Γ.Δ.
1434.4 +0,30%
ACAG
+0,70%
5.72
BOCHGR
+0,47%
4.29
CENER
0,00%
9
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
9.34
NOVAL
+0,58%
2.605
OPTIMA
-0,31%
12.76
TITC
+1,52%
33.45
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.442
ΑΒΕ
-2,35%
0.498
ΑΔΜΗΕ
+0,41%
2.44
ΑΚΡΙΤ
-1,32%
0.75
ΑΛΜΥ
+0,32%
3.135
ΑΛΦΑ
+0,36%
1.523
ΑΝΔΡΟ
-0,60%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,58%
10.42
ΑΣΚΟ
+0,75%
2.69
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.7
ΑΤΤ
0,00%
0.524
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.23
ΒΙΟ
+0,18%
5.61
ΒΙΟΚΑ
-0,28%
1.78
ΒΙΟΣΚ
+5,37%
1.57
ΒΙΟΤ
0,00%
0.252
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,57%
17.48
ΔΑΑ
+0,92%
7.67
ΔΑΙΟΣ
+7,36%
3.5
ΔΕΗ
+1,08%
12.12
ΔΟΜΙΚ
+0,53%
2.835
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
-3,24%
1.495
ΕΕΕ
+0,48%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+6,05%
1.612
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
+4,39%
2.14
ΕΛΛ
+0,76%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,32%
1.864
ΕΛΠΕ
-0,63%
7.08
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,12%
1.7
ΕΛΧΑ
+1,52%
1.868
ΕΠΙΛΚ
-7,41%
0.1
ΕΣΥΜΒ
+0,42%
1.185
ΕΤΕ
+0,76%
7.412
ΕΥΑΠΣ
+2,53%
3.24
ΕΥΔΑΠ
-1,25%
5.55
ΕΥΡΩΒ
+1,04%
2.037
ΕΧΑΕ
+0,11%
4.435
ΙΑΤΡ
+0,99%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,17%
0.2895
ΙΛΥΔΑ
-0,99%
2
ΙΝΚΑΤ
-1,07%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,90%
4.41
ΙΝΛΟΤ
-0,73%
1.088
ΙΝΤΕΚ
+2,15%
6.18
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.225
ΙΝΤΚΑ
-0,86%
2.895
ΚΑΡΕΛ
+2,34%
350
ΚΕΚΡ
-1,44%
1.37
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,25%
1.58
ΚΟΡΔΕ
+1,65%
0.432
ΚΟΥΑΛ
-0,34%
1.162
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.6
ΚΡΙ
0,00%
13.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,58%
0.994
ΛΑΒΙ
+0,64%
0.785
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.42
ΛΑΜΨΑ
0,00%
38
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
+3,73%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
-1,52%
1.3
ΛΟΥΛΗ
+1,40%
2.9
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
+1,37%
3.7
ΜΕΝΤΙ
+3,56%
2.33
ΜΕΡΚΟ
0,00%
42
ΜΙΓ
-0,46%
3.275
ΜΙΝ
0,00%
0.555
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,58%
20.74
ΜΟΝΤΑ
-1,05%
3.76
ΜΟΤΟ
-0,19%
2.6
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,46%
26.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,28%
3.62
ΜΠΡΙΚ
+0,99%
2.04
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+0,36%
33.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
+8,06%
0.804
ΞΥΛΚ
+0,73%
0.276
ΞΥΛΠ
+9,55%
0.436
ΟΛΘ
-0,93%
21.2
ΟΛΠ
+0,18%
27.75
ΟΛΥΜΠ
-0,82%
2.42
ΟΠΑΠ
-0,13%
15.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,26%
0.806
ΟΤΕ
+0,13%
15.97
ΟΤΟΕΛ
-0,91%
10.88
ΠΑΙΡ
-2,83%
0.96
ΠΑΠ
-0,87%
2.27
ΠΕΙΡ
-0,11%
3.806
ΠΕΡΦ
+1,53%
5.96
ΠΕΤΡΟ
-0,49%
8.16
ΠΛΑΘ
+3,29%
3.77
ΠΛΑΚΡ
+0,71%
14.2
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
-0,56%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
-0,61%
1.64
ΣΑΡ
+0,18%
11.06
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.6
ΣΠΕΙΣ
-1,23%
6.42
ΣΠΙ
+1,64%
0.618
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.56
ΤΖΚΑ
+2,34%
1.31
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+2,44%
1.682
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.246
ΦΡΛΚ
-0,39%
3.8
ΧΑΙΔΕ
-2,48%
0.59

