Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ραφήνα: Διαφωνία ΤΑΙΠΕΔ και Περιφέρειας για το λιμάνι

Αρνητικά γνωμοδότησε το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής (ΠΣΑ) στο σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του λιμένος της Ραφήνας. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η απόφαση λήφθηκε υπό την πίεση συγκεντρωμένων κατοίκων της Ραφήνας έξω από την Περιφέρεια Αττικής, αλλά και ότι ο περιφερειάρχης, Νίκος Χαρδαλιάς, φέρεται να χρησιμοποίησε για τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του ΤΑΙΠΕΔ ακραίους χαρακτηρισμούς.

Αν και η απόφαση του ΠΣΑ έχει καθαρά γνωμοδοτικό χαρακτήρα, εντούτοις η τοποθέτηση του περιφερειάρχη δημιουργεί πολιτικές εντυπώσεις. Βέβαια και ο ίδιος γνωρίζει ότι η απόφαση του ΠΣΑ δεν θα εμποδίσει το ΤΑΙΠΕΔ να ολοκληρώσει το σχέδιό του, καθώς η αναβάθμιση του λιμένα δεν είναι θέμα της περιφερειακής διοίκησης, αλλά της κεντρικής διοίκησης της χώρας.

Μετά τη γνωμοδότηση αυτήν, μένουν δύο βασικές οντότητες που πρέπει να αποφασίσουν για το σχέδιο εκσυγχρονισμού του λιμένα. Η πρώτη είναι η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), που θα εγκρίνει τη ΣΜΠΕ και, εφόσον δοθεί το «πράσινο φως», η δεύτερη οντότητα θα είναι το Συμβούλιο της Επικρατείας, που θα κρίνει το σχέδιο και θα το μεταμορφώσει στο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα.

Η εισήγηση στη ΕΣΑΛ θα γίνει από τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων (ΔΙΠΑ) του υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας. Με δεδομένο, ωστόσο, ότι η ΔΙΠΑ έδωσε το «πράσινο φως» στην αρχική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), θα είναι δύσκολο να αναιρέσει στην απόφασή της αυτήν και να φέρει μια αρνητική εισήγηση προς την ΕΣΑΛ. Ουσιαστικά, την τελική απόφαση θα λάβει η ΕΣΑΛ, δηλαδή το υπουργείο Ναυτιλίας.

Το σχέδιο εκσυγχρονισμού του λιμένος Ραφήνας θα προχωρήσει, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ πρόκειται να ακολουθήσει τον κεντρικό κυβερνητικό σχεδιασμό. Το ιδανικό, βέβαια, θα ήταν, σύμφωνα με πηγές από το Ταμείο, να ολοκληρώνονταν παράλληλα με τον μετασχηματισμό του λιμένα της Ραφήνας σε έναν διεθνή λιμένα της χώρας και όλες οι υπόλοιπες υποστηρικτικές υποδομές γύρω από τον λιμένα και την πόλη της Ραφήνας, όπως η επέκταση της Αττικής Οδού και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου έως το λιμάνι. Αυτή, άλλωστε, είναι και η απαίτηση της δημαρχιακής ηγεσίας της Ραφήνας και πάνω σε αυτήν τη βάση αρκετοί κάτοικοι της πόλης φέρνουν αντιρρήσεις στον εκσυγχρονισμό του λιμανιού.

Η ΣΜΠΕ του ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι της Ραφήνας απέχει μόλις 9 έως 12 μήνες πριν τεθεί σε εφαρμογή. Η ΣΜΠΕ πρέπει να γίνει Προεδρικό Διάταγμα, που θα περιλάβει όλες τις σχετικές αναπτύξεις του λιμένα με τη δημιουργία τερματικού σταθμού, επέκταση του προσήνεμου προβλήτα, δημιουργία νέων θέσεων ελλιμενισμού ταχυπλόων κ.λπ.

Εν γένει στόχος είναι ο λιμένας της Ραφήνας, που εξυπηρετεί βασικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας (Κυκλάδες, Ανατ. Αιγαίο κ.λπ.), να αποκτήσει ένα ευρωπαϊκό τύπου, και όχι ανατολίτικου τύπου, λιμάνι, που διαθέτει σήμερα, και από το οποίο κερδίζουν εν πολλοίς οι γύρω-γύρω καφετέριες και τα μικρά ξενοδοχεία, που φιλοξενούν από μία έως δύο νύχτες τους ταξιδιώτες προς και από τα νησιά της χώρας.

Διαβάστε επίσης

Μη φοβάστε τα χρηματιστηριακά κραχ

Το τουρκικό κρεσέντο παραβιάσεων, η πρώτη δημόσια ομιλία του Καραμανλή στη Θεσσαλονίκη από το 2019 και ο μικρότερος του αναμενομένου αριθμός εγγραφών στην πλατφόρμα του Κασσελάκη

Χαλυβουργία: Πιέσεις και από τις προβληματικές εισαγωγές στον κλάδο

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!