THEPOWERGAME
![ΛΟΥΙ ΝΤΡΕΙΦΟΥΣ](https://www.powergame.gr/wp-content/uploads/2025/01/luis-dreyfus.jpg)
Ρόλο στο παιχνίδι διαχείρισης των ευρωπαϊκών λιμανιών θέλει να παίξει η οικογένεια Ντρέιφους, που ελέγχει τον παγκόσμιο κολοσσό αγροτικών προϊόντων Louis Dreyfous και έχει καταθέσει δημόσια πρόταση για την εξαγορά του 21% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Ο όμιλος και η γαλλική οικογένεια, που είναι βασικός μέτοχος, διαθέτει δεκάδες τερματικά αποθήκευσης αγροτικών προϊόντων ανά τον κόσμο, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει συμμετοχή στη διαχείριση μεγάλου λιμανιού.
Είχε, για παράδειγμα, σοβαρό έλεγχο στο λιμάνι της Οδησσού στην Ουκρανία, καθώς το χρησιμοποιούσε για τη μεταφορά ουκρανικών σιτηρών. Ωστόσο, θα είναι η πρώτη φορά, αν καταφέρει να αποκτήσει τον έλεγχο του ΟΛΘ, αφού η μάχη βρίσκεται σε εξέλιξη, που θα συμμετέχει στη διαχείριση λιμανιού. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν πως η οικογένεια Ντρέιφους κινείται σε συντονισμό με τον γαλλικό κολοσσό CMA CGM, που συμμετέχει με μειοψηφικό ποσοστό στον ΟΛΘ μέσω της θυγατρικής Terminal Link, που διαχειρίζεται πολλά λιμάνια στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο.
Βασικός μέτοχος του ΟΛΘ παραμένει ο όμιλος Ιβάν Σαββίδη, που δεν φαίνεται να έχει διάθεση πώλησης του ποσοστού του. Όμως, όσοι παρακολουθούν την υπόθεση, εκτιμούν πως οι Ντρέιφους δεν θα καθίσουν με σταυρωμένα χέρια και αναμένουν νέες κινήσεις από πλευράς τους μετά τις 20 Φεβρουαρίου, που λήγει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ στην τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή. Η πλευρά Ντρέιφους θεωρεί πως ο ΟΛΘ μπορεί να αποκτήσει ισχυρή θέση ως περιφερειακό λιμάνι της Βαλκανικής και γι’ αυτό αποφάσισε να επενδύσει. Ωστόσο, τόσο ο ΟΛΘ όσο και ο ΟΛΠ στον Πειραιά δέχθηκαν πλήγμα από το γεγονός πως πολλά πλοία παρακάμπτουν το Σουέζ λόγω των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι τελευταίοι ανακοίνωσαν πως σταματούν τις επιθέσεις σε πλοία, ωστόσο η αγορά θα αργήσει να ομαλοποιηθεί.
Λόγω της πανδημίας και της έντασης στη Μέση Ανατολή, δεν υπήρξαν μεγάλες συμφωνίες στη διαχείριση των ευρωπαϊκών λιμανιών την τελευταία πενταετία. Τώρα οι δασμοί του Ντόναλντ Τραμπ μπορεί να παγώσουν για επιπλέον χρόνια την κατάσταση. Την ίδια στιγμή, όμως, σε πρόσφατο δημοσίευμα του EUobserver μεταφέρονται οι ανησυχίες επιτελών του ΝΑΤΟ για τους βασικούς μετόχους των δύο μεγαλύτερων ελληνικών λιμανιών, του Πειραιά (την κινεζική Cosco) και της Θεσσαλονίκης (όμιλος Σαββίδη). Το δημοσίευμα κάνει λόγο για «ρωσικά συμφέροντα» που ελέγχουν το λιμάνι της συμπρωτεύουσας και περιγράφει αναλυτικά την προσπάθεια της οικογένειας Ντρέιφους να αποκτήσει σημαντικό ποσοστό τον ΟΛΘ.
