Γ.Δ.
1398.37 -0,69%
ACAG
+0,19%
5.35
BOCHGR
0,00%
4.39
CENER
+0,36%
8.47
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
+0,22%
2.275
OPTIMA
-0,63%
12.66
TITC
-0,26%
38.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,16%
1.448
ΑΒΕ
0,00%
0.466
ΑΔΜΗΕ
-1,04%
2.37
ΑΚΡΙΤ
+2,19%
0.7
ΑΛΜΥ
-2,46%
3.575
ΑΛΦΑ
-1,35%
1.4945
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+0,05%
9.665
ΑΣΚΟ
+2,28%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-2,02%
6.8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-2,81%
0.554
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
-0,38%
5.25
ΒΙΟΚΑ
-1,42%
1.735
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-2,31%
1.27
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,33%
18.3
ΔΑΑ
-1,03%
8.066
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
0,00%
11.55
ΔΟΜΙΚ
+2,06%
2.72
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
-0,72%
1.375
ΕΕΕ
+1,07%
34.06
ΕΚΤΕΡ
-1,85%
1.484
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-1,51%
1.96
ΕΛΛ
-0,75%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,04%
1.716
ΕΛΠΕ
-0,30%
6.745
ΕΛΣΤΡ
-0,50%
1.99
ΕΛΤΟΝ
-0,64%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,76%
1.838
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,79%
1.095
ΕΤΕ
-2,52%
6.814
ΕΥΑΠΣ
-1,28%
3.08
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,31%
2.031
ΕΧΑΕ
0,00%
4.4
ΙΑΤΡ
+1,99%
1.54
ΙΚΤΙΝ
+0,17%
0.3015
ΙΛΥΔΑ
-2,11%
1.86
ΙΝΚΑΤ
-1,43%
4.81
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.3
ΙΝΛΟΤ
-2,48%
0.906
ΙΝΤΕΚ
-1,54%
5.76
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-1,80%
0.98
ΙΝΤΚΑ
-1,48%
2.67
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,93%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,69%
1.445
ΚΟΡΔΕ
-4,30%
0.401
ΚΟΥΑΛ
-1,29%
1.074
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.5
ΚΡΙ
-0,35%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
-1,23%
0.725
ΛΑΜΔΑ
-1,26%
7.06
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+2,44%
0.84
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,83%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-4,04%
0.57
ΜΕΒΑ
+2,53%
3.65
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,17%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,14%
19.15
ΜΟΝΤΑ
+0,27%
3.7
ΜΟΤΟ
0,00%
2.51
ΜΟΥΖΚ
-0,79%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-0,16%
24.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,45%
31.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+2,69%
0.84
ΞΥΛΚ
0,00%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
-0,80%
31
ΟΛΥΜΠ
-2,16%
2.27
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,38%
0.787
ΟΤΕ
-1,67%
14.73
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.2
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
+0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,11%
3.523
ΠΕΡΦ
-3,15%
5.23
ΠΕΤΡΟ
+0,76%
7.94
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.925
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-2,15%
5.01
ΡΕΒΟΙΛ
-0,96%
1.555
ΣΑΡ
+0,19%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,20%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,62%
1.515
ΣΠΕΙΣ
+0,72%
5.56
ΣΠΙ
+1,19%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-1,92%
0.204
ΦΡΛΚ
-0,69%
3.585
ΧΑΙΔΕ
+6,25%
0.595

Eλληνικά λιμάνια: Διακίνησαν 171,9 εκατ. τόνους εμπορευμάτων το 2023

Συνολικά 171,9 εκατομμύρια τόνοι εμπορευμάτων διακινήθηκαν από τα ελληνικά λιμάνια το 2023, ενώ το 2022 είχαν διακινηθεί 170,6 εκατομμύρια τόνοι, σύμφωνα με τη Eurostat. Μάλιστα, τα λιμάνια της χώρας μας, ήταν μεταξύ των λίγων εξαιρέσεων, που δεν κατέγραψαν μείωση το προηγούμενο έτος.

Πιο αναλυτικά, το 2023, τα λιμάνια της ΕΕ διαχειρίστηκαν περίπου 3,4 δισεκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων (συνολικό μικτό βάρος). Ο όγκος των εμπορευμάτων μειώθηκε κατά 3,9% σε σύγκριση με το 2022 (3,5 δισεκατομμύρια τόνοι) και αυξήθηκε κατά 5% σε σύγκριση με το 2013 (3,2 δισεκατομμύρια τόνοι).

Το μεγαλύτερο μερίδιο των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν από τα κύρια λιμάνια της ΕΕ το 2023, 21,0%, αφορούσε άνθρακα, λιγνίτη, αργό πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Ακολούθησαν τα προϊόντα οπτανθρακοποίησης και πετρελαίου, που αντιστοιχούσαν στο 16,1% του συνολικού όγκου. Τα μεταλλεύματα και τα υπόλοιπα προϊόντα εξόρυξης και λατομείων αποτελούσαν το 7,2%, τα προϊόντα γεωργίας, θήρας, δασοκομίας και αλιείας έφτασαν στο 6,8%, ενώ τα χημικά προϊόντα, το καουτσούκ, τα πλαστικά και τα πυρηνικά καύσιμα αντιπροσώπευαν συνολικά το 6,4%. Τα τρόφιμα, τα ποτά και ο καπνός αντιστοιχούσαν στο 4,7% των συνολικών εμπορευμάτων που διακινήθηκαν από τα λιμάνια της ΕΕ.

Η Ολλανδία διαχειρίστηκε 545 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, διατηρώντας τη θέση της ως η κορυφαία χώρα θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων στην ΕΕ. Η Ιταλία ακολούθησε με 501 εκατομμύρια τόνους, ξεπερνώντας την Ισπανία, που διαχειρίστηκε 472 εκατομμύρια τόνους. Και οι τρεις κορυφαίες χώρες κατέγραψαν μειώσεις στον όγκο των εμπορευμάτων που διαχειρίστηκαν σε σύγκριση με το 2022, με πτώσεις 7,6%, 1,7% και 3,7%, αντίστοιχα.

Από τις 22 χώρες της ΕΕ για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα δεδομένα, 17 κατέγραψαν μειώσεις στον όγκο των εμπορευμάτων που διαχειρίστηκαν το 2023 σε σύγκριση με το 2022. Οι μεγαλύτερες σχετικές μειώσεις σημειώθηκαν στην Εσθονία (-31%), τη Λετονία (-21,5%) και τη Φινλανδία (-9%).

Στον αντίποδα, τα ελληνικά λιμάνια, μαζί με τα πολωνικά και τα ρουμάνικα, κατέγραψαν άνοδο στον όγκο των εμπορευμάτων που διαχειρίστηκαν, όπως φαίνεται και στο παρακάτω διάγραμμα.

Διαβάστε επίσης

Πώς προχωρούν τα 66 έργα ΣΔΙΤ με κόστος 16,5 δισ. ευρώ

Τα πιο ακριβά εστιατόρια Michelin για το 2024, το ελληνικό της λίστας

Έξυπνες Γέφυρες: Υπεγράφη η πέμπτη σύμβαση, στο τιμόνι η ΤΕΡΝΑ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!