THEPOWERGAME
Οι μυστικές μεταφορτώσεις ρωσικών φορτίων καυσίμων μεταξύ δεξαμενόπλοιων στη θάλασσα έχει μεταναστεύσει σε νέα hotspot στα ανοικτά των ακτών της Ελλάδας, αφού η ευρωπαϊκή χώρα χρησιμοποίησε ναυτικές ασκήσεις για να προσπαθήσει να εμποδίσει τη δραστηριότητα σε ένα σημείο, αναφέρει το Bloomberg. Από τον Λακωνικό Κόλπο μεταφέρθηκε κοντά στα νησιά Λέσβο και Χίο.
Περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια ντίζελ, μαζούτ και άλλων πετρελαιοειδών προϊόντων ανατρέπονται κάθε μήνα κοντά στα νησιά Λέσβος και Χίος στο Αιγαίο Πέλαγος, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Vortexa. Η περιοχή έγινε δημοφιλής μόνο αφότου το Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας πραγματοποίησε ασκήσεις γύρω από τον Λακωνικό Κόλπο, που προηγουμένως ήταν η νούμερο 1 περιοχή για την πρακτική αυτή στην Ευρώπη.
Η αύξηση των μεταφορών από πλοίο σε πλοίο με ρωσικό πετρέλαιο και καύσιμα στην Ευρώπη και γύρω απ’ αυτήν έχει εγείρει περιβαλλοντικές ανησυχίες λόγω των ερωτηματικών σχετικά με την ασφάλεια και την ασφάλιση των εμπλεκόμενων πλοίων, προσθέτει το δημοσίευμα.
Η πρακτική αυτή, η οποία μερικές φορές πραγματοποιείται μυστικά με απενεργοποιημένους ή παραποιημένους ψηφιακούς πομπούς εντοπισμού, μπορεί να συμβάλει στην απόκρυψη της προέλευσης του πετρελαίου, συμβάλλοντας στην αποφυγή κυρώσεων. Δημιουργεί επίσης ένα ακόμη επίπεδο διαχωρισμού μεταξύ των αγοραστών και των πωλητών των φορτίων.
«Η μεταφόρτωση καυσίμων μεταξύ πλοίων εξακολουθεί να συμβαίνει κοντά στον Λακωνικό Κόλπο, αλλά με πολύ μειωμένο ρυθμό από τότε που ξεκίνησαν οι ναυτικές ασκήσεις της Ελλάδας. Οι ελιγμοί άφησαν ανεπηρέαστο ένα στενό τμήμα του νερού και σε αυτό το σημείο εξακολουθούν να λαμβάνουν χώρα», σημειώνει το δημοσίευμα.
Οι μεταφορές έχουν γίνει επίσης τακτικές στα ανοικτά του ιταλικού λιμανιού της Αυγούστας από τον Μάιο, όταν το ελληνικό ναυτικό ξεκίνησε τις ασκήσεις του. Στις 14 Νοεμβρίου, οι ασκήσεις παρατάθηκαν μέχρι τα μέσα Μαρτίου.
Διαβάστε επίσης
Οι “χρυσές” μπίζνες της Εκκλησίας στα ακίνητα
ΣΥΡΙΖΑ: Η επόμενη ημέρα μετά τις εκλογές
COP29: Τα υπέρ και τα κατά της συμφωνίας των 300 δισ. δολ.