Γ.Δ.
1419.54 -0,79%
ACAG
-0,19%
5.29
BOCHGR
-0,22%
4.51
CENER
-0,23%
8.66
CNLCAP
-1,39%
7.1
DIMAND
-0,55%
9.1
NOVAL
-0,41%
2.44
OPTIMA
+0,47%
12.9
TITC
+1,20%
33.85
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,97%
1.436
ΑΒΕ
-1,09%
0.452
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.365
ΑΚΡΙΤ
+4,48%
0.7
ΑΛΜΥ
-0,59%
3.36
ΑΛΦΑ
-0,34%
1.614
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-0,05%
9.895
ΑΣΚΟ
+0,39%
2.58
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
-29,94%
4.4
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
-0,96%
2.07
ΒΙΟ
-0,56%
5.34
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.66
ΒΙΟΣΚ
-1,01%
1.47
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-0,95%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.295
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,34%
17.34
ΔΑΑ
0,00%
7.95
ΔΑΙΟΣ
-4,92%
3.48
ΔΕΗ
+0,74%
12.29
ΔΟΜΙΚ
+2,20%
2.79
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.3
ΕΒΡΟΦ
+1,08%
1.405
ΕΕΕ
-1,17%
33.66
ΕΚΤΕΡ
+0,57%
1.41
ΕΛΒΕ
+0,83%
4.84
ΕΛΙΝ
0,00%
2.05
ΕΛΛ
0,00%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,68%
1.752
ΕΛΠΕ
-1,02%
6.825
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.03
ΕΛΤΟΝ
-1,84%
1.814
ΕΛΧΑ
+0,79%
1.794
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.115
ΕΤΕ
-2,48%
7.402
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.26
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-1,72%
1.999
ΕΧΑΕ
-0,34%
4.375
ΙΑΤΡ
-0,67%
1.49
ΙΚΤΙΝ
-2,97%
0.3265
ΙΛΥΔΑ
-2,35%
1.665
ΙΝΚΑΤ
-1,22%
4.84
ΙΝΛΙΦ
-2,05%
4.3
ΙΝΛΟΤ
-1,60%
0.92
ΙΝΤΕΚ
-1,69%
5.83
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
-2,36%
1.035
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.75
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
348
ΚΕΚΡ
-1,61%
1.22
ΚΕΠΕΝ
+4,12%
2.02
ΚΛΜ
0,00%
1.445
ΚΟΡΔΕ
+1,91%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,58%
1.04
ΚΟΥΕΣ
-0,87%
5.68
ΚΡΙ
+1,05%
14.4
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-0,64%
0.93
ΛΑΒΙ
-0,39%
0.769
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.21
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
0,00%
0.248
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.28
ΛΟΥΛΗ
+0,36%
2.77
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.79
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.15
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.275
ΜΙΝ
0,00%
0.545
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,66%
19.71
ΜΟΝΤΑ
-0,55%
3.6
ΜΟΤΟ
-1,74%
2.54
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,44%
24.62
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,48%
32.84
ΝΑΚΑΣ
-2,56%
3.04
ΝΑΥΠ
+1,46%
0.834
ΞΥΛΚ
-1,14%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,95%
20.8
ΟΛΠ
+0,17%
29.75
ΟΛΥΜΠ
-1,27%
2.33
ΟΠΑΠ
-0,40%
15.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.799
ΟΤΕ
+0,26%
15.19
ΟΤΟΕΛ
-0,55%
10.84
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-0,42%
2.39
ΠΕΙΡ
-0,92%
3.877
ΠΕΡΦ
+1,75%
5.8
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
-0,50%
3.98
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,66%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+0,31%
1.615
ΣΑΡ
+1,66%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,49%
0.331
ΣΙΔΜΑ
+3,77%
1.65
ΣΠΕΙΣ
+0,34%
5.84
ΣΠΙ
-0,37%
0.538
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.77
ΤΖΚΑ
+1,74%
1.465
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,36%
1.656
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.242
ΦΡΛΚ
-1,04%
3.79
ΧΑΙΔΕ
-2,52%
0.58

Παναμάς: Ανακάμπτει το διεθνές εμπόριο μετά το ρεκόρ ξηρασίας

Μετά μία διετή ξηρασία ρεκόρ υπό το δύσκολο καιρικό φαινόμενο Ελ Νίνιο, το οποίο περιόρισε τις διελεύσεις σκαφών, η Διώρυγα του Παναμά καταγράφει επιτέλους ανάκαμψη στο εμπόριο.

