Σε vertigo έμποροι και μεταφορείς από τα άδεια containers στον Πειραιά

Οι διαχειριστές των προβλητών Πειραιά, ο ΟΛΠ και ο ΣΕΠ δεν ξέρουν πού να αποθέσουν τα άδεια εμπορευματοκιβώτια που πληθαίνουν μέρα με τη μέρα

Ο Σταθμός Εμπευματοκιβωτίων στο Λιμάνι του Πειραιά © pct.com.gr

Το λιμάνι του Πειραιά (και όχι μόνον) έχει πλημμυρήσει με άδεια εμπορευματοκιβώτια (containers), που προκαλούν μεγάλο διαχειριστικό κόστος σε ΟΛΠ και ΣΕΠ, μεγάλες καθυστερήσεις στην εισαγωγή και εξαγωγή εμπορευμάτων στην χώρα, ενώ ακόμη απειλεί να προκαλέσει και απεργίες των μεταφορέων μέσω φορτηγών αυτοκίνητων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο διαχειριστές των προβλητών του λιμένα Πειραιά, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) και ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς (ΣΕΠ), πλέον δεν ξέρουν πού να αποθέσουν τα άδεια εμπορευματοκιβώτια, που πληθαίνουν μέρα με τη μέρα. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τόσο ο ΟΛΠ όσο και ο ΣΕΠ έχουν νοικιάσει κάποια χέρσα τμήματα (χωράφια) του Πειραιά, στα οποία τοποθετούν τα εκατοντάδες άδεια containers.

Το πρόβλημα, ωστόσο, παραμένει και δεν εστιάζεται στη διαχείριση των άδειων containers από την πλευρά των ΟΛΠ/ΣΕΠ. Το πρόβλημα έχει να κάνει με τις καθυστερήσεις που σημειώνονται στην εισαγωγή και εξαγωγή αγαθών μέσω του λιμανιού στον Πειραιά, λόγω του χάους που επικρατεί στις προβλήτες του. Οι έμποροι «γκρινιάζουν» για καθυστερήσεις στην παράδοση των εμπορευμάτων τους, ενώ η κατάσταση μπορεί να γίνει ακόμη πιο περίπλοκη, αν τελικά οι μεταφορείς της χώρας, λόγω εξαιτίας αυτής της κατάστασης, υλοποιήσουν τις απειλές τους για απεργίες.

Χθες, έγινε σύσκεψη στο Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ) με στελέχη των ΟΛΠ/ΣΕΠ για το θέμα, με στόχο να ρίξουν «νερό στη φωτιά», που τώρα επιχειρείται να ανάψει. Η λύση που προκρίνεται, όπως αναφέρει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης είναι να μπει ένας νέος και μικρός επίναυλος στα εμπορεύματα που διακινούνται μέσω Περιαιά, με το οποίο θα αποζημιωθούν οι μεταφορείς. Ο επίναυλος αυτός θα αποτελεί μια μικρή αποζημίωση των μεταφορέων οι οποίοι πολλές φορές αναγκάζονται και περιμένουν δύο ή ακόμη και τρεις ημέρες στις πύλες του λιμανιού.

Από την πλευρά της η ΟΛΠ/ΣΕΠ υπόσχεται να στελεχώνεται καθημερινά και η δεύτερη Πύλη με την υποστήριξη της Διεύθυνσης του Γ’ Τελωνείου από τις 10:00 π.μ. έως τις 18:00 μ.μ. έτσι ώστε να αυξηθεί η κινητικότητα των εμπορευμάτων μέσα στο λιμάνι. Παράλληλα εκφράσθηκε η πρόθεση του ΣΕΠ να ενημερώσει σύντομα τους επαγγελματίες μεταφορείς για τη λειτουργία της πλατφόρμας e-HUB που θα δίνει τη δυνατότητα ισομερούς κατανομής των φορτίων κατά τη διάρκεια των εργάσιμων ωρών του Οργανισμού, ώστε να μειωθεί σημαντικά ο συνωστισμός που προκύπτει.

Το πρόβλημα στον Πειραιά δημιουργήθηκε από το κλείσιμο της διώρυγας το Σουέζ, που έχει ως αποτέλεσμα τη μεταφορά των εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Πειραιά μέσω Ισπανίας και συγκεκριμένα του λιμένα Βαλέντσια, που διαχειρίζεται η Cosco. H αλλαγή αυτή επιβλήθηκε, λόγω της επικινδυνότητας της Κόκκινης Θάλασσας και της επιθετικότητας των αυτονoμιστών Χούθι, γεγονός που αναγκάζει τα περισσότερα πλοία να κάνουν το περίπλου της Αφρικής. Ετσι τα εμπορεύματα προς Πειραιά φτάνουν με πλοία feeders (feeder containerships) και όχι με τα μεγάλα πλοία μεταφοράς containers (mother containerships), που πλέον πιάνουν στη Βαλέντσια και όχι στον Πειραιά.

Τα μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτιών, έχουν την ικανότητα να παραδίδουν γεμάτα εμπορευματοκιβώτια, και να παραλαμβάνουν τόσο γεμάτα, όσο και άδεια εμπορευματοκιβώτια. Τα feeders δεν έχουν αυτή την ικανότητα, με αποτέλεσμα το λιμάνι του Πειραιά σήμερα να βρίθει άδεια εμπορευματοκιβώτια, που αυξάνουν το διαχειριστικό κόστος και προκαλούν καθυστερήσεις στη διακίνηση των εμπορευμάτων.

