Γ.Δ.
1412.85 +0,94%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
0,00%
4.23
CENER
0,00%
8.71
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
0,00%
9.2
NOVAL
0,00%
2.48
OPTIMA
0,00%
12.78
TITC
0,00%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.408
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.33
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.71
ΑΛΜΥ
0,00%
3.34
ΑΛΦΑ
0,00%
1.4145
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.8
ΑΣΚΟ
0,00%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
6.34
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.1
ΒΙΟ
0,00%
5.25
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.715
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.485
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.14
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.285
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.14
ΔΑΑ
0,00%
7.886
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
0,00%
12.05
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.585
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.288
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.415
ΕΕΕ
0,00%
33.06
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.456
ΕΛΒΕ
0,00%
4.86
ΕΛΙΝ
0,00%
2.02
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.754
ΕΛΠΕ
0,00%
6.75
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.03
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.766
ΕΛΧΑ
0,00%
1.766
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.11
ΕΤΕ
0,00%
7.518
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.97
ΕΧΑΕ
0,00%
4.315
ΙΑΤΡ
0,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.2895
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.75
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.32
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.016
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.045
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.785
ΚΑΡΕΛ
0,00%
346
ΚΕΚΡ
0,00%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
0,00%
1.52
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.419
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.078
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.58
ΚΡΙ
0,00%
13.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.67
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.91
ΛΑΒΙ
0,00%
0.735
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.29
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.89
ΛΕΒΚ
0,00%
0.244
ΛΕΒΠ
0,00%
0.3
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.28
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.15
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.185
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
0,00%
2.645
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.68
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.06
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
32.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
0,00%
0.908
ΞΥΛΚ
0,00%
0.267
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
0,00%
29
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
0,00%
15.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.802
ΟΤΕ
0,00%
15.47
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.96
ΠΑΙΡ
0,00%
1.01
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.655
ΠΕΡΦ
0,00%
5.84
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.9
ΠΛΑΘ
0,00%
3.665
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.142
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.62
ΣΑΡ
0,00%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.34
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.58
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.9
ΣΠΙ
0,00%
0.56
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.7
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.608
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.206
ΦΡΛΚ
0,00%
3.72
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

Λιμάνι Ραφήνας: Τι προβλέπει το master plan του ΤΑΙΠΕΔ

Η δημιουργία ενός σύγχρονου επιβατικού σταθμού του κυρίως λιμένα Ραφήνας, συνολικής έκτασης 2.800 τ.μ., η κατασκευή ενός τριώροφου parking και η επέκταση του προσήνεμου μόλου που θα ενισχύσει την ασφάλεια πλοίων και επιβατών, είναι τα βασικά έργα που θα γίνουν στο λιμάνι της Ραφήνας. Αυτό προβλέπει το Βασικό Σχέδιο (Master Plan) ανάπτυξης του λιμένα, λεπτομέρειες του οποίου αποκάλυψαν χθες πηγές του ΤΑΙΠΕΔ.

Οι αποκαλύψεις είναι αποτέλεσμα της αρνητικής γνωμοδότησης της Περιφέρειας Αττικής και των αλγεινών χαρακτηρισμών για το προωθούμενο έργο από το ΤΑΙΠΕΔ, που διατύπωσε ο περιφερειάρχης της Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς. Ο τελευταίος χαρακτήρισε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής (ΠΣΑ) τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση ως «εκτρωματική», γεγονός που οδήγησε σε ομόφωνη αρνητική γνωμοδότηση του Συμβουλίου.

Όσον αφορά τα έργα, πηγές του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρουν ότι το master plan περιλαμβάνει την:

  • Κατασκευή ενός σύγχρονου επιβατικού σταθμού του κυρίως λιμένα συνολικής έκτασης 2.800 τ.μ., οποίος θα αναπτύσσεται σε τέσσερις ορόφους. Η ανάπτυξη θα γίνει σε 3 συν έναν όροφο, όπου στον 4ο όροφο θα στεγάζεται το κέντρο Ελέγχου Θαλάσσιας Κυκλοφορίας (Vessel Trafic System-VTS).
  • Κατασκευή τριώροφου κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στο βορειοδυτικό τμήμα του κυρίως Λιμένα, συνολικής επιφάνειας 5.100 τ.μ., επιφάνειας κάλυψης 1.700 τ.μ. και συνολικής δυναμικότητας 210 οχημάτων. Τα δύο κτίρια, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, δεν προκαλούν οπτική όχληση στην πόλη, δεδομένου ότι το μέγιστο ύψος που έχει δοθεί στους όρους δόμησης είναι μικρότερο από το πρανές που βρίσκεται όπισθέν τους και χωρίζει το λιμάνι από την πόλη.

Η κύρια παρέμβαση, ωστόσο, στο λιμάνι Ραφήνας θα είναι η επέκταση του προσήνεμου μόλου, έτσι ώστε να μειωθεί ο κυματισμός στο εσωτερικό του λιμένα. Με τον τρόπο αυτόν, εκτός από τα παραδοσιακά ro-ro πλοία, θα μπορούν να πιάνουν και ταχύπλοα επιβατικά σκάφη. Επίσης, θα υπάρξουν έργα που θα αυξάνουν τις θέσεις ελλιμενισμού, κυρίως σε ταχύπλοα επιβατικά σκάφη.

