Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Πώς η Θάλασσα της Νότιας Κίνας απειλεί το παγκόσμιο εμπόριο

Αυξάνονται οι εντάσεις στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, θέτοντας σε κίνδυνο μερικούς από τους πιο πολυσύχναστους θαλάσσιους εμπορικούς δρόμους του κόσμου. Πρόκειται για μια θάλασσα στον δυτικό Ειρηνικό ωκεανό που αποτελεί κρίσιμη εμπορική οδό για την Κίνα, την Ιαπωνία και την Ινδία, τρεις από τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα του CNBC, επικαλούμενο εκτιμήσεις του CSIS China Power Project, εμπορικές μετακινήσεις ύψους 3,4 τρισεκατομμυρίων δολαρίων έγιναν από τη Νότια Σινική Θάλασσα το 2016, αποτελώντας το 21% του παγκόσμιου εμπορίου. Επίσης, η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη εκτίμησε ότι το 60% του θαλάσσιου εμπορίου διήλθε από την Ασία το ίδιο έτος, με τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας να μεταφέρει περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας ναυτιλίας.

«Η Θάλασσα της Νότιας Κίνας είναι η πιο πολύτιμη ναυτιλιακή οδός στον κόσμο όσον αφορά την αξία του εμπορίου που διέρχεται από αυτήν», δήλωσε ο Marko Papic από την BCA Research στο CNBC, τονίζοντας ότι οι συγκρούσεις εκεί εγκυμονούν προφανείς κινδύνους για την παγκόσμια ναυτιλία. Ο Papic πρόσθεσε ότι ο θαλάσσιος δρόμος είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τα εμπορεύματα και τα αγαθά εισροών που ταξιδεύουν μέσω αυτού για να φτάσουν στην Κίνα, με τα κινεζικά βιομηχανικά προϊόντα να ταξιδεύουν στη συνέχεια μέσω της διαδρομής σε άλλα μέρη του κόσμου.

Έχουν ξεσπάσει αρκετές συγκρούσεις μεταξύ της Κίνας, των Φιλιππίνων και του Βιετνάμ που έχουν προκαλέσει ανησυχίες για ένα «θερμό» επεισόδιο που θα μπορούσε να διαταράξει το παγκόσμιο εμπόριο. Αυτές οι εξελίξεις στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας θα πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο της προσοχής των παγκόσμιων αγορών και των αλυσίδων εφοδιασμού λόγω της σημασίας αυτών των υδάτινων οδών για το διεθνές εμπόριο, σύμφωνα με τον Papic.

Κλιμακώνονται οι εντάσεις στη θάλασσα της Νότιας Κίνας

Η Θάλασσα της Νότιας Κίνας βρίσκεται μεταξύ της Κίνας, της Ταιβάν, των Φιλιππίνων, του Βιετνάμ, της Ινδονησίας, της Ταϊλάνδης, της Μαλαισίας και της Καμπότζης. Η Κίνα διεκδικεί σχεδόν το σύνολο της Θάλασσας της Νότιας Κίνας ως δικό της, στο πλαίσιο της λεγόμενης «Γραμμής των εννέα σημείων», η οποία απορρίπτει απόφαση του 2016 από διεθνές διαιτητικό δικαστήριο της Χάγης, στην Ολλανδία, που δεν διαπίστωσε καμία νομική ή ιστορική βάση για τις αξιώσεις του Πεκίνου.

Νωρίτερα αυτόν το μήνα, οι Φιλιππίνες κατηγόρησαν κινεζικές πυραυλάκατους ότι καταδιώκουν φιλιππινέζικα σκάφη και κατευθύνουν λέιζερ σε αεροσκάφη περιπολίας κοντά στην αμφισβητούμενη ατόλη Half Moon Shoal. Ακολουθούν άλλες συγκρούσεις που περιλάμβαναν συγκρούσεις σκαφών, κανόνια νερού και τραυματισμούς Φιλιππινέζων ναυτικών, σύμφωνα με Φιλιππινέζους αξιωματούχους.

Διαβάστε επίσης 

Η τελευταία ζαριά της Yalco για να μην κατεβάσει ρολά

Όλυμπος: Στρατηγική επένδυση 70 εκατ. ευρώ στην Κύπρο

Πράσινο υδρογόνο: Ένα βήμα μπροστά, δύο πίσω για τις επενδύσεις

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!