Γ.Δ.
1539.48 0,00%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
0,00%
5.08
CENER
0,00%
9.58
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
8.19
EVR
0,00%
1.495
NOVAL
0,00%
2.3
OPTIMA
0,00%
12.94
TITC
0,00%
44.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
1.884
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.74
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
0,00%
4.05
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7675
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.66
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.26
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
0,00%
5.68
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.94
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.415
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.52
ΔΑΑ
0,00%
8.098
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
0,00%
12.81
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.93
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.368
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.795
ΕΕΕ
0,00%
33.24
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
0,00%
2.21
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.235
ΕΛΠΕ
0,00%
7.55
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.12
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
2.09
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.19
ΕΤΕ
0,00%
8.474
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.476
ΕΧΑΕ
0,00%
4.725
ΙΑΤΡ
0,00%
1.635
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.35
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.75
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.75
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.61
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.07
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.155
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.22
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
0,00%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.448
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.382
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.16
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.81
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
0,00%
0.793
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
0,00%
2.835
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
0,00%
21.5
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
0,00%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
0,00%
34.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
0,00%
0.778
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
0,00%
28.5
ΟΛΠ
0,00%
30.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.55
ΟΠΑΠ
0,00%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.782
ΟΤΕ
0,00%
14.95
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.2
ΠΑΙΡ
0,00%
1.04
ΠΑΠ
0,00%
2.49
ΠΕΙΡ
0,00%
4.365
ΠΕΡΦ
0,00%
5.43
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.46
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.224
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
0,00%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.675
ΣΑΡ
0,00%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.88
ΣΠΙ
0,00%
0.598
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.642
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
0,00%
3.975
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Ραφήνα: Διαφωνία ΤΑΙΠΕΔ και Περιφέρειας για το λιμάνι

Αρνητικά γνωμοδότησε το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής (ΠΣΑ) στο σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του λιμένος της Ραφήνας. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η απόφαση λήφθηκε υπό την πίεση συγκεντρωμένων κατοίκων της Ραφήνας έξω από την Περιφέρεια Αττικής, αλλά και ότι ο περιφερειάρχης, Νίκος Χαρδαλιάς, φέρεται να χρησιμοποίησε για τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του ΤΑΙΠΕΔ ακραίους χαρακτηρισμούς.

Αν και η απόφαση του ΠΣΑ έχει καθαρά γνωμοδοτικό χαρακτήρα, εντούτοις η τοποθέτηση του περιφερειάρχη δημιουργεί πολιτικές εντυπώσεις. Βέβαια και ο ίδιος γνωρίζει ότι η απόφαση του ΠΣΑ δεν θα εμποδίσει το ΤΑΙΠΕΔ να ολοκληρώσει το σχέδιό του, καθώς η αναβάθμιση του λιμένα δεν είναι θέμα της περιφερειακής διοίκησης, αλλά της κεντρικής διοίκησης της χώρας.

Μετά τη γνωμοδότηση αυτήν, μένουν δύο βασικές οντότητες που πρέπει να αποφασίσουν για το σχέδιο εκσυγχρονισμού του λιμένα. Η πρώτη είναι η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), που θα εγκρίνει τη ΣΜΠΕ και, εφόσον δοθεί το «πράσινο φως», η δεύτερη οντότητα θα είναι το Συμβούλιο της Επικρατείας, που θα κρίνει το σχέδιο και θα το μεταμορφώσει στο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα.

Η εισήγηση στη ΕΣΑΛ θα γίνει από τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων (ΔΙΠΑ) του υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας. Με δεδομένο, ωστόσο, ότι η ΔΙΠΑ έδωσε το «πράσινο φως» στην αρχική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), θα είναι δύσκολο να αναιρέσει στην απόφασή της αυτήν και να φέρει μια αρνητική εισήγηση προς την ΕΣΑΛ. Ουσιαστικά, την τελική απόφαση θα λάβει η ΕΣΑΛ, δηλαδή το υπουργείο Ναυτιλίας.

Το σχέδιο εκσυγχρονισμού του λιμένος Ραφήνας θα προχωρήσει, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ πρόκειται να ακολουθήσει τον κεντρικό κυβερνητικό σχεδιασμό. Το ιδανικό, βέβαια, θα ήταν, σύμφωνα με πηγές από το Ταμείο, να ολοκληρώνονταν παράλληλα με τον μετασχηματισμό του λιμένα της Ραφήνας σε έναν διεθνή λιμένα της χώρας και όλες οι υπόλοιπες υποστηρικτικές υποδομές γύρω από τον λιμένα και την πόλη της Ραφήνας, όπως η επέκταση της Αττικής Οδού και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου έως το λιμάνι. Αυτή, άλλωστε, είναι και η απαίτηση της δημαρχιακής ηγεσίας της Ραφήνας και πάνω σε αυτήν τη βάση αρκετοί κάτοικοι της πόλης φέρνουν αντιρρήσεις στον εκσυγχρονισμό του λιμανιού.

Η ΣΜΠΕ του ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι της Ραφήνας απέχει μόλις 9 έως 12 μήνες πριν τεθεί σε εφαρμογή. Η ΣΜΠΕ πρέπει να γίνει Προεδρικό Διάταγμα, που θα περιλάβει όλες τις σχετικές αναπτύξεις του λιμένα με τη δημιουργία τερματικού σταθμού, επέκταση του προσήνεμου προβλήτα, δημιουργία νέων θέσεων ελλιμενισμού ταχυπλόων κ.λπ.

Εν γένει στόχος είναι ο λιμένας της Ραφήνας, που εξυπηρετεί βασικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας (Κυκλάδες, Ανατ. Αιγαίο κ.λπ.), να αποκτήσει ένα ευρωπαϊκό τύπου, και όχι ανατολίτικου τύπου, λιμάνι, που διαθέτει σήμερα, και από το οποίο κερδίζουν εν πολλοίς οι γύρω-γύρω καφετέριες και τα μικρά ξενοδοχεία, που φιλοξενούν από μία έως δύο νύχτες τους ταξιδιώτες προς και από τα νησιά της χώρας.

Διαβάστε επίσης

Μη φοβάστε τα χρηματιστηριακά κραχ

Το τουρκικό κρεσέντο παραβιάσεων, η πρώτη δημόσια ομιλία του Καραμανλή στη Θεσσαλονίκη από το 2019 και ο μικρότερος του αναμενομένου αριθμός εγγραφών στην πλατφόρμα του Κασσελάκη

Χαλυβουργία: Πιέσεις και από τις προβληματικές εισαγωγές στον κλάδο

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!