O Ιταλός ναύαρχος εν αποστρατεία Τζιαμπάολο ντι Πάολα υποστηρίζει πως «ποτέ δεν νιώθεις άνετα όταν μια τόσο σημαντική εγκατάσταση, όπως το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ελέγχεται από κάποιον που διατηρεί στενές σχέσεις με το Κρεμλίνο, ιδιαίτερα εν μέσω της αντιπαράθεσης μεταξύ ΝΑΤΟ και Ρωσίας». Έλληνας διπλωμάτης που μίλησε στο EUobserver δεν φαίνεται να συμμερίζεται τις ανησυχίες του ΝΑΤΟ. Γι’ αυτό και αναμένεται με ενδιαφέρον η στάση που θα τηρήσει τις επόμενες εβδομάδες, όταν και θα κορυφωθεί η μάχη για τον ΟΛΘ, η ελληνική κυβέρνηση. Σημειώνεται πως το Υπερταμείο εξακολουθεί να διατηρεί γύρω στο 7% του ΟΛΘ.
Ποιοι διαχειρίζονται τα μεγάλα λιμάνια στην Ευρώπη
Παρά την κάμψη, ο Πειραιάς παραμένει στα 10 μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης, με βάση τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (containers). Στο εννεάμηνο του 2024 στην 1η θέση βρέθηκε το λιμάνι του Ρότερνταμ της Ολλανδίας (με 10,4 εκατ. TEU) για το ίδιο έτος, ενώ ακολουθούν το λιμάνι της Αμβέρσας στο Βέλγιο (με 10,1 εκατ. TEU) και το λιμάνι του Αμβούργου στη Γερμανία (με 10 εκατ. TEU) στη 2η και 3η θέση αντίστοιχα.
Λιμάνι Ρότερνταμ
Το λιμάνι του Ρότερνταμ, με 7 κύριους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων, είναι ο κορυφαίος εμπορικός κόμβος στην Ευρώπη. Οι πιο σημαντικοί σταθμοί είναι οι ακόλουθοι:
- Ο Euromax Terminal, τον οποίο διαχειρίζεται η Terminal Link.
- Ο APM Terminals Rotterdam, τον οποίο διαχειρίζεται η APM Terminals (θυγατρική του δανέζικού ναυτιλιακού κολοσσού A.P. Moller – Maersk).
- Οι Waalhaven Terminal, Rotterdam Container Terminal (RCT) και Rotterdam Short Sea Terminal (RSST). Τη διαχείριση έχουν διάφοροι ιδιωτικοί φορείς.
- Ο Sea-Land Terminal, με διαχειριστή την Sea-Land Service και
- Ο BCTN (Barge Container Terminal Rotterdam) με διαχειριστή την BCTN.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 4,2% σε 67,1 εκατομμύρια τόνους και κατά 2,2% σε TEU, σε 6,8 εκατομμύρια TEU.
Λιμάνι Αμβέρσας
Το λιμάνι της Αμβέρσας είναι το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης και σημαντικός εμπορικός κόμβος για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, συνδέοντας την Ευρώπη με διεθνείς αγορές. Οι σημαντικότεροι τερματικοί σταθμοί και οι εταιρείες που τους διαχειρίζονται είναι οι εξής:
- Antwerp Gateway (PSA Antwerp), τον οποίο διαχειρίζεται η PSA Antwerp (θυγατρική της PSA International.)
- DP World Antwerp με διαχειριστή την DP World (παγκόσμια εταιρεία διαχείρισης λιμανιών με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα).
- Katoen Natie Terminal με διαχειριστή την Katoen Natie (βελγική εταιρεία logistics και διαχείρισης λιμανιών).
- AET (Antwerp Euro Terminal), υπό τη διαχείριση της Antwerp Euro Terminal (Εταιρεία λειτουργίας λιμένα στο Βέλγιο).
