THEPOWERGAME
Συμφωνία πώλησης και επαναμίσθωσης ύψους 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων για πέντε LNG carriers υπέγραψε η Pure Energy, υπό τον έλεγχο του Γιώργου Προκοπίου, με τη CMB Financial Leasing (CMBFL) από την Κίνα.
Πιο αναλυτικά, η εταιρεία νομικών υπηρεσιών Watson Farley & Williams (WFW), με έδρα το Λονδίνο, που συμβούλεψε τη CMBFL στη συναλλαγή, ανακοίνωσε τη συμφωνία με δήλωσή της την Πέμπτη. Σύμφωνα με τη δήλωση, η συμφωνία περιλαμβάνει πέντε LNG carriers χωρητικότητας 200.000 κυβικών μέτρων το καθένα.
Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης χρηματοδοτικές ρυθμίσεις τόσο πριν όσο και μετά την παράδοση των πλοίων, τα οποία θα απασχοληθούν μακροπρόθεσμα από «πολλές αξιόπιστες ηγέτιδες ναυλωτικές ομάδες της αγοράς», σύμφωνα με την WFW. Δεν δόθηκαν περισσότερες πληροφορίες για τη συμφωνία.
Η Pure Energy ελέγχεται από τον Γιώργο Προκοπίου, ο οποίος είναι επίσης ιδρυτής των Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas. Το 2022, η Pure Energy είχε επίσης υπογράψει συμφωνία πώλησης και επαναμίσθωσης ύψους 813 εκατομμυρίων δολαρίων για τρία LNG carriers με τη China Development Bank Financial Leasing (CDB Leasing).
Νωρίτερα φέτος, η Dynagas παρέλαβε το LNG carrier Clean Vitality χωρητικότητας 200.000 κυβικών μέτρων από τη νοτιοκορεατική HD Hyundai Heavy. Το Clean Vitality εξυπηρετεί δεκαετή χρονοναύλωση με την αμερικανική εταιρεία εξαγωγών LNG Cheniere.
Τον Ιούνιο του 2021, η Dynagas είχε παραγγείλει τέσσερα LNG carriers χωρητικότητας 200.000 κυβικών μέτρων το καθένα, με κόστος περίπου 199 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο. Το Clean Vitality ήταν το τρίτο από αυτή την παραγγελία. Το πρώτο πλοίο, το Clean Resolution, παραδόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2023 και εξυπηρετεί επίσης τη Cheniere, όπως και το Clean Destiny, που εντάχθηκε στον στόλο τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους.
Μετά την παραγγελία του 2021, η Dynagas προχώρησε το 2022 σε νέες παραγγελίες για τρία ακόμη LNG carriers παρόμοιου μεγέθους στη HD Hyundai Heavy, ενώ το 2023 προστέθηκαν τρία ακόμη πλοία τον Ιανουάριο και δύο τον Μάιο. Αυτή η συναλλαγή ενδέχεται να σχετίζεται με τα πέντε πλοία που παραγγέλθηκαν πέρυσι.
Τα πλοία διαθέτουν το σύστημα Mark III Flex+ membrane containment της GTT, έχουν μήκος 299,8 μέτρα και πλάτος 48,9 μέτρα. Η Dynagas αναμένεται να παραλάβει όλα τα πλοία αυτά έως το τέλος του 2027.
Διαβάστε επίσης
Τράπεζες: Μειώνουν προμήθειες και χρεώσεις από το 2025
Νικ Κάντι: Ο μεγιστάνας ακινήτων λανσάρει κρασί μηδενικού αλκοόλ
Έξυπνες Γέφυρες: Υπεγράφη η πέμπτη σύμβαση, στο τιμόνι η ΤΕΡΝΑ