Γ.Δ.
1507.5 -2,70%
ACAG
-2,20%
5.78
AEM
-2,93%
4.489
BOCHGR
-3,35%
4.91
CENER
-3,68%
9.16
CNLCAP
+0,70%
7.2
DIMAND
-2,07%
8.03
EVR
-1,32%
1.5
NOVAL
-2,25%
2.39
OPTIMA
-1,49%
13.2
TITC
-5,91%
43
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-5,18%
1.83
ΑΒΕ
-3,04%
0.446
ΑΔΜΗΕ
-2,43%
2.615
ΑΚΡΙΤ
-0,66%
0.755
ΑΛΜΥ
-6,14%
4.05
ΑΛΦΑ
-5,10%
1.693
ΑΝΔΡΟ
-1,23%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-4,69%
10.36
ΑΣΚΟ
-5,20%
3.1
ΑΣΤΑΚ
-1,37%
7.2
ΑΤΕΚ
+9,68%
1.36
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-7,86%
0.68
ΑΤΤΙΚΑ
-5,00%
2.28
ΒΙΟ
-6,82%
5.6
ΒΙΟΚΑ
-2,19%
1.79
ΒΙΟΣΚ
-4,59%
1.455
ΒΙΟΤ
+9,52%
0.276
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-4,20%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-5,48%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,57%
18.2
ΔΑΑ
-2,66%
8.342
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
-2,50%
12.86
ΔΟΜΙΚ
-4,97%
2.58
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,37%
0.329
ΕΒΡΟΦ
-6,23%
1.805
ΕΕΕ
+1,80%
34
ΕΚΤΕΡ
-7,66%
1.64
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,85%
2.12
ΕΛΛ
-0,35%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,13%
2.17
ΕΛΠΕ
-1,20%
7.4
ΕΛΣΤΡ
-2,22%
2.2
ΕΛΤΟΝ
-2,33%
1.758
ΕΛΧΑ
-5,68%
1.976
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-3,83%
1.13
ΕΤΕ
-2,77%
8.148
ΕΥΑΠΣ
-1,48%
3.33
ΕΥΔΑΠ
-2,62%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-4,29%
2.319
ΕΧΑΕ
-4,83%
4.725
ΙΑΤΡ
-4,17%
1.84
ΙΚΤΙΝ
-6,53%
0.329
ΙΛΥΔΑ
-5,35%
1.68
ΙΝΚΑΤ
-2,33%
5.03
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-2,16%
4.54
ΙΝΛΟΤ
-4,89%
1.012
ΙΝΤΕΚ
-3,16%
5.82
ΙΝΤΕΤ
-3,91%
1.105
ΙΝΤΚΑ
-6,11%
2.92
ΚΑΡΕΛ
0,00%
328
ΚΕΚΡ
-8,49%
1.24
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-3,50%
0.441
ΚΟΥΑΛ
-5,07%
1.31
ΚΟΥΕΣ
-4,59%
6.03
ΚΡΙ
+1,25%
16.25
ΚΤΗΛΑ
-2,86%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1
ΛΑΒΙ
-6,36%
0.81
ΛΑΜΔΑ
-3,74%
6.7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-5,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
+2,86%
1.8
ΛΟΥΛΗ
-2,79%
3.14
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
-3,85%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39.4
ΜΙΓ
-2,76%
2.815
ΜΙΝ
-2,75%
0.496
ΜΟΗ
-3,84%
20.54
ΜΟΝΤΑ
-1,62%
3.64
ΜΟΤΟ
-6,14%
2.675
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-2,52%
25.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,26%
3.78
ΜΠΡΙΚ
-2,98%
2.28
ΜΠΤΚ
-9,09%
0.7
ΜΥΤΙΛ
-3,91%
33.4
ΝΑΚΑΣ
-0,61%
3.24
ΝΑΥΠ
-4,33%
0.752
ΞΥΛΚ
-8,04%
0.263
ΞΥΛΠ
+3,80%
0.328
ΟΛΘ
+1,10%
27.6
ΟΛΠ
-1,34%
29.5
ΟΛΥΜΠ
-2,33%
2.51
ΟΠΑΠ
-1,09%
16.38
ΟΡΙΛΙΝΑ
+2,04%
0.799
ΟΤΕ
-0,41%
14.54
ΟΤΟΕΛ
-3,11%
10.6
ΠΑΙΡ
-0,47%
1.05
ΠΑΠ
-1,95%
2.52
ΠΕΙΡ
-5,16%
4.155
ΠΕΡΦ
-4,18%
5.27
ΠΕΤΡΟ
-3,18%
7.92
ΠΛΑΘ
-4,79%
3.875
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
-5,32%
0.356
ΠΡΕΜΙΑ
-2,20%
1.244
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,89%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-2,96%
1.64
ΣΑΡ
-0,18%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-3,89%
0.346
ΣΙΔΜΑ
-0,64%
1.545
ΣΠΕΙΣ
-2,74%
5.68
ΣΠΙ
-3,29%
0.588
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-4,67%
1.43
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1,54%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-2,35%
1.66
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-1,30%
7.6
ΦΡΙΓΟ
-4,76%
0.2
ΦΡΛΚ
-2,19%
4.015
ΧΑΙΔΕ
-8,82%
0.62

Πλακιωτάκης: Επενδύσεις 145 εκατ. ευρώ σε λιμενικές υποδομές

Για επενδύσεις 145 εκατ. ευρώ σε λιμενικές υποδομές και 150 εκατ. για δίκτυο θαλάσσιας συγκοινωνίας έκανε λόγο ο Γιάννης Πλακιωτάκης στο 4ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2021, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.