Η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα της Αμβέρσας έφτασε τα 10,15 εκατομμύρια TEU τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, που μεταφράζεται σε αύξηση 6,8% από έτος σε έτος. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι σχεδόν ένα στα 10 από τα εμπορευματοκιβώτια που χειρίζεται το βελγικό λιμάνι είναι container-ψυγείο. Τους πρώτους εννέα μήνες του 2024 ο αριθμός των πλήρων ψυγείων αυξήθηκε κατά 9,7%, αντιπροσωπεύοντας το 8,5% της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Λιμάνι Αμβούργου
Το λιμάνι του Αμβούργου είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Γερμανίας. Βρίσκεται στον ποταμό Έλβα και είναι στρατηγικά τοποθετημένο για τη σύνδεση της Κεντρικής Ευρώπης με τις διεθνείς αγορές. Διαχειρίζεται μεγάλο όγκο εμπορευματοκιβωτίων και γενικών φορτίων, ενώ έχει ισχυρές συνδέσεις με σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα, καθιστώντας τον έναν από τους πιο σημαντικούς εμπορικούς κόμβους της περιοχής. Οι σημαντικότεροι τερματικοί σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων είναι οι εξής:
- Οι Burchardkai Terminal, Tollerort Terminal με διαχειριστή την Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA).
- Eurogate Terminal με διαχειριστή την Eurogate.
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Αμβούργου έφτασε τα 5,8 εκατομμύρια TEU τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, διατηρώντας σχεδόν το ίδιο επίπεδο με το προηγούμενο έτος. Από την άλλη, η διακίνηση φορτωμένων εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Αμβούργου έφτασε τα 5,1 εκατομμύρια TEU, αντανακλώντας μια μικρή ετήσια αύξηση 0,2% ενώ αντίθετα, η διακίνηση κενών εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε σημαντικά, υποχωρώντας κατά 4,6% στα 722.000 TEU.
Λιμάνι Βαλένθια
Το λιμάνι της Βαλένθια βρίσκεται στην ανατολική ακτή της Ιβηρικής Χερσονήσου και είναι στρατηγικός κόμβος για το εμπόριο στη Μεσόγειο, συνδέοντας την Ισπανία με διεθνείς αγορές στην Ευρώπη, την Ασία, την Αφρική και την Αμερική. Οι κύριοι τερματικοί σταθμοί για εμπορευματοκιβώτια και οι εταιρείες που τους διαχειρίζονται είναι οι εξής:
- Terminal de Contenedores de Valencia (TCV) υπό τη διαχείριση της MSC Terminal Valencia (θυγατρική της Mediterranean Shipping Company).
- τον Terminal Norte (Valencia) με διαχειριστή τη Valencia Containerized Cargo Terminal (VCC) και
- Terminal de Sestao (Valencia) με διαχειριστή την Terminal de Contenedores de Valencia (TCV), θυγατρική του Grimaldi Group.
Αυτοί οι τερματικοί σταθμοί συνεισφέρουν σημαντικά στη διακίνηση φορτίων που κατευθύνονται προς και από την Ιβηρική Χερσόνησο και παγκοσμίως. Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 10,93%, φτάνοντας συνολικά τα 388.366 TEU. Όπως ανέφερε η διοίκηση του λιμανιού, η Κίνα παραμένει ο κύριος εμπορικός εταίρος του λιμανιού, διακινώντας 48.936 εμπορευματοκιβώτια, ακολουθούμενη από τις Ηνωμένες Πολιτείες με 23.646.
Λιμάνι Αλχεθίρας
Το λιμάνι της Αλχεθίρας (Algeciras) βρίσκεται στη νότια Ισπανία, κοντά στο Στενό του Γιβραλτάρ, και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Ισπανίας μετά το λιμάνι της Βαλένθια. Εξυπηρετεί κυρίως την εμπορευματική κίνηση και τα εμπορευματοκιβώτια και αποτελεί κεντρικό κόμβο για το εμπόριο μεταξύ Ευρώπης, Αφρικής και Λατινικής Αμερικής. Οι σημαντικότεροι τερματικοί σταθμοί του λιμανιού και οι εταιρείες που τους διαχειρίζονται είναι οι εξής:
- Puerto de Algeciras – Terminal de Contenedores (TCA) με διαχειριστή την APM Terminals και
- Cádiz Algeciras Port Container Terminal (CAP) με διαχειριστή την Terminal de Contenedores de Algeciras (TCA), που ανήκει στο δίκτυο της COSCO SHIPPING Ports όπως και ο Πειραιάς.
