Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ακτοπλοϊκά: Στον Μητσοτάκη ο Στυλιανίδης για τις αυξήσεις

Οι αυξήσεις των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, συζητήθηκαν στο Μέγαρο Μαξίμου μεταξύ του υπουργού Ναυτιλίας, Χρήστου Στυλιανίδη, και του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε ενόψει της αύξησης των τιμών των εισιτηρίων λόγω της χρήσης ακριβότερου τύπου καυσίμου για τα πλοία της ακτοπλοΐας από την 1η Μαΐου.

Ο αρμόδιος υπουργός ενημέρωσε τον πρωθυπουργό για όλες τις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί για το συγκεκριμένο θέμα ενώ είπε ότι οι συνομιλίες με τους ακτοπλόους θα συνεχιστούν στο πλαίσιο μία ενδεικτικής λύσης ώστε να μην επιβαρυνθούν οι επιβάτες.

Στους στόχους του υπουργείου Ναυτιλίας είναι επίσης η αξιοποίηση των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων προκειμένου ο κλάδος των ακτοπλόων να μπορέσει να προχωρήσει πιο γρήγορα στη πράσινη μετάβαση, ενώ παράλληλα υπάρχει και συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών ώστε να χαρτογραφηθεί το θέμα της τιμής του νέου καυσίμου και του κόστους λειτουργίας των πλοίων και για το πόσο μπορεί το κρατικό ταμείο να βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση.

Υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε γράψει το powergame.gr, τα ακτοπλοϊκά μέσα από 1ης Μαΐου 2025 υποχρεωτικά θα κινούνται με έναν νέο τύπου καυσίμου (ντίζελ), πολύ πιο καθαρό από τον υφιστάμενο τύπο καυσίμου, που συνιστά ένα είδος μαζούτ. Το νέο καύσιμο περιέχει το 20% της ποσότητας του θείου που περιέχει το σημερινό και συνιστά ένα από τα μέτρα «πρασινίσματος» της διεθνούς και εγχώριας ναυτιλίας που επιβάλλουν η Κομισιόν και ο Διεθνής Οργανισμός Ναυτιλίας (IMO).

Η αλλαγή αυτή καυσίμου, σύμφωνα με τον κ. Θεοδωράτο, δεν αφήνει περιθώρια να μην υπάρξουν αυξήσεις. «Ποια είναι η διαφορά του ενός καυσίμου προ της 30ής/4 και μετά την 30ή/4;», αναρωτήθηκε ο πρόεδρος της ΣΕΕΝ. Την απάντηση την έδωσε ο ίδιος. «Με τα μέχρι τώρα δεδομένα και στοιχεία για την τιμή του νέου καυσίμου, φαίνεται ότι το 10% έως 12% είναι αυτό που θα επιφέρει μια αύξηση στους ναύλους από 1ης Μαΐου».

Ωστόσο, φαίνεται ότι δεν θα είναι μόνον αυτή η αύξηση που θα περιλάβουν φέτος τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Οι συλλογικές συμβάσεις πληρωμάτων που υπογράφηκαν τα τελευταία δύο χρόνια περιέλαβαν αυξήσεις 7%, οι οποίες δεν έχουν περάσει ακόμη στα ναύλα. Επίσης, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο η ελληνική ναυτιλία ξεκινά την αποπληρωμή μέρους των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (ETS).

Όσον αφορά το τελευταίο, η εγχώρια ναυτιλία θα πρέπει από 30 Σεπτεμβρίου 2025 να ξεκινήσει να αποζημιώνει στο σύστημα ETS (European Trading System) το 40% των ρύπων που αποβάλλει. Σταδιακά και μέχρι το 2027, η καταβαλλόμενη αποζημίωση του 40% των ρύπων θα φτάσει στο 100% των ρύπων.

Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη επιβάρυνση, η οποία εκτιμάται ότι θα αντιμετωπιστεί μακροχρόνια με επενδύσεις 2 έως 3 δισ. ευρώ (σύμφωνα με το υπ. Ναυτιλίας) ή 3 έως 4 δισ. ευρώ (σύμφωνα με την ΣΕΕΝ), σε καθαρότερα καύσιμα και αποδοτικότερες μηχανές εσωτερικής καύσης. Ας μην ξεχνάμε ότι η εγχώρια ναυτιλία καθυστέρησε πολύ σε επενδύσεις εκσυγχρονισμού του στόλου της, λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης στη χώρα μας. Έτσι, σήμερα διαθέτει ιδιαίτερα γερασμένο και ενεργοβόρο στόλο.

Διαβάστε επίσης

Alter Ego: Από 3,70 έως 4 ευρώ το εύρος της τιμής διάθεσης

Η τέχνη του πορτρέτου στην ελληνική ζωγραφική

Ενεργοβόρος βιομηχανία: Ενισχύσεις στην Ευρώπη, “θολό τοπίο” στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!