THEPOWERGAME
Μόνο για λίγη ώρα διήρκεσε η παράταση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Το απόγευμα της Παρασκευής ο διαχειριστής των ναυπηγείων ανακοίνωσε την παράταση του διαγωνισμού για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για του ενεργητικό των Ελληνικών Ναυπηγείων ΑΕ (ΕΝΑΕ) κατά 12 ημέρες. Αντί στις 7 Ιουλίου, η υποβολή προσφορών θα γίνονταν στις 19 Ιουλίου 2021.
Ειδικότερα, η ανακοίνωση του διαχειριστή της εταιρείας Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ (ΕΝΑΕ) ανέφερε ότι «ο Ειδικός Διαχειριστής της εταιρείας με την επωνυμία Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε., υπό ειδική διαχείριση (Ν. 4307/2014) ανακοινώνει ότι η καταληκτική προθεσμία για τη υποβολή προσφορών στους δύο (2) ανεξάρτητους Δημόσιους Πλειοδοτικούς Διαγωνισμούς για την εκποίηση ενός ενιαίου λειτουργικού συνόλου περιουσιακών στοιχείων της ΕΝΑΕ και κινητού εξοπλισμού της ΕΝΑΕ, αντίστοιχα, που προκηρύχθηκαν με τις 03.06.2021 προσκλήσεις, παρατείνεται, δυνάμει των διατάξεων της παρ. 3.6.8 των σχετικών προσκλήσεων, και ως νέας καταληκτική ημερομηνία ορίζεται η Δευτέρα, 19 Ιουλίου 2021, ώρα 12.00 μ.μ. και 11.00 π.μ. αντίστοιχα. Άπαντες οι λοιποί όροι των σχετικών προσκλήσεων διατηρούνται σε ισχύ».
Ωστόσο, η αναβολή της προθεσμίας υποβολής προσφορών δεν διάρκεσε πολύ ώρα .Η ανακοίνωση αποσύρθηκε λίγη ώρα μετά την έκδοση και κανείς πλέον δεν γνωρίζει αν η ημερομηνία υποβολής των προσφορών για 07.07.2021 τελικά ισχύει ή όχι. Η αναβολή ωστόσο αυτή, ήταν σε αντίθεση με τις πρόσφατες διαρροές, περί ισχυρού επιχειρηματικού ενδιαφέροντος από τουλάχιστον τρεις ή τέσσερις ενδιαφερόμενους. Ως ενδιαφερόμενοι είχαν ακουστεί, εκτός από τον μόνιμα ενδιαφερόμενο Όμιλο του επιχειρηματία Θ. Πριόβολου, η βρετανική Babcock, αλλά και η ιταλική Fincantieri.
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι οι ενδιαφερόμενοι για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι όσοι και οι ενδιαφερόμενοι για τις τέσσερις φρεγάτες. Περίπου έξι είναι οι ενδιαφερόμενοι για τις φρεγάτες, αλλά προϋποθέτουν για την απόκτηση και τον εκσυγχρονισμό των ναυπηγείων, την ανάθεση της ναυπήγησης των φρεγατών, ένα έργο ύψους 5- 6 δισ. ευρώ.
Χωρίς το έργο των φρεγατών, κανένας δεν ενδιαφέρεται για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, μια επένδυση που απαιτεί περίπου 70 έως 100 εκατ. ευρώ μόνον και μόνον για να τεθούν ξανά σε λειτουργία τα ναυπηγεία. Αυτή τη στιγμή τα ναυπηγεία λειτουργούν χάρις στις «ενέσεις» του κρατικού προϋπολογισμού και κυρίως του Πολεμικού Ναυτικού ύψους περίπου 3 εκατ. ευρώ το μήνα. Τα ναυπηγεία ωστόσο απέχουν πολύ από το να στηρίξουν την παραγωγή μιας ή περισσοτέρων φρεγατών που επιζητεί το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Δεν διαθέτουν ούτε το προσωπικό, ούτε τις υποδομές για να στηρίξουν μια τέτοια παραγωγή.
Σημειώνεται ότι από το πρόγραμμα αυτό της ναυπήγησης των φρεγατών, η κυβέρνηση επιζητεί όχι μόνον την αναβίωση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αλλά κι εκείνων της Ελευσίνας, καθιστώντας το σύστημα των εξισώσεων προς επίλυση, ακόμη πιο δύσκολο.
Χθες, παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών που χειρίζονται το θέμα, κράτησαν κλειστά στα χαρτιά τους.
Σημειώνεται ότι και στον πρώτο διαγωνισμό διάθεσης του ενεργητικού της ΕΝΑΕ, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο, ο διαχειριστής της εταιρείας, τρεις ημέρες πριν την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών είχε δώσει παράταση για δύο εβδομάδες. Ωστόσο η παράταση δεν άλλαξε τα δεδομένα του διαγωνισμού, όπου ο ένας ενδιαφερόμενος υπέβαλε μια πρόταση, η οποία κρίθηκε μη ικανοποιητική και ο διαγωνισμός τελικά κρίθηκε άγονος.