Γ.Δ.
1510.93 +0,30%
ACAG
-0,50%
5.92
BOCHGR
0,00%
4.75
CENER
+0,50%
10
CNLCAP
+0,69%
7.25
DIMAND
+0,12%
8.27
EVR
0,00%
1.505
NOVAL
+0,42%
2.37
OPTIMA
-0,16%
12.76
TITC
-0,13%
39.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,82%
1.73
ΑΒΕ
-0,90%
0.441
ΑΔΜΗΕ
+3,51%
2.8
ΑΚΡΙΤ
+1,33%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,67%
4.475
ΑΛΦΑ
-0,23%
1.723
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,76%
10.38
ΑΣΚΟ
+3,57%
3.19
ΑΣΤΑΚ
+2,25%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.45
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
-0,26%
0.78
ΑΤΤΙΚΑ
-0,88%
2.26
ΒΙΟ
-0,17%
5.87
ΒΙΟΚΑ
-2,45%
1.99
ΒΙΟΣΚ
+0,31%
1.63
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-1,74%
2.26
ΓΕΒΚΑ
+1,08%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.58
ΔΑΑ
+0,96%
8.228
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,55%
12.67
ΔΟΜΙΚ
-0,33%
2.985
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,13%
0.335
ΕΒΡΟΦ
+12,11%
2.13
ΕΕΕ
+0,60%
33.58
ΕΚΤΕΡ
-1,07%
1.85
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-1,70%
2.31
ΕΛΛ
-0,34%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,20%
2.22
ΕΛΠΕ
-0,39%
7.7
ΕΛΣΤΡ
+1,44%
2.12
ΕΛΤΟΝ
+1,62%
1.882
ΕΛΧΑ
+3,23%
2.235
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
+1,69%
8.048
ΕΥΑΠΣ
+1,20%
3.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.92
ΕΥΡΩΒ
+0,47%
2.357
ΕΧΑΕ
+0,41%
4.85
ΙΑΤΡ
+1,53%
1.655
ΙΚΤΙΝ
+3,76%
0.373
ΙΛΥΔΑ
+11,76%
1.9
ΙΝΚΑΤ
+1,47%
4.82
ΙΝΛΙΦ
-0,42%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,13%
1.072
ΙΝΤΕΚ
-0,81%
6.14
ΙΝΤΕΤ
+2,08%
1.225
ΙΝΤΚΑ
+5,31%
3.175
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
348
ΚΕΚΡ
+7,39%
1.38
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.73
ΚΟΡΔΕ
+9,68%
0.487
ΚΟΥΑΛ
-3,45%
1.4
ΚΟΥΕΣ
+0,98%
6.16
ΚΡΙ
-1,54%
16
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
+4,50%
1.045
ΛΑΒΙ
+1,62%
0.815
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.37
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.01
ΛΕΒΚ
+2,31%
0.266
ΛΕΒΠ
+27,36%
0.27
ΛΟΓΟΣ
+0,63%
1.6
ΛΟΥΛΗ
+0,35%
2.89
ΜΑΘΙΟ
+1,34%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+2,59%
2.38
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+2,71%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-0,28%
21.2
ΜΟΝΤΑ
-0,27%
3.76
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,92%
25.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-1,83%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,06%
34.18
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
-1,00%
0.792
ΞΥΛΚ
-0,35%
0.285
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
22
ΟΛΠ
-0,66%
30.25
ΟΛΥΜΠ
+3,19%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,63%
15.7
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
+2,17%
15.1
ΟΤΟΕΛ
+1,83%
11.1
ΠΑΙΡ
+9,76%
1.08
ΠΑΠ
+2,80%
2.57
ΠΕΙΡ
+0,36%
4.195
ΠΕΡΦ
+0,17%
5.85
ΠΕΤΡΟ
-0,72%
8.3
ΠΛΑΘ
+5,76%
4.22
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.6
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
-1,27%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,93%
5.4
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.74
ΣΑΡ
+0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+2,53%
0.365
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.6
ΣΠΕΙΣ
+0,98%
6.18
ΣΠΙ
+4,44%
0.658
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
20.04
ΤΖΚΑ
+1,79%
1.71
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,97%
0.204
ΦΡΛΚ
+2,43%
4
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Χωρίς αρμοδιότητες στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες

Χωρίς το επίμαχο άρθρο 4 κατατέθηκε, όπως είχε προαναγγείλει το powergame.gr, χθες το σχέδιο νόμου από τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη για τον εκσυγχρονισμό του δικαίου του Ανταγωνισμού. Το αρχικό άρθρο 4 του νόμου προέβλεπε την δυνατότητα παρέμβασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού στα ψηφιακά «οικοσυστήματα» και τις ψηφιακές «πλατφόρμες», μια δυνατότητα που δεν υφίσταντο στην Οδηγία (ΕΕ) 2019/1 την οποία στόχο έχει να ενσωματώσει το νέο σχέδιο νόμου του υπ. Ανάπτυξης & Επενδύσεων.

Στη θέση του επίμαχου άρθρου, πλέον υπάρχει ένα νέο άρθρο με το οποίο εισάγονται στην ελληνική νομοθεσία δύο διαφορετικές περιπτώσεις αντι-αναταγωνιστικών πρακτικών. Πρόκειται για την πρόσκληση, εξαναγκασμό ή παροχή κινήτρων από μια επιχείρηση σε μια άλλη να συμμετέχει ή να συμβάλει σε απαγορευμένη σύμπραξη και δεύτερον στην γνωστοποίηση (ενδεχομένως με δημόσια αναγγελία) μελλοντικών προθέσεων μιας επιχείρησης για την τιμολόγηση προϊόντων. Το τελευταίο στην διεθνή ορολογία είναι γνωστή ως price signaling.

Το σχέδιο νόμου εκσυγχρονίζει το πλαίσιο ελέγχου του ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά, επιφέροντας σημαντικές αλλαγές:

  • Συνεργασία με άλλες εθνικές αρχές ανταγωνισμού: Βασική επιδίωξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 είναι η συνεργασία των εθνικών αρχών ανταγωνισμού στην Ε.Ε. και με το νέο νόμο ορίζεται το πλαίσιο συνεργασίας των εθνικών αρχών ανταγωνισμού.
  • Διαδικασία διευθέτησης διαφορών: Καθορίζεται μια νέα διαδικασία διευθέτησης διαφορών στις επιχειρήσεις που παραδέχονται την αποδιδόμενη σε αυτές παράβαση των κανόνων ανταγωνισμού, κι επιπλέον προβλέπονται νέα προγράμματα επιεικούς μεταχείρισης σε όσους συνεργάζονται με τις αρχές ανταγωνισμού της χώρας.
  • Ενδυνάμωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού: Mέσω επιβολής τελών προσδίδεται οικονομική αυτοτέλεια στην εθνική αρχή ανταγωνισμού και επιπλέον δίνονται κίνητρα πρόσληψης εξειδικευμένων στελεχών από την αγορά.

Αναφορικά με τις αρμοδιότητες, όπως προβλέπει το άρθρο 12 του σχεδίου νόμου ορίζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού αρμόδια για την τήρηση των κανόνων του ανταγωνισμού και των άρθρων 101 και 102 της Συνθήκης για την Λειτουργία της Ε.Ε. «με την επιφύλαξη όμως των αρμοδιοτήτων που ορίζονται με την περ. στ) της παρ. 2 του άρθρου 113 του ν. 4727/2020 (Α’ 184)και τις περ. κα) και κδα) παρ. 1 και α)παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4053/2012 (Α’ 44)». Με άλλα λόγια η Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι αρμόδια για την τήρηση των κανόνων ανταγωνισμού σε όλες τις αγορές πλην των ηλεκτρονικών επικοινωνιών (ν. 4727/2020) και των ταχυδρομείων (ν. 4053/2012).

Έτσι η κυβέρνηση ψαλίδισε τις φιλοδοξίες του σημερνού προέδρου της Επιτροπής Ανταγωνισμού, για επέκταση των αρμοδιοτήτων του στις αγορές Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, είτε μέσω της ρύθμισης της αγοράς των ψηφιακών «οικοσυστημάτων» και ψηφιακών «πλατφορμών», είτε μέσω ανάληψης αρμοδιοτήτων της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!