Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Λιμάνι Ραφήνας: Τι προβλέπει το master plan του ΤΑΙΠΕΔ

Η δημιουργία ενός σύγχρονου επιβατικού σταθμού του κυρίως λιμένα Ραφήνας, συνολικής έκτασης 2.800 τ.μ., η κατασκευή ενός τριώροφου parking και η επέκταση του προσήνεμου μόλου που θα ενισχύσει την ασφάλεια πλοίων και επιβατών, είναι τα βασικά έργα που θα γίνουν στο λιμάνι της Ραφήνας. Αυτό προβλέπει το Βασικό Σχέδιο (Master Plan) ανάπτυξης του λιμένα, λεπτομέρειες του οποίου αποκάλυψαν χθες πηγές του ΤΑΙΠΕΔ.

Οι αποκαλύψεις είναι αποτέλεσμα της αρνητικής γνωμοδότησης της Περιφέρειας Αττικής και των αλγεινών χαρακτηρισμών για το προωθούμενο έργο από το ΤΑΙΠΕΔ, που διατύπωσε ο περιφερειάρχης της Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς. Ο τελευταίος χαρακτήρισε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής (ΠΣΑ) τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση ως «εκτρωματική», γεγονός που οδήγησε σε ομόφωνη αρνητική γνωμοδότηση του Συμβουλίου.

Όσον αφορά τα έργα, πηγές του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρουν ότι το master plan περιλαμβάνει την:

  • Κατασκευή ενός σύγχρονου επιβατικού σταθμού του κυρίως λιμένα συνολικής έκτασης 2.800 τ.μ., οποίος θα αναπτύσσεται σε τέσσερις ορόφους. Η ανάπτυξη θα γίνει σε 3 συν έναν όροφο, όπου στον 4ο όροφο θα στεγάζεται το κέντρο Ελέγχου Θαλάσσιας Κυκλοφορίας (Vessel Trafic System-VTS).
  • Κατασκευή τριώροφου κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στο βορειοδυτικό τμήμα του κυρίως Λιμένα, συνολικής επιφάνειας 5.100 τ.μ., επιφάνειας κάλυψης 1.700 τ.μ. και συνολικής δυναμικότητας 210 οχημάτων. Τα δύο κτίρια, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, δεν προκαλούν οπτική όχληση στην πόλη, δεδομένου ότι το μέγιστο ύψος που έχει δοθεί στους όρους δόμησης είναι μικρότερο από το πρανές που βρίσκεται όπισθέν τους και χωρίζει το λιμάνι από την πόλη.

Η κύρια παρέμβαση, ωστόσο, στο λιμάνι Ραφήνας θα είναι η επέκταση του προσήνεμου μόλου, έτσι ώστε να μειωθεί ο κυματισμός στο εσωτερικό του λιμένα. Με τον τρόπο αυτόν, εκτός από τα παραδοσιακά ro-ro πλοία, θα μπορούν να πιάνουν και ταχύπλοα επιβατικά σκάφη. Επίσης, θα υπάρξουν έργα που θα αυξάνουν τις θέσεις ελλιμενισμού, κυρίως σε ταχύπλοα επιβατικά σκάφη.

Προς την κατεύθυνση αυτήν, η πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ είναι τα έργα κατασκευής κρηπιδωμάτων και των αναγκαίων επιχώσεων, που θα γίνουν σε συνεννόηση και με τον Δήμο Ραφήνας – Πικερμίου. Επίσης, προκρίνεται η λύση της προηγούμενης ολοκλήρωσης των βασικών οδικών και σιδηροδρομικών έργων υποδομής (επέκταση Αττικής Οδού και προαστιακού σιδηροδρόμου) πριν από την έναρξη εκτέλεσης των έργων αυτών. Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι άνθρωποι του ΤΑΙΠΕΔ, η ένταξη των συγκεκριμένων λιμενικών έργων στο Master Plan θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως μοχλός πίεσης για την υλοποίηση των οδικών και σιδηροδρομικών έργων.

