Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

OΛΘ: Αύξηση 20,5% στην κρουαζιέρα το 2024

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει βάλει πλώρη για τον τουρισμό κρουαζιέρας και όλα πηγαίνουν πρίμα στη ρότα του, καθώς οι αφίξεις το 2024 αυξήθηκαν κατά 20,5% σε σχέση με τις αφίξεις του 2023, ενώ τριπλασιάσθηκαν οι διανυκτερεύσεις κρουαζιερόπλοιων στον ΟΛΘ, κάτι που συνεπάγεται περισσότερα έσοδα για την αγορά της πόλης.

Η άνοδος της Θεσσαλονίκης στον τουρισμό κρουαζιέρας έγινε αισθητή από το 2022 και αμέσως μετά την άρση των περιορισμών που είχε επιφέρει η πανδημία, ενώ όπως πληροφορείται το powergame.gr, το 2025 θα είναι μία ακόμη πολύ καλή χρονιά, η οποία θα κάνει επίσης early launch, στις αρχές Φεβρουαρίου.

Φέτος η σεζόν του τουρισμού κρουαζιέρας για τη Θεσσαλονίκη άνοιξε στις 3 Φεβρουαρίου 2024 και ολοκληρώνεται στις 13 Νοεμβρίου, με 82 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, έναντι 68 αφίξεων το 2023 και 61 αφίξεων το 2022.

Τα μεγέθη της κρουαζιέρας για τη Θεσσαλονίκη δεν είναι μεγάλα, όπως για παράδειγμα στο Λιμάνι του Πειραιά (σ.σ. πάνω από 1.000 αφίξεις), αλλά πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ο ΟΛΘ στο συγκεκριμένο αντικείμενο ξεκίνησε από πολύ χαμηλά, καθώς το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης ήταν και παραμένει ένα κατ’ εξοχήν εμπορικό λιμάνι, με εξαιρετικά περιορισμένη κίνηση στην ακτοπλοΐα και στην κρουαζιέρα.

Η προσπάθεια που καταβάλλεται τα τελευταία χρόνια, από πλευράς διοίκησης ΟΛΘ ΑΕ, Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, φορέων του τουρισμού, αλλά και της αυτοδιοίκησης, έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς.

Συνδέσεις με 16 λιμάνια της Μεσογείου

Έτσι, παρατηρούμε ότι το 2024 δένουν στον ΟΛΘ 17 κρουαζιερόπλοια, πλοία 13 εταιρειών κρουαζιέρας, συνδέοντας τη Θεσσαλονίκη με 16 λιμάνια της Μεσογείου.

Μάλιστα, στη διάρκεια της φετινής σεζόν υπήρξαν και επτά ημέρες στις οποίες το Λιμάνι δέχθηκε δύο κρουαζιερόπλοια, ενώ στις 26 Ιουνίου σχεδόν 10.000 επισκέπτες (τουρίστες και πληρώματα) ήρθαν στη Θεσσαλονίκη, με τις αφίξεις των Norwegian Getaway και Celebrity Infinity.

Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος έπιασαν με πλοία τους στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης για πρώτη φορά τέσσερις ακόμη εταιρείες κρουαζιέρας. Συγκεκριμένα, οι Crystal Cruises με το Crystal Celebrity. H Marella Cruises με το Marella Discovery. H Εxplora Journeys με το MSC Explora 1 και η Swann Hellenic με το SH Diana.

Tριπλάσιες διανυκτερεύσεις

Πολύ σημαντικό στοιχείo της φετινής κίνησης στον τουρισμό κρουαζιέρας σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη είναι ότι καταγράφονται 10 διανυκτερεύσεις στο Λιμάνι, εννέα από το Celebrity Infinity και μία από το Αzamara Pursuit, όταν πέρυσι είχαν γίνει μόνο τρεις διανυκτερεύσεις από κρουαζιερόπλοια.

Στην περίπτωση των διανυκτερεύσεων, η οικονομία της περιοχής μπορεί να κερδίσει σημαντικά περισσότερα, καθώς οι επιβάτες έχουν περισσότερο χρόνο να επισκεφθούν την πόλη και γειτονικά σημεία ενδιαφέροντος, κάτι που συνεπάγεται και μεγαλύτερη δαπάνη εκτός πλοίου.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΟΛΘ ΑΕ έχει δώσει έμφαση στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας, ενώ πριν από έναν χρόνο έγιναν και τα εγκαίνια του Σταθμού Κρουαζιέρας στον Προβλήτα 2 του Λιμανιού.

Διαβάστε επίσης

Νέα Σμύρνη: Τραμ παρέσυρε ανήλικο με πατίνι

Αντιμέτωπη με την τέλεια καταιγίδα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

Η επέλαση των funds στα ελληνικά σχολεία και κολέγια

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!