THEPOWERGAME
«Η ακτοπλοΐα στην Ελλάδα έχει ιδιαιτερότητες και δεν μπορεί να κάνει την μεγάλη πράσινη μετάβαση» τόνισε στα Παραπολιτικά 90,1 ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, στο πλαίσιο της παρουσίας των Παραπολιτικών 90,1 στη ΔΕΘ.
«Εμείς από την πρώτη στιγμή στο υπουργείο καταφέραμε και ξεκινάμε ένα πιλοτικό πρόγραμμα για τις άγονες γραμμές, βγήκε το ΣΔΙΤ ήδη, για να μπορέσουμε να πρασινίσουμε τα πλοία μας. Μιλάμε για καινούργια πλοία. Αν καταφέρουμε και πάει σωστά το pilot project των 80 εκ. € θα πάρουμε ακόμα 360 που ουσιαστικά θα φτάσουμε σε δυνατότητα το 80% της ακτοπλοΐας στην άγονη γραμμή να χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά λεφτά και να γίνουν συμβάσεις 7-10 χρόνια» συμπλήρωσε ακόμη ο υπουργός.
Αποσπάσματα από τη συνέντευξη του Χρήστου Στυλιανίδη στα Παραπολιτικά 90,1:
Χ.ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Το βασικό για εμάς κάθε καλοκαιρινή περίοδο και πάντα είναι η ασφάλεια. Η ασφάλεια είναι πάνω από όλα. Έχουμε πολλά προβλήματα ειδικά στο Αιγαίο, είναι μια πολύ δύσκολη θάλασσα. Έχουμε λιμενικές υποδομές που έχουν υστερήσει πολύ, χρειαζόμαστε δισεκατομμύρια για να φτάσουμε σε ικανοποιητικές λιμενικές υποδομές. Όταν έχει μια υστέρηση η χώρα δεκαετίας με δισεκατομμύρια δεν θέλει πέντε χρόνια, θέλει είκοσι να κάνει προγραμματισμό. Μιλάμε για πάρα πολλά χρόνια να γίνουν λιμενικές υποδομές στο Αιγαίο, εμείς ξεκινήσαμε ήδη και έχουμε δώσει 300 εκατομμύρια και από το ΕΣΠΑ και από το Ταμείο Ανάκαμψής. Έχουμε ξεκινήσει όλες τις μελέτες, τους διαγωνισμούς θεωρώ όμως ότι μέχρι να γίνουν θέλει δύο τρία χρόνια αλλά πρέπει να μπούμε σε έναν προγραμματισμό εικοσαετίας το οποίο δεν είχε γίνει μέχρι τώρα και ήταν λάθος.
Για την ακτοπλοΐα
Χ.ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Η ακτοπλοΐα στην Ελλάδα έχει ιδιαιτερότητες και δεν μπορεί να κάνει την μεγάλη πράσινη μετάβαση. Εμείς από την πρώτη στιγμή στο υπουργείο καταφέραμε και ξεκινάμε ένα πιλοτικό πρόγραμμα για τις άγονες γραμμές, βγήκε το ΣΔΙΤ ήδη, για να μπορέσουμε να πρασινίσουμε τα πλοία μας. Μιλάμε για καινούργια πλοία. Αν καταφέρουμε και πάει σωστά το pilot project των 80 εκ. € θα πάρουμε ακόμα 360 που ουσιαστικά θα φτάσουμε σε δυνατότητα το 80% της ακτοπλοΐας στην άγονη γραμμή να χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά λεφτά και να γίνουν συμβάσεις 7-10 χρόνια.
Για τα υψηλά ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Χ.ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Το κόστος των ακτοπλοϊκών γραμμών και των εισιτηρίων είναι πολύπλοκο στην Ελλάδα. Η αγορά είναι «ανώριμη» ξέρουμε όλοι ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός στην αγορά. Εμείς στο υπουργείο καταθέσαμε ήδη στην επιτροπή ανταγωνισμού κάποιες καταγγελίες για μονοπωλιακές γραμμές, περιμένουμε την απόφαση. Την ίδια στιγμή ετοιμάσαμε παρατηρητήριο τιμών που παρακολουθούμε κάθε στιγμή το τι συμβαίνει στις τιμές και προσπαθούμε με κάθε τρόπο να αυξήσουμε τις εκπτώσεις που παρέχουν οι εταιρείες. Δυστυχώς, έχουμε κάνει επαφή με την DGCOM, δεν υπάρχει δυνατότητα πλαφόν για αυτό που κάνουμε τώρα με τις άγονες γραμμές και τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις θα δώσει δυνατότητα να πέσουν οι τιμές.
Διαβάστε επίσης
ΑΕΠ: Ανάπτυξη 2,3% στο β’ τρίμηνο
Honey Deuce: Το κοκτέιλ των 10 εκατ. που πουλάει σαν τρελό
Πώς οι Μολάοι θέτουν στο επίκεντρο τη μεταλλευτική βιομηχανία της Ελλάδας