Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Καραμανλής: Στην κυκλοφορία τα πρώτα 5 χλμ του άξονα Θέρμη – Γαλάτιστα

Νωρίτερα κατά 15 μήνες παραδόθηκαν, σήμερα, στην κυκλοφορία τα πρώτα πέντε χιλιόμετρα του οδικού άξονα Θέρμης- Γαλάτιστας, με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή να αναλαμβάνει τη δέσμευση ότι το έργο, συνολικού μήκους 13 χιλιομέτρων, θα έχει ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2022, έναντι του Μαρτίου του 2023, οπότε κι ήταν ο αρχικός σχεδιασμός.

Τα πρώτα πέντε αυτά χιλιόμετρα, που εγκαινίασε σήμερα ο κ. Καραμανλής, αφορούν το τμήμα από την Αγία Αναστασία μέχρι τον κόμβο Γαλάτιστας που ανακατασκευάστηκε, ενώ συνολικά στο πλαίσιο υλοποίησης του πρότζεκτ προβλέπεται η αναμόρφωση οχτώ ισόπεδων κόμβων, των κάθετων δρόμων, καθώς και η κατασκευή υπόγειου αγωγού ομβρίων υδάτων στη Νέα Ραιδεστό και παραλλαγή του δικτύου ύδρευσης στα Βασιλικά.

Κατά την τοποθέτησή του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι το έργο παραλήφθηκε βαλτωμένο, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, επισημαίνοντας πως μπορεί να μην είναι πολύ μεγάλο, όμως είναι ουσιαστικό, αφού ενισχύει στην πράξη την αναπτυξιακή πορεία της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, διευκολύνει την καθημερινότητα πολιτών και κυρίως εξασφαλίζει ασφάλεια για τους αυτοκινητιστές.

«Είναι πέντε μεγάλα βήματα ανάπτυξης και ενίσχυσης της ευρύτερης περιοχής», τόνισε ο υπουργός, υπενθυμίζοντας ότι από την πρώτη στιγμή ανάληψης των καθηκόντων της, η κυβέρνηση έκανε συστηματική προσπάθεια για να ξεμπλοκάρει κολλημένα έργα και να ξεκινήσει νέα, ώστε με ταχύτητα, διαφάνεια κι αποτελεσματικότητα να πετύχει ασφαλέστερους δρόμους για όλους, αλλά και να καταστήσει τη Θεσσαλονίκη πρωταγωνίστρια στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Αναφερόμενος στα μεγάλα έργα του αστικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής επανέλαβε ότι το μετρό θα παραδοθεί το 2023 παρά τις λυσσαλέες, όπως τις χαρακτήρισε, αντιδράσεις που συναντάει. Σημείωσε δε, ότι το έργο παραλήφθηκε εκτελεσμένο στο 40% και σήμερα έχει υλοποιηθεί το 80% του φυσικού αντικειμένου.

Για το Fly over υπογράμμισε ότι πρόκειται για ένα έργο- στολίδι, που όμοιό του δεν θα υπάρχει πουθενά αλλού στην Ελλάδα, ενώ αναφερόμενος στο σιδηροδρομικό έργο, στη γραμμή Θεσσαλονίκη- Καβάλα- Τοξότες, ύψους 1,5 δισ. ευρώ, επισήμανε ότι στο επόμενο διάστημα θα συμβασιοποιηθεί. Μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης- Έδεσσας θα γίνει με ΣΔΙΤ και πληρωμές διαθεσιμότητας.

«Έχουμε για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή ένα σχέδιο συνεκτικό, φιλόδοξο και ρεαλιστικό, το οποίο υπηρετεί το ευρύτερο πλάνο, ώστε η πόλη να αφήσει κακοδαιμονία και διχασμούς πίσω», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Γιώργος Καραγιάννης: Η πόλη της Θεσσαλονίκης θα αλλάξει

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, αναφερόμενος στο έργο του οδικού άξονα Θέρμης- Γαλάτιστας τόνισε ότι πρόκειται για ένα έργο που ήταν άμεσης αναγκαιότητας να υλοποιηθεί, καθώς εγκυμονούσε κινδύνους για τροχαία ατυχήματα. Υπογραμμίζοντας ότι τα ζητήματα οδικής ασφάλειας είναι ύψιστη προτεραιότητα για την κυβέρνηση, υπενθύμισε ότι έχουν προγραμματιστεί ανάλογες παρεμβάσεις, ύψους 64 εκατ. ευρώ, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Μεταξύ άλλων, επανέλαβε ότι εντός του Ιανουαρίου θα αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος για το fly over, ενώ σημείωσε ότι μέσα στις επόμενες ημέρες θα υπογραφεί η υπουργική απόφαση για τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη- Έδεσσα. Ανέφερε ακόμη ότι εντός του 2022 θα προκύψει ο ανάδοχος για το δικαστικό μέγαρο.

Στην κυκλοφορία τα πρώτα 5 χλμ του άξονα Θέρμη – Γαλάτιστα © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Σταύρος Καλαφάτης: «Το ένα μετά το άλλο, σημαντικά έργα υποδομής μπαίνουν στις ράγες»

Για μια «έμπρακτη απόδειξη ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη μιλά με έργα και γρήγορους ρυθμούς, κυρίως στη βόρεια Ελλάδα», έκανε λόγο ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), Σταύρος Καλαφάτης, αναφερόμενος στα σημερινά εγκαίνια.

