Γ.Δ.
1503.73 0,00%
ACAG
0,00%
5.95
BOCHGR
0,00%
4.77
CENER
0,00%
10.04
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
8.25
EVR
0,00%
1.48
NOVAL
0,00%
2.385
OPTIMA
0,00%
12.8
TITC
0,00%
40.2
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
1.698
ΑΒΕ
0,00%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.77
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.82
ΑΛΜΥ
0,00%
4.425
ΑΛΦΑ
0,00%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.37
ΑΣΚΟ
0,00%
3.2
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.25
ΒΙΟ
0,00%
5.8
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.995
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.48
ΔΑΑ
0,00%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
0,00%
12.51
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.332
ΕΒΡΟΦ
0,00%
2.06
ΕΕΕ
0,00%
33.12
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.868
ΕΛΒΕ
0,00%
4.96
ΕΛΙΝ
0,00%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.19
ΕΛΠΕ
0,00%
7.6
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.07
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.886
ΕΛΧΑ
0,00%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
0,00%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.9
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.343
ΕΧΑΕ
0,00%
4.75
ΙΑΤΡ
0,00%
1.675
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.359
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.87
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.031
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.66
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.052
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.12
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.23
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.09
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
0,00%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.479
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.06
ΚΡΙ
0,00%
15.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
0,00%
0.802
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.02
ΛΕΒΚ
0,00%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
0,00%
21.3
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.68
ΜΟΤΟ
0,00%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
0,00%
0.808
ΞΥΛΚ
0,00%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
23.9
ΟΛΠ
0,00%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
0,00%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
0,00%
14.83
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.14
ΠΑΙΡ
0,00%
1.09
ΠΑΠ
0,00%
2.55
ΠΕΙΡ
0,00%
4.19
ΠΕΡΦ
0,00%
5.82
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.34
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
0,00%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.73
ΣΑΡ
0,00%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.36
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.1
ΣΠΙ
0,00%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
0,00%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.206
ΦΡΛΚ
0,00%
3.955
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

ΟΛΘ: Τι κρύβεται πίσω από τη δημόσια πρόταση των Ντρέιφους

Από το βράδυ της περασμένης Παρασκευής (10/1/2025), όταν τελείως αιφνιδιαστικά «έσκασε» η είδηση της δημόσιας πρότασης αγοράς, του 21% της OΛΘ Α.Ε., από τη LeonidsPort B.V., άπαντες οι ασχολούμενοι με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, την ελληνική λιμενική βιομηχανία, αλλά και τα τεκταινόμενα στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή, συζητούν το συγκεκριμένο θέμα. Μετά το πρώτο σάστισμα, αφού κανείς, δικαιολογημένα, δεν γνώριζε τη νεοσύστατη εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε μόλις τον προηγούμενο μήνα από την επικεφαλής του Ομίλου Louis-Dreyfus, Μargarita Olegovna Louis-Dreyfus, και τους γιους της, άρχισαν να τίθενται εύλογα ερωτήματα για τον απώτερο σκοπό της συγκεκριμένης κίνησης.

Προφανώς, η οικογένεια που ελέγχει έναν από τους μεγαλύτερους διεθνώς ομίλους στο εμπόριο γεωργικών προϊόντων, δεν αποφάσισε να μπει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης επειδή δεν είχε πού αλλού ή σε τι να επενδύσει κοντά 58 εκατ. ευρώ. Η επιθετική αυτή κίνηση οπωσδήποτε έχει κάποια στόχευση, την οποία ακόμη δεν γνωρίζουμε. Αυτό που γνωρίζουμε με βεβαιότητα είναι ότι η LeonidsPort, με έδρα στην Ολλανδία, δεν είχε προηγουμένως χτυπήσει την πόρτα του ΤΑΙΠΕΔ / Υπερταμείου, που ελέγχει το 7,27% της ΟΛΘ Α.Ε., αλλά ούτε και του κύριου ιδιώτη μετόχου που ελέγχει τη μεικτή εταιρεία SEGT και τη διοίκηση του λιμανιού, δηλαδή του Ιβάν Σαββίδη. Να σημειωθεί ότι ο Όμιλος Σαββίδη, άμεσα και έμμεσα, ελέγχει το μεγαλύτερο πακέτο των μετοχών του ΟΛΘ, ενώ η γαλλική CMA CGM μέσω της Terminal Link έχει το 33% της SEGT, της εταιρείας που έχει το 67% του ΟΛΘ, που πέρασε από το Δημόσιο σε ιδιώτη, ελέγχοντας στο σύνολο των μετοχών της εισηγμένης, το 20%.

