Γ.Δ.
1599.65 +2,41%
ACAG
+0,33%
6
AEM
+0,39%
4.4675
AKTR
+0,20%
5.03
BOCHGR
+0,80%
5.06
CENER
+1,71%
9.51
CNLCAP
-0,70%
7.1
DIMAND
+1,19%
8.49
EVR
0,00%
1.49
NOVAL
+0,39%
2.575
OPTIMA
-0,15%
13.24
TITC
+1,29%
43.15
ΑΑΑΚ
-10,00%
4.32
ΑΒΑΞ
+4,88%
2.15
ΑΒΕ
+2,43%
0.464
ΑΔΜΗΕ
+0,36%
2.805
ΑΚΡΙΤ
+1,32%
0.77
ΑΛΜΥ
+2,17%
4.235
ΑΛΦΑ
+2,88%
1.8415
ΑΝΔΡΟ
+1,55%
6.56
ΑΡΑΙΓ
+3,37%
10.75
ΑΣΚΟ
+1,27%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.48
ΑΤΕΚ
-4,03%
1.19
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.78
ΑΤΤ
+1,09%
0.74
ΑΤΤΙΚΑ
-0,40%
2.49
ΒΙΟ
+1,93%
5.82
ΒΙΟΚΑ
+0,85%
1.78
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+1,77%
1.435
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,64%
18.94
ΔΑΑ
+0,98%
8.452
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.46
ΔΕΗ
+1,92%
13.77
ΔΟΜΙΚ
+1,28%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.36
ΕΒΡΟΦ
+1,46%
2.09
ΕΕΕ
+8,02%
38.54
ΕΚΤΕΡ
-1,60%
2.155
ΕΛΒΕ
-3,85%
5
ΕΛΙΝ
+0,91%
2.23
ΕΛΛ
+0,69%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,44%
2.3
ΕΛΠΕ
+1,41%
7.91
ΕΛΣΤΡ
+2,24%
2.28
ΕΛΤΟΝ
+1,67%
1.83
ΕΛΧΑ
+2,50%
2.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,33%
1.145
ΕΤΕ
+3,06%
8.554
ΕΥΑΠΣ
+1,50%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,16%
6.07
ΕΥΡΩΒ
+3,38%
2.481
ΕΧΑΕ
+1,21%
5.01
ΙΑΤΡ
+1,01%
2
ΙΚΤΙΝ
+1,10%
0.367
ΙΛΥΔΑ
-2,48%
1.77
ΙΝΛΙΦ
-0,63%
4.73
ΙΝΛΟΤ
+0,92%
1.1
ΙΝΤΕΚ
+0,34%
5.93
ΙΝΤΕΤ
+1,35%
1.13
ΙΝΤΚΑ
+2,43%
3.165
ΚΑΡΕΛ
0,00%
328
ΚΕΚΡ
+0,39%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.83
ΚΟΡΔΕ
+5,53%
0.458
ΚΟΥΑΛ
+0,31%
1.31
ΚΟΥΕΣ
-1,07%
6.47
ΚΡΙ
-0,60%
16.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+1,69%
0.962
ΛΑΒΙ
+1,34%
0.832
ΛΑΜΔΑ
+1,60%
6.98
ΛΑΜΨΑ
+0,54%
37
ΛΑΝΑΚ
+1,55%
0.985
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.244
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,62%
3.21
ΜΑΘΙΟ
+9,01%
0.726
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39.6
ΜΙΓ
-1,88%
2.865
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
+1,37%
22.16
ΜΟΝΤΑ
-2,64%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,53%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.645
ΜΠΕΛΑ
+2,07%
27.64
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.79
ΜΠΡΙΚ
+0,85%
2.37
ΜΠΤΚ
0,00%
0.72
ΜΥΤΙΛ
+2,44%
36.16
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.16
ΝΑΥΠ
+0,52%
0.774
ΞΥΛΚ
-1,88%
0.261
ΞΥΛΠ
+4,88%
0.344
ΟΛΘ
0,00%
29
ΟΛΠ
+0,30%
33
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.54
ΟΠΑΠ
+0,06%
16.94
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
+2,01%
14.71
ΟΤΟΕΛ
+0,93%
10.9
ΠΑΙΡ
+0,49%
1.02
ΠΑΠ
-1,20%
2.46
ΠΕΙΡ
+3,08%
4.623
ΠΕΡΦ
+1,52%
5.33
ΠΕΤΡΟ
+1,77%
8.04
ΠΛΑΘ
+3,57%
4.06
ΠΛΑΚΡ
+0,68%
14.9
ΠΡΔ
+0,75%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,61%
1.3
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.1
ΠΡΟΦ
+0,38%
5.32
ΡΕΒΟΙΛ
+0,30%
1.69
ΣΑΡ
+2,56%
12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,57%
0.352
ΣΙΔΜΑ
+2,61%
1.57
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.7
ΣΠΙ
0,00%
0.584
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
+3,05%
1.52
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,61%
1.26
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,58%
1.674
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-3,21%
7.55
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.202
ΦΡΛΚ
+0,47%
4.315
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

