης, γιατί η εισήγησή μας αυτή είναι πάρα πολύ σημαντική στη στόχευση που έχει βάλει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Τουρισμού, για την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος, έτσι ώστε να έχουμε περισσότερα έσοδα ανά ταξιδιώτη και αυτό να έρθει να μετακυλιστεί και να φτάσει σε έσοδα για τη μέση ελληνική οικογένεια», σημείωσε.
Η κυβέρνηση ακούει την αγορά
Η κυβέρνηση στηρίζει στην πράξη τους επαγγελματίες του Τουρισμού, ενισχύοντας τον χειμερινό τουρισμό, τόνισε ακόμη ο κ. Κικίλιας.
“Τα τελευταία δύο χρόνια ήταν μια πολύ δύσκολη περίοδος για το χειμερινό τουρισμό και για τους ορεινούς προορισμούς. Επιλέξαμε να ανοίξουμε τη χώρα για τους χειμερινούς προορισμούς και να στηρίξουμε τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα, αλλά και το city break.
Πράγματι πήγε πολύ καλά η περίοδος των εορτών. Θυμίζω ότι για πρώτη φορά στην ιστορία τους, ο ΕΟΤ και το Υπουργείο Τουρισμού έκαναν και κάνουν καμπάνια στο εξωτερικό για τον χειμερινό τουρισμό. Σε λίγες μέρες ξεκινάμε και καμπάνια εσωτερικά στη χώρα για τους χειμερινούς προορισμούς.
Επίσης, από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας RRF έχουμε βάλει στα 320.000.000 των επενδύσεων που θα γίνουν, τα χιονοδρομικά κέντρα, τα μονοπάτια και τα ορεινά καταφύγια. Θα είναι επενδύσεις για αναβάθμιση των υποδομών, ψηφιοποίηση, εκπαίδευση, πρόσβαση σε ΑμεΑ, εκσυγχρονισμό και ποιοτική αναβάθμιση. Μια τεράστια ευκαιρία για το τουριστικό προϊόν της χώρας στο κομμάτι των επενδύσεων, που θα μας οδηγήσει στρατηγικά στην εποχή ενός βιώσιμου τουριστικού μοντέλου.
Και τέλος, με την ένταξη των ωφελούμενων στα μέτρα στήριξης για τα ξενοδοχεία αρχικά μέχρι το τέλος του μήνα, που θεωρώ ότι ενδεχομένως αν χρειαστεί θα επεκταθούν και περαιτέρω.
Αυτό είναι στήριξη στην πράξη. Για πρώτη φορά μια ελληνική Κυβέρνηση στηρίζει τους επαγγελματίες του τουρισμού, το εμπόριο στους τουριστικούς προορισμούς, τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και τον θεματικού τουρισμού στην πράξη, με εφαρμοσμένες πολιτικές τις οποίες τις βλέπουν άμεσα οι ωφελούμενοι”, υπογράμμισε.
Κατά τα λοιπά, ο υπουργός Τουρισμού ανέφερε:
Η ασφάλεια πρώτη προτεραιότητα για τους ταξιδιώτες και το 2022
Τα έσοδά μας από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2021 έφτασαν τα 10,2 δις ευρώ, ενώ είχαμε έναν πολύ καλό Νοέμβριο και Δεκέμβριο.
Και οι κρατήσεις που βλέπω για το 2022 πάνε πολύ καλά. Φιλοδοξούμε, και δουλεύουμε σκληρά για αυτό, να έχουμε μία πολύ επιτυχημένη χρονιά το 2022. Το έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία και η ελληνική κοινωνία. Είναι η μεγαλύτερη ευκαιρία να τονώσουμε το εισόδημα της μέσης ελληνικής οικογένειας, είναι τα αποτελέσματα από την δουλειά μας και την πολιτική μας και τη στρατηγική μας για τον τουρισμό για την χρονιά που έρχεται.
Τον Οκτώβριο του 2021 είχαμε 30% παραπάνω προκρατήσεις για το καλοκαίρι από ό,τι είχαμε τον Οκτώβριο του 2018 για το καλοκαίρι του 2019 προ Covid.
