Γ.Δ.
1539.48 +0,56%
ACAG
-0,17%
6.01
BOCHGR
0,00%
5.08
CENER
-1,44%
9.58
CNLCAP
-2,08%
7.05
DIMAND
-0,12%
8.19
EVR
+1,01%
1.495
NOVAL
0,00%
2.3
OPTIMA
-0,46%
12.94
TITC
+3,37%
44.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+5,25%
1.884
ΑΒΕ
-1,30%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.74
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
+0,37%
4.05
ΑΛΦΑ
+0,14%
1.7675
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+5,75%
10.66
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
+2,25%
7.26
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+1,04%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
-1,22%
5.68
ΒΙΟΚΑ
+2,37%
1.94
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-1,74%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.415
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,65%
18.52
ΔΑΑ
+0,60%
8.098
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,79%
12.81
ΔΟΜΙΚ
-0,68%
2.93
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.368
ΕΒΡΟΦ
-2,18%
1.795
ΕΕΕ
+0,42%
33.24
ΕΚΤΕΡ
+0,57%
1.75
ΕΛΒΕ
+4,00%
5.2
ΕΛΙΝ
-1,34%
2.21
ΕΛΛ
+0,71%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,45%
2.235
ΕΛΠΕ
+0,40%
7.55
ΕΛΣΤΡ
+2,91%
2.12
ΕΛΤΟΝ
+1,75%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,48%
2.09
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,24%
1.19
ΕΤΕ
-0,07%
8.474
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.94
ΕΥΡΩΒ
+1,06%
2.476
ΕΧΑΕ
+0,11%
4.725
ΙΑΤΡ
-2,97%
1.635
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.35
ΙΛΥΔΑ
-0,57%
1.75
ΙΝΚΑΤ
+0,21%
4.75
ΙΝΚΑΤΔ
-46,08%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+0,66%
4.61
ΙΝΛΟΤ
+1,52%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
5.98
ΙΝΤΕΤ
+1,32%
1.155
ΙΝΤΚΑ
+3,21%
3.22
ΚΑΡΕΛ
-4,07%
330
ΚΕΚΡ
+0,38%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+4,19%
0.448
ΚΟΥΑΛ
-1,29%
1.382
ΚΟΥΕΣ
+0,98%
6.16
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
-2,16%
1.81
ΚΥΡΙΟ
+0,50%
1.015
ΛΑΒΙ
+0,25%
0.793
ΛΑΜΔΑ
-0,83%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+0,66%
3.07
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
-3,09%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-0,43%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-0,53%
2.835
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
0,00%
21.5
ΜΟΝΤΑ
+3,31%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+2,22%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+0,89%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+1,12%
34.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
-0,26%
0.778
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-2,40%
28.5
ΟΛΠ
+3,97%
30.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.55
ΟΠΑΠ
-1,05%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.782
ΟΤΕ
+0,47%
14.95
ΟΤΟΕΛ
+3,32%
11.2
ΠΑΙΡ
+2,97%
1.04
ΠΑΠ
+1,63%
2.49
ΠΕΙΡ
-0,11%
4.365
ΠΕΡΦ
-1,09%
5.43
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.46
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.224
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+1,73%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
+1,52%
1.675
ΣΑΡ
+0,18%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
-0,95%
1.56
ΣΠΕΙΣ
-1,01%
5.88
ΣΠΙ
-0,33%
0.598
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
20.04
ΤΖΚΑ
+2,33%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,81%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,48%
1.642
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-2,06%
0.19
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.975
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

OΛΘ: Αύξηση 20,5% στην κρουαζιέρα το 2024

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει βάλει πλώρη για τον τουρισμό κρουαζιέρας και όλα πηγαίνουν πρίμα στη ρότα του, καθώς οι αφίξεις το 2024 αυξήθηκαν κατά 20,5% σε σχέση με τις αφίξεις του 2023, ενώ τριπλασιάσθηκαν οι διανυκτερεύσεις κρουαζιερόπλοιων στον ΟΛΘ, κάτι που συνεπάγεται περισσότερα έσοδα για την αγορά της πόλης.

