Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Πώς η Θάλασσα της Νότιας Κίνας απειλεί το παγκόσμιο εμπόριο

Αυξάνονται οι εντάσεις στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, θέτοντας σε κίνδυνο μερικούς από τους πιο πολυσύχναστους θαλάσσιους εμπορικούς δρόμους του κόσμου. Πρόκειται για μια θάλασσα στον δυτικό Ειρηνικό ωκεανό που αποτελεί κρίσιμη εμπορική οδό για την Κίνα, την Ιαπωνία και την Ινδία, τρεις από τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα του CNBC, επικαλούμενο εκτιμήσεις του CSIS China Power Project, εμπορικές μετακινήσεις ύψους 3,4 τρισεκατομμυρίων δολαρίων έγιναν από τη Νότια Σινική Θάλασσα το 2016, αποτελώντας το 21% του παγκόσμιου εμπορίου. Επίσης, η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη εκτίμησε ότι το 60% του θαλάσσιου εμπορίου διήλθε από την Ασία το ίδιο έτος, με τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας να μεταφέρει περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας ναυτιλίας.

«Η Θάλασσα της Νότιας Κίνας είναι η πιο πολύτιμη ναυτιλιακή οδός στον κόσμο όσον αφορά την αξία του εμπορίου που διέρχεται από αυτήν», δήλωσε ο Marko Papic από την BCA Research στο CNBC, τονίζοντας ότι οι συγκρούσεις εκεί εγκυμονούν προφανείς κινδύνους για την παγκόσμια ναυτιλία. Ο Papic πρόσθεσε ότι ο θαλάσσιος δρόμος είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τα εμπορεύματα και τα αγαθά εισροών που ταξιδεύουν μέσω αυτού για να φτάσουν στην Κίνα, με τα κινεζικά βιομηχανικά προϊόντα να ταξιδεύουν στη συνέχεια μέσω της διαδρομής σε άλλα μέρη του κόσμου.

Έχουν ξεσπάσει αρκετές συγκρούσεις μεταξύ της Κίνας, των Φιλιππίνων και του Βιετνάμ που έχουν προκαλέσει ανησυχίες για ένα «θερμό» επεισόδιο που θα μπορούσε να διαταράξει το παγκόσμιο εμπόριο. Αυτές οι εξελίξεις στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας θα πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο της προσοχής των παγκόσμιων αγορών και των αλυσίδων εφοδιασμού λόγω της σημασίας αυτών των υδάτινων οδών για το διεθνές εμπόριο, σύμφωνα με τον Papic.

Κλιμακώνονται οι εντάσεις στη θάλασσα της Νότιας Κίνας

Η Θάλασσα της Νότιας Κίνας βρίσκεται μεταξύ της Κίνας, της Ταιβάν, των Φιλιππίνων, του Βιετνάμ, της Ινδονησίας, της Ταϊλάνδης, της Μαλαισίας και της Καμπότζης. Η Κίνα διεκδικεί σχεδόν το σύνολο της Θάλασσας της Νότιας Κίνας ως δικό της, στο πλαίσιο της λεγόμενης «Γραμμής των εννέα σημείων», η οποία απορρίπτει απόφαση του 2016 από διεθνές διαιτητικό δικαστήριο της Χάγης, στην Ολλανδία, που δεν διαπίστωσε καμία νομική ή ιστορική βάση για τις αξιώσεις του Πεκίνου.

Νωρίτερα αυτόν το μήνα, οι Φιλιππίνες κατηγόρησαν κινεζικές πυραυλάκατους ότι καταδιώκουν φιλιππινέζικα σκάφη και κατευθύνουν λέιζερ σε αεροσκάφη περιπολίας κοντά στην αμφισβητούμενη ατόλη Half Moon Shoal. Ακολουθούν άλλες συγκρούσεις που περιλάμβαναν συγκρούσεις σκαφών, κανόνια νερού και τραυματισμούς Φιλιππινέζων ναυτικών, σύμφωνα με Φιλιππινέζους αξιωματούχους.

Διαβάστε επίσης 

Η τελευταία ζαριά της Yalco για να μην κατεβάσει ρολά

Όλυμπος: Στρατηγική επένδυση 70 εκατ. ευρώ στην Κύπρο

Πράσινο υδρογόνο: Ένα βήμα μπροστά, δύο πίσω για τις επενδύσεις

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!