Καταγγελία Fast Ferries στην Επιτροπή Ανταγωνισμού κατά Seajets

Η διοίκηση της Fast Ferries υποστηρίζει πως η Seajets εφαρμόζει επιθετική στρατηγική σε δρομολόγια του Αιγαίου με στόχο να περιορίσει τον ανταγωνισμό

πλοίο της seajets@seajets.com

Όπως αποκαλύπτει σήμερα η στήλη Big Mouth του Powergame.gr, η διοίκηση της Fast Ferries έστειλε επιστολή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, με την οποία υποστηρίζει πως η Seajets, συμφερόντων Μάριου Ηλιόπουλου, επιδιώκει να αποκτήσει μονοπωλιακή θέση σε ακτοπλοϊκές γραμμές του Αιγαίου. Η Fast Ferries ζητάει την παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Όπως αναφέρει στην επιστολή, «εκμεταλλευόμενη το γεγονός της πληθώρας πλοίων της και της ευνοϊκής νομοθεσίας περί δρομολόγησης και στελέχωσης των ταχυπλόων πλοίων έναντι των συμβατικών, η Seajets έχει στοχοποιήσει τα δρομολόγια των πλοίων μας και εφαρμόζει ειδική τιμολογιακή πολιτική στα δρομολόγιά της, που είναι σε παραπλήσια ωράρια με τα δικά μας, απ’ ό,τι στα υπόλοιπα δρομολόγιά της κατά τη διάρκεια της ημέρας, κι ας πρόκειται για την ίδια ακριβώς σύνδεση. Στα σχετικά 5, 6 ,7 και 8 (σ.σ. αναφέρεται σε έγγραφα που είναι στη διάθεση του Powergame.gr) αναφέρουμε ενδεικτικά τις απεικονίσεις από ιστοσελίδα πώλησης εισιτηρίων τις διαδρομές Μύκονος – Νάξος, Πάρος – Μύκονος, Νάξος – Μύκονος και Νάξος – Τήνος».

Στην καταγγελία της Fast Ferries τονίζεται πως «είναι αδύνατον το συμβατικό πλοίο να μπορεί να ανταγωνιστεί μία τέτοιου είδους “επίθεση” από μία εταιρεία που κυριαρχεί στην αγορά με πλήθος πλοίων και δρομολογίων στους ίδιους προορισμούς. Να σημειωθεί ότι τα συμβατικά πλοία, που αναπτύσσουν μέσο όρο ταχύτητας 18-19 ναυτικών μιλίων, δεν δύνανται να εξυπηρετήσουν περισσότερα από τρία νησιά στο ημερήσιο δρομολόγιό τους. Αντίθετα, τα ταχύπλοα μπορούν να συμπεριλαμβάνουν περισσότερους προορισμούς λόγω υπερδιπλάσιας ταχύτητας και το σκέλος στο οποίο μπορούν να λειτουργούν κάτω του κόστους -με σκοπό να “διώξουν” τον ανταγωνιστή τους- να αποτελεί ένα μικρό και ίσως αδιάφορο μέρος του συνολικού δρομολογίου τους».

Και προστίθεται: «Όπως φαίνεται και στις επισυναπτόμενες αποτυπώσεις της ιστοσελίδας πώλησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στις συγκεκριμένες διαδρομές που αναφέρουμε, το μοναδικό “εμπόδιο” στη δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας. Η πρακτική της διαφορετικής τιμολόγησης ακόμη και μέσα στην ίδια ημέρα, για την ίδια διαδρομή και για παρόμοια ταχύπλοα πλοία, έχει έναν μόνον στόχο: την αφαίμαξη κάθε μεταφορικού έργου από το συμβατικό πλοίο, ώστε σύντομα να μην υπάρχει πια ούτε καν αυτό στα προσφερόμενα δρομολόγια».

Και καταλήγει: «Και αν με βάση το σχετικό 8, προς το παρόν μπορεί να πάει κάποιος επιβάτης από τη Νάξο στην Τήνο με €49,70 αν επιλέξει πρωινό δρομολόγιο, είτε με €25 αν διαλέξει μεσημβρινό δρομολόγιο (με συμβατικό, αλλά και με το ταχύπλοο σύμφωνα με την πρακτική που σας αναδεικνύουμε), είναι βέβαιο ότι εφόσον το συμβατικό πλοίο της γραμμής αναγκαστεί να αποχωρήσει και αυτό, τότε η τιμή θα είναι μόνον η €49,70 και μόνον με μία εταιρεία, σε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας».

Κατά τη διοίκηση της Fast Ferries, «σε μία τέτοια περίπτωση είναι δεδομένο ότι πέραν της σταθερής υψηλής τιμής, ο αριθμός των προσφερόμενων δρομολογίων θα μειωθεί, έτσι ώστε να εξυπηρετούν ακριβώς τις ανάγκες της Seajets και να επιτευχθούν μεγαλύτερες πληρότητες. Άλλωστε, κάποια ωράρια δρομολογίων της Seajets έχουν επιλεχθεί από την ίδια με τρόπο τέτοιο, όχι για να ικανοποιήσουν κάποια επιπλέον ανάγκη της αγοράς, αλλά απλώς για να μην αφήσουν κανένα περιθώριο στον ανταγωνισμό για δρομολόγηση συμβατικού πλοίου».

