Oι μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας αλλά και ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές λιμανιών κρουαζιέρας είναι μεταξύ των ενδιαφερομένων για τα τρία λιμάνια κρουαζιέρας που προωθεί να υλοποιήσει το Yπερταμείο σε Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα. Όπως είχε γράψει νωρίτερα το powergame.gr και επιβεβαιώθηκε με την ανακοίνωση του Υπερταμείου, μεταξύ των ενδιαφερομένων για την αξιοποίηση και εκμετάλλευση των τριών λιμανιών κρουαζιέρας σε Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα είναι:
- η MSC (Mediterranean Shipping Company) που ελέγχεται από την οικογένεια του Ιταλού ιδρυτή της εταιρείας και εφοπλιστή Gianluigi Aponte,
- η αμερικανική Royal Caribbean Cruises,
- η τουρκική Global Port Holding,
- η Lamda Marinas του ομίλου Lamda Development και τέλος
- η V Group SM που ελέγχεται από τον Έλληνα επιχειρηματία Βύρωνα Βασιλειάδη (Antipollution).
Η V Group συμμετέχει στη διεκδίκηση των λιμένων Κατάκολου και Πάτρας σε συνεργασία με την MSC. Για τα ίδια λιμάνια ενδιαφέρεται και η Royal Caribbean ενώ η τουρκικών συμφερόντων GPH, που θεωρείται ο μεγαλύτερος διαχειριστής λιμένων κρουαζιέρας στον κόσμο, ενδιαφέρεται και για τα τρία λιμάνια που βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία από το Υπερταμείο. Σημειώνεται ότι η MSC συμμετέχει στο διαγωνισμό μέσω της θυγατρικής της ελβετικής Cruise Terminal Investment Limited Sàrl και η Royal Caribbean Cruises μέσω της θυγατρικής της Cruise Terminals International Ltd με έδρα το Λονδίνο. Το ενδιαφέρον κρίνεται ιδιαίτερα υψηλό και δημιουργεί αισιοδοξία για τη συνέχεια.
Η ανακοίνωση του Υπερταμείου για τα λιμάνια κρουαζιέρας
Το Υπερταμείο ανακοινώνει ότι τέσσερα (4) επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον στη διεθνή διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας στον λιμένα Κατάκολου & σε τμήμα του παλιού λιμένα Πάτρας (τμήμα 1), καθώς και στον Κεντρικό Λιμένα Καβάλας «Απόστολος Παύλος» (τμήμα 2). Οδιαγωνισμός για την περαιτέρω ανάπτυξη της δραστηριότητας κρουαζιέρας στους τρεις λιμένες αποτελείται από δύο τμήματα:
- Τμήμα 1: Παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης του λιμένα Κατάκολου και υπο-παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης τμήματος του παλιού λιμένα Πάτρας, εντός της περιοχής αρμοδιότητας του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ Α.Ε.), με ελάχιστη διάρκεια τα τριάντα (30) έτη.
- Τμήμα 2: Υπο-παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης σε τμήμα του Κεντρικού Λιμένα Καβάλας «Απόστολος Παύλος», εντός της περιοχής αρμοδιότητας του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας (ΟΛΚ Α.Ε.), με ελάχιστη διάρκεια τα τριάντα (30) έτη.

Το λιμάνι κρουαζιέρας στο Κατάκολο © ΔΤ/ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ
Ειδικότερα, ενδιαφέρον εκδήλωσαν τα εξής σχήματα (με αλφαβητική σειρά):
- Cruise Terminals International Ltd (Τμήμα 1).
- GPH Cruise Port Finance Ltd (Τμήμα 1 & 2).
- LAMDA MARINAS Μονοπρόσωπη Α.Ε. Συμμετοχών και Αξιοποίησης Τουριστικών Λιμένων (Τμήμα 2).
- Κοινοπραξία Cruise Terminal Investment Limited Sàrl – V Group SM SA (Τμήμα 1).

Το λιμάνι στην Καβάλα © ΔΤ/ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ
Μετά την αξιολόγηση των υποβληθέντων φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος, οι υποψήφιοι που πληρούν τα κριτήρια προεπιλογής θα κληθούν να συμμετάσχουν στη Β΄ φάση του διαγωνισμού κατά την οποία οι προεπιλεγέντες επενδυτές θα υποβάλλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους. Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, τα υποψήφια επενδυτικά σχήματα είχαν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού.

Λιμάνι Πάτρας © ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ/ΔΤ
Η περαιτέρω ανάπτυξη της δραστηριότητας κρουαζιέρας σε υφιστάμενους και νέους προορισμούς εντάσσεται στην πολιτική για την αποτελεσματικότερη διαχείριση των τουριστικών ροών σε δημοφιλείς λιμένες και την αντιμετώπιση φαινομένων υπερσυγκέντρωσης.