Το λιμάνι της Αλχεθίρας κατέγραψε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ύψους 1,17 εκατομμυρίων TEU στους δύο τερματικούς σταθμούς του, γεγονός που αντανακλά αύξηση 4,6% το πρώτο τρίμηνο του 2024. Ακόμη, οι σταθμοί έχουν εξυπηρετήσει 900 πλοία μεταφοράς κοντέινερ, εκ των οποίων τα 50 ήταν megaships (πολύ μεγάλων διαστάσεων πλοία).
Λιμάνι Πειραιά
Το λιμάνι του Πειραιά είναι το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό λιμάνι της Ελλάδας, καθώς και το πρώτο σε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στη χώρα. Αποτελεί κρίσιμο κόμβο για το εμπόριο, τη ναυσιπλοΐα και τον τουρισμό στην περιοχή της Μεσογείου. Το λιμάνι του Πειραιά εξυπηρετεί τόσο επιβατικές, όσο και εμπορικές μεταφορές, ενώ συνδέεται με πολλά νησιά του Αιγαίου, αλλά και διεθνείς ναυτιλιακές γραμμές. Χωρίζεται σε 3 προβλήτες με συνολικό μήκος 1.150 μέτρα, οι οποίες έχουν ετήσια δυναμικότητα περίπου 7,2 εκατ. TEU. Έχει μέγιστο βάθος 18 μέτρα, που επιτρέπει τον ελλιμενισμό όλων των πλοίων container. Οι πιο σημαντικοί τερματικοί σταθμοί του είναι:
- O Προβλήτας Ι (Pier I), που είναι υπό τη διαχείριση της Piraeus Container Terminal (PCT), θυγατρική του κινεζικού ομίλου COSCO Shipping Ports και είναι ειδικά σχεδιασμένος για τη διαχείριση της ταχείας διεκπεραίωσης εμπορευμάτων.
- O Προβλήτας ΙΙ (Pier II) με διαχειριστές τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) και άλλους ιδιώτες. Eξυπηρετεί την εμπορευματική κίνηση και τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
- Ο Προβλήτας ΙΙΙ (Pier III), του οποίου διαχειρίστρια είναι η Piraeus Container Terminal (PCT) και είναι σχεδιασμένος για την εξυπηρέτηση των μεγάλων πλοίων.
Το λιμάνι του Πειραιά και ειδικότερα οι τερματικοί σταθμοί μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επλήγησαν εμπορικά κατά το τελευταίο έτος από τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, καθώς όλες οι μεγάλες γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διέκοψαν ή περιόρισαν δραστικά τη διέλευσή τους από το Σουέζ, ανακατευθύνοντας τα δρομολόγιά τους προς την Ευρώπη γύρω από την Αφρική σε λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου και της Βόρειας Ευρώπης. Είναι χαρακτηριστικό πως από 5,1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (TEU) που διακινήθηκαν το 2023 από τους τρεις προβλήτες του, η διακίνηση εκτιμάται ότι υποχώρησε κοντά στα επίπεδα των 4,8 εκατ. το 2024.
Λιμάνι Μπρεμερχάφεν
Το λιμάνι του Μπρεμερχάφεν (Bremerhaven) είναι ένα από τα πιο σημαντικά λιμάνια της Γερμανίας και εξειδικεύεται κυρίως στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, οχημάτων και φορτίων γενικής χρήσης. Βρίσκεται στην περιοχή της Βόρειας Θάλασσας, κοντά στην πόλη Βρέμη. Οι κύριοι τερματικοί σταθμοί για εμπορευματοκιβώτια είναι:
- Ο Eurogate Container Terminal Bremerhaven. Τον διαχειρίζεται η Eurogate GmbH, η οποία είναι ένας από τους μεγαλύτερους παρόχους υπηρεσιών λιμανιών στην Ευρώπη.
