THEPOWERGAME
Για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου το οποίο έχει στόχο να βελτιώσει τη διά βίου μάθηση, για την πορεία των εμβολιασμών στα παιδιά αλλά και για τη διαδικασία αστυνόμευσης στα πανεπιστήμια που προχωράει κανονικά μίλησε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως.
Η ίδια αναφορικά με τις οδηγίες της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος στα σχολεία για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δήλωσε στα «Παραπολιτικά» το εξής:
«Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου γιατί για αυτή μιλάμε στην παρούσα φάση, είναι μια βασικότατη προϋπόθεση για να έχουμε καλύτερα σχολεία, αυτά που αξίζουν οι μαθητές μας και οι εκπαιδευτικοί μας. Δεν είναι κάποια καινοτομία της χώρας μας, θα έλεγα ότι καινοτομία στη χώρα μας είναι ότι δεν εφαρμόζεται η αξιολόγηση για τόσα χρόνια. Στις περισσότερες χώρες του κόσμου και δη στην ΕΕ η αξιολόγηση είναι μια πάγια πρακτική, δοκιμασμένη που εφαρμόζεται πάνω από 30 χρόνια σε ορισμένες περιπτώσεις. Στη χώρα μας επιτέλους αυτή τη στιγμή έχουμε πάνω από τα μισά σχολεία τα οποία έχουν ήδη συμπληρώσει-προχωρήσει στη πρώτη φάση της αξιολόγησης. Στη διαδικασία αυτή προβλέπεται ο εκπαιδευτικός να έχει κυρίαρχο ρόλο. Ο εκπαιδευτικός είναι αυτός ο οποίος συνεδριάζει με τους συναδελφους του, θέτει στόχους για τον προγραμματισμό της σχολικής μονάδας, του εκπαιδευτικού έργου και μετά αξιολογεί ο ίδιος αυτούς τους στόχους. Άρα μιλάμε για μια διαδικασία την οποία ο νόμος, ο νομοθέτης, το κοινοβούλιο εναποθέτει στον εκπαιδευτικό, εμπιστεύεται τον εκπαιδευτικό γι’ αυτή τη διαδικασία».
Η ίδια ανέφερε ότι: «Επειδή κυκλοφορούν τις τελευταίες ώρες κάποιες φασόν απαντήσεις θέλω να είμαι ξεκάθαρη, αυτές δεν συνιστούν συμμετοχή στην αξιολόγηση. Αξιολόγηση σημαίνει εξατομικευμένη για κάθε σχολείο. Ο νόμος και η υπουργική απόφαση βάζουν συγκεκριμένους άξονες, βάζουν διαδικασίες, υπάρχει συνεδρίαση και οτιδήποτε άλλο συνιστά παραβίαση του νόμου. Υπάρχουν συγκεκριμένες συνέπειες. Έχει κριθεί ότι η αποχή από την αξιολόγηση γιατί όταν κανείς στέλνει ένα έγγραφο και λεει «αυτό θα ακολουθήσετε δεν θα συνεδριάσετε» αυτό είναι αποχή από την αξιολόγηση, η δικαστική απόφαση προβλέπει συγκεκριμένες κυρώσεις. Άρα συγκεκριμένες κυρώσεις υπάρχουν και στη δικαστική απόφαση και στο νόμο και θεωρώ ότι είναι και προσβλητικό για τους εκπαιδευτικούς εκτός των άλλων.»
Η κ. Κεραμέως προσθέτει: « Στη χώρα μας πάνω από τα μισά σχολεία ήδη εφαρμόζουν αξιολόγηση, αναμένουμε τη συμμετοχή όλων των σχολείων, μια αξιολόγηση η οποία είναι καθαρά βελτιωτική, η οποία στοχεύει στο να κάνει το σχολείο καλύτερο. Δεν υπάρχει οποιαδήποτε πρόβλεψη για αναζήτηση χρηματοδότησης, είναι αστεία αυτά που λέγονται. Η χρηματοδότηση των σχολείων προβλέπεται από τις σχολικές επιτροπές από τους δήμους και η αξιολόγηση δεν έχει απολύτως καμία επίδραση στη χρηματοδότηση αυτή».
