Κρουαζιέρα: Ξεκινούν οι διαγωνισμοί παραχώρησης σε Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο

Τι περιλαμβάνει ο διεθνής διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας στα λιμάνια Κατάκολου, Πάτρας και Καβάλας

Δημήτρης Πολίτης © ΤΑΙΠΕΔ

Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου/Growthfund, ανακοίνωσε την εκκίνηση διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας για την περαιτέρω ανάπτυξη της δραστηριότητας κρουαζιέρας στον λιμένα Κατάκολου, σε τμήμα του παλιού λιμένα Πάτρας και σε τμήμα του Κεντρικού Λιμένα Καβάλας «Απόστολος Παύλος». Ο διαγωνισμός για την περαιτέρω ανάπτυξη της δραστηριότητας κρουαζιέρας στους τρεις λιμένες αποτελείται από δύο τμήματα:

Τμήμα 1: Παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας κι εκμετάλλευσης του λιμένα Κατάκολου και υπο-παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας κι εκμετάλλευσης τμήματος του παλιού λιμένα Πάτρας, εντός της περιοχής αρμοδιότητας του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ Α.Ε.), με ελάχιστη διάρκεια τα τριάντα (30) έτη.

Τμήμα 2: Υπο-παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας κι εκμετάλλευσης σε τμήμα του Κεντρικού Λιμένα Καβάλας «Απόστολος Παύλος», εντός της περιοχής αρμοδιότητας του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας (ΟΛΚ Α.Ε.), με ελάχιστη διάρκεια τα τριάντα (30) έτη.

Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού. Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις (Α Φάση – Προεπιλογή & Β Φάση – Υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών). Το Ταμείο διατηρεί το δικαίωμα να διαχωρίσει στη Β Φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας τα φυσικά αντικείμενα του Τμήματος 1 και να αναθέσει σε διαφορετικούς Προτιμητέους Επενδυτές τη σύμβαση παραχώρησης λιμένα Κατάκολου και τη σύμβαση υπο-παραχώρησης κρουαζιέρας λιμένα Πάτρας. Καταληκτική ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος έχει οριστεί η 28η Φεβρουαρίου 2025.

Η περαιτέρω ανάπτυξη της δραστηριότητας κρουαζιέρας σε υφιστάμενους και νέους προορισμούς είναι σύμφωνη με την πολιτική για τον εξορθολογισμό των τουριστικών ροών σε δημοφιλείς λιμένες κρουαζιέρας και την αντιμετώπιση φαινομένων υπερσυγκέντρωσης.

Το λιμάνι του Κατάκολου κατατάχθηκε μεταξύ των 10 λιμένων κρουαζιέρας με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση το 2023, κυρίως λόγω της εγγύτητάς του με την Αρχαία Ολυμπία, με 206 κρουαζιερόπλοια και 390.153 επιβάτες. Έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί έως τρία (3) κρουαζιερόπλοια με μήκος άνω των 350 μέτρων.

Το λιμάνι της Πάτρας κατατάσσεται ως λιμάνι διεθνούς σημασίας και αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ). Ο παλιός λιμένας Πάτρας έχει χερσαία ζώνη έκτασης 106.474 τ.μ. και στο υφιστάμενο masterplan προβλέπεται μία θέση ελλιμενισμού αποκλειστικά για κρουαζιερόπλοια. Το 2023 13 κρουαζιερόπλοια κατέπλευσαν στο λιμάνι της Πάτρας με 800 επιβάτες.

Ο κεντρικός λιμένας Καβάλας «Απόστολος Παύλος» διαθέτει δύο θέσεις ελλιμενισμού για την εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων με μήκος άνω των 200 μέτρων. Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, η επιβατική κίνηση στον τομέα της κρουαζιέρας ανήλθε το 2023 σε 21.052 (36 κρουαζιερόπλοια), κατατάσσοντας το λιμάνι της Καβάλας μέσα στα 20 λιμάνια κρουαζιέρας με τη μεγαλύτερη κίνηση το περασμένο έτος.

