Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

OΛΘ: Αύξηση 20,5% στην κρουαζιέρα το 2024

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει βάλει πλώρη για τον τουρισμό κρουαζιέρας και όλα πηγαίνουν πρίμα στη ρότα του, καθώς οι αφίξεις το 2024 αυξήθηκαν κατά 20,5% σε σχέση με τις αφίξεις του 2023, ενώ τριπλασιάσθηκαν οι διανυκτερεύσεις κρουαζιερόπλοιων στον ΟΛΘ, κάτι που συνεπάγεται περισσότερα έσοδα για την αγορά της πόλης.

Η άνοδος της Θεσσαλονίκης στον τουρισμό κρουαζιέρας έγινε αισθητή από το 2022 και αμέσως μετά την άρση των περιορισμών που είχε επιφέρει η πανδημία, ενώ όπως πληροφορείται το powergame.gr, το 2025 θα είναι μία ακόμη πολύ καλή χρονιά, η οποία θα κάνει επίσης early launch, στις αρχές Φεβρουαρίου.

Φέτος η σεζόν του τουρισμού κρουαζιέρας για τη Θεσσαλονίκη άνοιξε στις 3 Φεβρουαρίου 2024 και ολοκληρώνεται στις 13 Νοεμβρίου, με 82 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, έναντι 68 αφίξεων το 2023 και 61 αφίξεων το 2022.

Τα μεγέθη της κρουαζιέρας για τη Θεσσαλονίκη δεν είναι μεγάλα, όπως για παράδειγμα στο Λιμάνι του Πειραιά (σ.σ. πάνω από 1.000 αφίξεις), αλλά πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ο ΟΛΘ στο συγκεκριμένο αντικείμενο ξεκίνησε από πολύ χαμηλά, καθώς το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης ήταν και παραμένει ένα κατ’ εξοχήν εμπορικό λιμάνι, με εξαιρετικά περιορισμένη κίνηση στην ακτοπλοΐα και στην κρουαζιέρα.

Η προσπάθεια που καταβάλλεται τα τελευταία χρόνια, από πλευράς διοίκησης ΟΛΘ ΑΕ, Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, φορέων του τουρισμού, αλλά και της αυτοδιοίκησης, έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς.

Συνδέσεις με 16 λιμάνια της Μεσογείου

Έτσι, παρατηρούμε ότι το 2024 δένουν στον ΟΛΘ 17 κρουαζιερόπλοια, πλοία 13 εταιρειών κρουαζιέρας, συνδέοντας τη Θεσσαλονίκη με 16 λιμάνια της Μεσογείου.

Μάλιστα, στη διάρκεια της φετινής σεζόν υπήρξαν και επτά ημέρες στις οποίες το Λιμάνι δέχθηκε δύο κρουαζιερόπλοια, ενώ στις 26 Ιουνίου σχεδόν 10.000 επισκέπτες (τουρίστες και πληρώματα) ήρθαν στη Θεσσαλονίκη, με τις αφίξεις των Norwegian Getaway και Celebrity Infinity.

Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος έπιασαν με πλοία τους στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης για πρώτη φορά τέσσερις ακόμη εταιρείες κρουαζιέρας. Συγκεκριμένα, οι Crystal Cruises με το Crystal Celebrity. H Marella Cruises με το Marella Discovery. H Εxplora Journeys με το MSC Explora 1 και η Swann Hellenic με το SH Diana.

Tριπλάσιες διανυκτερεύσεις

Πολύ σημαντικό στοιχείo της φετινής κίνησης στον τουρισμό κρουαζιέρας σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη είναι ότι καταγράφονται 10 διανυκτερεύσεις στο Λιμάνι, εννέα από το Celebrity Infinity και μία από το Αzamara Pursuit, όταν πέρυσι είχαν γίνει μόνο τρεις διανυκτερεύσεις από κρουαζιερόπλοια.

Στην περίπτωση των διανυκτερεύσεων, η οικονομία της περιοχής μπορεί να κερδίσει σημαντικά περισσότερα, καθώς οι επιβάτες έχουν περισσότερο χρόνο να επισκεφθούν την πόλη και γειτονικά σημεία ενδιαφέροντος, κάτι που συνεπάγεται και μεγαλύτερη δαπάνη εκτός πλοίου.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΟΛΘ ΑΕ έχει δώσει έμφαση στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας, ενώ πριν από έναν χρόνο έγιναν και τα εγκαίνια του Σταθμού Κρουαζιέρας στον Προβλήτα 2 του Λιμανιού.

Διαβάστε επίσης

Νέα Σμύρνη: Τραμ παρέσυρε ανήλικο με πατίνι

Αντιμέτωπη με την τέλεια καταιγίδα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

Η επέλαση των funds στα ελληνικά σχολεία και κολέγια

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!