Η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητική συνέπεια, έχει βελτιωτική.
Για την αξιολόγηση ίδια αναφέρει το εξής: «Για παράδειγμα υπάρχουν ορισμένοι άξονες, πχ εφαρμόζονται καινοτόμες διδακτικές μέθοδοι, πως πάμε με την εξωστρέφεια του σχολείου; Δηλαδή συμμετοχή σε δράσεις Erasmus, συμμετοχή σε άλλες δράσεις με άλλα σχολεία κοκ. Άρα οι εκπαιδευτικοί μπαίνουν σε μια διαδικασία να σκεφτούν αυτούς τους στόχους που έχουν τεθεί από την πολιτεία, να δουν πως πάνε στην υλοποίηση αυτών των στόχων και να επιδιώξουν οι ίδιοι να βελτιώσουν την απόδοσή τους. Άρα είναι ένα βασικό εκπαιδευτικό εργαλείο το οποίο χρησιμοποιείται παντού το οποίο έχει καθαρά βελτιωτικό χαρακτήρα.
Ερωτηθείσα πότε θα ξεκινήσει η αξιολόγηση των προσώπων
Για το πότε θα ξεκινήσει η αξιολόγηση η κ.Κεραμέως αποκαλύπτει: « Έχει ήδη ψηφιστεί αυτό και είναι το αμέσως επόμενο που θα ακολουθήσει. Θα επιλεγούν στελέχη εκπαίδευσης τη φετινή χρονιά γιατί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών γίνεται από τρία πρόσωπα. Το διευθυντή του σχολείου, τον σχολικό σύμβουλο, είναι στέλεχος εκπαίδευσης ο όποιος έχει παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου και επίσης τον σύμβουλο της ειδικότητας. Άρα υπάρχει αξιολόγηση που θα γίνεται σε διαφορετικούς άξονες που αφορούν το παιδαγωγικό κλίμα στην τάξη, τη διδακτική που εφαρμόζεται κοκ και γίνεται από τρεις ξεχωριστούς ανθρώπους. Είμαστε απολύτως αποφασισμένοι στο να εφαρμοστεί ο νόμος. Προφανώς σεβαστό το δικαίωμα κάθε πολίτη να διαφωνεί με πολιτική, με αποφάσεις, να διαμαρτύρεται, να επιδιώκει να αλλάξει κάτι αλλά ένας νόμος που ισχύει οφείλουμε όλοι οι πολίτες να τον εφαρμόζουμε».
Αναφορικά με άρθρο της ΑΥΓΗΣ για συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων
H ίδια υπογραμμίζει: «Στη χώρα μας υπήρχε μια παθογένεια, υπάρχουν και εδώ νόμοι οι οποίοι δεν εφαρμόζονταν δηλαδή υπήρχε μια συγκεκριμένη πρόβλεψη για το πόσους εκπαιδευτικούς πρέπει να έχει ένα σχολείο ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών και είχαμε πάρα πολλές περιπτώσεις στις οποίες είχαμε πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς σε σχέση με τον αριθμό των μαθητών. Αυτό είναι μια πρακτική η οποία όχι μόνο δεν συνάδει με το νόμο αλλά δεν σέβεται και τα χρήματα του φορολογούμενου. Με αυτή την έννοια φέτος έγινε μια σημαντική προσπάθεια μετά από πάρα πολλά χρόνια προκειμένου να εφαρμοστεί αυτό το πλαίσιο και να διασφαλίσουμε την πιο σωστή χρήση του ανθρώπινου δυναμικού. Να σας πω ένα ενδεικτικό νούμερο, όταν ξεκίνησε η σχολική χρονιά είχαμε περίπου 1.000 άδειες εκπαιδευτικών, προέκυψαν στην πορεία 7.500. Είναι βεβαίως δικαίωμα των εκπαιδευτικών να παίρνουν άδειες, προβλέπεται και το προστατεύουμε αυτό και αυτό σημαίνει ότι εμείς πρέπει να προβαίνουμε σε αντικαταστάσεις για αυτό τις επόμενες δύο μέρες θα γίνουνε προσλήψεις για να καλυφτούν άδειες εκπαιδευτικών».
