Γ.Δ.
1517.33 -0,23%
ACAG
-0,68%
5.86
AEM
-1,41%
4.382
AKTR
+0,20%
5.01
BOCHGR
-0,20%
4.98
CENER
-0,22%
9.19
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,49%
8.18
EVR
0,00%
1.5
NOVAL
0,00%
2.36
OPTIMA
-0,60%
13.2
TITC
-1,39%
42.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,88%
1.798
ΑΒΕ
0,00%
0.444
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.69
ΑΚΡΙΤ
+0,66%
0.76
ΑΛΜΥ
+0,24%
4.16
ΑΛΦΑ
+0,20%
1.7135
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,29%
10.36
ΑΣΚΟ
-0,96%
3.11
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.32
ΑΤΕΚ
+9,40%
1.63
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+0,28%
0.722
ΑΤΤΙΚΑ
+0,87%
2.33
ΒΙΟ
-0,35%
5.63
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.755
ΒΙΟΣΚ
+0,68%
1.475
ΒΙΟΤ
0,00%
0.276
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.28
ΓΕΒΚΑ
+0,70%
1.435
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,33%
18.02
ΔΑΑ
+0,14%
8.512
ΔΑΙΟΣ
+8,24%
3.68
ΔΕΗ
-0,23%
12.96
ΔΟΜΙΚ
+1,82%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,82%
0.335
ΕΒΡΟΦ
+0,54%
1.85
ΕΕΕ
+0,47%
34.56
ΕΚΤΕΡ
+0,12%
1.702
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.21
ΕΛΛ
+0,69%
14.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,84%
2.21
ΕΛΠΕ
-0,40%
7.455
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.2
ΕΛΤΟΝ
+2,17%
1.788
ΕΛΧΑ
-0,40%
1.97
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,34%
1.135
ΕΤΕ
+0,02%
8.202
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.98
ΕΥΡΩΒ
-0,30%
2.319
ΕΧΑΕ
-0,42%
4.73
ΙΑΤΡ
+1,32%
1.92
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3335
ΙΛΥΔΑ
+0,89%
1.7
ΙΝΛΙΦ
-0,66%
4.55
ΙΝΛΟΤ
-0,58%
1.026
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.115
ΙΝΤΚΑ
-0,51%
2.915
ΚΑΡΕΛ
+1,22%
332
ΚΕΚΡ
-2,34%
1.25
ΚΕΠΕΝ
+1,15%
1.76
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.437
ΚΟΥΑΛ
-0,30%
1.312
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.14
ΚΡΙ
-0,63%
15.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+3,96%
0.998
ΛΑΒΙ
+1,10%
0.829
ΛΑΜΔΑ
+0,15%
6.72
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.93
ΛΕΒΚ
-9,42%
0.25
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.79
ΛΟΥΛΗ
+0,63%
3.2
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
0,00%
3.72
ΜΕΝΤΙ
-1,78%
2.21
ΜΕΡΚΟ
0,00%
36.4
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.505
ΜΟΗ
+0,10%
20.68
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.62
ΜΟΤΟ
-1,29%
2.685
ΜΟΥΖΚ
-4,55%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-0,23%
26.04
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.78
ΜΠΡΙΚ
+0,89%
2.28
ΜΠΤΚ
0,00%
0.71
ΜΥΤΙΛ
-0,72%
33.28
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.18
ΝΑΥΠ
+0,25%
0.79
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.266
ΞΥΛΠ
+9,15%
0.358
ΟΛΘ
-0,71%
28
ΟΛΠ
+0,33%
30.05
ΟΛΥΜΠ
-1,18%
2.51
ΟΠΑΠ
-0,60%
16.52
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.796
ΟΤΕ
-0,48%
14.44
ΟΤΟΕΛ
+0,19%
10.68
ΠΑΙΡ
+2,71%
1.025
ΠΑΠ
0,00%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,05%
4.26
ΠΕΡΦ
-0,76%
5.24
ΠΕΤΡΟ
+1,25%
8.1
ΠΛΑΘ
+0,39%
3.9
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.35
ΠΡΕΜΙΑ
+0,96%
1.262
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
+1,21%
1.675
ΣΑΡ
-1,06%
11.24
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.346
ΣΙΔΜΑ
+2,27%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-0,70%
5.66
ΣΠΙ
-1,02%
0.58
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+0,70%
1.445
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,78%
1.29
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,48%
1.666
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-1,97%
7.45
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.2
ΦΡΛΚ
+1,21%
4.18
ΧΑΙΔΕ
+6,06%
0.7

