THEPOWERGAME
Την ανάγκη να ενισχυθεί η θέση της γυναίκας στο εμπόριο και γενικότερα στην επιχειρηματικότητα με σκοπό να υπάρχει ισότητα στα δύο φύλα, είναι ένας από τους βασικούς στόχους της κυβέρνησης, σύμφωνα με την υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών, αρμόδια για τη Δημογραφική Πολιτική και την Οικογένεια, Μαρία Συρεγγέλα.
Η ίδια συμμετείχε στην χθεσινή διαδικτυακή εκδήλωση της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας με θέμα «Γυναίκα και Εμπόριο στην εποχή του Covid-19», αφιερώνοντας την χθεσινή Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου στη γυναίκα επιχειρηματία.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας δήλωσε πεπεισμένος για τον πολλαπλασιαστικό ρόλο που θα διαδραματίσει το εμπόριο στην ανάπτυξη της οικονομίας και υπογράμμισε ότι χρειάζονται πρωτοβουλίες και συνέργειες για τη στήριξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας και την ισχυροποίηση της γυναικείας συμμετοχής στον δημόσιο βίο της χώρας. Επισήμανε δε, την προσήλωση της ΕΣΕΕ στο στόχο της συστηματικής επιδίωξης για την ισότητα των φύλων και για την αντιμετώπιση της βίας και κάθε μορφής ανισότητας και διάκρισης.
Ο ίδιος, απηύθυνε κάλεσμα στις γυναίκες να ασχοληθούν ενεργά με το εμπόριο, εμπλουτίζοντας το με τις ιδέες, τη δημιουργικότητα και την ενσυναίσθηση που τις διακρίνουν. Ζήτησε δε μεγαλύτερη συμμετοχή των γυναικών εμπόρων στη θεσμική εκπροσώπηση του κλάδου, ώστε να ωφεληθούν οι ίδιες αλλά και η επιχειρηματικότητα στο σύνολό της.
Σύμφωνα με ανακοίνωση, μέσα από τρεις θεματικές ενότητες, το Webinar της ΕΣΕΕ έδωσε τη δυνατότητα διαλόγου για την κλιμάκωση των επιπτώσεων της πανδημίας από τον Μάρτιο του 2020 έως σήμερα σε όλους τους υπο – κλάδους του εμπορίου. Παράλληλα, ανέδειξε τις προκλήσεις και ευκαιρίες που δημιουργεί για τις γυναίκες ο ψηφιακός μετασχηματισμός των εμπορικών επιχειρήσεων. Συζητήθηκαν επίσης οι ανισότητες και διακρίσεις σε βάρος των γυναικών που εντοπίζονται στις επαγγελματικές ευκαιρίες, στην αμοιβή, στην ιεραρχική εξέλιξη σε επιχειρήσεις και τη συμμετοχή σε φορείς εκπροσώπησης.
Ειδικότερα:
Στο πρώτο πάνελ που διοργανώθηκε με θέμα «Η γυναίκα στην εμπορική επιχείρηση: Ισορροπώντας εντός της πανδημίας μεταξύ επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής» η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών, αρμόδια για τη Δημογραφική Πολιτική και την Οικογένεια Μαρία Συρεγγέλα, αναφέρθηκε στα προγράμματα ενίσχυσης της γυναικείας εργασίας και την ποσόστωση των φύλων στην εκπροσώπηση σε θέσεις ηγεσίας. Σημείωσε πως το θέμα της ισότητας των δύο φύλων βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης και επισήμανε ότι οι γυναίκες επιχειρηματίες έχει αποδειχθεί ότι ως leaders έχουν επιτυχίες. Η Δρ. Μαρία Γιαννιού, αντιπρόεδρος και συν-ιδρύτρια της Women Act, μίλησε για τη σημασία της γυναικείας εκπροσώπησης στη δημόσια σφαίρα και την πρωτοβουλία «No more Mannels» η Μαριάννα Παγώνη, ιδιοκτήτρια του Οίκου Παγώνη τόνισε τις ευκαιρίες για τις γυναίκες και τις δυσκολίες από την ενασχόληση με το ηλεκτρονικό εμπόριο και η Δέσποινα Ξυνού, πρόεδρος και CEO της ΟΚ Anytime Market ανέφερε πως η ψηφιακή μετάβαση είναι βοηθητική ως προς την οργάνωση του χρόνου των γυναικών ενώ τόνισε πως η πανδημία επέβαλλε συντονισμό και πρόγραμμα στις οικογένειες των εργαζομένων γυναικών στην επιχείρηση.
