Χατζηδάκης: Στόχος να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά το Πάσχα

Πρωτοβουλίες του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, εν όψει του Πάσχα

Κωστής Χατζηδάκης © Eurokinissi / Γιάννης Παναγόπουλος

Πρωτοβουλίες για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια προανήγγειλε ο Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, τονίζοντας πως «στόχος μας είναι να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά το Πάσχα». Εκτός από τις επιβαρύνσεις στα καύσιμα, υπάρχουν και στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, λόγω της πράσινης ατζέντας της ΕΕ, διευκρίνισε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, σημειώνοντας ότι γίνονται επαφές και προσπάθειες ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και να ελέγξουμε τις αυξήσεις. «Θα εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια που έχουμε από τον κρατικό Προϋπολογισμό», κατέληξε.

Όπως έχει γράψει το powergame.gr, το ιδιαίτερα δύσκολο πρόβλημα των υψηλών τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια καλείται να λύσει η κυβέρνηση, λίγες μόλις μέρες πριν αρχίσει η τουριστική περίοδος του Πάσχα. Τη στιγμή που το ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο απαιτεί από τα επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία να αντικαταστήσουν τα παραδοσιακά καύσιμα με νέες, ακριβότερες μορφές καυσίμων, κάτι που αναμένεται να συμβεί αργότερα φέτος, οι ναυτιλιακές εταιρείες βρίσκονται μπροστά σε ένα σοβαρό πρόβλημα, καθώς ενδέχεται να αντιμετωπίσουν οικονομικές ζημίες εάν δεν προχωρήσουν σε αυξήσεις στα εισιτήριά τους.

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Κικίλιας, έχει θέσει ως βασικό στόχο του να διασφαλίσει ότι η μέση ελληνική οικογένεια θα μπορεί να ταξιδεύει στα νησιά με το αυτοκίνητο και τα παιδιά της, με έναν τρόπο που να είναι οικονομικά προσιτός και βιώσιμος. Για τον σκοπό αυτόν, έχει ήδη ξεκινήσει έναν κύκλο συζητήσεων τόσο με άλλους υπουργούς όσο και με φορείς που εκπροσωπούν τον κλάδο της ακτοπλοΐας, ώστε, πρώτα απ’ όλα, να αποφευχθούν νέες αυξήσεις και, στη συνέχεια, να διερευνηθεί η δυνατότητα μειώσεων, όπου αυτό είναι εφικτό.

«Θα γίνει σοβαρή προσπάθεια για φθηνότερα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», είχε τονίσει  ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, αναφερόμενος στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

«Πρώτη μας προτεραιότητα στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι να προστατεύσουμε και να στηρίξουμε τη μεσαία τάξη, τα μικρά πορτοφόλια, τους ανθρώπους αυτούς που παλεύουν στην καθημερινότητα. Αυτούς που ήταν πάντα η ραχοκοκαλιά της κοινωνίας μας και ο παραγωγικός τομέας της ελληνικής οικονομίας», ανέφερε ο κ. Κικίλιας.

Ο κ. Κικίλιας είχε υπογραμμίσει ότι «θα πρέπει η μέση ελληνική οικογένεια να μπορεί να ταξιδεύει στα νησιά με το αυτοκίνητο και τα παιδιά της με τέτοιον τρόπο, έτσι ώστε να μπορεί αυτό να είναι ανεκτό οικονομικά».

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ελληνική ακτοπλοΐα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στην Ευρώπη, όπως έχει γράψει το energygame.gr, καθώς συνεισφέρει σχεδόν το 5,4% του ΑΕΠ (στοιχεία 2023), ενώ απασχολεί άμεσα 5.500 Έλληνες ναυτικούς, με τη συμβολή της (άμεση και έμμεση) στη συνολική απασχόληση της χώρας να φτάνει το 6,9%, ποσοστό που αντιστοιχεί σε περίπου 318.000 θέσεις εργασίας. Η συνεισφορά της στα δημόσια έσοδα προσέγγισε τα 3,4 δισ. ευρώ το 2023. Ο κλάδος βρίσκεται, όμως, αντιμέτωπος με πολύ μεγάλες προκλήσεις για την πράσινη μετάβαση. Το λεγόμενο «πρασίνισμα» του στόλου της ελληνικής ακτοπλοΐας απαιτεί επενδύσεις δισεκατομμυρίων, χωρίς να υπάρχει μέχρι σήμερα ουσιαστική απάντηση από πλευράς Πολιτείας για τη στήριξη αυτών των επενδύσεων. Η μέση ηλικία του στόλου της ελληνικής ακτοπλοΐας είναι σήμερα τα 30 χρόνια, γεγονός που αυξάνει το κόστος συντήρησης και το κόστος καυσίμων.

