THEPOWERGAME
Στη δεύτερη θέση-πίσω από την Ιταλία- βρέθηκαν ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ τα ελληνικά λιμάνια για το 2023, όσον αφορά την επιβατική κίνηση. Μάλιστα, το λιμάνι του Πειραιά, ήταν τρίτο ανάμεσα στα λιμάνια της ΕΕ, πίσω από αυτά της Μεσσίνα και Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία.
Συγκεκριμένα, το λιμάνι της Μεσσίνα παρέμεινε το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της ΕΕ με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ακολουθούμενη από το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία (11,1 εκατομμύρια επιβάτες) και το λιμάνι του Πειραιά στην Ελλάδα (9,6 εκατομμύρια). Στη 10η θέση βρέθηκαν και τα Παλούκια Σαλαμίνας.
Να σημειωθεί ότι σε σύγκριση με το 2019 (προ πανδημίας), μόνο 3 από τα 10 κορυφαία λιμάνια της ΕΕ κατέγραψαν αυξήσεις στον αριθμό των επιβατών: η Πάλμα ντε Μαγιόρκα στην Ισπανία (+400.000), το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία και το λιμάνι του Πειραιά (+200.000 έκαστο).
Ακόμα, τα 10 πιο πολυσύχναστα επιβατικά λιμάνια της ΕΕ κατέγραψαν πάνω από το ένα πέμπτο (22%) της θαλάσσιας επιβατικής μεταφοράς της ΕΕ. Σε αυτά περιλαμβάνονται 6 λιμάνια στη Μεσόγειο, 3 στη Βαλτική και 1 στον Βορειοανατολικό Ατλαντικό.
Συνολικά, το 2023, τα λιμάνια της ΕΕ κατέγραψαν 395,3 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 5,8% σε σύγκριση με το 2022 (374 εκατομμύρια). Ωστόσο, ο αριθμός των επιβατών ήταν 5,5% χαμηλότερος από τα επίπεδα πριν από την πανδημία το 2019.
Το 2023, 11 χώρες, καθεμία με πάνω από 10 εκατομμύρια επιβάτες, αντιπροσώπευσαν το 97% της θαλάσσιας επιβατικής μεταφοράς στην ΕΕ. Τα ιταλικά λιμάνια κατέγραψαν τον μεγαλύτερο αριθμό επιβατών: 85,4 εκατομμύρια, δηλαδή το 22% του συνόλου της ΕΕ. Ακολούθησαν τα ελληνικά λιμάνια με 75 εκατομμύρια επιβάτες (19% του συνόλου της ΕΕ) και η Δανία με 41,2 εκατομμύρια επιβάτες (10%).
Συγκρίνοντας το 2023 με το 2022, ο αριθμός των επιβατών που μετακινήθηκαν με πλοίο αυξήθηκε σε 16 από τις 21 χώρες της ΕΕ για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα δεδομένα. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν στην Ιταλία (+6,5 εκατομμύρια επιβάτες), στην Ελλάδα (+4,8 εκατομμύρια) και στη Γαλλία (+3,2 εκατομμύρια).
Διαβάστε επίσης
Helsing: Ποια είναι η γερμανική startup που αναπτύσσει επιθετικά drones
Πλειστηριασμοί: Στο σφυρί 4.000 ακίνητα επωνύμων και μη
ΕΛΕΤΑΕΝ: Η “μάχη” για τον ηλεκτρικό χώρο και η στροφή στα αιολικά