Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Χωρίς αρμοδιότητες στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες

Χωρίς το επίμαχο άρθρο 4 κατατέθηκε, όπως είχε προαναγγείλει το powergame.gr, χθες το σχέδιο νόμου από τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη για τον εκσυγχρονισμό του δικαίου του Ανταγωνισμού. Το αρχικό άρθρο 4 του νόμου προέβλεπε την δυνατότητα παρέμβασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού στα ψηφιακά «οικοσυστήματα» και τις ψηφιακές «πλατφόρμες», μια δυνατότητα που δεν υφίσταντο στην Οδηγία (ΕΕ) 2019/1 την οποία στόχο έχει να ενσωματώσει το νέο σχέδιο νόμου του υπ. Ανάπτυξης & Επενδύσεων.

Στη θέση του επίμαχου άρθρου, πλέον υπάρχει ένα νέο άρθρο με το οποίο εισάγονται στην ελληνική νομοθεσία δύο διαφορετικές περιπτώσεις αντι-αναταγωνιστικών πρακτικών. Πρόκειται για την πρόσκληση, εξαναγκασμό ή παροχή κινήτρων από μια επιχείρηση σε μια άλλη να συμμετέχει ή να συμβάλει σε απαγορευμένη σύμπραξη και δεύτερον στην γνωστοποίηση (ενδεχομένως με δημόσια αναγγελία) μελλοντικών προθέσεων μιας επιχείρησης για την τιμολόγηση προϊόντων. Το τελευταίο στην διεθνή ορολογία είναι γνωστή ως price signaling.

Το σχέδιο νόμου εκσυγχρονίζει το πλαίσιο ελέγχου του ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά, επιφέροντας σημαντικές αλλαγές:

  • Συνεργασία με άλλες εθνικές αρχές ανταγωνισμού: Βασική επιδίωξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 είναι η συνεργασία των εθνικών αρχών ανταγωνισμού στην Ε.Ε. και με το νέο νόμο ορίζεται το πλαίσιο συνεργασίας των εθνικών αρχών ανταγωνισμού.
  • Διαδικασία διευθέτησης διαφορών: Καθορίζεται μια νέα διαδικασία διευθέτησης διαφορών στις επιχειρήσεις που παραδέχονται την αποδιδόμενη σε αυτές παράβαση των κανόνων ανταγωνισμού, κι επιπλέον προβλέπονται νέα προγράμματα επιεικούς μεταχείρισης σε όσους συνεργάζονται με τις αρχές ανταγωνισμού της χώρας.
  • Ενδυνάμωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού: Mέσω επιβολής τελών προσδίδεται οικονομική αυτοτέλεια στην εθνική αρχή ανταγωνισμού και επιπλέον δίνονται κίνητρα πρόσληψης εξειδικευμένων στελεχών από την αγορά.

Αναφορικά με τις αρμοδιότητες, όπως προβλέπει το άρθρο 12 του σχεδίου νόμου ορίζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού αρμόδια για την τήρηση των κανόνων του ανταγωνισμού και των άρθρων 101 και 102 της Συνθήκης για την Λειτουργία της Ε.Ε. «με την επιφύλαξη όμως των αρμοδιοτήτων που ορίζονται με την περ. στ) της παρ. 2 του άρθρου 113 του ν. 4727/2020 (Α’ 184)και τις περ. κα) και κδα) παρ. 1 και α)παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4053/2012 (Α’ 44)». Με άλλα λόγια η Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι αρμόδια για την τήρηση των κανόνων ανταγωνισμού σε όλες τις αγορές πλην των ηλεκτρονικών επικοινωνιών (ν. 4727/2020) και των ταχυδρομείων (ν. 4053/2012).

Έτσι η κυβέρνηση ψαλίδισε τις φιλοδοξίες του σημερνού προέδρου της Επιτροπής Ανταγωνισμού, για επέκταση των αρμοδιοτήτων του στις αγορές Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, είτε μέσω της ρύθμισης της αγοράς των ψηφιακών «οικοσυστημάτων» και ψηφιακών «πλατφορμών», είτε μέσω ανάληψης αρμοδιοτήτων της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!