DIMAND
1.88%
8.66
ΕΛΣΤΡ
-1.28%
2.31
ΚΥΡΙΟ
1.74%
0.94
ΟΛΠ
2.63%
33.20
CENER
-0.75%
9.27
ΙΝΤΕΤ
-2.22%
1.10
ΕΕΕ
1.19%
40.70
ΟΛΥΜΠ
0.00%
2.50
ΙΚΤΙΝ
2.11%
0.34
ΣΠΥΡ
0.00%
0.15
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΜΥΤΙΛ
0.63%
38.20
ΟΤΟΕΛ
1.36%
11.94
ΕΒΡΟΦ
3.24%
1.91
ΡΕΒΟΙΛ
1.81%
1.69
ΜΟΝΤΑ
1.65%
3.69
ΠΑΙΡ
1.06%
0.95
ΚΟΥΕΣ
0.00%
6.24
ΑΡΑΙΓ
3.43%
11.76
ΜΙΝ
-1.92%
0.51
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.85
ΤΕΝΕΡΓ
-0.70%
20.00
ΑΣΤΑΚ
3.99%
7.30
ΙΝΛΙΦ
1.26%
4.84
ΔΡΟΜΕ
4.04%
0.34
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.77%
1.31
ΠΕΙΡ
3.87%
5.18
ΠΡΔ
-2.78%
0.28
ΦΡΛΚ
1.25%
4.07
AKTR
1.86%
5.48
ΛΑΜΔΑ
1.38%
6.62
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.37%
1.62
ΚΑΡΕΛ
-0.62%
320.00
ΙΝΤΚΑ
0.65%
3.10
ΚΤΗΛΑ
2.97%
2.08
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
-2.54%
0.58
ΒΙΟΚΑ
-0.59%
1.70
ΟΛΘ
0.72%
28.00
ΚΟΥΑΛ
-0.78%
1.27
ΝΑΚΑΣ
0.00%
3.02
ΙΝΤΕΚ
-0.48%
6.17
ΝΑΥΠ
-3.10%
0.75
ΜΕΒΑ
-0.25%
4.05
ΠΕΤΡΟ
0.00%
7.92
ΚΕΚΡ
-4.38%
1.20
ΠΡΟΦ
0.98%
5.16
BOCHGR
0.73%
5.54
ΕΥΔΑΠ
0.67%
5.98
ΜΟΤΟ
2.56%
2.81
ΦΡΙΓΟ
-6.90%
0.22
ΜΠΡΙΚ
0.42%
2.40
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
6.00
ΔΟΜΙΚ
-0.39%
2.56
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΚΟΡΔΕ
0.47%
0.43
ΜΕΝΤΙ
-2.18%
2.24
ΜΕΡΚΟ
2.16%
37.80
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
1.21%
3.35
ΕΥΑΠΣ
0.00%
3.39
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0.25%
0.79
ΟΤΕ
1.71%
15.50
ΔΕΗ
1.42%
13.57
ΕΛΙΝ
0.47%
2.14
ΛΟΓΟΣ
-1.20%
1.65
ΜΠΤΚ
0.00%
0.61
AEM
-0.38%
4.67
ΑΣΚΟ
0.00%
3.22
ΙΝΛΟΤ
0.58%
1.04
ΛΑΒΙ
1.02%
0.79
ΕΣΥΜΒ
0.92%
1.10
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
-0.69%
8.66
ΑΝΔΡΟ
0.62%
6.54
ΔΑΑ
0.00%
8.81
ΒΟΣΥΣ
0.00%
2.36
EVR
1.88%
1.63
ΚΡΙ
3.55%
16.05
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
1.57%
5.16
ΠΛΑΘ
3.76%
4.00
ΙΛΥΔΑ
1.80%
1.70
ΕΚΤΕΡ
-2.40%
2.03
ΒΙΟ
1.23%
5.75
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
TITC
1.73%
41.20
ΜΟΗ
2.19%
22.38
ΣΙΔΜΑ
-4.00%
1.44
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΑΔΜΗΕ
4.04%
2.71
ΒΙΟΣΚ
0.68%
1.47
ΙΑΤΡ
-1.79%
1.92
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΣΠΙ
0.00%
0.59
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ACAG
0.33%
6.02
ΕΧΑΕ
2.29%
5.37
ΠΑΠ
0.00%
2.60
ΟΠΑΠ
1.04%
17.50
ΑΒΑΞ
0.24%
2.10
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
1.08%
2.34
ΜΠΕΛΑ
0.81%
27.32
ΣΑΡ
4.40%
13.30
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΕΛΠΕ
0.52%
7.80
ΕΥΡΩΒ
0.31%
2.63
ΜΑΘΙΟ
4.80%
0.70
ΑΛΜΥ
3.51%
4.42
NOVAL
0.20%
2.51
ΑΤΤ
0.82%
0.74
ΧΑΙΔΕ
3.62%
0.72
ΑΤΤΙΚΑ
0.86%
2.34
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΕΛΧΑ
1.41%
2.16
ΒΙΟΤ
9.17%
0.24
OPTIMA
0.13%
14.96
ΓΕΒΚΑ
0.34%
1.46
ΦΛΕΞΟ
0.67%
7.50
ΑΤΕΚ
-8.00%
0.92
ΠΡΕΜΙΑ
1.26%
1.29
ΣΠΕΙΣ
1.80%
5.66
ΕΛΛ
0.00%
14.70
CNLCAP
0.71%
7.05
ΑΚΡΙΤ
6.76%
0.79
ΜΙΓ
0.89%
2.82
ΑΛΦΑ
0.81%
2.24
ΤΖΚΑ
1.45%
1.40
ΕΛΤΟΝ
0.11%
1.82
ΣΕΝΤΡ
0.00%
0.34
ΛΕΒΚ
-6.96%
0.21
ΑΒΕ
2.88%
0.43
ΞΥΛΚ
0.77%
0.26
ΕΤΕ
1.98%
10.29
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.11%
18.80
ΠΛΑΚΡ
-0.67%
14.90