Οι μετοχικές συμμετοχές βεβαίως και έχουν τη σημασία τους για όποιον σχεδιάζει- εν προκειμένω την οικογένεια Louis Dreyfus- να μπει μ’ ένα μεγάλο ποσοστό σε μία στρατηγική υποδομή, όπως θεωρείται και είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Τα 58 εκατ. που θα διαθέσει για τον σκοπό αυτόν η προτείνουσα εταιρεία είναι πολύ μικρό ποσό για έναν φορέα αυτού του οικονομικού διαμετρήματος, όπως ο όμιλος Louis Dreyfus (αν και η LeonidsPort δεν αποτελεί, ευθέως, εταιρεία του Ομίλου).

Ωστόσο, δεν μπορεί κάποιος παρά να παρατηρήσει ότι για την απόκτηση αυτού του ποσοστού στην ΟΛΘ Α.Ε., η LeonidsPort προσφέρει 27 ευρώ/μετοχή, δίνοντας ένα πολύ υψηλό premium, της τάξης του 26,6%. Συνεπώς, έχει βάση η άποψη ότι η κίνηση αυτή δεν είναι καθαρώς επιχειρηματική, αλλά και γεωστρατηγική ή πολιτική, αν θέλει κάποιος να τη χαρακτηρίσει διαφορετικά. Άλλωστε, η ΟΛΘ Α.Ε., λόγω και των καθυστερήσεων σε έργα υποδομής, εντός και εκτός του λιμένα, δεν έχει ξεδιπλώσει την αναπτυξιακή της δυναμική. Η εταιρεία αναπτύσσεται, έχει αυξημένα έσοδα και κέρδη, αλλά ακόμη δεν έχει δικαιώσει τις υψηλές προσδοκίες που συνδέονταν με την ιδιωτικοποίησή της. Συνεπώς, γιατί τέτοιο ενδιαφέρον για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης; Tι μπορεί να αλλάξει με την είσοδο της LeonidsPort στο μετοχικό της κεφάλαιο;

Aυτό που σίγουρα θα αλλάξει είναι ότι η απόκτηση ενός τόσο σημαντικού μειοψηφικού ποσοστού συνεπάγεται αλλαγές στο σχήμα του διοικητικού συμβουλίου, όπως ενδεχομένως και στον τρόπο διοίκησης της εταιρείας. Η είσοδος του γαλλο-ελβετικού ομίλου θα φέρει την ΟΛΘ Α.Ε. πιο κοντά στον Γάλλο εταίρο ή μήπως η καταγωγή της κ. Μargarita Olegovna Louis Dreyfus -γεννημένης, μεγαλωμένης και σπουδαγμένης στη Ρωσία- κρατάει ανοικτή ή περισσότερο ανοικτή την πόρτα στον ρωσικό παράγοντα; Και πώς θα δεχτεί ο Ιβάν Σαββίδης αυτές τις εξελίξεις; Αυτές είναι σκέψεις που έχουν ήδη διατυπωθεί σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις και οπωσδήποτε δεν μπορούν να θεωρηθούν αβάσιμες.

Πέραν των ανωτέρω, το ενδιαφέρον ενός μεγάλου Ομίλου για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης σαφώς προσδίδει μεγαλύτερη αξία στο συγκεκριμένο εθνικό asset, καθώς η αξία μιας στρατηγικής υποδομής δεν μετριέται μόνο σε διακινούμενα containers, αλλά και στον ρόλο που έχει ή μπορεί να έχει σε μία ευρύτερη περιοχή μεγάλης γεωστρατηγικής σημασίας.

Διαβάστε επίσης

Κουπόνια και επιδόματα άνω των 2,2 δισ. από ΕΣΠΑ και Ταμείο Ανάκαμψης

Σπάνε τα κοντέρ οι τιμές του ουρανίου, λόγω των data centers

Γερμανική βιομηχανία ΙΧ: Πράσινη μετάβαση και ελπίδες ανάκαμψης

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!