Eλληνικά λιμάνια: Διακίνησαν 171,9 εκατ. τόνους εμπορευμάτων το 2023

Συνολικά 171,9 εκατομμύρια τόνοι εμπορευμάτων διακινήθηκαν από τα ελληνικά λιμάνια το 2023, ενώ το 2022 είχαν διακινηθεί 170,6 εκατομμύρια τόνοι, σύμφωνα με τη Eurostat. Μάλιστα, τα λιμάνια της χώρας μας, ήταν μεταξύ των λίγων εξαιρέσεων, που δεν κατέγραψαν μείωση το προηγούμενο έτος.

Πιο αναλυτικά, το 2023, τα λιμάνια της ΕΕ διαχειρίστηκαν περίπου 3,4 δισεκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων (συνολικό μικτό βάρος). Ο όγκος των εμπορευμάτων μειώθηκε κατά 3,9% σε σύγκριση με το 2022 (3,5 δισεκατομμύρια τόνοι) και αυξήθηκε κατά 5% σε σύγκριση με το 2013 (3,2 δισεκατομμύρια τόνοι).

Το μεγαλύτερο μερίδιο των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν από τα κύρια λιμάνια της ΕΕ το 2023, 21,0%, αφορούσε άνθρακα, λιγνίτη, αργό πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Ακολούθησαν τα προϊόντα οπτανθρακοποίησης και πετρελαίου, που αντιστοιχούσαν στο 16,1% του συνολικού όγκου. Τα μεταλλεύματα και τα υπόλοιπα προϊόντα εξόρυξης και λατομείων αποτελούσαν το 7,2%, τα προϊόντα γεωργίας, θήρας, δασοκομίας και αλιείας έφτασαν στο 6,8%, ενώ τα χημικά προϊόντα, το καουτσούκ, τα πλαστικά και τα πυρηνικά καύσιμα αντιπροσώπευαν συνολικά το 6,4%. Τα τρόφιμα, τα ποτά και ο καπνός αντιστοιχούσαν στο 4,7% των συνολικών εμπορευμάτων που διακινήθηκαν από τα λιμάνια της ΕΕ.

Η Ολλανδία διαχειρίστηκε 545 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, διατηρώντας τη θέση της ως η κορυφαία χώρα θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων στην ΕΕ. Η Ιταλία ακολούθησε με 501 εκατομμύρια τόνους, ξεπερνώντας την Ισπανία, που διαχειρίστηκε 472 εκατομμύρια τόνους. Και οι τρεις κορυφαίες χώρες κατέγραψαν μειώσεις στον όγκο των εμπορευμάτων που διαχειρίστηκαν σε σύγκριση με το 2022, με πτώσεις 7,6%, 1,7% και 3,7%, αντίστοιχα.

Από τις 22 χώρες της ΕΕ για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα δεδομένα, 17 κατέγραψαν μειώσεις στον όγκο των εμπορευμάτων που διαχειρίστηκαν το 2023 σε σύγκριση με το 2022. Οι μεγαλύτερες σχετικές μειώσεις σημειώθηκαν στην Εσθονία (-31%), τη Λετονία (-21,5%) και τη Φινλανδία (-9%).

Στον αντίποδα, τα ελληνικά λιμάνια, μαζί με τα πολωνικά και τα ρουμάνικα, κατέγραψαν άνοδο στον όγκο των εμπορευμάτων που διαχειρίστηκαν, όπως φαίνεται και στο παρακάτω διάγραμμα.

Διαβάστε επίσης

Πώς προχωρούν τα 66 έργα ΣΔΙΤ με κόστος 16,5 δισ. ευρώ

Τα πιο ακριβά εστιατόρια Michelin για το 2024, το ελληνικό της λίστας

Έξυπνες Γέφυρες: Υπεγράφη η πέμπτη σύμβαση, στο τιμόνι η ΤΕΡΝΑ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!