ΙΛΥΔΑ
0.61%
1.66
AKTR
0.00%
5.27
ΔΕΗ
0.15%
13.04
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.26%
3.84
ΕΛΠΕ
-0.64%
7.77
ΠΕΤΡΟ
0.00%
7.82
ΟΛΠ
-0.76%
32.70
TITC
-0.12%
40.10
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.21%
18.78
ΕΥΑΠΣ
-0.58%
3.40
ΛΟΥΛΗ
0.61%
3.32
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
-0.47%
1.26
NOVAL
-0.40%
2.50
ΙΝΤΚΑ
0.00%
3.08
ΧΑΙΔΕ
-5.41%
0.70
ΔΡΟΜΕ
6.74%
0.36
ACAG
-0.50%
5.97
ΑΣΚΟ
0.97%
3.13
ΚΥΡΙΟ
-0.60%
0.99
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
-2.61%
0.22
ΝΑΚΑΣ
-0.65%
3.06
BOCHGR
1.85%
5.50
ΚΕΚΡ
0.00%
0.00
ΠΛΑΘ
0.00%
3.94
ΡΕΒΟΙΛ
0.59%
1.70
ΕΛΛ
-0.67%
14.75
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
-1.58%
0.34
ΟΠΑΠ
-0.41%
16.96
ΜΥΤΙΛ
-0.71%
36.34
ΔΟΜΙΚ
-1.12%
2.65
ΦΡΛΚ
1.10%
4.12
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
0.49%
12.26
ΟΤΟΕΛ
0.92%
10.98
ΚΡΙ
-3.14%
15.40
ΙΑΤΡ
0.00%
1.92
ΠΑΙΡ
0.00%
0.00
ΜΟΤΟ
-0.55%
2.70
ΣΠΕΙΣ
0.72%
5.62
ΚΟΡΔΕ
-2.89%
0.44
ΠΡΟΦ
-1.38%
5.02
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
0.47%
2.15
OPTIMA
0.55%
14.50
ΑΚΡΙΤ
-2.03%
0.73
ΤΕΝΕΡΓ
0.10%
20.18
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
-2.40%
0.24
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
8.80
ΒΙΟΚΑ
-0.58%
1.70
ΠΑΠ
2.36%
2.60
ΙΝΤΕΤ
4.66%
1.24
ΠΕΙΡ
-1.23%
4.64
ΜΙΝ
0.81%
0.50
ΕΤΕ
0.13%
9.30
ΒΙΟΤ
-3.54%
0.22
ΑΛΜΥ
0.00%
4.20
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.61%
1.62
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
-0.65%
21.32
ΟΛΘ
0.00%
28.20
ΣΕΝΤΡ
1.19%
0.34
ΕΕΕ
-1.80%
40.30
ΚΟΥΕΣ
2.77%
6.31
ΕΥΔΑΠ
-0.34%
5.89
ΜΙΓ
0.18%
2.84
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
-7.14%
0.21
ΔΑΙΟΣ
0.00%
3.52
ΛΑΝΑΚ
1.58%
0.97
CENER
-0.32%
9.37
ΝΑΥΠ
-2.20%
0.80
ΙΝΤΕΚ
0.81%
6.21
ΜΑΘΙΟ
0.88%
0.69
ΚΑΡΕΛ
-1.22%
324.00
ΑΤΤ
0.85%
0.72
ΑΤΤΙΚΑ
-1.28%
2.31
ΕΣΥΜΒ
0.89%
1.13
ΕΥΡΩΒ
-2.22%
2.55
ΚΤΗΛΑ
0.00%
1.93
ΕΛΣΤΡ
-0.87%
2.28
ΑΔΜΗΕ
-3.07%
2.68
DIMAND
0.73%
8.32
ΒΙΟΣΚ
-1.35%
1.46
ΑΒΑΞ
-2.71%
2.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
2.16%
2.36
ΠΛΑΚΡ
-1.96%
15.00
ΛΑΒΙ
1.52%
0.80
EVR
-1.18%
1.68
ΓΕΒΚΑ
1.35%
1.50
ΑΛΦΑ
-1.64%
1.98
ΟΤΕ
-0.91%
15.19
ΜΕΒΑ
3.93%
3.97
ΑΣΤΑΚ
-0.83%
7.14
ΞΥΛΠ
9.73%
0.41
ΙΝΛΟΤ
-0.38%
1.04
CNLCAP
0.00%
7.05
ΑΤΕΚ
8.04%
1.21
ΛΑΜΨΑ
0.00%
37.20
ΕΚΤΕΡ
-0.81%
1.97
ΔΑΑ
-0.27%
8.89
ΑΝΔΡΟ
-0.31%
6.46
ΞΥΛΚ
0.00%
0.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.83%
6.05
ΜΠΕΛΑ
0.08%
26.02
ΚΟΥΑΛ
0.94%
1.29
ΕΛΒΕ
3.77%
5.50
ΤΖΚΑ
-2.83%
1.38
ΕΛΧΑ
-2.51%
2.14
ΑΡΑΙΓ
0.27%
11.06
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
-2.38%
3.69
ΜΟΥΖΚ
-1.61%
0.61
ΙΝΛΙΦ
-0.21%
4.77
ΟΛΥΜΠ
-0.39%
2.54
ΑΒΕ
0.24%
0.41
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-0.58%
5.10
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2.33%
1.26
ΕΛΤΟΝ
1.78%
1.83
ΒΙΣ
0.00%
0.00
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
-0.45%
6.61
AEM
-1.29%
4.58
ΒΙΟ
-0.86%
5.74
ΜΠΤΚ
0.00%
0.61
ΕΧΑΕ
1.02%
4.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.00%
0.79
ΣΙΔΜΑ
0.66%
1.52
ΣΠΙ
-0.32%
0.61
ΕΒΡΟΦ
2.47%
1.87
ΜΠΡΙΚ
2.16%
2.37