ΟΛΘ: Τι κρύβεται πίσω από τη δημόσια πρόταση των Ντρέιφους

Από το βράδυ της περασμένης Παρασκευής (10/1/2025), όταν τελείως αιφνιδιαστικά «έσκασε» η είδηση της δημόσιας πρότασης αγοράς, του 21% της OΛΘ Α.Ε., από τη LeonidsPort B.V., άπαντες οι ασχολούμενοι με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, την ελληνική λιμενική βιομηχανία, αλλά και τα τεκταινόμενα στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή, συζητούν το συγκεκριμένο θέμα. Μετά το πρώτο σάστισμα, αφού κανείς, δικαιολογημένα, δεν γνώριζε τη νεοσύστατη εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε μόλις τον προηγούμενο μήνα από την επικεφαλής του Ομίλου Louis-Dreyfus, Μargarita Olegovna Louis-Dreyfus, και τους γιους της, άρχισαν να τίθενται εύλογα ερωτήματα για τον απώτερο σκοπό της συγκεκριμένης κίνησης.

Προφανώς, η οικογένεια που ελέγχει έναν από τους μεγαλύτερους διεθνώς ομίλους στο εμπόριο γεωργικών προϊόντων, δεν αποφάσισε να μπει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης επειδή δεν είχε πού αλλού ή σε τι να επενδύσει κοντά 58 εκατ. ευρώ. Η επιθετική αυτή κίνηση οπωσδήποτε έχει κάποια στόχευση, την οποία ακόμη δεν γνωρίζουμε. Αυτό που γνωρίζουμε με βεβαιότητα είναι ότι η LeonidsPort, με έδρα στην Ολλανδία, δεν είχε προηγουμένως χτυπήσει την πόρτα του ΤΑΙΠΕΔ / Υπερταμείου, που ελέγχει το 7,27% της ΟΛΘ Α.Ε., αλλά ούτε και του κύριου ιδιώτη μετόχου που ελέγχει τη μεικτή εταιρεία SEGT και τη διοίκηση του λιμανιού, δηλαδή του Ιβάν Σαββίδη. Να σημειωθεί ότι ο Όμιλος Σαββίδη, άμεσα και έμμεσα, ελέγχει το μεγαλύτερο πακέτο των μετοχών του ΟΛΘ, ενώ η γαλλική CMA CGM μέσω της Terminal Link έχει το 33% της SEGT, της εταιρείας που έχει το 67% του ΟΛΘ, που πέρασε από το Δημόσιο σε ιδιώτη, ελέγχοντας στο σύνολο των μετοχών της εισηγμένης, το 20%.

