Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Κέντρο ναυτιλιακής καινοτομίας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Στην ανάπτυξη κέντρου ναυτιλιακής καινοτομίας στην Ελλάδα προχωρούν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Σχετική συμφωνία υπεγράφη χθες, Τετάρτη 15 Ιανουαρίου, στα Ναυπηγεία μεταξύ της διοίκησης και της βρετανικής εταιρείας προηγμένης ναυτιλιακής τεχνολογίας Sub Sea, παρουσία του πρέσβη της Mεγάλης Βρετανίας στην Ελλάδα, Μάθιου Λοντζ.

Το μνημόνιο υπεγράφη από τη CEO, Camilla Martin και τον αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, και συμφωνήθηκε να καταστούν τα Ναυπηγεία ο επιλεγής κατασκευαστής του σκάφους Victa για την ελληνική και την ευρωπαϊκή αγορά.

Το σκάφος VICTA αποτελεί μία καινοτόμο πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί για επιχειρήσεις ειδικών δυνάμεων σε παράκτιες περιοχές. Έχει τη δυνατότητα να κινείται με μεγάλη ταχύτητα έως και 40 κόμβους και να καλύπτει αποστάσεις που φτάνουν και τα 250 ναυτικά μίλια. Παράλληλα, μπορεί να κινηθεί και κάτω από την επιφάνεια του νερού για αποστάσεις έως και 30 μίλια, ενώ διαθέτει και τεχνολογία Στελθ.

Οι πολλαπλές δυνατότητές του και τα αυτόματα συστήματα πλοήγησης επιτρέπουν στο VICTA να ανταποκριθεί σε κάθε δύσκολο σενάριο αποστολής και να μεταφέρει με ασφάλεια προσωπικό για ειδικές επιχειρήσεις εκεί όπου χρειάζεται. Η μοναδική του σχεδίαση του επιτρέπει την άσκηση επιχειρήσεων με ακρίβεια και με τη λιγότερη δυνατή έκθεση.

Τέλος, αυτές οι δυνατότητες μπορούν να αξιοποιηθούν τόσο στο αμυντικό πεδίο όσο και στο πεδίο της πολιτικής προστασίας και της προστασίας από ασύμμετρες απειλές.

Οι σύνθετες απαιτήσεις παραγωγής ενός τέτοιου προηγμένου σκάφους θα αναπτυχθούν σε συνεργασία των δύο εταιρειών στον Σκαραμαγκά.

Η ενίσχυση των τεχνολογικών δυνατοτήτων των Ναυπηγείων μέσα από την μεταφορά τεχνογνωσίας είναι σίγουρα ένα από τα οφέλη αυτής της συμφωνίας. Παράλληλα, μέσω του κέντρου ναυτιλιακής καινοτομίας θα υπάρξει συνεργασία για την ανάπτυξη αυτόνομων και μη επανδρωμένων σκαφών για αμυντική χρήση. Αυτές οι συνεργίες θα μεγιστοποιήσουν τα οφέλη για την ελληνική αμυντική βιομηχανία.

Παράλληλα, η εγκατάσταση ενός τέτοιου κέντρου στην Ελλάδα, πέρα από τις θέσεις εργασίας που θα δημιουργήσει, θα αποτελέσει και υποδοχές ευρωπαϊκών ερευνητικών κονδυλίων.

Το κέντρο καινοτομίας θα ενισχύσει τις εγχώριες δυνατότητες, προσφέροντας στους Έλληνες ερευνητές και μηχανικούς εμπειρία ώστε να αναπτύξουν και να συντηρήσουν τις επερχόμενες γενεές από τέτοιες πλατφόρμες.

Επίσης, θα ενισχύσει την εμπέδωση της κοινής δήλωσης για διμερή ελληνοβρετανική συνεργασία, που υπεγράφη πέρυσι, η οποία προβλέπει την ανάπτυξη της αμυντικής συνεργασίας.

Το κέντρο καινοτομίας θα μπορεί να συμμετέχει στη διεκδίκηση ευρωπαϊκών κονδυλίων αλλά και να υποβάλει προτάσεις προς το Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας, που ιδρύθηκε πρόσφατα από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, Νίκο Δένδια.

Μετά την υπογραφή, η κ. Μάρτιν δήλωσε: «Η συνεργασία με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αποτελεί ένα καθοριστικό σημείο για την παρουσία της Sub Sea Craft στην Ελλάδα. Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αποτελούν την ιδανική βάση για σημαντική παραγωγή και συντήρηση τέτοιων σκαφών, ενώ το κέντρο καινοτομίας θα βοηθήσει να αναβαθμιστεί η επιχειρησιακή δυνατότητα του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και των συμμάχων. Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεισφέρουμε στους στόχους εκσυγχρονισμού της ελληνικής άμυνας και προσβλέπουμε στην αυξανόμενη συνεργασία με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά».

Από την πλευρά του, ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε: «Η δημιουργία του κέντρου ναυτιλιακής καινοτομίας ανταποκρίνεται στο όραμα του Γιώργου Προκοπίου να καταστoύν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά όχι μόνο παραγωγικά αλλά και τεχνολογικά προηγμένα. Η συνεργασία αυτή θα μπορέσει να μας ανοίξει δρόμους προς τις τεχνολογίες των αυτόνομων μη επανδρωμένων σκαφών που τόσο χρειάζονται στο σύγχρονο πεδίο μάχης. Με την συνεργασία μας αυτή αξιοποιούμε και επεκτείνουμε τις δυνατότητές μας στην κατασκευή και εξυπηρέτηση υποβρυχίων σκαφών.

Διαβάστε επίσης

Η ΕΕ σφίγγει τον κλοιό στη Ρωσία: Στο στόχαστρο αλουμίνιο και LNG

Το φαινόμενο Τέιλορ Σουίφτ και το ρεκόρ εικοσαετίας

Κάθετος Διάδρομος και διασυνδέσεις τα SOS του ΥΠΕΝ για την περίοδο 2025 – 2027

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!