Διαβάστε επίσης

Χρονιά ορόσημο για τις μεγάλες επενδύσεις σε data centers το 2025

Τι αποδόσεις έδωσαν τα έντοκα και οι προθεσμιακές το 2024

Οι ενεργειακές φιλοδοξίες της Τουρκίας και ο αγωγός με το Κατάρ

ΙΛΥΔΑ
-2.57%
1.71
AKTR
-1.89%
5.20
ΔΕΗ
-1.78%
13.81
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.26%
3.87
ΕΛΠΕ
-2.92%
7.65
ΠΕΤΡΟ
5.56%
8.74
ΟΛΠ
-0.85%
35.15
TITC
-1.73%
42.50
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-3.32%
19.20
ΕΥΑΠΣ
-0.30%
3.38
ΛΟΥΛΗ
-2.96%
3.28
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
-1.40%
1.27
NOVAL
-2.41%
2.43
ΙΝΤΚΑ
-4.51%
3.07
ΧΑΙΔΕ
-1.29%
0.77
ΔΡΟΜΕ
-8.04%
0.31
ACAG
-0.83%
5.98
ΑΣΚΟ
-1.92%
3.57
ΚΥΡΙΟ
-0.66%
0.91
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
3.33%
3.10
BOCHGR
-1.02%
5.82
ΚΕΚΡ
-2.46%
1.19
ΠΛΑΘ
-2.54%
4.03
ΡΕΒΟΙΛ
-2.67%
1.64
ΕΛΛ
-1.02%
14.60
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.16
ΙΚΤΙΝ
-0.84%
0.36
ΟΠΑΠ
-2.34%
18.33
ΜΥΤΙΛ
-5.58%
40.60
ΔΟΜΙΚ
-3.81%
2.53
ΦΡΛΚ
-4.47%
4.06
ΜΕΡΚΟ
-7.03%
34.40
ΣΑΡ
-2.28%
12.84
ΟΤΟΕΛ
-2.87%
12.20
ΚΡΙ
-0.61%
16.25
ΙΑΤΡ
-2.08%
1.89
ΠΑΙΡ
-0.41%
0.98
ΜΟΤΟ
0.36%
2.82
ΣΠΕΙΣ
6.21%
6.50
ΚΟΡΔΕ
-3.62%
0.43
ΠΡΟΦ
-2.47%
5.14
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
-1.36%
2.17
OPTIMA
-2.78%
15.36
ΑΚΡΙΤ
-4.52%
0.74
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
20.00
ΚΕΠΕΝ
7.45%
2.02
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.84%
0.24
ΑΑΑΚ
-10.00%
4.50
ΑΤΡΑΣΤ
-0.46%
8.60
ΒΙΟΚΑ
-1.15%
1.73
ΠΑΠ
-1.91%
2.57
ΙΝΤΕΤ
-6.61%
1.06
ΠΕΙΡ
-6.52%
5.05
ΜΙΝ
0.00%
0.47
ΕΤΕ
-3.57%
9.45
ΒΙΟΤ
0.00%
0.22
ΑΛΜΥ
-3.14%
4.93
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.74%
1.61
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
-3.50%
22.08
ΟΛΘ
0.71%
28.30
ΣΕΝΤΡ
-1.46%
0.34
ΕΕΕ
-0.05%
42.04
ΚΟΥΕΣ
1.14%
6.20
ΕΥΔΑΠ
-0.67%
5.96
ΜΙΓ
0.71%
2.83
ΦΛΕΞΟ
-1.96%
7.50
ΦΡΙΓΟ
-1.82%
0.22
ΔΑΙΟΣ
0.00%
4.00
ΦΑΙΣ
-4.70%
4.28
ΛΑΝΑΚ
1.60%
0.96
CENER
-2.92%
9.30
ΝΑΥΠ
1.23%
0.82
ΙΝΤΕΚ
-1.54%
6.39
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
ΚΑΡΕΛ
0.00%
314.00
ΑΤΤ
-4.74%
0.76
ΑΤΤΙΚΑ
-0.43%
2.31
ΕΣΥΜΒ
-3.13%
1.09
ΕΥΡΩΒ
-3.93%
2.47
ΚΤΗΛΑ
-3.65%
1.85
ΕΛΣΤΡ
-4.85%
2.16
ΑΔΜΗΕ
-2.35%
2.91
DIMAND
-1.86%
8.44
ΒΙΟΣΚ
-3.65%
1.45
ΑΒΑΞ
-5.96%
2.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2.73%
1.50
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
-2.55%
0.80
EVR
-0.61%
1.64
ΓΕΒΚΑ
-4.07%
1.42
ΑΛΦΑ
-5.98%
2.20
ΟΤΕ
-1.64%
15.00
ΜΕΒΑ
1.49%
4.10
ΑΣΤΑΚ
-1.13%
7.00
ΞΥΛΠ
-0.53%
0.38
ΙΝΛΟΤ
-2.62%
1.04
CNLCAP
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
-7.08%
0.99
ΛΑΜΨΑ
0.00%
37.20
ΕΚΤΕΡ
-2.82%
1.93
ΔΑΑ
-2.24%
9.09
ΑΝΔΡΟ
-0.30%
6.70
ΞΥΛΚ
-0.39%
0.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
3.45%
6.00
ΜΠΕΛΑ
-2.62%
25.32
ΚΟΥΑΛ
-1.27%
1.25
ΕΛΒΕ
3.88%
5.35
ΤΖΚΑ
0.00%
0.00
ΕΛΧΑ
-4.09%
2.11
ΑΡΑΙΓ
-2.36%
11.99
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
3.79
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
-1.81%
4.88
ΟΛΥΜΠ
-2.04%
2.40
ΑΒΕ
-1.47%
0.40
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-1.09%
5.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2.38%
1.23
ΕΛΤΟΝ
0.91%
1.78
ΣΠΥΡ
10.00%
0.18
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
-2.18%
6.73
AEM
-2.69%
4.35
ΒΙΟ
-4.38%
5.89
ΜΠΤΚ
-3.28%
0.59
ΕΧΑΕ
-3.03%
5.44
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.00%
0.79
ΣΙΔΜΑ
-1.67%
1.47
ΣΠΙ
-5.67%
0.57
ΕΒΡΟΦ
-2.66%
1.83
ΜΠΡΙΚ
0.00%
2.52