 

 




ΙΛΥΔΑ
1.74%
1.75
AKTR
-0.19%
5.16
ΔΕΗ
-0.36%
13.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0.26%
3.86
ΕΛΠΕ
0.32%
7.75
ΠΕΤΡΟ
1.14%
8.88
ΟΛΠ
-1.01%
39.20
TITC
0.83%
42.70
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.93%
19.64
ΕΥΑΠΣ
-1.18%
3.36
ΛΟΥΛΗ
-1.22%
3.25
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
0.32%
1.27
NOVAL
-1.21%
2.45
ΙΝΤΚΑ
0.16%
3.09
ΧΑΙΔΕ
-0.65%
0.76
ΔΡΟΜΕ
2.58%
0.32
ACAG
0.50%
6.00
ΑΣΚΟ
1.39%
3.64
ΚΥΡΙΟ
0.00%
0.90
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
-10.00%
0.22
ΝΑΚΑΣ
0.67%
3.02
BOCHGR
0.34%
5.82
ΚΕΚΡ
-0.41%
1.20
ΠΛΑΘ
-0.74%
4.03
ΡΕΒΟΙΛ
0.61%
1.64
ΕΛΛ
0.00%
14.65
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
0.00%
0.35
ΟΠΑΠ
0.54%
18.68
ΜΥΤΙΛ
-0.05%
40.80
ΔΟΜΙΚ
0.40%
2.48
ΦΡΛΚ
0.86%
4.11
ΜΕΡΚΟ
1.14%
35.60
ΣΑΡ
0.93%
13.08
ΟΤΟΕΛ
0.65%
12.36
ΚΡΙ
0.00%
16.20
ΙΑΤΡ
-1.59%
1.86
ΠΑΙΡ
-0.41%
0.96
ΜΟΤΟ
0.00%
2.83
ΣΠΕΙΣ
-1.90%
6.20
ΚΟΡΔΕ
1.40%
0.44
ΠΡΟΦ
-0.19%
5.13
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
-0.46%
2.17
OPTIMA
0.00%
15.84
ΑΚΡΙΤ
-0.65%
0.77
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
-1.64%
0.24
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
0.23%
8.78
ΒΙΟΚΑ
0.29%
1.72
ΠΑΠ
1.17%
2.60
ΙΝΤΕΤ
2.29%
1.12
ΠΕΙΡ
0.31%
5.17
ΜΙΝ
2.58%
0.48
ΕΤΕ
0.78%
9.58
ΒΙΟΤ
1.85%
0.22
ΑΛΜΥ
1.80%
5.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
1.74%
1.64
ΜΕΝΤΙ
0.45%
2.24
ΜΟΗ
-0.36%
22.24
ΟΛΘ
0.00%
28.50
ΣΕΝΤΡ
-0.59%
0.34
ΕΕΕ
1.25%
42.02
ΚΟΥΕΣ
1.79%
6.25
ΕΥΔΑΠ
-0.67%
5.92
ΜΙΓ
0.36%
2.77
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
10.00%
0.24
ΔΑΙΟΣ
0.00%
4.00
ΦΑΙΣ
-2.26%
4.15
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.94
CENER
0.00%
9.21
ΝΑΥΠ
-2.70%
0.79
ΙΝΤΕΚ
-0.31%
6.39
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.63
ΚΑΡΕΛ
0.65%
310.00
ΑΤΤ
-0.52%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
-0.43%
2.29
ΕΣΥΜΒ
1.83%
1.11
ΕΥΡΩΒ
3.92%
2.60
ΚΤΗΛΑ
1.55%
1.97
ΕΛΣΤΡ
4.17%
2.25
ΑΔΜΗΕ
2.47%
3.11
DIMAND
0.12%
8.47
ΒΙΟΣΚ
-0.34%
1.46
ΑΒΑΞ
0.97%
2.09
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1.45%
1.50
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
-0.25%
0.80
EVR
3.06%
1.69
ΓΕΒΚΑ
0.71%
1.41
ΑΛΦΑ
0.67%
2.26
ΟΤΕ
2.09%
15.61
ΜΕΒΑ
2.44%
4.20
ΑΣΤΑΚ
1.14%
7.10
ΞΥΛΠ
4.21%
0.40
ΙΝΛΟΤ
-0.39%
1.03
CNLCAP
0.71%
7.05
ΑΤΕΚ
-2.08%
0.94
ΛΑΜΨΑ
0.00%
37.20
ΕΚΤΕΡ
0.94%
1.93
ΔΑΑ
0.35%
9.28
ΑΝΔΡΟ
1.20%
6.76
ΞΥΛΚ
-0.38%
0.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
5.90
ΜΠΕΛΑ
-0.71%
25.22
ΚΟΥΑΛ
-1.14%
1.22
ΕΛΒΕ
4.85%
5.40
ΤΖΚΑ
-1.75%
1.40
ΕΛΧΑ
1.41%
2.16
ΑΡΑΙΓ
-2.40%
11.79
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
3.79
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.56
ΙΝΛΙΦ
-0.40%
4.92
ΟΛΥΜΠ
1.65%
2.46
ΑΒΕ
9.27%
0.45
ΛΟΓΟΣ
0.00%
1.61
ΠΕΡΦ
-0.69%
5.78
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
1.26
ΕΛΤΟΝ
0.11%
1.79
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
-1.04%
6.63
AEM
-1.12%
4.40
ΒΙΟ
-1.36%
5.80
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
2.21%
5.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0.13%
0.79
ΣΙΔΜΑ
-0.68%
1.46
ΣΠΙ
0.00%
0.58
ΕΒΡΟΦ
0.54%
1.86
ΜΠΡΙΚ
1.97%
2.59