Στον ελληνικό ναυτιλιακό γίγαντα Star Bulk Carriers έχει στρέψει την προσοχή του ο μεγιστάνας John Fredriksen. Λίγες μόλις μέρες μετά την αποχώρησή του από την Golden Ocean, έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες στη μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που υποβλήθηκαν στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ (SEC), οι εταιρείες που συνδέονται με τον Fredriksen κατέχουν περίπου 11,8 εκατομμύρια μετοχές της εισηγμένης στο Nasdaq Star Bulk, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 10,7% του μετοχικού κεφαλαίου της.
Η κίνηση αυτή, όπως μεταδίδει το Trade Winds, έρχεται μετά την πώληση των μετοχών του Fredriksen στην Golden Ocean, την ιδιοκτήτρια εταιρεία περισσότερων από 90 bulkers, στην CMB.TECH, ναυτιλιακή εταιρεία που ελέγχεται από την οικογένεια Saverys, έναντι σχεδόν 1,2 δισ. δολαρίων.
Η επένδυση στην Star Bulk, που αποτιμάται στα περίπου 197 εκατομμύρια δολάρια με τις τρέχουσες τιμές αγοράς, καταγράφηκε ως παθητική επένδυση μέσω υποβολής 13G (δήλωση που καταθέτουν οι επενδυτές όταν κατέχουν ποσοστό άνω του 5% των μετοχών μιας εισηγμένης εταιρείας). Η Star Bulk είναι ο μεγαλύτερος δημόσιος ιδιοκτήτης πλοίων ξηρού φορτίου, με έναν στόλο που υπερβαίνει τα 150 bulkers, καλύπτοντας κατηγορίες πλοίων από newcastlemax έως supramax.
Ποια είναι η Star bulk carriers
Η Star Bulk Carriers αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον τομέα των χύδην ξηρών φορτίων παγκοσμίως, με στόλο που ξεπερνά τα 150 πλοία και περιλαμβάνει πλοία όλων των κατηγοριών, από τα πιο μικρά supramax μέχρι τα μεγαλύτερα newcastlemax. Ο στόλος της εταιρείας είναι γνωστός για την υψηλή του ποιότητα και τη συνεχιζόμενη ανανέωση, γεγονός που την καθιστά ανταγωνιστική σε διεθνές επίπεδο.
Η εταιρεία υπό την ηγεσία του Πέτρου Παππά, που είναι Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Star Bulk, έχει καταφέρει να εδραιώσει τη θέση της στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά. Ο Παππάς, με τη στρατηγική του και την αφοσίωσή του στην εξαιρετική διαχείριση του στόλου, έχει καταφέρει να οδηγήσει την εταιρεία σε σημαντικές επιτυχίες, παρά τις προκλήσεις που παρουσιάζει η διεθνής ναυτιλιακή αγορά.
Η εταιρεία έχει εδραιώσει τη φήμη της ως ηγέτιδα στον τομέα των bulk carriers, με τη δυνατότητα να προσαρμόζεται σε μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς, όπως η ζήτηση για συγκεκριμένους τύπους πλοίων και οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί που επιβάλλονται από διεθνείς οργανισμούς.
Το 2024, η εταιρεία παρουσίασε καθαρά κέρδη ύψους 42,4 εκατ. δολαρίων για το τέταρτο τρίμηνο, τα οποία αντιστοιχούν σε 0,36 δολάρια ανά μετοχή. Αυτά τα κέρδη προήλθαν από τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του στόλου της και τη σταθερή ζήτηση για χύδην φορτία, παρά τις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς. Ένα από τα βασικά στρατηγικά βήματα της Star Bulk ήταν η επιστροφή αξίας στους μετόχους μέσω μερίσματος 0,09 δολαρίων ανά μετοχή και την επαναγορά μετοχών, γεγονός που ενίσχυσε την εμπιστοσύνη στην εταιρεία και την αξία της.
Η στρατηγική ανάπτυξης που ακολουθεί ο Πέτρος Παππάς επικεντρώνεται στη συνεχιζόμενη ανανέωση του στόλου της Star Bulk με νέα, πιο σύγχρονα πλοία, καθώς και στη διατήρηση υψηλών προτύπων για την περιβαλλοντική απόδοση των πλοίων της, κάτι που καθίσταται ολοένα και πιο σημαντικό για την ναυτιλιακή βιομηχανία.