Προς την κατεύθυνση αυτήν, η πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ είναι τα έργα κατασκευής κρηπιδωμάτων και των αναγκαίων επιχώσεων, που θα γίνουν σε συνεννόηση και με τον Δήμο Ραφήνας – Πικερμίου. Επίσης, προκρίνεται η λύση της προηγούμενης ολοκλήρωσης των βασικών οδικών και σιδηροδρομικών έργων υποδομής (επέκταση Αττικής Οδού και προαστιακού σιδηροδρόμου) πριν από την έναρξη εκτέλεσης των έργων αυτών. Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι άνθρωποι του ΤΑΙΠΕΔ, η ένταξη των συγκεκριμένων λιμενικών έργων στο Master Plan θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως μοχλός πίεσης για την υλοποίηση των οδικών και σιδηροδρομικών έργων.

Στο πλαίσιο αυτό, ήδη το σχέδιο έχει δεσμεύσει ζώνη επιφανείας 1.500 τ.μ. στη λιμενολεκάνη του λιμένα Ραφήνας, στην οποία μελλοντικά θα κατασκευαστεί το κτίριο του σταθμού απόληξης του προαστιακού σιδηρόδρομου.

Ακόμη, το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ προσβλέπει στη βιώσιμη ανάπτυξη του λιμένα με την προώθηση της ηλεκτροκίνησης με την τοποθέτηση ηλεκτροφορτιστών, τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου με ζώνες πρασίνου στο φυσικό πρανές πάνω από τα καταστήματα του Λιμένα Ραφήνας (δασάκι Σπορούλα) και στον αδιαμόρφωτο περιβάλλοντα χώρο έναντι της Πλατείας Ταχυδρομείου, μετά την κατεδάφιση που έγινε τον Μάιο 2024. Στην 1η περίπτωση θα πραγματοποιηθεί επέμβαση για τη συγκράτηση του επιφανειακού χώματος και θα δρομολογηθεί αναβάθμιση μέσω της πλήρωσης φυτικής γης και βαθύρριζων φυτών. Στη 2η περίπτωση θα πραγματοποιηθεί φύτευση χαμηλών θαμνωδών φυτών και λουλουδιών, ώστε να βελτιωθεί αισθητικά το σημείο της πόλης χωρίς να περιοριστεί η πανοραμική θέα.

Επίσης, δεν προβλέπει την καθαίρεση τοπόσημων, ενώ διατηρεί την εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Τέλος, η διαδικασία εκπόνησης του Βασικού Σχεδίου δεν συνδέεται με την οριοθέτηση του ρέματος, η οποία είναι αυτοτελής. Άλλωστε, εντός της χερσαίας ζώνης λιμένος υφίσταται μόνο ένα μικρό τμήμα του ρέματος, για το οποίο το Master Plan λαμβάνει επαρκή μέριμνα. Επισημαίνεται ότι ο Οργανισμός Λιμένος Ραφήνας, όποτε έχει απαιτηθεί να συνδράμει στη διαδικασία οριοθέτησης του ρέματος, έχει ανταποκριθεί θετικά.

Τα επόμενα βήματα για το λιμάνι Ραφήνας

Από τα προαναφερόμενα φαίνεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ επιμένει στην πρόταση και στο βασικό σχέδιο αξιοποίησης του λιμένα. Όπως αναφέρουν στελέχη του, η Δημόσια Διαβούλευση επί της ΣΜΠΕ  θα ολοκληρωθεί με τη γνωμοδότηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Στη συνέχεια, η Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΔΙΠΑ) του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις γνωμοδοτήσεις, θα προχωρήσει στη σύνταξη της εισήγησής της, προκειμένου να προχωρήσει το ΤΑΙΠΕΔ ως Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων στη σύνταξη του Προεδρικού Διατάγματος.

Πριν από την έγκριση του ΠΔ από το Συμβούλιο της Επικρατείας, γίνεται ο έλεγχος και παρέχεται τελική γνωμοδότηση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Το ΠΔ συνυπογράφεται από τους αρμόδιους υπουργούς (Υποδομών και Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής). Κατά την ισχύουσα νομοθεσία, στη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ προσκαλείται και ο οικείος δήμος για να εκφράσει τις απόψεις του.

Διαβάστε επίσης

Οι παρατάσεις για τον Δαίδαλο, τα μπόνους στους δημοσίους υπάλληλους για το Ταμείο Ανάκαμψης και οι συζητήσεις της Hellenic Properties για affordable housing

ΟΚΑΑ: Τα ενοίκια ενισχύουν τον τζίρο της κεντρικής αγοράς του Ρέντη

Προ των πυλών μελέτη για την ανάπτυξη υβριδικών συστημάτων

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!