Αυτό δείχνει τη μεγάλη εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών και των μεγάλων παικτών του εξωτερικού στη χώρα μας, με βάση το σήμα το οποίο εκπέμψαμε τα τελευταία δύο χρόνια, της σοβαρής αντιμετώπισης της τεράστιας κρίσης Δημόσιας Υγείας.
Και η πρώτη προτεραιότητα για τους ταξιδιώτες φέτος θα είναι η ασφάλεια. Θέλουν να ταξιδέψουν σε προορισμούς που είναι ασφαλείς, που εγγυώνται ποιότητα, ασφάλεια και μοναδική τουριστική εμπειρία.
Αυτό μας κάνει να ξεχωρίζουμε ακόμα και από τη γείτονα χώρα, την Τουρκία, που πολλοί θεωρούν ότι θα είναι πιο ανταγωνιστική λόγω της πτώσης των τιμών.
Είμαστε μία ευρωπαϊκή χώρα, προσφέρουμε ένα μοναδικό ποιοτικό τουριστικό προϊόν, μια μοναδική τουριστική εμπειρία. Βλέπουμε ότι επεκτείνεται η τουριστική περίοδος μέχρι και το Νοέμβριο. Τέλη Νοεμβρίου αρχές Δεκεμβρίου είχαμε ταξιδιώτες στη Ρόδο, στην Κρήτη, στην Αττική και είμαστε εδώ για να στηρίξουμε, επικοινωνιακά με καμπάνιες, ουσιαστικά με μέτρα και αναπτυξιακά εργαλεία, τον ελληνικό τουρισμό που είναι η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας και όλοι προσβλέπουν να στηριχθούν από αυτόν.
Στηρίζουμε το city break που δοκιμάστηκε σκληρά
Τα ξενοδοχεία πόλης δοκιμάστηκαν σκληρά τα τελευταία δύο χρόνια της πανδημίας. Έχουμε λοιπόν την υποχρέωση και υπάρχει πολύς κόσμος, ειδικά Ευρωπαίοι, που θα ήθελαν να ταξιδέψουν ένα τριήμερο στη χώρα, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή για παράδειγμα.
Να το φωτίσουμε στρατηγικά, να επενδύσουμε, να το επικοινωνήσουμε, τρέχοντας καμπάνιες του ΕΟΤ στο εξωτερικό για το city break, κυρίως για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη καταρχάς, οι οποίες όμως θα επεκταθούν και σε άλλες πόλεις και η καμπάνια αυτή θα διαρκέσει 12 μήνες.
Διυπουργικό σχέδιο για την προάσπιση των τουριστικών brands της χώρας
Σε συνεργασία με την Προεδρία της Κυβέρνησης, έχουμε ετοιμάσει διυπουργικό σχέδιο με το Υπουργείο Ναυτιλίας, σε σχέση με τα μέτρα τα οποία πρέπει να παρθούν βραχυπροθέσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα για να προασπίσουμε τα τουριστικά brand μας, άρα και την έξωθεν καλή μαρτυρία μας, αλλά και να βοηθήσουμε τους κατοίκους των προορισμών μας, που είναι αυτοί που κυρίως επιλέγονται, αλλά και τους ταξιδιώτες, επισκέπτες και τουρίστες.
Θα ξεκινήσουμε αυτό το καλοκαίρι βάζοντας τέτοιες παραμέτρους στην κρουαζιέρα καταρχάς, ενισχύοντας την κρουαζιέρα, δίνοντας και άλλες, πολλαπλές επιλογές άλλων προορισμών και νησιών.
Σε συνεργασία με την CLIA, που είναι η διεθνής ένωση εταιρειών κρουαζιέρας και με τους μεγάλους επαγγελματίες σε όλο τον κόσμο, θα αναβαθμίσουμε ποιοτικά το προϊόν μας και να προστατεύσουμε τους προορισμούς.
