Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Παναμάς: Ανακάμπτει το διεθνές εμπόριο μετά το ρεκόρ ξηρασίας

Μετά μία διετή ξηρασία ρεκόρ υπό το δύσκολο καιρικό φαινόμενο Ελ Νίνιο, το οποίο περιόρισε τις διελεύσεις σκαφών, η Διώρυγα του Παναμά καταγράφει επιτέλους ανάκαμψη στο εμπόριο.

Αναλυτικότερα, ο Ρικάουρτε Βάσκες, διαχειριστής της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά, δήλωσε στο CNBC ότι η Διώρυγα άλλαξε το επιχειρηματικό της μοντέλο για να βελτιώσει τη χρήση νερού και να βελτιστοποιήσει τις προβλέψεις, εισάγοντας ένα νέο σύστημα κρατήσεων μακράς διάρκειας και σχεδιάζοντας να λάβει απόφαση για την πιθανή κατασκευή ενός φράγματος στις αρχές του επόμενου έτους.

Η διώρυγα είναι κρίσιμη για την οικονομία των ΗΠΑ και το εμπόριο τους. Οι ΗΠΑ είναι ο μεγαλύτερος χρήστης της Διώρυγας του Παναμά, με τις εισαγωγές και εξαγωγές προϊόντων από τις ΗΠΑ να αποτελούν περίπου το 73% της κυκλοφορίας της διώρυγας, ενώ το 40% των εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ διέρχεται ετησίως από τη Διώρυγα του Παναμά. Συνολικά, περίπου 270 δισεκατομμύρια δολάρια σε φορτία διακινούνται ετησίως μέσω της διώρυγας.

Η μετάβαση της Διώρυγας σε σύστημα πλήρους κράτησης οδήγησε σε αύξηση του μέσου μεγέθους σκαφών, επιτρέποντας τη μεταφορά περισσότερων εμπορευματοκιβωτίων με λιγότερα σκάφη, εξοικονομώντας νερό και μειώνοντας τους χρόνους αναμονής. Αυτή η στρατηγική απέφερε έσοδα μεταξύ 400 και 450 εκατομμυρίων δολαρίων στο τέταρτο τρίμηνο.

Παρά τον ανταγωνισμό από τη Διώρυγα του Σουέζ, ο Βάσκες προβλέπει ότι η Διώρυγα του Παναμά θα επανέλθει στα προ ξηρασίας επίπεδα, εστιάζοντας στα μεγαλύτερα σκάφη και το εμπόριο ενέργειας.

Η ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά ξεκίνησε στα τέλη του 2022 και περιγράφηκε ως η χειρότερη στην ιστορία της έως τον Ιανουάριο του 2024, αφού δημιουργήθηκαν σημεία συμφόρησης από ουρές πλοίων που περίμεναν να περάσουν, λόγω των περιορισμών στην κατανάλωση νερού.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η Maersk ανακοίνωσε υπηρεσία «χερσαίου γεφυρώματος» όπου οι πελάτες μπορούσαν να αποφύγουν την αναμονή στη διώρυγα, ξεφορτώνοντας εμπορευματοκιβώτια στο Λιμάνι του Παναμά και μεταφέροντάς τα μέσω σιδηροδρόμου.

Η Αρχή ανέφερε μείωση 29% στις διελεύσεις πλοίων κατά το οικονομικό έτος 2024, με τις μεγαλύτερες μειώσεις να καταγράφονται στις διελεύσεις LNG και ξηρού φορτίου.

«Θα ανακτήσουμε μέρος της αγοράς LNG που χάσαμε, και μερικά φορτία έχουν ήδη επιστρέψει», είπε ο Βάσκες. Ο ίδιος σημείωσε ότι η διώρυγα πλησιάζει τις 30-33 διελεύσεις ημερησίως, με δυνατότητα για 36 διελεύσεις μέχρι τον Ιανουάριο.

Παρά την πτώση τον Οκτώβριο λόγω απεργιών στις ΗΠΑ, η κατάσταση σταθεροποιήθηκε και το δεύτερο μισό του μήνα ήταν πιο ισχυρό. Επιπλέον, η πιθανή κατασκευή του φράγματος Indio River θα ενισχύσει την παροχή νερού, με την απόφαση να αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025 και την ολοκλήρωση το 2030, εάν το σχέδιο προχωρήσει.

Διαβάστε επίσης

Ντόναλντ Τραμπ: Η αμύθητη περιουσία και ποιος τη διαχειρίζεται

Πώς η Σάλμα Χάγιεκ επαναπροσδιορίζει τη φιλανθρωπία


ΔΕΗ: Σε διαβούλευση η ΜΠΕ για το έργο αντλησιοταμίευσης στη Μεγαλόπολη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!