Γ.Δ.
1386.69 +0,15%
ACAG
-0,92%
5.4
BOCHGR
-0,23%
4.42
CENER
+0,12%
8.43
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
0,00%
8.36
NOVAL
-0,22%
2.28
OPTIMA
+0,16%
12.62
TITC
+0,56%
35.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,44%
1.364
ΑΒΕ
+0,65%
0.462
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.335
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.695
ΑΛΦΑ
-0,51%
1.547
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,53%
9.38
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-19,03%
0.604
ΑΤΤΙΚΑ
+0,49%
2.07
ΒΙΟ
+2,00%
5.1
ΒΙΟΚΑ
-0,58%
1.71
ΒΙΟΣΚ
+1,47%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,47%
17.24
ΔΑΑ
+0,08%
7.804
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,17%
11.58
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.296
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.415
ΕΕΕ
-0,42%
32.86
ΕΚΤΕΡ
+2,01%
1.42
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
0,00%
1.98
ΕΛΛ
+1,14%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,12%
1.642
ΕΛΠΕ
+0,23%
6.665
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+0,88%
1.836
ΕΛΧΑ
+3,52%
1.704
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.125
ΕΤΕ
+0,03%
7.018
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-1,04%
5.71
ΕΥΡΩΒ
-0,50%
1.986
ΕΧΑΕ
0,00%
4.17
ΙΑΤΡ
+3,93%
1.585
ΙΚΤΙΝ
-3,23%
0.3
ΙΛΥΔΑ
-2,31%
1.695
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.77
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,03%
0.883
ΙΝΤΕΚ
+1,83%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.97
ΙΝΤΚΑ
+0,20%
2.54
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.135
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+5,61%
1.505
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.409
ΚΟΥΑΛ
-0,57%
1.038
ΚΟΥΕΣ
-1,07%
5.54
ΚΡΙ
+1,81%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+7,05%
0.942
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.73
ΛΑΜΔΑ
-0,85%
7.02
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.23
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-0,98%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,53%
2.905
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,47%
19.16
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.53
ΜΟΤΟ
+2,65%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,74%
24.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.06
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,70%
31.06
ΝΑΚΑΣ
-1,96%
3
ΝΑΥΠ
0,00%
0.86
ΞΥΛΚ
-0,78%
0.253
ΞΥΛΠ
+9,05%
0.434
ΟΛΘ
0,00%
20.7
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-1,29%
2.29
ΟΠΑΠ
+1,26%
15.22
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,15%
0.789
ΟΤΕ
-0,07%
14.91
ΟΤΟΕΛ
-1,76%
10.06
ΠΑΙΡ
0,00%
0.976
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,85%
3.599
ΠΕΡΦ
-0,59%
5.04
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.88
ΠΛΑΘ
-0,63%
3.975
ΠΛΑΚΡ
-0,72%
13.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,67%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
+2,27%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,22%
0.325
ΣΙΔΜΑ
+1,29%
1.57
ΣΠΕΙΣ
-0,35%
5.62
ΣΠΙ
-2,33%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
-1,05%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,50%
1.618
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
-0,89%
0.56

DW: Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ποντάρουν στο LNG

Στην επιρροή των Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι ελέγχουν ήδη το 25% της παγκόσμιας χωρητικότητας LNG, επικεντρώνεται δημοσίευμα της Kölner Stadtanzeiger με τίτλο «Σε πορεία προσέγγισης Αθήνα και Άγκυρα»

«Οι υπουργοί Εξωτερικών Ελλάδας και Τουρκίας Γιώργος Γεραπετρίτης και Χακάν Φιντάν, υπογράμμισαν στη Αθήνα τη βούληση των δύο χωρών να επιλύσουν τις διαφορές τους», έγραφε το Σαββατοκύριακο η γερμανική Kölner Stadtanzeiger.

Όπως μάλιστα εξηγεί η Deutsche Welle, η εφημερίδα της Κολωνίας σημειώνει: «Σύμφωνα με τον Γιώργο Γεραπετρίτη, κοινός στόχος είναι «να έρθουν οι δύο λαοί μας πιο κοντά». Ο Χακάν Φιντάν υπογράμμισε ότι στόχος είναι οι ορκισμένοι εχθροί να γίνουν ορκισμένοι φίλοι.

Η αλήθεια πάντως είναι ότι από τη συνάντηση στην Αθήνα δεν προέκυψαν απτά αποτελέσματα στα ακανθώδη ζητήματα. Θεωρείται ωστόσο επιτυχία ότι οι σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών, μετά τις εντάσεις των προηγούμενων ετών, έχουν πλέον «φθάσει σε κατάσταση ομαλότητας», όπως δήλωσε ο Γιώργος Γεραπετρίτης. Και ο τούρκος υπουργός Εξωτερικών έκανε λόγο για θετική κατεύθυνση στις διμερείς σχέσεις».

Έλληνες ελέγχουν το 25% της χωρητικότητας LNG

«Οι Έλληνες ποντάρουν σε πλοία μεταφοράς LNG», είναι ο τίτλος σημερινού άρθρου της Kölner Stadtanzeiger, στο οποίο σημειώνεται: «Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν σήμερα το 31,3% της χωρητικότητας πετρελαιοφόρων στον κόσμο. Επικεντρώνονται όμως πλέον στο υγροποιημένο φυσικό αέριο, εν συντομία LNG. Σύμφωνα με τον βρετανικό οίκο ναυτιλιακών ενημερώσεων Vesselsvalue, οι Έλληνες έχουν επενδύσει από το 2021 περίπου 18 δισεκατομμύρια ευρώ σε παραγγελίες τάνκερ μεταφοράς LNG. Οι έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν σήμερα σχεδόν το 25% της παγκόσμιας χωρητικότητας LNG και η τάση είναι ανοδική. Το 2023 παρήγγειλαν σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και της Κίνας 35 νέα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Τους πρώτους τέσσερις μήνες του τρέχοντος έτους έγιναν 24 παραγγελίες.

Με την πρώτη ματιά προκαλούν έκπληξη οι επενδύσεις σε πλοία LNG, από την στιγμή που στην ΕΕ η ζήτηση περιορίζεται. Σύμφωνα με την Κομισιόν μεταξύ 2021 και 2023 η κατανάλωση υγροποιημένου φυσικού αερίου μειώθηκε από 397 σε 319 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα. Την ώρα που η ζήτηση για φυσικό αέριο στην Ευρώπη μειώνεται, αυξάνεται παγκοσμίως.

Στις τελευταίες του προβλέψεις, ο ενεργειακός κολοσσός Shell αναμένει ότι η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο θα αυξηθεί κατά 50% μέχρι το 2040. Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση κατανάλωσης στην Κίνα. Σε καμία άλλη χώρα δεν καταγράφεται τόσο μεγάλη ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο. Η ζήτηση για LNG ενισχύεται ωστόσο και από την Ινδία και χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας. Οι έλληνες πλοιοκτήτες εστιάζουν κυρίως σε αυτές της περιοχές όταν επεκτείνουν το στόλο τους».

Διαβάστε επίσης

Ντόναλντ Τραμπ: Η αμύθητη περιουσία και ποιος τη διαχειρίζεται

Βιομηχανία ευεξίας: Εκρηκτική ανάπτυξη στα 6,3 τρισ.

ΔΕΗ: Σε διαβούλευση η ΜΠΕ για το έργο αντλησιοταμίευσης στη Μεγαλόπολη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!