«Στόχος μας είναι να αναδείξουμε τις θαλάσσιες μεταφορές σε πρωταγωνιστή της ανάκαμψης μετά την πανδημία», δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

«Ενισχύουμε και την γεωστρατηγική και γεωπολιτική θέση της χώρας σε ένα ιδιαίτερα ρευστό περιβάλλον, όπως αυτό της ΝΑ Μεσογείου. Ο ρόλος της πατρίδας μας οφείλει να είναι και είναι καθοριστικός», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός.

Όπως τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης, «η σημαντικότερη προτεραιότητα είναι να τεθούν ισχυρά θεμέλια για την ανάκαμψη όλων των οικονομικών δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας και των θαλάσσιων μεταφορών».

«Η αναβάθμιση του γεωστρατηγικού ρόλου της Ελλάδας περνά μέσα από τις συνδυασμένες μεταφορές, οι οποίες αποτελούν προτεραιότητα του υπουργείου Ναυτιλίας στο βαθμό που συνδέονται με τις λιμενικές υποδομές της χώρας και τη νησιωτική Ελλάδα», ανέφερε.

Επίσης, ο Υπουργός υπογράμμισε ότι, «οι άμεσες συνδέσεις των λιμένων με τον σιδηρόδρομο, αλλά και τους μεγάλους οδικούς άξονες θα δημιουργήσουν μία νέα δυναμική, που θα δώσει τη δυνατότητα σε πολλά από αυτά να αποτελέσουν ατμομηχανές ανάπτυξης που τόσο έχουμε ανάγκη μετά την πανδημία».

Καθώς, σε εξέλιξη βρίσκονται μεγάλα επενδυτικά προγράμματα που προάγουν τις συνδυασμένες εμπορευματικές μεταφορές, αλλά και τη δημιουργία και αξιοποίηση εμπορευματικών κέντρων.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Πλακιωτάκης, «ναυτιλία δεν υπάρχει χωρίς λιμάνια, λιμάνι δεν υπάρχει χωρίς logistics και logistics δεν υπάρχουν χωρίς υποδομές».

«Στόχος είναι να κινηθούμε σε αυτή την κατεύθυνση και για τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια, που οδεύουν προς αξιοποίηση για τη σύνδεση με το σιδηρόδρομο, όπως η περίπτωση της Αλεξανδρούπολης, είτε με κεντρικούς οδικούς άξονες όπως η Ηγουμενίτσα, ή σε συνδυασμό και με τα δύο», τόνισε.

Επιπλέον, όπως έκανε γνωστό ο Υπουργός: «Για πρώτη φορά στο πλαίσιο του 2021-2027 καταφέραμε σε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συνδέσουμε το αυτονόητο: Τις θαλάσσιες μεταφορές με τις υποδομές, ακόμα και εκτός διευρωπαϊκού πλαισίου, σε αυτό που ονομάζουμε θαλάσσιοι διάδρομοι».

«Επενδύουμε συστηματικά στις θαλάσσιες ενδομεταφορές, καθώς το 15% του ελληνικού πληθυσμού κατοικεί στα νησιά, για την τροφοδοσία από και προς τα νησιά» επισήμανε ο Υπουργός.

Όπως έκανε γνωστό ο κ. Πλακιωτάκης: «Επενδύονται πάνω από 145 εκατομμύρια ευρώ σε λιμενικές υποδομές νησιωτικών περιοχών και ταυτόχρονα, για πρώτη φορά, εξασφαλίζεται ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για το εθνικό και το διαπεριφερειακό δίκτυο της δημόσιας θαλάσσιας συγκοινωνίας με πάνω από 150 εκατομμύρια ευρώ για τα πρώτα δύο χρόνια του ΕΣΠΑ 2021-2027».

«Με την ίδια συστηματικότητα και γνώση αυξήσαμε των προϋπολογισμό των αγόνων γραμμών από 90 εκατομμύρια το 2019, στα 130 το 2020 και στα 138 εκατομμύρια το 2021, με αποτέλεσμα την καλύτερη και αποδοτικότερη σύνδεση στα νησιά μας».

«Ταυτόχρονα ενισχύσαμε και το δίκτυο των αγόνων γραμμών με νέους προορισμούς, βελτιώνοντας έτσι τις παρεχόμενες ακτοπλοϊκές υπηρεσίες», πρόσθεσε.

Σύμφωνα πάντα με τον υπουργό: «Ο σχεδιασμός μας δεν ανακόπηκε από την υγειονομική κρίση. Στις προτεραιότητές μας προστέθηκε ο διπλός στόχος της μέγιστης προστασίας επιβατών και πληρωμάτων, αλλά και της στήριξης τόσο των εταιρειών όσο και των εργαζομένων.

Πετύχαμε αφενός να διασφαλίσουμε την προστασία της εργασίας όσο και αφετέρου την απρόσκοπτη σύνδεση της νησιωτικής και ηπειρωτικής Ελλάδας με οικονομική στήριξη που φθάνει στα 85 εκατ. ευρώ στον κλάδο».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!