- Ο North Sea Terminal Bremerhaven (NTB) υπό τη διαχείριση της ΕUROGATE και της APM Terminals
- Ο MSC Gate Bremerhaven που είναι υπό την διαχείριση της Mediterranean Shipping Company (MSC). Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες παγκοσμίως.
Το 2023 το γερμανικό λιμάνι διακίνησε 58,5 εκατ. τόνους εμπορευμάτων, με μείωση 8,6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Λιμάνι Βαρκελώνης
Βρίσκεται στην ανατολική ακτή της Ισπανίας και εξυπηρετεί τόσο εμπορικές, όσο και επιβατικές ανάγκες. Σχετικά με τους τερματικούς εμπορευματοκιβωτίων, διαθέτει πολλούς σταθμούς για την επεξεργασία και τη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για τη φόρτωση, εκφόρτωση και αποθήκευση κοντέινερ, με τους σημαντικότερους να είναι:
- Muelle Sur Container Terminal, που τον διαχειρίζεται 100% η APM Terminal.
- BEST (Barcelona Europe South Terminal) που τον διαχειρίζεται η Hutchison Port, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες τερματικών διαχείρισης στον κόσμο.
Τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024 το λιμάνι της Βαρκελώνης διακίνησε 22,8 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων, σημειώνοντας αύξηση +8,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023. Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ήταν σχεδόν 1,3 εκατομμύρια TEU περισσότερα από το πρώτο τετράμηνο του 2023.
- Λιμάνι Γκιοΐα Ταούρο (Gioia Tauro)
Βρίσκεται στην περιοχή της Καλαβρίας και το λιμάνι διαχειρίζεται ο Gioia Tauro Container Terminal (GTCT), που ανήκει στην εταιρεία Contship Italia. Η εταιρεία αυτή είναι ο κύριος διαχειριστής των εμπορευματοκιβωτίων και υπεύθυνη για τη λειτουργία του τερματικού σταθμού. Οι βασικοί τερματικοί σταθμοί και οι αντίστοιχοι διαχειριστές τους είναι:
- Ο Gioia Tauro Container Terminal (GTCT) και τον διαχειρίζεται η εταιρεία Contship Italia. Ο σταθμός αυτός είναι ικανός να διαχειρίζεται πάνω από 3 εκατομμύρια TEU σε ετήσια βάση.
- Ο TIG (Terminal Italiano di Gioia Tauro) με διαχειριστή την TIG (Terminal Italiano di Gioia Tauro), που είναι θυγατρική της MSC (Mediterranean Shipping Company).
Το λιμάνι της Gioia Tauro ξεκίνησε το 2023 με νέο ρεκόρ, καθώς εξυπηρέτησε ταυτόχρονα 17 πλοία που ελλιμενίστηκαν στις αποβάθρες του. Η MSC έχει κάνει το λιμάνι της Γκιοΐα Ταούρο έναν από τους κόμβους της στη Μεσόγειο όπου φτάνουν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μήκους 400 μέτρων και πλάτους 61 μέτρων, ικανά να μεταφέρουν 24 χιλιάδες TEU.
Λιμάνι Haropa
Το λιμάνι Haropa δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση του λιμανιού της Χάβρης, της Ρουέν και του Παρισιού. Tο 5ο μεγαλύτερο λιμενικό συγκρότημα στη Βόρεια Ευρώπη διαχειρίζεται ένα ευρύ φάσμα φορτίων, συμπεριλαμβανομένων εμπορευματοκιβωτίων, χύδην εμπορευμάτων και γενικού φορτίου. Αναλυτικά:
- Το λιμάνι της Χάβρης αποτελείται από: τον T1 (Terminal 1), που διαχειρίζεται φορτία μεγάλων container vessels (πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) και τον Τ2 (Terminal 2), που εξειδικεύεται στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων και είναι επίσης συνδεδεμένος με τις διεθνείς μεταφορές, όπως με πλοία από Ασία κα Βόρεια Αμερική. Τη διαχείριση σε αυτούς τους τερματικούς έχουν οι HAROPA Port και Terminal Link αντίστοιχα.