«Τμήμα τμήμα, ο δρόμος αυτός γίνεται ασφαλέστερος», σημείωσε ο κ. Καλαφάτης, υπογραμμίζοντας πως πρόκειται για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που οδηγεί σε περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας. Ο υφυπουργός Μακεδονίας- Θράκης αναφέρθηκε επίσης και στην επιτάχυνση των διαδικασιών για τον αυτοκινητόδρομο Ε65, που συνδέει τη δυτική Μακεδονία με τη Θεσσαλία και φέρνει, όπως τόνισε, πιο στην Αθήνα με την ακριτική περιοχή.

Απόστολος Τζιτζικώστας: «Αναπτύσσεται το οδικό δίκτυο στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας»

«Ημέρα νίκης απέναντι στα εμπόδια και τη γραφειοκρατία» χαρακτήρισε τη σημερινή ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, υπογραμμίζοντας ότι έχουν ήδη ξεκινήσει συζητήσεις με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη σύνδεση του άξονα Θέρμης-Γαλάτιστας με την περιφερειακή οδό, με την κατασκευή ενός νέου δρόμου.

Ο κ. Τζιτζικώστας υπενθύμισε ότι ο οδικός άξονας Θέρμης- Γαλάτιστας, ο οποίος εξυπηρετεί μεγάλο αριθμό μετακινήσεων με κορύφωση την καλοκαιρινή περίοδο, ήταν σε εκκρεμότητα από το 2013. Σημείωσε δε ότι η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο αλλάζει την περιφέρεια με 8500 μικρά και μεγάλα έργα ύψους 2 δισ. ευρώ και ανέφερε ακόμη -μεταξύ άλλων- ότι μέχρι τον Ιούνιο φέτος θα ολοκληρωθεί και το «ορφανό» χιλιόμετρο στον άξονα Μουδανιών- Ποτίδαιας.

«Κερδίζουμε το στοίχημα για μια άλλη Εγνατία», τόνισε, από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας οδού ΑΕ Κωνσταντίνος Κουτσούκος, ενώ ο αντιπρόεδρος της Intrakat Δημήτρης Κούτρας επισήμανε πως στόχος ήταν «να κερδίσουμε έναν χειμώνα με λιγότερα ατυχήματα». Πρόσθεσε δε, ότι η συντόμευση του χρονοδιαγράμματος στην υλοποίηση του έργου, οφείλεται στην καλή συνεργασία μεταξύ των αρμοδίων, που συνέβαλε στο να λυθούν πολλά προβλήματα χωρίς καθυστερήσεις.

Στην τελετή εγκαινίων το «παρών» έδωσαν βουλευτές και εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου «Θέρμη- Γαλάτιστα»

Το συνολικό μήκος της οδού φτάνει τα 12,5 χλμ και διακρίνεται σε δύο τμήματα: Από τη Θέρμη μέχρι τα όρια του Νομού Θεσσαλονίκης, μήκους 7,6 χλμ και από τα όρια του Νομού Θεσσαλονίκης μέχρι τη Γαλάτιστα, μήκους 4,9 χλμ.

Στο πρώτο τμήμα από τη Θέρμη μέχρι τα όρια του Νομού Θεσσαλονίκης, έχει ολοκληρωθεί πλήρως το πρώτο κομμάτι, μήκους περίπου ενός χλμ εντός του οικισμού Ν. Ραιδεστού. Στα υπόλοιπα 6,8 χλμ οι εργασίες έχουν προχωρήσει σε ποσοστό περίπου 50% και ειδικότερα έχουν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές εργασίες και τα δίκτυα ύδρευσης – αποχέτευσης, ενώ υπολείπονται εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτικών.

Το δεύτερο τμήμα του έργου, από τα όρια του Νομού Θεσσαλονίκης μέχρι τη Γαλάτιστα, μήκους περίπου 5 χλμ (εκ των οποίων 3,2 χλμ νέας χάραξης και 1,7 χλμ διαπλάτυνσης), είναι και το σημαντικότερο. Και αυτό καθώς υποκαθιστά υφιστάμενο οδικό τμήμα, το οποίο θεωρείται ιδιαίτερα επικίνδυνο, λόγω στενότητας και ολισθηρότητας οδοστρώματος και δυσμενών γεωμετρικών χαρακτηριστικών. Το τμήμα αυτό ολοκληρώθηκε σε διάστημα 14 μηνών από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, η οποία είχε συνολική διάρκεια 30 μηνών.

Η ολοκλήρωση δηλαδή των τριών από τα τέσσερα τμήματα του έργου, συνολικού μήκους περίπου 5,8 χλμ, πραγματοποιήθηκε στο μισό του συμβατικού χρόνου.

Στο αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνονται επίσης:

·       Η πλήρης αναμόρφωση οκτώ ισόπεδων κόμβων

·       Η αναβάθμιση και ανακατασκευή των κάθετων και δευτερευουσών οδών στις θέσεις των κόμβων

·       Η κατασκευή υπόγειου αγωγού ομβρίων στον οικισμό Ν. Ραιδεστού

·       Η παραλλαγή του δικτύου ύδρευσης των Βασιλικών

·       Μικρά τεχνικά (τάφροι, μικροί κιβωτοειδείς οχετοί, σωληνωτοί οχετοί, τοίχοι αντιστήριξης)

·       Μεγάλα τεχνικά (μία γέφυρα, δύο άνω διαβάσεις, ένας μεγάλος κιβωτοειδής οχετός)

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!