Γ.Δ.
1550.38 -0,10%
ACAG
-0,83%
5.96
AEM
-0,80%
4.365
AKTR
-0,50%
4.995
BOCHGR
-0,20%
4.99
CENER
+1,31%
9.3
CNLCAP
+0,70%
7.2
DIMAND
+0,36%
8.38
EVR
-0,33%
1.495
NOVAL
+1,01%
2.505
OPTIMA
-0,15%
13.26
TITC
-3,33%
43.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+0,92%
1.978
ΑΒΕ
-0,43%
0.459
ΑΔΜΗΕ
+0,72%
2.8
ΑΚΡΙΤ
-0,65%
0.765
ΑΛΜΥ
-2,15%
4.1
ΑΛΦΑ
+0,98%
1.7475
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-0,48%
10.45
ΑΣΚΟ
+0,65%
3.12
ΑΣΤΑΚ
+0,55%
7.34
ΑΤΕΚ
-6,76%
1.38
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+0,85%
0.712
ΑΤΤΙΚΑ
+1,64%
2.48
ΒΙΟ
0,00%
5.63
ΒΙΟΚΑ
+0,29%
1.75
ΒΙΟΣΚ
-0,68%
1.47
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.435
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,32%
18.68
ΔΑΑ
0,00%
8.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.46
ΔΕΗ
+0,82%
13.56
ΔΟΜΙΚ
-1,43%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,65%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
2.1
ΕΕΕ
-0,55%
35.92
ΕΚΤΕΡ
+4,06%
2.18
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.19
ΕΛΛ
-0,34%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.26
ΕΛΠΕ
+1,95%
7.85
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.18
ΕΛΤΟΝ
-0,66%
1.818
ΕΛΧΑ
+0,40%
1.988
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,91%
1.115
ΕΤΕ
-0,90%
8.176
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,66%
6.05
ΕΥΡΩΒ
-0,75%
2.369
ΕΧΑΕ
0,00%
4.82
ΙΑΤΡ
-1,94%
2.02
ΙΚΤΙΝ
+3,37%
0.368
ΙΛΥΔΑ
+1,67%
1.83
ΙΝΛΙΦ
-0,63%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+1,70%
1.078
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.89
ΙΝΤΕΤ
-1,35%
1.1
ΙΝΤΚΑ
+2,69%
3.05
ΚΑΡΕΛ
+0,63%
322
ΚΕΚΡ
0,00%
1.26
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.83
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.445
ΚΟΥΑΛ
+0,62%
1.308
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.48
ΚΡΙ
+0,30%
16.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,82%
0.966
ΛΑΒΙ
+0,86%
0.817
ΛΑΜΔΑ
-0,86%
6.92
ΛΑΜΨΑ
-0,54%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.02
ΛΕΒΚ
-9,42%
0.25
ΛΕΒΠ
-6,20%
0.242
ΛΟΓΟΣ
-2,82%
1.72
ΛΟΥΛΗ
-0,31%
3.18
ΜΑΘΙΟ
+5,02%
0.67
ΜΕΒΑ
0,00%
3.8
ΜΕΝΤΙ
-4,68%
2.24
ΜΕΡΚΟ
+2,06%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.845
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
+1,81%
21.32
ΜΟΝΤΑ
+1,58%
3.85
ΜΟΤΟ
+3,70%
2.8
ΜΟΥΖΚ
-3,88%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-0,75%
26.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,26%
3.79
ΜΠΡΙΚ
+0,86%
2.34
ΜΠΤΚ
0,00%
0.72
ΜΥΤΙΛ
+1,62%
35.16
ΝΑΚΑΣ
-3,09%
3.14
ΝΑΥΠ
-0,83%
0.714
ΞΥΛΚ
-1,51%
0.261
ΞΥΛΠ
+9,76%
0.36
ΟΛΘ
-1,72%
28.5
ΟΛΠ
+0,16%
32.15
ΟΛΥΜΠ
-1,57%
2.5
ΟΠΑΠ
-0,42%
16.7
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,37%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.3
ΟΤΟΕΛ
+1,68%
10.9
ΠΑΙΡ
-0,49%
1.015
ΠΑΠ
+0,41%
2.44
ΠΕΙΡ
+0,30%
4.369
ΠΕΡΦ
-1,33%
5.2
ΠΕΤΡΟ
+1,00%
8.1
ΠΛΑΘ
-1,01%
3.905
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,65%
0.308
ΠΡΕΜΙΑ
-1,54%
1.278
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
-0,29%
1.695
ΣΑΡ
-1,04%
11.42
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.348
ΣΙΔΜΑ
-1,92%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-1,06%
5.62
ΣΠΙ
0,00%
0.59
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
-0,70%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.27
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+2,00%
0.204
ΦΡΛΚ
0,00%
4.29
ΧΑΙΔΕ
-0,77%
0.645