- Το λιμάνι της Ρουέν αποτελείται από τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Ρουέν. Τη διαχείριση έχει η HAROPA Port.
- Το λιμάνι του Παρισιού εξυπηρετεί τη μεταφορά κοντέινερ μέσω ποταμού. Διαχειριστής είναι η HAROPA Port. Η συνεργασία με μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, όπως η CMA CGM, η MSC και η COSCO, εξασφαλίζει ότι το λιμάνι παραμένει ένας από τους πιο σύγχρονους και αποδοτικούς εμπορικούς κόμβους στην Ευρώπη. Η κίνηση εμπορευματοκιβωτίων έφθασε τους 14,5 εκατ. τόνους σε χωρητικότητα, σημειώνοντας αύξηση 24%. Σε όρους TEU, το πρώτο εξάμηνο του 2024 σημείωσε αύξηση 16% σε 1,46 εκατ. τεμάχια εμπορευματοκιβωτίων.
Τα λιμάνια στην Τουρκία
Οι κυριότεροι τερματικοί σταθμοί της Τουρκίας και οι διαχειριστές τους είναι:
- Λιμάνι της Μερσίνης (Mersin). Διαχειριστής η ιδιωτική εταιρεία Mersin International Port (MIP), που ανήκει στον όμιλο PSA International και εξειδικεύεται στην εξυπηρέτηση φορτίων κοντέινερ. Ιδιαίτερα σημαντικό για το εμπόριο με την Ανατολή και την Ασία.
- Λιμάνι Άμπαρλι (Ambarli) στην Κωνσταντινούπολη, που είναι υπό τη διαχείριση της ιδιωτικής εταιρείας YILPORT Holding. Ανήκει στον όμιλο Yıldırım Group, εξειδικεύεται στη διαχείριση κοντέινερ και είναι το πιο σύγχρονο λιμάνι της Κωνσταντινούπολης, ενώ είναι ακόμη ο πιο ενεργός τερματικός σταθμός για εμπορικές συναλλαγές και εξαγωγές κοντέινερ στη βόρεια Τουρκία.
- Το λιμάνι Γέμλικ (Glemik) στην Μπούρσα ελέγχει η Gemport (θυγατρική της Borusan Group). Ο τερματικός του σταθμός για κοντέινερ είναι σημαντικός για την εξυπηρέτηση εμπορευμάτων, όπως βιομηχανικά προϊόντα, καταναλωτικά αγαθά και γεωργικά προϊόντα, που απαιτούν εξαγωγή σε κοντέινερ.
- Το λιμάνι της Σμύρνης (Izmir) διαθέτει τον τερματικό σταθμό Alsancak, ο οποίος είναι γνωστός για τις μεταφορές κοντέινερ. Τον διαχειρίζεται η εταιρεία İzmir Port Management και εμφανίζει έντονη δραστηριότητα σε φορτία κοντέινερ, χύδην φορτία, πετρελαιοειδή και άλλες εμπορικές μεταφορές.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 η εμπορευματική κίνηση στα λιμάνια ανήλθε σε 269,2 εκατομμύρια TEU, με αύξηση 3,2% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του προηγούμενου έτους, η οποία προήλθε από τις αυξήσεις 13,3% και 0,8% αντίστοιχα στα εμπορεύματα σε εξαγωγές και εισαγωγές, που ανήλθαν σε 72,4 εκατομμύρια και 132,6 εκατομμύρια TEU.
Διαβάστε επίσης
Έκρηξη ενδιαφέροντος για τα παλιά και διατηρητέα ακίνητα του κέντρου
Σούπερ μάρκετ: Αλλάζει το μοντέλο προσφορών και η τιμή στο ράφι
Τι σημαίνει το “ηλεκτρικό διαζύγιο” των χωρών της Βαλτικής από τη Ρωσία