Γ.Δ.
1472.25 -0,54%
ACAG
-0,85%
5.84
CENER
-0,31%
9.64
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,67%
9.03
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,81%
31
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,66%
1.424
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-0,66%
2.255
ΑΚΡΙΤ
+2,12%
0.965
ΑΛΜΥ
-0,65%
3.06
ΑΛΦΑ
-1,30%
1.702
ΑΝΔΡΟ
+1,51%
6.72
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.7
ΑΣΚΟ
+0,35%
2.85
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+0,22%
9.28
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,50%
5.94
ΒΙΟΚΑ
-2,11%
2.32
ΒΙΟΣΚ
-0,70%
1.41
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+1,23%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,78%
17.8
ΔΑΑ
-0,03%
7.918
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-1,20%
11.56
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.61
ΕΕΕ
-0,30%
33
ΕΚΤΕΡ
+2,33%
2.2
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,44%
2.28
ΕΛΛ
0,00%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.08
ΕΛΠΕ
-0,53%
7.52
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-0,91%
1.744
ΕΛΧΑ
-0,85%
1.866
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,53%
1.33
ΕΤΕ
-0,71%
8.39
ΕΥΑΠΣ
-1,49%
3.31
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-0,67%
2.214
ΕΧΑΕ
+0,42%
4.8
ΙΑΤΡ
+1,16%
1.745
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.414
ΙΛΥΔΑ
+0,55%
1.84
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.995
ΙΝΛΙΦ
+1,16%
5.22
ΙΝΛΟΤ
-0,48%
1.244
ΙΝΤΕΚ
-0,82%
6.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,89%
3.36
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.455
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+1,33%
1.52
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.491
ΚΟΥΑΛ
+0,33%
1.2
ΚΟΥΕΣ
+2,41%
5.53
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,43%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.19
ΛΑΒΙ
0,00%
0.9
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.4
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
0,00%
3.69
ΜΙΝ
0,00%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,42%
23.6
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.85
ΜΟΥΖΚ
-2,22%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,97%
24.96
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,57%
3.48
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.4
ΝΑΚΑΣ
+1,47%
2.76
ΝΑΥΠ
+0,43%
0.936
ΞΥΛΚ
-0,36%
0.28
ΞΥΛΠ
0,00%
0.41
ΟΛΘ
+0,95%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-1,43%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.9
ΟΤΕ
-1,44%
14.33
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.095
ΠΑΠ
0,00%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,20%
3.873
ΠΕΤΡΟ
-0,45%
8.84
ΠΛΑΘ
-0,35%
4.3
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,54%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
+0,49%
2.07
ΣΑΡ
-0,36%
11.1
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,57%
0.351
ΣΙΔΜΑ
+0,59%
1.7
ΣΠΕΙΣ
+1,46%
6.94
ΣΠΙ
0,00%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,86%
4.035
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Χωρίς αρμοδιότητες στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες

Χωρίς το επίμαχο άρθρο 4 κατατέθηκε, όπως είχε προαναγγείλει το powergame.gr, χθες το σχέδιο νόμου από τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη για τον εκσυγχρονισμό του δικαίου του Ανταγωνισμού. Το αρχικό άρθρο 4 του νόμου προέβλεπε την δυνατότητα παρέμβασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού στα ψηφιακά «οικοσυστήματα» και τις ψηφιακές «πλατφόρμες», μια δυνατότητα που δεν υφίσταντο στην Οδηγία (ΕΕ) 2019/1 την οποία στόχο έχει να ενσωματώσει το νέο σχέδιο νόμου του υπ. Ανάπτυξης & Επενδύσεων.

Στη θέση του επίμαχου άρθρου, πλέον υπάρχει ένα νέο άρθρο με το οποίο εισάγονται στην ελληνική νομοθεσία δύο διαφορετικές περιπτώσεις αντι-αναταγωνιστικών πρακτικών. Πρόκειται για την πρόσκληση, εξαναγκασμό ή παροχή κινήτρων από μια επιχείρηση σε μια άλλη να συμμετέχει ή να συμβάλει σε απαγορευμένη σύμπραξη και δεύτερον στην γνωστοποίηση (ενδεχομένως με δημόσια αναγγελία) μελλοντικών προθέσεων μιας επιχείρησης για την τιμολόγηση προϊόντων. Το τελευταίο στην διεθνή ορολογία είναι γνωστή ως price signaling.

Το σχέδιο νόμου εκσυγχρονίζει το πλαίσιο ελέγχου του ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά, επιφέροντας σημαντικές αλλαγές:

  • Συνεργασία με άλλες εθνικές αρχές ανταγωνισμού: Βασική επιδίωξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 είναι η συνεργασία των εθνικών αρχών ανταγωνισμού στην Ε.Ε. και με το νέο νόμο ορίζεται το πλαίσιο συνεργασίας των εθνικών αρχών ανταγωνισμού.
  • Διαδικασία διευθέτησης διαφορών: Καθορίζεται μια νέα διαδικασία διευθέτησης διαφορών στις επιχειρήσεις που παραδέχονται την αποδιδόμενη σε αυτές παράβαση των κανόνων ανταγωνισμού, κι επιπλέον προβλέπονται νέα προγράμματα επιεικούς μεταχείρισης σε όσους συνεργάζονται με τις αρχές ανταγωνισμού της χώρας.
  • Ενδυνάμωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού: Mέσω επιβολής τελών προσδίδεται οικονομική αυτοτέλεια στην εθνική αρχή ανταγωνισμού και επιπλέον δίνονται κίνητρα πρόσληψης εξειδικευμένων στελεχών από την αγορά.

Αναφορικά με τις αρμοδιότητες, όπως προβλέπει το άρθρο 12 του σχεδίου νόμου ορίζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού αρμόδια για την τήρηση των κανόνων του ανταγωνισμού και των άρθρων 101 και 102 της Συνθήκης για την Λειτουργία της Ε.Ε. «με την επιφύλαξη όμως των αρμοδιοτήτων που ορίζονται με την περ. στ) της παρ. 2 του άρθρου 113 του ν. 4727/2020 (Α’ 184)και τις περ. κα) και κδα) παρ. 1 και α)παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4053/2012 (Α’ 44)». Με άλλα λόγια η Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι αρμόδια για την τήρηση των κανόνων ανταγωνισμού σε όλες τις αγορές πλην των ηλεκτρονικών επικοινωνιών (ν. 4727/2020) και των ταχυδρομείων (ν. 4053/2012).

Έτσι η κυβέρνηση ψαλίδισε τις φιλοδοξίες του σημερνού προέδρου της Επιτροπής Ανταγωνισμού, για επέκταση των αρμοδιοτήτων του στις αγορές Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, είτε μέσω της ρύθμισης της αγοράς των ψηφιακών «οικοσυστημάτων» και ψηφιακών «πλατφορμών», είτε μέσω ανάληψης αρμοδιοτήτων της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!