THEPOWERGAME
Συνολικά 171,9 εκατομμύρια τόνοι εμπορευμάτων διακινήθηκαν από τα ελληνικά λιμάνια το 2023, ενώ το 2022 είχαν διακινηθεί 170,6 εκατομμύρια τόνοι, σύμφωνα με τη Eurostat. Μάλιστα, τα λιμάνια της χώρας μας, ήταν μεταξύ των λίγων εξαιρέσεων, που δεν κατέγραψαν μείωση το προηγούμενο έτος.
Πιο αναλυτικά, το 2023, τα λιμάνια της ΕΕ διαχειρίστηκαν περίπου 3,4 δισεκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων (συνολικό μικτό βάρος). Ο όγκος των εμπορευμάτων μειώθηκε κατά 3,9% σε σύγκριση με το 2022 (3,5 δισεκατομμύρια τόνοι) και αυξήθηκε κατά 5% σε σύγκριση με το 2013 (3,2 δισεκατομμύρια τόνοι).
Το μεγαλύτερο μερίδιο των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν από τα κύρια λιμάνια της ΕΕ το 2023, 21,0%, αφορούσε άνθρακα, λιγνίτη, αργό πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Ακολούθησαν τα προϊόντα οπτανθρακοποίησης και πετρελαίου, που αντιστοιχούσαν στο 16,1% του συνολικού όγκου. Τα μεταλλεύματα και τα υπόλοιπα προϊόντα εξόρυξης και λατομείων αποτελούσαν το 7,2%, τα προϊόντα γεωργίας, θήρας, δασοκομίας και αλιείας έφτασαν στο 6,8%, ενώ τα χημικά προϊόντα, το καουτσούκ, τα πλαστικά και τα πυρηνικά καύσιμα αντιπροσώπευαν συνολικά το 6,4%. Τα τρόφιμα, τα ποτά και ο καπνός αντιστοιχούσαν στο 4,7% των συνολικών εμπορευμάτων που διακινήθηκαν από τα λιμάνια της ΕΕ.
Η Ολλανδία διαχειρίστηκε 545 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, διατηρώντας τη θέση της ως η κορυφαία χώρα θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων στην ΕΕ. Η Ιταλία ακολούθησε με 501 εκατομμύρια τόνους, ξεπερνώντας την Ισπανία, που διαχειρίστηκε 472 εκατομμύρια τόνους. Και οι τρεις κορυφαίες χώρες κατέγραψαν μειώσεις στον όγκο των εμπορευμάτων που διαχειρίστηκαν σε σύγκριση με το 2022, με πτώσεις 7,6%, 1,7% και 3,7%, αντίστοιχα.
Από τις 22 χώρες της ΕΕ για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα δεδομένα, 17 κατέγραψαν μειώσεις στον όγκο των εμπορευμάτων που διαχειρίστηκαν το 2023 σε σύγκριση με το 2022. Οι μεγαλύτερες σχετικές μειώσεις σημειώθηκαν στην Εσθονία (-31%), τη Λετονία (-21,5%) και τη Φινλανδία (-9%).
Στον αντίποδα, τα ελληνικά λιμάνια, μαζί με τα πολωνικά και τα ρουμάνικα, κατέγραψαν άνοδο στον όγκο των εμπορευμάτων που διαχειρίστηκαν, όπως φαίνεται και στο παρακάτω διάγραμμα.
Διαβάστε επίσης
Πώς προχωρούν τα 66 έργα ΣΔΙΤ με κόστος 16,5 δισ. ευρώ
Τα πιο ακριβά εστιατόρια Michelin για το 2024, το ελληνικό της λίστας
Έξυπνες Γέφυρες: Υπεγράφη η πέμπτη σύμβαση, στο τιμόνι η ΤΕΡΝΑ