Οι Έλληνες εφοπλιστές έδωσαν 18 δισ. για πλοία LNG και LPG από το 2021

Το μεγάλο ποσό των 18 δισ. δολαρίων έχουν δαπανήσει οι Έλληνες εφοπλιστές από το 2021 έως και σήμερα για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων μεταφοράς αερίου, με τις ελληνικές ναυτιλιακές να προσπαθούν να «απαγκιστρωθούν» από τα παραδοσιακά δεξαμενόπλοια, τα bulkers και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Μάλιστα, τα δεδομένα της VesselsValue, δείχνουν ότι η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη, ηγείται της κούρσας καθώς έχει διαθέσει 4,7 δισ. για τέτοια πλοία.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue:

  • Η Capital Ship Management του Βαγγέλη Μαρινάκη έχει δώσει 4,7 δισ. δολάρια για 15 νεότευκτα μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG, δύο πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αμμωνίας (VLAC), οκτώ μεσαίου μεγέθους πλοία μεταφοράς αερίου (MGC) και τέσσερα πλοία μεταφοράς CO2.
  • Ακολουθεί η Maran Gas Maritime της Μαρίας Αγγελικούση που διέθεσε 3,3 δισ. δολάρια για την παραγγελία 15 νεότευκτων μεγάλων πλοίων μεταφοράς LNG.
  • Στη συνέχεια ακολουθεί η Evalend Shipping του Κρίτωνα Λεντούδη με επενδύσεις 3 δισ. δολαρίων σε 12 πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίου (VLGC), δύο MGCs, δύο VLACs και έξι μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG.

Σύμφωνα με το διάγραμμα της VesselsValue, σημαντικά ποσά σε νεότευκτα πλοία μεταφοράς αερίου έχουν επενδύσει μεταξύ άλλων και η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου και η TMS Cardiff του Γιώργου Οικονόμου.

Η έκθεση σημειώνει ότι συνολικά 13,8 δισ. δολάρια έχουν δαπανηθεί για 59 πλοία υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και 4 δισ. δολάρια για 41 πλοία υγραερίου (LPG). Οι Έλληνες πλοιοκτήτες, επένδυσαν ακόμα 12,2 δισ. δολάρια σε 167 δεξαμενόπλοια, 4,1 δισ. δολάρια σε 109 bulkers και 3,1 δισ. δολάρια σε 39 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από το 2021.

«Σε μια δεκαετία που χαρακτηρίζεται από μια ευμετάβλητη αγορά και «σεισμικές» αλλαγές στη ναυτιλία, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν κάνει επενδυτικές επιλογές που θα μπορούσαν να διαμορφώσουν το μέλλον του παγκόσμιου εμπορίου», αναφέρει ο Dan Nash αναλυτής της VesselsValue. «Οι Έλληνες πλοιοκτήτες σχεδιάζουν σαφώς τη μελλοντική αύξηση της προσφοράς αερίου και LNG στο παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα με αυτές τις επενδύσεις», συμπλήρωσε.

Διαβάστε επίσης

Πού αριστεύει και πού ”πονάει” το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα

Ελληνικός Χρυσός: Ολοκληρώνει στις Σκουριές την επένδυση του 1 δισ.

Μικρά υδροηλεκτρικά: Οι δυσκολίες για να “μπουν στην πρίζα”

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!