Οι μετοχικές συμμετοχές βεβαίως και έχουν τη σημασία τους για όποιον σχεδιάζει- εν προκειμένω την οικογένεια Louis Dreyfus- να μπει μ’ ένα μεγάλο ποσοστό σε μία στρατηγική υποδομή, όπως θεωρείται και είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Τα 58 εκατ. που θα διαθέσει για τον σκοπό αυτόν η προτείνουσα εταιρεία είναι πολύ μικρό ποσό για έναν φορέα αυτού του οικονομικού διαμετρήματος, όπως ο όμιλος Louis Dreyfus (αν και η LeonidsPort δεν αποτελεί, ευθέως, εταιρεία του Ομίλου).

Ωστόσο, δεν μπορεί κάποιος παρά να παρατηρήσει ότι για την απόκτηση αυτού του ποσοστού στην ΟΛΘ Α.Ε., η LeonidsPort προσφέρει 27 ευρώ/μετοχή, δίνοντας ένα πολύ υψηλό premium, της τάξης του 26,6%. Συνεπώς, έχει βάση η άποψη ότι η κίνηση αυτή δεν είναι καθαρώς επιχειρηματική, αλλά και γεωστρατηγική ή πολιτική, αν θέλει κάποιος να τη χαρακτηρίσει διαφορετικά. Άλλωστε, η ΟΛΘ Α.Ε., λόγω και των καθυστερήσεων σε έργα υποδομής, εντός και εκτός του λιμένα, δεν έχει ξεδιπλώσει την αναπτυξιακή της δυναμική. Η εταιρεία αναπτύσσεται, έχει αυξημένα έσοδα και κέρδη, αλλά ακόμη δεν έχει δικαιώσει τις υψηλές προσδοκίες που συνδέονταν με την ιδιωτικοποίησή της. Συνεπώς, γιατί τέτοιο ενδιαφέρον για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης; Tι μπορεί να αλλάξει με την είσοδο της LeonidsPort στο μετοχικό της κεφάλαιο;

Aυτό που σίγουρα θα αλλάξει είναι ότι η απόκτηση ενός τόσο σημαντικού μειοψηφικού ποσοστού συνεπάγεται αλλαγές στο σχήμα του διοικητικού συμβουλίου, όπως ενδεχομένως και στον τρόπο διοίκησης της εταιρείας. Η είσοδος του γαλλο-ελβετικού ομίλου θα φέρει την ΟΛΘ Α.Ε. πιο κοντά στον Γάλλο εταίρο ή μήπως η καταγωγή της κ. Μargarita Olegovna Louis Dreyfus -γεννημένης, μεγαλωμένης και σπουδαγμένης στη Ρωσία- κρατάει ανοικτή ή περισσότερο ανοικτή την πόρτα στον ρωσικό παράγοντα; Και πώς θα δεχτεί ο Ιβάν Σαββίδης αυτές τις εξελίξεις; Αυτές είναι σκέψεις που έχουν ήδη διατυπωθεί σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις και οπωσδήποτε δεν μπορούν να θεωρηθούν αβάσιμες.

Πέραν των ανωτέρω, το ενδιαφέρον ενός μεγάλου Ομίλου για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης σαφώς προσδίδει μεγαλύτερη αξία στο συγκεκριμένο εθνικό asset, καθώς η αξία μιας στρατηγικής υποδομής δεν μετριέται μόνο σε διακινούμενα containers, αλλά και στον ρόλο που έχει ή μπορεί να έχει σε μία ευρύτερη περιοχή μεγάλης γεωστρατηγικής σημασίας.

Διαβάστε επίσης

Κουπόνια και επιδόματα άνω των 2,2 δισ. από ΕΣΠΑ και Ταμείο Ανάκαμψης

Σπάνε τα κοντέρ οι τιμές του ουρανίου, λόγω των data centers

Γερμανική βιομηχανία ΙΧ: Πράσινη μετάβαση και ελπίδες ανάκαμψης

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!