Αναλυτικότερα, ο Ρικάουρτε Βάσκες, διαχειριστής της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά, δήλωσε στο CNBC ότι η Διώρυγα άλλαξε το επιχειρηματικό της μοντέλο για να βελτιώσει τη χρήση νερού και να βελτιστοποιήσει τις προβλέψεις, εισάγοντας ένα νέο σύστημα κρατήσεων μακράς διάρκειας και σχεδιάζοντας να λάβει απόφαση για την πιθανή κατασκευή ενός φράγματος στις αρχές του επόμενου έτους.

Η διώρυγα είναι κρίσιμη για την οικονομία των ΗΠΑ και το εμπόριο τους. Οι ΗΠΑ είναι ο μεγαλύτερος χρήστης της Διώρυγας του Παναμά, με τις εισαγωγές και εξαγωγές προϊόντων από τις ΗΠΑ να αποτελούν περίπου το 73% της κυκλοφορίας της διώρυγας, ενώ το 40% των εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ διέρχεται ετησίως από τη Διώρυγα του Παναμά. Συνολικά, περίπου 270 δισεκατομμύρια δολάρια σε φορτία διακινούνται ετησίως μέσω της διώρυγας.

Η μετάβαση της Διώρυγας σε σύστημα πλήρους κράτησης οδήγησε σε αύξηση του μέσου μεγέθους σκαφών, επιτρέποντας τη μεταφορά περισσότερων εμπορευματοκιβωτίων με λιγότερα σκάφη, εξοικονομώντας νερό και μειώνοντας τους χρόνους αναμονής. Αυτή η στρατηγική απέφερε έσοδα μεταξύ 400 και 450 εκατομμυρίων δολαρίων στο τέταρτο τρίμηνο.

Παρά τον ανταγωνισμό από τη Διώρυγα του Σουέζ, ο Βάσκες προβλέπει ότι η Διώρυγα του Παναμά θα επανέλθει στα προ ξηρασίας επίπεδα, εστιάζοντας στα μεγαλύτερα σκάφη και το εμπόριο ενέργειας.

Η ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά ξεκίνησε στα τέλη του 2022 και περιγράφηκε ως η χειρότερη στην ιστορία της έως τον Ιανουάριο του 2024, αφού δημιουργήθηκαν σημεία συμφόρησης από ουρές πλοίων που περίμεναν να περάσουν, λόγω των περιορισμών στην κατανάλωση νερού.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η Maersk ανακοίνωσε υπηρεσία «χερσαίου γεφυρώματος» όπου οι πελάτες μπορούσαν να αποφύγουν την αναμονή στη διώρυγα, ξεφορτώνοντας εμπορευματοκιβώτια στο Λιμάνι του Παναμά και μεταφέροντάς τα μέσω σιδηροδρόμου.

Η Αρχή ανέφερε μείωση 29% στις διελεύσεις πλοίων κατά το οικονομικό έτος 2024, με τις μεγαλύτερες μειώσεις να καταγράφονται στις διελεύσεις LNG και ξηρού φορτίου.

«Θα ανακτήσουμε μέρος της αγοράς LNG που χάσαμε, και μερικά φορτία έχουν ήδη επιστρέψει», είπε ο Βάσκες. Ο ίδιος σημείωσε ότι η διώρυγα πλησιάζει τις 30-33 διελεύσεις ημερησίως, με δυνατότητα για 36 διελεύσεις μέχρι τον Ιανουάριο.

Παρά την πτώση τον Οκτώβριο λόγω απεργιών στις ΗΠΑ, η κατάσταση σταθεροποιήθηκε και το δεύτερο μισό του μήνα ήταν πιο ισχυρό. Επιπλέον, η πιθανή κατασκευή του φράγματος Indio River θα ενισχύσει την παροχή νερού, με την απόφαση να αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025 και την ολοκλήρωση το 2030, εάν το σχέδιο προχωρήσει.

Διαβάστε επίσης

Ντόναλντ Τραμπ: Η αμύθητη περιουσία και ποιος τη διαχειρίζεται

Πώς η Σάλμα Χάγιεκ επαναπροσδιορίζει τη φιλανθρωπία


ΔΕΗ: Σε διαβούλευση η ΜΠΕ για το έργο αντλησιοταμίευσης στη Μεγαλόπολη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!