Στο πλαίσιο αυτό, ήδη το σχέδιο έχει δεσμεύσει ζώνη επιφανείας 1.500 τ.μ. στη λιμενολεκάνη του λιμένα Ραφήνας, στην οποία μελλοντικά θα κατασκευαστεί το κτίριο του σταθμού απόληξης του προαστιακού σιδηρόδρομου.

Ακόμη, το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ προσβλέπει στη βιώσιμη ανάπτυξη του λιμένα με την προώθηση της ηλεκτροκίνησης με την τοποθέτηση ηλεκτροφορτιστών, τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου με ζώνες πρασίνου στο φυσικό πρανές πάνω από τα καταστήματα του Λιμένα Ραφήνας (δασάκι Σπορούλα) και στον αδιαμόρφωτο περιβάλλοντα χώρο έναντι της Πλατείας Ταχυδρομείου, μετά την κατεδάφιση που έγινε τον Μάιο 2024. Στην 1η περίπτωση θα πραγματοποιηθεί επέμβαση για τη συγκράτηση του επιφανειακού χώματος και θα δρομολογηθεί αναβάθμιση μέσω της πλήρωσης φυτικής γης και βαθύρριζων φυτών. Στη 2η περίπτωση θα πραγματοποιηθεί φύτευση χαμηλών θαμνωδών φυτών και λουλουδιών, ώστε να βελτιωθεί αισθητικά το σημείο της πόλης χωρίς να περιοριστεί η πανοραμική θέα.

Επίσης, δεν προβλέπει την καθαίρεση τοπόσημων, ενώ διατηρεί την εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Τέλος, η διαδικασία εκπόνησης του Βασικού Σχεδίου δεν συνδέεται με την οριοθέτηση του ρέματος, η οποία είναι αυτοτελής. Άλλωστε, εντός της χερσαίας ζώνης λιμένος υφίσταται μόνο ένα μικρό τμήμα του ρέματος, για το οποίο το Master Plan λαμβάνει επαρκή μέριμνα. Επισημαίνεται ότι ο Οργανισμός Λιμένος Ραφήνας, όποτε έχει απαιτηθεί να συνδράμει στη διαδικασία οριοθέτησης του ρέματος, έχει ανταποκριθεί θετικά.

Τα επόμενα βήματα για το λιμάνι Ραφήνας

Από τα προαναφερόμενα φαίνεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ επιμένει στην πρόταση και στο βασικό σχέδιο αξιοποίησης του λιμένα. Όπως αναφέρουν στελέχη του, η Δημόσια Διαβούλευση επί της ΣΜΠΕ  θα ολοκληρωθεί με τη γνωμοδότηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Στη συνέχεια, η Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΔΙΠΑ) του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις γνωμοδοτήσεις, θα προχωρήσει στη σύνταξη της εισήγησής της, προκειμένου να προχωρήσει το ΤΑΙΠΕΔ ως Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων στη σύνταξη του Προεδρικού Διατάγματος.

Πριν από την έγκριση του ΠΔ από το Συμβούλιο της Επικρατείας, γίνεται ο έλεγχος και παρέχεται τελική γνωμοδότηση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Το ΠΔ συνυπογράφεται από τους αρμόδιους υπουργούς (Υποδομών και Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής). Κατά την ισχύουσα νομοθεσία, στη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ προσκαλείται και ο οικείος δήμος για να εκφράσει τις απόψεις του.

Διαβάστε επίσης

Οι παρατάσεις για τον Δαίδαλο, τα μπόνους στους δημοσίους υπάλληλους για το Ταμείο Ανάκαμψης και οι συζητήσεις της Hellenic Properties για affordable housing

ΟΚΑΑ: Τα ενοίκια ενισχύουν τον τζίρο της κεντρικής αγοράς του Ρέντη

Προ των πυλών μελέτη για την ανάπτυξη υβριδικών συστημάτων

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!