Ελληνικά λιμάνια: ”Αργυρό μετάλλιο” στην επιβατική κίνηση το 2023

Στη δεύτερη θέση-πίσω από την Ιταλία- βρέθηκαν ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ τα ελληνικά λιμάνια για το 2023, όσον αφορά την επιβατική κίνηση. Μάλιστα, το λιμάνι του Πειραιά, ήταν τρίτο ανάμεσα στα λιμάνια της ΕΕ, πίσω από αυτά της Μεσσίνα και Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία.

Συγκεκριμένα, το λιμάνι της Μεσσίνα παρέμεινε το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της ΕΕ με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ακολουθούμενη από το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία (11,1 εκατομμύρια επιβάτες) και το λιμάνι του Πειραιά στην Ελλάδα (9,6 εκατομμύρια). Στη 10η θέση βρέθηκαν και τα Παλούκια Σαλαμίνας.

Τα 10 κορυφαία λιμάνια της ΕΕ για το 2019,2022,2023 - Από ελληνικά το Λιμανι του Πειραιά και τα Παλούκια Σαλαμίνας © Eurostat
Τα 10 κορυφαία λιμάνια της ΕΕ για το 2019,2022,2023 – Από ελληνικά το Λιμανι του Πειραιά και τα Παλούκια Σαλαμίνας © Eurostat

Να σημειωθεί ότι σε σύγκριση με το 2019 (προ πανδημίας), μόνο 3 από τα 10 κορυφαία λιμάνια της ΕΕ κατέγραψαν αυξήσεις στον αριθμό των επιβατών: η Πάλμα ντε Μαγιόρκα στην Ισπανία (+400.000), το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία και το λιμάνι του Πειραιά (+200.000 έκαστο).

Ακόμα, τα 10 πιο πολυσύχναστα επιβατικά λιμάνια της ΕΕ κατέγραψαν πάνω από το ένα πέμπτο (22%) της θαλάσσιας επιβατικής μεταφοράς της ΕΕ. Σε αυτά περιλαμβάνονται 6 λιμάνια στη Μεσόγειο, 3 στη Βαλτική και 1 στον Βορειοανατολικό Ατλαντικό.

Συνολικά, το 2023, τα λιμάνια της ΕΕ κατέγραψαν 395,3 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 5,8% σε σύγκριση με το 2022 (374 εκατομμύρια). Ωστόσο, ο αριθμός των επιβατών ήταν 5,5% χαμηλότερος από τα επίπεδα πριν από την πανδημία το 2019.

Το 2023, 11 χώρες, καθεμία με πάνω από 10 εκατομμύρια επιβάτες, αντιπροσώπευσαν το 97% της θαλάσσιας επιβατικής μεταφοράς στην ΕΕ. Τα ιταλικά λιμάνια κατέγραψαν τον μεγαλύτερο αριθμό επιβατών: 85,4 εκατομμύρια, δηλαδή το 22% του συνόλου της ΕΕ. Ακολούθησαν τα ελληνικά λιμάνια με 75 εκατομμύρια επιβάτες (19% του συνόλου της ΕΕ) και η Δανία με 41,2 εκατομμύρια επιβάτες (10%).

Στη 2η θέση ανάμεσα στις χώρες η ΕΕ η Ελλάδα © Eurostat
Στη 2η θέση ανάμεσα στις χώρες η ΕΕ η Ελλάδα © Eurostat

Συγκρίνοντας το 2023 με το 2022, ο αριθμός των επιβατών που μετακινήθηκαν με πλοίο αυξήθηκε σε 16 από τις 21 χώρες της ΕΕ για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα δεδομένα. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν στην Ιταλία (+6,5 εκατομμύρια επιβάτες), στην Ελλάδα (+4,8 εκατομμύρια) και στη Γαλλία (+3,2 εκατομμύρια).

Διαβάστε επίσης

Helsing: Ποια είναι η γερμανική startup που αναπτύσσει επιθετικά drones

Πλειστηριασμοί: Στο σφυρί 4.000 ακίνητα επωνύμων και μη

ΕΛΕΤΑΕΝ: Η “μάχη” για τον ηλεκτρικό χώρο και η στροφή στα αιολικά

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!