Προσθέτει ότι: «Εφαρμόστηκε φέτος για πρώτη χρονιά μια προσπάθεια σωστής κατανομής προσωπικού και αυτό εφαρμόστηκε σε όλη τη χώρα προκειμένου να τηρούνται και εδώ οι νόμοι. Να έχουμε δηλαδή την πιο σωστή και ορθολογική χρήση του πολύτιμου ανθρώπινου δυναμικού μας. Χάρη στο πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό είναι που έχει οδηγήσει στο να έχουμε εξαιρετική τήρηση πρωτοκόλλων στα σχολεία. Παρακολουθούμε πάρα πολύ στενά την εξέλιξη της πανδημίας γιατί τώρα εισερχόμαστε σε μια πιο δύσκολη φάση. Τώρα έχουμε τρία τμήματα σε όλη τη χώρα κλειστά σε πάνω από 80 χιλιάδες και αυτό πιστώνεται στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές και στους γονείς. Θυμίζω ότι σε περίπτωση κρούσματος προβλέπεται με βάση το πρωτόκολλο ότι οι στενές επαφές του μαθητή κάνουν 7 test την εβδομάδα όλα δωρεάν. Είναι μια συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης να επενδύσει πάρα πολύ σε αυξημένο testing γιατί οι μελέτες δείχνουν ότι από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους αυτή τη στιγμή είναι το αυξημένο testing».
Για την πανδημία
Σχετικά με την πανδημία η ίδια τονίζει ότι: «Με τα ως τώρα στοιχεία που έχουμε τα σχολεία μας και τα πρωτόκολλα λειτουργούν με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Και όχι μόνο τα σχολεία αλλά και τα πανεπιστήμια. Δώσαμε στη δημοσιότητα τα τελευταία ποσοστά εμβολιασμού στην ακαδημαϊκή κοινότητα, στους καθηγητές του πανεπιστημίου αυτοί που είναι εμβολιασμένοι με δύο δόσεις ξεπερνούν το 92%, στους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας είναι πάνω από 83%. Βλέπετε ότι η εκπαιδευτική κοινότητα συνολικά έχει ανταποκριθεί μαζικά στο κάλεσμα του εμβολιασμού. Και οι φοιτητές απέδειξαν περίτρανα ότι και εκείνοι καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για να θωρακίσουν και τη δική τους υγεία αλλά και του κοινωνικού συνόλου. Οι φοιτητές εμβολιασμένοι με δύο δόσεις ή νοσήσαντες ξεπερνούν το 75%. Έχουμε πανεπιστήμια που το ποσοστό των εμβολιασμένων φοιτητών ξεπερνάει το 90%».
Για τον εμβολιασμό των μαθητών τονίζει ότι και εκεί ανεβαίνουν τα νούμερα, στους μαθητές για παράδειγμα της Γ’ Λυκείου ένα πολύ μεγάλο ποσοστό είναι εμβολιασμένο. Εκεί που θελουμε προσπάθεια και απευθύνω κάλεσμα είναι για τα παιδιά μικρότερων ηλικιών δηλαδή Γυμνασίου να εμβολιαστούν.
Για την αστυνόμευση των πανεπιστημίων
Η υπουργός αναφέρει: « Η διαδικασία προχωράει κανονικά. Έχουν προκηρυχτεί οι πρώτες 400 θέσεις, βρισκόμαστε στην κύρωση των πινάκων από το ΑΣΕΠ συνεπώς η διαδικασία προχωράει κανονικά και θα ακολουθήσει το στάδιο της εκπαίδευσης».