THEPOWERGAME
Το μεγάλο ποσό των 18 δισ. δολαρίων έχουν δαπανήσει οι Έλληνες εφοπλιστές από το 2021 έως και σήμερα για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων μεταφοράς αερίου, με τις ελληνικές ναυτιλιακές να προσπαθούν να «απαγκιστρωθούν» από τα παραδοσιακά δεξαμενόπλοια, τα bulkers και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Μάλιστα, τα δεδομένα της VesselsValue, δείχνουν ότι η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη, ηγείται της κούρσας καθώς έχει διαθέσει 4,7 δισ. για τέτοια πλοία.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue:
- Η Capital Ship Management του Βαγγέλη Μαρινάκη έχει δώσει 4,7 δισ. δολάρια για 15 νεότευκτα μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG, δύο πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αμμωνίας (VLAC), οκτώ μεσαίου μεγέθους πλοία μεταφοράς αερίου (MGC) και τέσσερα πλοία μεταφοράς CO2.
- Ακολουθεί η Maran Gas Maritime της Μαρίας Αγγελικούση που διέθεσε 3,3 δισ. δολάρια για την παραγγελία 15 νεότευκτων μεγάλων πλοίων μεταφοράς LNG.
- Στη συνέχεια ακολουθεί η Evalend Shipping του Κρίτωνα Λεντούδη με επενδύσεις 3 δισ. δολαρίων σε 12 πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίου (VLGC), δύο MGCs, δύο VLACs και έξι μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG.
Σύμφωνα με το διάγραμμα της VesselsValue, σημαντικά ποσά σε νεότευκτα πλοία μεταφοράς αερίου έχουν επενδύσει μεταξύ άλλων και η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου και η TMS Cardiff του Γιώργου Οικονόμου.
Η έκθεση σημειώνει ότι συνολικά 13,8 δισ. δολάρια έχουν δαπανηθεί για 59 πλοία υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και 4 δισ. δολάρια για 41 πλοία υγραερίου (LPG). Οι Έλληνες πλοιοκτήτες, επένδυσαν ακόμα 12,2 δισ. δολάρια σε 167 δεξαμενόπλοια, 4,1 δισ. δολάρια σε 109 bulkers και 3,1 δισ. δολάρια σε 39 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από το 2021.
«Σε μια δεκαετία που χαρακτηρίζεται από μια ευμετάβλητη αγορά και «σεισμικές» αλλαγές στη ναυτιλία, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν κάνει επενδυτικές επιλογές που θα μπορούσαν να διαμορφώσουν το μέλλον του παγκόσμιου εμπορίου», αναφέρει ο Dan Nash αναλυτής της VesselsValue. «Οι Έλληνες πλοιοκτήτες σχεδιάζουν σαφώς τη μελλοντική αύξηση της προσφοράς αερίου και LNG στο παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα με αυτές τις επενδύσεις», συμπλήρωσε.
Διαβάστε επίσης
Πού αριστεύει και πού ”πονάει” το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα
Ελληνικός Χρυσός: Ολοκληρώνει στις Σκουριές την επένδυση του 1 δισ.
Μικρά υδροηλεκτρικά: Οι δυσκολίες για να “μπουν στην πρίζα”