Στο δεύτερο πάνελ με θέμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός: Προκλήσεις και Ευκαιρίες για τη γυναίκα επιχειρηματία» η γενική γραμματέας Εργασίας του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Αννα Στρατινάκη, αναφέρθηκε στην κυβερνητική πρωτοβουλία για τη δημιουργία περισσότερων επαγγελματικών ευκαιριών και ψηφιακών δεξιοτήτων σε συνεργασία με τα υπουργεία Παιδείας, Εργασίας και Ψηφιακής Πολιτικής αλλά και για τα προγράμματα που αναμένονται να εξελιχθούν το επόμενο διάστημα με πόρους από το Recovery Fund όπου σε συνδυασμό με το ΕΣΠΑ έρχονται να συνδράμουν στη μείωση του ψηφιακού αναλφαβητισμού για τις γυναίκες.
Η Στέλλα Κάσδαγλη, συγγραφέας, μεταφράστρια και ιδρύτρια του οργανισμού Women On Top, εξέφρασε την ανησυχία της απουσίας δεδομένων στην Ελληνική αγορά, γεγονός που εγείρει αμφιβολίες για την ανάπτυξη εθνικών στρατηγικών καθώς και τον προβληματισμό ότι τα νέα κορίτσια δεν επιλέγουν τα STEM επαγγέλματα. Η Φωτεινή Γιαλαμά, CΕO της LOLA, μίλησε για την ανάγκη συνδυασμού φυσικού και ψηφιακού καταστήματος για την ενίσχυση της εμπειρίας των καταναλωτών καθώς και για την εξοικείωση των εργαζομένων γυναικών μεγαλύτερης ηλικίας στην ψηφιακή μετάβαση της επιχείρησής της, ενώ η Γεωργία Πετράκη, καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, αναφέρθηκε στον ψηφιακό αναλφαβητισμό και τον στόχο της ψηφιακής ισότητας, τα ανδρικά πρότυπα της δημιουργίας της ίδιας της τεχνολογίας καθώς και στο έμφυλο χρηματοδοτικό χάσμα όπως καταγράφεται παγκοσμίως.
Στο τρίτο πάνελ με θέμα «Γυναίκες επιχειρηματίες στην εποχή μετά την πανδημία» συμμετείχαν η Μαρίνα Οφλούδη – Γιαβρόγλου, πρόεδρος της I.C.C. Women Hellas, διευθύνουσα σύμβουλος Μύλοι Σόγιας Α.Ε. και δέκα γυναίκες, έμποροι και συνδικαλίστριες στo ΔΣ της ΕΣΕΕ, τις ομοσπονδίες και τους εμπορικούς συλλόγους από διάφορες περιοχές της χώρας. Αναφέρθηκαν στα προβλήματα του εμπορίου ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής, στις «ανάσες ρευστότητας» που έλαβαν οι επιχειρήσεις από την άνοδο της τουριστικής κίνησης και, κυρίως, στην ανάγκη να βγει η γυναικεία επιχειρηματικότητα ενισχυμένη στο τέλος της κρίσης. Η κυρία Οφλούδη – Γιαβρόγλου επισήμανε πως η καλή εκπαίδευση στις νέες τεχνολογίες θα δώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις γυναίκες επιχειρηματίες, λέγοντας χαρακτηριστικά: «πρέπει να γίνουμε πιο μοντέρνοι στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε το εμπόριο».