THEPOWERGAME
Με σκοπό να δημιουργήσει ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο μαρινών μέσα στα επόμενα χρόνια η Lamda Marinas Investments, η θυγατρική της Lamda Development έως το τέλος του 2024 στοχεύει να υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης της Μαρίνας Κέρκυρας με το ΤΑΙΠΕΔ. Την ώρα που στο στόχαστρό της έχουν μπει και άλλες μαρίνες, τόσο του Ιονίου όσο και της Βόρειας Ελλάδα. Με τη διοίκηση μάλιστα να εξετάζει ακόμα το ενδεχόμενο, εφόσον συγκεντρωθεί ένας ικανοποιητικός αριθμός μαρινών, να περάσει η εταιρεία σε βάθος χρόνου το κατώφλι του Χρηματιστηρίου.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Flisvos Marina AE και ο επικεφαλής της Lamda Marinas, κ. Σταύρος Κατσικάδης, στο πλαίσιο της παρουσίασης της 6ης ετήσιας Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης της Μαρίνα Φλοίσβου: «Η εταιρεία επικεντρώνεται κυρίως σε περιοχές όπου οι αναπτύξεις σε μαρίνες μπορούν να είναι βιώσιμες». Πρώτη ωστόσο προτεραιότητα για τη Lamda Marinas, η οποία συστάθηκε περίπου εδώ και έναν χρόνο, είναι να πέσουν οι τελικές υπογραφές για τη Μαρίνα Κέρκυρας, κάτι που, σύμφωνα με τη διοίκηση, παρά τις καθυστερήσεις που υπήρχαν, θα πραγματοποιηθεί εκτός απροόπτου τον Δεκέμβριο. Η Lamda Marinas σχεδιάζει να επενδύσει συνολικά πάνω από 50 εκατ. ευρώ, με σκοπό την κατασκευή 98 θέσεων σκαφών μήκους 30 έως 140 μέτρων και τη δημιουργία εμπορικών καταστημάτων, εστίασης, ξενοδοχείων και γραφείων έως 7.800 τετραγωνικών.
Στη διαδικασία των απαραίτητων αδειοδοτήσεων, οι οποίες είναι εξαιρετικά χρονοβόρες, βρίσκεται και το μεγάλο project της εταιρείας, που δεν είναι άλλο από τη μαρίνα του Αγίου Κοσμά, που σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2026. Το σχέδιο προβλέπει να επενδυθούν συνολικά 30 εκατ. ευρώ και συνολικά θα δημιουργηθούν πάνω από 300 θέσεις. Η «θαλάσσια έκταση» θα είναι 528 στρεμμάτων, ενώ η χερσαία θα αγγίζει τα 32 στρέμματα. Σύμφωνα με το πλάνο, αναμένεται να ελλιμενίζονται σκάφη αναψυχής και mega yachts, ενώ σε γενικές γραμμές προβλέπονται χώροι και χρήσεις υποστηρικτικές προς τις λιμενικές υποδομές. Όπως τόνισε μάλιστα ο κ. Κατσικάδης: «Θέλουμε να κάνουμε και στον Άγιο Κοσμά αναβαθμίσεις και να εκμεταλλευτούμε το πρόγραμμα ενίσχυσης του υπουργείου Τουρισμού για τις μαρίνες. Έχουμε υποβάλει και εκεί αίτημα, όπως έχουμε υποβάλει και για τον Φλοίσβο».
Το ισχυρότερο χαρτί της εταιρείας αποτελεί η Μαρίνα Φλοίσβου, η οποία έχει ετήσιο τζίρο 22 εκατ. ευρώ. Με μερίδιο που φτάνει πλέον το 22% της εγχώριας αγοράς, η Μαρίνα Φλοίσβου καταλαμβάνει την πρώτη θέση, βάσει κύκλου εργασιών, ανάμεσα στους τουριστικούς λιμένες στην Ελλάδα και αποτελεί έναν από τους κορυφαίους προορισμούς για mega yachts απ’ όλο τον κόσμο. Με την εταιρεία να ανακοινώνει ότι θα προχωρήσει το προσεχές διάστημα σε έργα αναβάθμισης ύψους 5 εκατ. ευρώ.
Η Lamda Marinas, ωστόσο, θέλοντας να μεγαλώσει σημαντικά το χαρτοφυλάκιό της, στοχεύει να διεκδικήσει διαγωνισμούς που αναμένεται να προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ. Πόλος έλξης για τη θυγατρική της Lamda είναι και η Κεφαλονιά, η οποία αποτελεί σημαντικό τουριστικό πέρασμα και μέχρι στιγμής δεν έχει καμία αξιόλογη μαρίνα. Υπενθυμίζεται, βέβαια, ότι στον διαγωνισμό για τη Μαρίνα Αργοστολίου επικράτησε η A1Yach Trade Consortium SA. Η προσφορά περιλαμβάνει αναβάθμιση υποδομών και ανάπτυξη τουρισμού, με την παραχώρηση να εκτείνεται σε 40 χρόνια, με δυνατότητα παράτασης. Στόχος είναι η δημιουργία ενός πόλου τουρισμού και αναψυχής και η ανάπτυξη της συγκεκριμένης περιοχής, που θα συνεισφέρει συνολικά στην ανάδειξη του νησιού της Κεφαλονιάς.
Μεγάλο ενδιαφέρον για την εταιρεία έχει η Βόρεια Ελλάδα και ιδιαίτερα η Θεσσαλονίκη, η οποία δεν έχει, όπως τονίζει η διοίκηση, καμία μαρίνα υψηλού επιπέδου. Στο στόχαστρό της έχει μπει η μαρίνα της Καλαμαριάς, με τη Lamda Marinas, ωστόσο, να περιμένει το ΤΑΙΠΕΔ να προκηρύξει διαγωνισμό. Πρόκειται για μια περίπλοκη υπόθεση, καθώς ο δήμος της περιοχής έχει προσφύγει για την εν λόγω υπόθεση στο ΣτΕ.
Όπως επισήμανε μάλιστα ο κ. Κατσικάδης: «Υπάρχουν και άλλες ελληνικές μαρίνες. Δεν θέλω να αδικήσω κάποια. Ως πρόεδρος της Ένωσης των Μαρινών Ελλάδας βλέπω ότι γίνονται προσπάθειες ανάπτυξης. Όμως για να παραμείνουν ανταγωνιστικές οι μαρίνες πρέπει οι επενδυτές σε μαρίνες να δουν το θέμα της βιώσιμης ανάπτυξης πολύ πιο συστηματικά και μεθοδικά». Και συμπλήρωσε: «Για τις μαρίνες στο πλαίσιο του ESG σημασία έχει περισσότερο ο πυλώνας του περιβάλλοντος. Η Ελλάδα είναι υπ’ αριθμόν ένας προορισμός στο πλαίσιο του θαλάσσιου τουρισμού, γιατί έχει ένα υπέροχο περιβάλλον. Υποδομές δεν υπάρχουν και πρέπει να τις αναπτύξουμε αν θέλουμε να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί».
Διαβάστε επίσης
Η ανομβρία επενδύσεων και οι συνεδριάσεις της διυπουργικής
Το μυστικό της επιχειρηματικής επιτυχίας του Ράιαν Ρέινολντς
Μικρά υδροηλεκτρικά: Οι δυσκολίες για να “μπουν στην πρίζα”