THEPOWERGAME
Το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατακτά όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην παγκόσμια ναυτιλία, αποτελώντας μια βιώσιμη εναλλακτική στα παραδοσιακά καύσιμα. Με σημαντικά μειωμένες εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα, το LNG έχει γίνει η πρώτη επιλογή για πολλές ναυτιλιακές εταιρείες που επιδιώκουν να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Τα ενεργά πλοία με καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αντιπροσωπεύουν πλέον πάνω από το 2% του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου, σύμφωνα με τον βιομηχανικό συνασπισμό SEA-LNG. Μόλις ληφθεί υπόψη το βιβλίο παραγγελιών, ο αριθμός αυτός αυξάνεται στο 4% με βάση τον αριθμό των πλοίων ή στο 6% με βάση τη χωρητικότητα νεκρού βάρους (DWT).
Από 21 πλοία που λειτουργούσαν με καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο το 2010 παγκοσμίως αυξήθηκαν σε 590, συμπεριλαμβανομένων των μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Με άλλες 564 παραγγελίες, ο συνολικός αριθμός των πλοίων που κινούνται με LNG μέχρι το τέλος του 2028 θα ανέλθει σε 1.154. Σε αυτά προστίθενται 772 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου σε λειτουργία, με άλλα 341 υπό παραγγελία στο τέλος του 2023. Αυτό σημαίνει ότι πάνω από 2.000 από τα 60.000 μεγαλύτερα πλοία στον κόσμο είναι πλοία με κινητήρα LNG. Επιπλέον, σύμφωνα με την DNV, τα πλοία διπλού καυσίμου LNG αποτελούν το ένα τρίτο του βιβλίου παραγγελιών νέων κατασκευών. Αν χρησιμοποιηθεί το DWT, ο στόλος των πλοίων με κινητήρα LNG που βρίσκεται σε λειτουργία και είναι υπό παραγγελία, με 142,5 εκατ. τόνους DWT, αντιπροσωπεύει το 6% του συνολικού παγκόσμιου στόλου των 2.224 εκατ. τόνων DWT.
Όπως σημειώνει το δημοσίευμα, το LNG έχει πρακτικά μηδενικές εκπομπές SOx και σωματιδίων, έως και 95% μείωση των εκπομπών NOx και έως και 23% μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Τα περιβαλλοντικά οφέλη είναι επιτακτικά. Με συνεχείς συνεργατικές μηχανικές προσπάθειες σε όλη την αλυσίδα αξίας, η ολίσθηση μεθανίου θα εξαλειφθεί για όλες τις τεχνολογίες κινητήρων εντός της δεκαετίας. Σήμερα, οι δίχρονοι κινητήρες κύκλου ντίζελ αντιπροσωπεύουν περίπου το 75% των παραγγελιών πλοίων με καύσιμο LNG.
Επεκτείνονται οι υποδομές LNG
Για την υποστήριξη αυτής της επέκτασης των πλοίων διπλού καυσίμου LNG, οι δεξαμενές LNG είναι επί του παρόντος διαθέσιμες σε 185 λιμάνια, ενώ το επόμενο έτος θα προστεθούν άλλες 50. Ο στόλος των πλοίων δεξαμενισμού έχει αυξηθεί από ένα μόνο πλοίο το 2010 σε 60 σε λειτουργία σήμερα, με άλλα 13 υπό παραγγελία και σημαντικό ενδιαφέρον από τη ναυτιλιακή κοινότητα να συνεχίσει να επενδύει σε αυτά τα αναγκαία περιουσιακά στοιχεία. Αυτή η επεκτεινόμενη υποδομή είναι άμεσα έτοιμη για υγροποιημένο βιομεθάνιο (bio-LNG) καθώς κλιμακώνεται, και τελικά για ηλεκτρονικό μεθάνιο (ανανεώσιμο συνθετικό ή ηλεκτρονικό LNG), παρέχοντας στους πλοιοκτήτες και τους φορείς εκμετάλλευσης τη βεβαιότητα ότι τα πλοία που παραγγέλνονται σήμερα είναι ανθεκτικά στο μέλλον για το 2050 και μετά. Η χρήση υγροποιημένου βιομεθανίου ως ναυτιλιακό καύσιμο μπορεί να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως και 80% σε σύγκριση με το ναυτιλιακό ντίζελ σε πλήρη βάση από την αφύπνιση έως την αφύπνιση. Όταν παράγεται από την αναερόβια χώνευση απορριμμάτων, όπως η κοπριά, το μεθάνιο που διαφορετικά θα απελευθερωνόταν στην ατμόσφαιρα δεσμεύεται, με αποτέλεσμα αρνητικές εκπομπές έως και -190% σε σύγκριση με το ντίζελ.
Η αναγνώριση της διαδρομής του LNG και η αύξηση της βάσης των περιουσιακών στοιχείων το τοποθετούν σε θέση να διαδραματίσει σημαντικό, μακροπρόθεσμο ρόλο στην απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Διαβάστε επίσης
Η τελευταία ζαριά της Yalco για να μην κατεβάσει ρολά
Όλυμπος: Στρατηγική επένδυση 70 εκατ. ευρώ στην Κύπρο
Net metering: Aνεκτέλεστα έργα 400 ΜW, τι γίνεται με το net billing