Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Παπαδόπουλος: Στόχος μας η ανάπτυξη βιώσιμων μέσων σταθερής τροχιάς

Το στρατηγικό πλαίσιο ανάπτυξης των βιώσιμων μεταφορών στα μέσα σταθερής τροχιάς παρουσίασε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, στο συνέδριο που διοργάνωσε σήμερα, 15 Δεκεμβρίου 2021, το Ελληνογαλλικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.

Ο κ. Παπαδόπουλος, εξέφρασε καταρχάς την πεποίθηση, ότι η ανάληψη της Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τη Γαλλία, θα συμβάλει στη μετάβαση σε ένα περιβάλλον βιώσιμων μεταφορών, επικαλούμενος την παραγωγική συνεργασία που είχε ως προεδρεύων του αρμόδιου Συμβουλίου το 2014, επί ελληνικής Προεδρίας.

Ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι στο πλαίσιο της πολιτικής που ασκεί η κυβέρνηση της ΝΔ και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δημιουργεί ένα σύστημα βιώσιμων και αποδοτικών μεταφορών, το οποίο είναι αναγκαίο, όπως αποδείχτηκε, ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας. Όπως ανέφερε «εφαρμόζουμε ένα στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς, υλοποιώντας θεμελιώδη έργα υποδομής και εκσυγχρονίζοντας τη σιδηροδρομική υπηρεσία με νέες τεχνολογίες. Οι στόχοι μας είναι να αυξήσουμε τη συνεισφορά του τομέα στο ΑΕΠ και να δημιουργήσουμε συνθήκες βιώσιμης αστικής κινητικότητας, η οποία συνεπάγεται μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου».

Στο σκέλος της δημιουργίας των υποδομών και της ανάπτυξης του δικτύου, ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στις συνδέσεις του σιδηρόδρομου με τα μεγάλα λιμάνια, τις Βιομηχανικές Περιοχές και τα Εμπορευματικά Κέντρα, αλλά και τις προοπτικές ανάπτυξης του τομέα της μεταποίησης. Όπως είπε «ο υπουργός Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε την έναρξη του διαγωνισμού για έξι εμβληματικά σιδηροδρομικά έργα προϋπολογισμού 4 δισεκατομμυρίων ευρώ σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ.

Μετά τον Πειραιά, το τρένο θα συνδεθεί και με τα υπόλοιπα μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας: Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Λαύριο και Ραφήνα, αλλάζοντας τον εμπορικό χάρτη των μεταφορών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Πρόσφατα, ο ΟΣΕ υπέγραψε μνημόνιο αμοιβαίας κατανόησης και συνεργασίας με την ΕΤΒΑ, με σκοπό τη σιδηροδρομική σύνδεση ΒΙΠΕ με κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Θα εξεταστεί, λοιπόν, η δυνατότητα συνεργασίας για τη σιδηροδρομική σύνδεση των Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων (ΟΥΜΕΔ), καθώς η σύνδεση του τρένου με τον ζωτικό χώρο των επιχειρήσεων της μεταποίησης, είναι το στοιχείο που θα προσδώσει την προστιθέμενη αξία που επιδιώκουμε όλοι στις εμπορευματικές μεταφορές».

Ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε επίσης τη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού των μεταφορών, στη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών και στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας της αλυσίδας εφοδιασμού. Χαρακτηριστικά, ανέφερε:

«Η ψηφιοποίηση και οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών στον σιδηρόδρομο, θα εξασφαλίσουν καλύτερη ενημέρωση των επιβατών σχετικά με τα δικαιώματά τους και παροχή ταξιδιωτικών πληροφοριών, όπως προσφορές εισιτηρίων, που θα καταστήσουν ελκυστικότερα τα μέσα σταθερής τροχιάς. Στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης προβλέπεται η αναβάθμιση της τηλεπικοινωνιακής υποδομής του ΟΣΕ για τη μετάδοση σήματος σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, επιτρέποντας ανοικτή πρόσβαση σε τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, ικανοποιώντας τις λειτουργικές ανάγκες των τρένων, καθώς και των επιβατών.

Στους σιδηροδρομικούς σταθμούς θα εγκατασταθεί υποδομή γρήγορης πρόσβασης στο διαδίκτυο, καθώς και σε ψηφιακές υπηρεσίες ενημέρωσης του κοινού.

Επιπλέον, οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών ενισχύουν την αποδοτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε περιπτώσεις όπως:

– Στην απόδοση των διαδικασιών εκτελωνισμού

– Στην ποιότητα του εμπορίου και των υποδομών που υποστηρίζουν τις μεταφορές

– Στην ευκολία διακανονισμού των αποστολών σε ανταγωνιστικές τιμές

– Στην ποιότητα των υπηρεσιών logistics μέσω της διασύνδεσης σχετικών πληροφοριακών συστημάτων

– Στην ικανότητα παρακολούθησης των εμπορευμάτων και

– Στη συχνότητα με την οποία οι αποστολές παραδίδονται στους παραλήπτες εντός των προκαθορισμένων χρονικών διαστημάτων.

Αποτελεί προτεραιότητα η αποδοτική λειτουργία του συστήματος μεταφορών στο σύνολό του, με βελτιωμένες τεχνολογίες μεταφόρτωσης, ανταλλαγή δεδομένων και έξυπνα συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας σε όλους τους τρόπους μεταφοράς. Ιδιαίτερης μνείας χρήζει η εφαρμογή τεχνολογιών Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών στις υφιστάμενες υποδομές».

Κατά τη συζήτηση που ακολούθησε με ομάδα ομιλητών, ο κ. Παπαδόπουλος εξέφρασε τη βούληση να προχωρήσει ο προγραμματισμός για την υλοποίηση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, εκφράζοντας παράλληλα την αισιοδοξία του για το σχέδιο αξιολόγησης της βέλτιστης λύσης σιδηροδρομικής διασύνδεσης «Ελλάδας – Αλβανίας».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!