Γ.Δ.
1618.16 0,00%
ACAG
0,00%
6.16
AEM
0,00%
4.545
AKTR
0,00%
5.45
BOCHGR
0,00%
5.34
CENER
0,00%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.24
EVR
0,00%
1.745
NOVAL
0,00%
2.54
OPTIMA
0,00%
14.04
TITC
0,00%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
0,00%
2.25
ΑΒΕ
0,00%
0.429
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
0,00%
4.31
ΑΛΦΑ
0,00%
1.89
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.4
ΑΣΚΟ
0,00%
3.22
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
0,00%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΙΟ
0,00%
5.83
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.925
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.48
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
0,00%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
0,00%
13.33
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.38
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.955
ΕΕΕ
0,00%
39.2
ΕΚΤΕΡ
0,00%
2.06
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.265
ΕΛΠΕ
0,00%
8.04
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.42
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.858
ΕΛΧΑ
0,00%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.125
ΕΤΕ
0,00%
8.648
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.45
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.06
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.484
ΕΧΑΕ
0,00%
4.95
ΙΑΤΡ
0,00%
2.05
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.765
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.85
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.12
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
0,00%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.459
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.31
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.3
ΚΡΙ
0,00%
16.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
0,00%
0.812
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
0,00%
22.4
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.78
ΜΟΤΟ
0,00%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.42
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.96
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.14
ΝΑΥΠ
0,00%
0.828
ΞΥΛΚ
0,00%
0.262
ΞΥΛΠ
0,00%
0.396
ΟΛΘ
0,00%
28.5
ΟΛΠ
0,00%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
0,00%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
0,00%
15
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.06
ΠΑΙΡ
0,00%
1.005
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
4.808
ΠΕΡΦ
0,00%
5.4
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
0,00%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
5.85
ΠΡΟΦ
0,00%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.755
ΣΑΡ
0,00%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.565
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
0,00%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
0,00%
4.28
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.8

Στυλιανίδης: Οι προκλήσεις και οι πρωτοβουλίες για τη βιωσιμότητα στη ναυτιλία

«Η μετατροπή της ναυτιλιακής βιομηχανίας σε έναν τομέα χωρίς εκπομπές άνθρακα αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση που πρέπει να ξεπεράσουμε, προκειμένου η ναυτιλία να γίνει πιο βιώσιμη και αποδοτική, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς», ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Προστασίας, Χρήστος Στυλιανίδης, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου με τίτλο «8th Slide2Open Shipping Finance 2025», που έλαβε χώρα στις 22 Ιανουαρίου στο Μέγαρο Μουσικής.

Σε σχέση με τις προκλήσεις που βρίσκεται αντιμέτωπος ο κλάδος της ναυτιλίας ανέφερε πως η αδειοδότηση, η ψηφιοποίηση, η προωθητική υποστήριξη του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς και το νέο πολιτικό τοπίο, αλλά και οι τεράστιες γεωπολιτικές εξελίξεις, είναι πολύ κρίσιμα ζητήματα. Για την εξασφάλιση ενός σταθερού, δικαστικού πλαισίου και ενός παγκόσμιου ισότιμου πεδίου ανταγωνισμού για τη βιομηχανία, ζωτικής σημασίας είναι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής.

Η Ελλάδα υποστηρίζει την υιοθέτηση και εφαρμογή παγκόσμιων ενιαίων κανόνων μέσω του IMO (international maritime organization), καθώς η στρατηγική του IMO 2023 για την ανίχνευση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία παρέχει μια σταθερή πορεία, η οποία πρέπει να αναπτυχθεί περαιτέρω για να επιτευχθεί η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα.

Αναφορικά με τις πρωτοβουλίες τόνισε πως το 2025 θα είναι κρίσιμο έτος για την υλοποίηση της στρατηγικής του IMO για τα νοητικά μέτρα. «Πρέπει να αδράξουμε αυτή την ευκαιρία και να συνεργαστούμε στο πλαίσιο του ΙΜΟ με εποικοδομητική νοοτροπία, ευελιξία και φυσικά πνεύμα συμβιβασμού», επισήμανε χαρακτηριστικά. Η Ελλάδα, μαζί με σχεδόν 50 κράτη μέλη του ΙΜΟ και το ICS (Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο) προτείνουν έναν μηχανισμό τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου ως κατάλληλο τρόπο για την ουδετερότητα του άνθρακα στην ναυτιλία. Συγκεκριμένα, θεωρούν πως ένας παγκόσμιος φόρος για τα αέρια του θερμοκηπίου θα ήταν ένα αποτελεσμστικό και δίκαιο μέτρο το οποίο αξίζει ευρεία υποστήριξη.

Ακόμη αναφέρθηκε στις χρηματοδοτήσεις και τις κατάλληλες επενδύσεις που απαιτούνται, τόσο από τον ιδιωτικό όσο και τον δημόσιο τομέα, ώστε να διαμορφωθεί αποτελεσματικά το παγκόσμιο ναυτιλιακό τοπίο για τα επόμενα χρόνια. Ταυτόχρονα, τα κεφάλαια που δημιουργούνται από τα μέτρα της παγκόσμιας αγοράς πρέπει να χρησιμοποιηθούν με σύνεση και ισοτιμία, για να δημιουργήσουν τις απαραίτητες υποδομές για την πράσινη μετάβαση και να υποστηρίξουν την ίδια τη βιομηχανία.

Παράλληλα, για μια επιτυχημένη ενεργειακή μετάβαση στη ναυτιλία, πρέπει να εξασφαλιστεί η παγκόσμια διαθεσιμότητα ασφαλών, προσιτών, χαμηλών και μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα καύσιμα. «Είναι επομένως υψίστης σημασίας να περάσουμε σταδιακά από το σημερινό αβέβαιο περιβάλλον σε ένα πιο προβλέψιμο περιβάλλον», καθώς με αυτόν τον τρόπο θα καθοδηγήσουμε τις μελλοντικές επενδύσεις και θα διασφαλίσουμε ότι θα αποδώσουν. «Όλοι οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να συνεργαστούν για να βρουν τους καλύτερους δυνατούς τρόπους για τον πιο ριζικό μετασχηματισμό του ναυτιλιακού τομέα και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο υποστηρίξαμε σθεναρά τις πρωτοβουλίες που προτείνουν τους θαλάσσιους κόμβους καθαρής ενέργειας».

Διαβάστε επίσης

Ξενοδοχεία: Ο Αναπτυξιακός Νόμος πυροδοτεί επενδυτική έκρηξη

PwC & Microsoft ενώνουν δυνάμεις για να κάνουν τη Θεσσαλία tech hub

Ξεκινά ο διαγωνισμός που θα βάλει τη Chevron στις έρευνες υδρογονανθράκων

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!