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Θα μπορεί κάθε κρουαζιερόπλοιο να προσεγγίσει αυτούς τους προορισμούς; Βεβαίως. Αλλά με τέτοια αλληλουχία, έτσι ώστε να μπορέσουμε ποιοτικά να προσφέρουμε στους επισκέπτες την τουριστική εμπειρία που θέλουμε και να μην επιβαρύνουμε τα νησιά μας και τους κατοίκους τους.
Και οι ίδιοι επαγγελματίες της κρουαζιέρας ενδιαφέρονται για εναλλακτικούς προορισμούς, μαγικούς, εξαιρετικούς προορισμούς απαράμιλλης ομορφιάς που έχουμε στη χώρα και οφείλουμε να τους φωτίσουμε και να τους κάνουμε γνωστούς στους ταξιδιώτες.
Ακούγοντας τους ειδικούς, βρισκόμαστε όλο και πιο κοντά προς το τέλος της τεράστιας περιπέτειας Δημόσιας Υγείας – Μεγαλύτερο όπλο μας ο εμβολιασμός
Με αίσθηση της ευθύνης και με μια τεράστια δουλειά και προσπάθεια που έγινε από το σύνολο των υγειονομικών μας στη χώρα, καταφέραμε με τον τρόπο που χειριστήκαμε την πανδημία να ριμπραντάρουμε τη χώρα στο εξωτερικό και να στηρίξουμε το τουριστικό μας προϊόν.
Είναι ένα αγωνιώδες ερώτημα κάθε πολίτη τι θα γίνει με την πανδημία, πότε θα ολοκληρωθεί αυτή η τεράστια περιπέτεια Δημόσιας Υγείας που στοίχισε ανθρώπινες ζωές και την οποία θεωρώ ότι αντιμετωπίσαμε πολύ καλύτερα από πολλές άλλες χώρες στον κόσμο.
Ακούγοντας αυτούς οι οποίοι έχουν την ευθύνη και δίνοντας σωστές επιστημονικές οδηγίες στην κοινωνία, βρισκόμαστε όλο και πιο κοντά προς το τέλος αυτής της τεράστιας περιπέτειας της Δημόσιας Υγείας.
Αν περιμένετε να ακούσετε από εμένα το αν θα είναι σε μια εβδομάδα, δυο εβδομάδες, ένα μήνα ή δύο ή τρεις, δεν θα το κάνω. Δεν το έκανα ποτέ καθόλη τη διάρκεια της θητείας μου στο Υπουργείο Υγείας τα τελευταία δύο χρόνια.
Είναι εμφανές όμως ότι και η κοινωνία έχει μάθει να ζει με τον ιό και όπλα υπάρχουν. Και το μεγαλύτερο από όλα είναι ο εμβολιασμός μαζί με την τήρηση των μέτρων, των πρωτοκόλλων, της μάσκας. Θεωρώ ότι δείξαμε ως κοινωνία πολύ μεγάλες αντοχές και πολύ μεγάλη συγκαταβατικότητα, πίστη και στήριξη σε αυτούς οι οποίοι ηγήθηκαν αυτής της προσπάθειας, που είναι κυρίως οι υγειονομικοί μας. Υπάρχει και ένα κομμάτι το οποίο δεν δέχεται να πειθαρχήσει, δεν δέχεται να εμβολιαστεί. Ο καθένας έχει δικαίωμα να έχει την άποψή του, τη γνώμη του. Αυτό που έχω να συμβουλεύσω όλους είναι ακούμε και εμπιστευόμαστε πηγές πληροφόρησης που μπορούν να τεκμηριώσουν αυτά τα οποία λένε.
Θέλει μεγάλη προσοχή, άνθρωποι ρίσκαραν τη ζωή τους ή της οικογένειάς τους και των φίλων τους ή έχασαν αγαπημένα τους πρόσωπα γιατί ενδεχομένως εμπιστεύτηκαν ή άκουσαν αναξιόπιστους ανθρώπους, αναξιόπιστες πηγές και οδηγήθηκαν, δυστυχώς, σε νοσοκομείο ή σε μονάδα εντατικής θεραπείας ή διασωληνώθηκαν ή έχασαν την ζωή τους».