Η άνοδος της Θεσσαλονίκης στον τουρισμό κρουαζιέρας έγινε αισθητή από το 2022 και αμέσως μετά την άρση των περιορισμών που είχε επιφέρει η πανδημία, ενώ όπως πληροφορείται το powergame.gr, το 2025 θα είναι μία ακόμη πολύ καλή χρονιά, η οποία θα κάνει επίσης early launch, στις αρχές Φεβρουαρίου.

Φέτος η σεζόν του τουρισμού κρουαζιέρας για τη Θεσσαλονίκη άνοιξε στις 3 Φεβρουαρίου 2024 και ολοκληρώνεται στις 13 Νοεμβρίου, με 82 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, έναντι 68 αφίξεων το 2023 και 61 αφίξεων το 2022.

Τα μεγέθη της κρουαζιέρας για τη Θεσσαλονίκη δεν είναι μεγάλα, όπως για παράδειγμα στο Λιμάνι του Πειραιά (σ.σ. πάνω από 1.000 αφίξεις), αλλά πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ο ΟΛΘ στο συγκεκριμένο αντικείμενο ξεκίνησε από πολύ χαμηλά, καθώς το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης ήταν και παραμένει ένα κατ’ εξοχήν εμπορικό λιμάνι, με εξαιρετικά περιορισμένη κίνηση στην ακτοπλοΐα και στην κρουαζιέρα.

Η προσπάθεια που καταβάλλεται τα τελευταία χρόνια, από πλευράς διοίκησης ΟΛΘ ΑΕ, Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, φορέων του τουρισμού, αλλά και της αυτοδιοίκησης, έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς.

Συνδέσεις με 16 λιμάνια της Μεσογείου

Έτσι, παρατηρούμε ότι το 2024 δένουν στον ΟΛΘ 17 κρουαζιερόπλοια, πλοία 13 εταιρειών κρουαζιέρας, συνδέοντας τη Θεσσαλονίκη με 16 λιμάνια της Μεσογείου.

Μάλιστα, στη διάρκεια της φετινής σεζόν υπήρξαν και επτά ημέρες στις οποίες το Λιμάνι δέχθηκε δύο κρουαζιερόπλοια, ενώ στις 26 Ιουνίου σχεδόν 10.000 επισκέπτες (τουρίστες και πληρώματα) ήρθαν στη Θεσσαλονίκη, με τις αφίξεις των Norwegian Getaway και Celebrity Infinity.

Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος έπιασαν με πλοία τους στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης για πρώτη φορά τέσσερις ακόμη εταιρείες κρουαζιέρας. Συγκεκριμένα, οι Crystal Cruises με το Crystal Celebrity. H Marella Cruises με το Marella Discovery. H Εxplora Journeys με το MSC Explora 1 και η Swann Hellenic με το SH Diana.

Tριπλάσιες διανυκτερεύσεις

Πολύ σημαντικό στοιχείo της φετινής κίνησης στον τουρισμό κρουαζιέρας σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη είναι ότι καταγράφονται 10 διανυκτερεύσεις στο Λιμάνι, εννέα από το Celebrity Infinity και μία από το Αzamara Pursuit, όταν πέρυσι είχαν γίνει μόνο τρεις διανυκτερεύσεις από κρουαζιερόπλοια.

Στην περίπτωση των διανυκτερεύσεων, η οικονομία της περιοχής μπορεί να κερδίσει σημαντικά περισσότερα, καθώς οι επιβάτες έχουν περισσότερο χρόνο να επισκεφθούν την πόλη και γειτονικά σημεία ενδιαφέροντος, κάτι που συνεπάγεται και μεγαλύτερη δαπάνη εκτός πλοίου.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΟΛΘ ΑΕ έχει δώσει έμφαση στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας, ενώ πριν από έναν χρόνο έγιναν και τα εγκαίνια του Σταθμού Κρουαζιέρας στον Προβλήτα 2 του Λιμανιού.

Διαβάστε επίσης

Νέα Σμύρνη: Τραμ παρέσυρε ανήλικο με πατίνι

Αντιμέτωπη με την τέλεια καταιγίδα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

Η επέλαση των funds στα ελληνικά σχολεία και κολέγια

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!