THEPOWERGAME
Στην ασφάλεια των λιμένων και των επιβατών επικεντρώνεται το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο της προγραμματικής περιόδου ΕΣΠΑ 2021-2027, μέσω ενός ολιστικού στρατηγικού σχεδιασμού.
Συγκεκριμένα:
Στις 24 Ιανουαρίου 2024 δόθηκε εντολή του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη, προς τους φορείς διαχείρισης λιμένων για την τήρηση των παρακάτω:
- Επαρκή φωτισμό στα σημεία πρόσδεσης των πλοίων
- Προμήθεια εξοπλισμού πρώτων βοηθειών
- Προμήθεια φωλέων σωσιβίων στις προβλήτες διακίνησης επιβατών
- Τοποθέτηση καμερών μπροστά στις ράμπες ελλιμενισμού
- Τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων για την αποφυγή πτώσης επιβατών στη θάλασσα
- Διαμόρφωση διαδρόμων πεζών για ασφαλή διαχωρισμό πεζών-οχημάτων
- Σημασμένοι χώροι στάθμευσης ΑΜΕΑ πλησίον των χώρων φόρτωσης
- Φωτιζόμενες σκάλες στα κρηπιδώματα
- Χρήση κώνων κυκλοφορίας για ρύθμιση επιβατικής ροής
- Σήμανση πιθανών κινδύνων για ασφαλή κίνηση πεζών και οχημάτων
- Απομάκρυνση όλων των εμποδίων από τους διαδρόμους πρόσβασης πεζών και οχημάτων
- Συγκρότηση επιτροπής με σκοπό τη διόρθωση τυχών ελλείψεων.
Για τους εργαζόμενους στα λιμάνια:
- Υποχρεωτική παρακολούθηση σεμιναρίων πρώτων βοηθειών
- Εκπαίδευση για την εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ
- Υποχρεωτική χρήση εξοπλισμού ασφαλείας
Για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες:
- Τοποθέτηση κυκλικών σωσιβίων εκατέρωθεν του καταπέλτη
- Εφοδιασμός πληρωμάτων με προστατευτικό εξοπλισμό
- Επιβίβαση-αποβίβαση των επιβατών απαρέγκλιτα από τον καταπέλτη των επιβατών
- Παροχή πληροφοριών στους επιβάτες
- Μέριμνα για άτομα που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα
- Υποχρεωτική παρακολούθηση σεμιναρίων για την εξυπηρέτηση ατόμων ΑΜΕΑ.
Επίσης δόθηκε η εντολή να προγραμματίζονται τουλάχιστον δύο ασκήσεις προσομοίωσης κινδύνου ατυχήματος σε ρεαλιστικές συνθήκες ετησίως. Η πλειονότητα των φορέων αλλά και των ακτοπλοϊκών εταιρειών, με βάση τους ελέγχους των Στελεχών του Λ.Σ., έχει προσαρμοστεί ή έχει ήδη κινήσει διαδικασίες συμμόρφωσης με τα ανωτέρω ζητούμενα.
Ειδικά για το λιμάνι του Πειραιά και τον ΟΛΠ, η υλοποίηση των έργων έχει προχωρήσει σε ικανοποιητικό βαθμό.
Ιδιαίτερα:
- Έχει βελτιωθεί σημαντικά ο φωτισμός του λιμένα σε όλα τα σημεία πρόσδεσης των πλοίων
- Εξασφαλίστηκε η συνδρομή ασθενοφόρου οχήματος του ΟΛΠ
- Έχουν τοποθετηθεί φωλιές σωσιβίων σε σημεία του λιμένα ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας
- Έχουν ανακατασκευαστεί οι φωτιζόμενες σκάλες στα κρηπιδώματα και βαφτεί με φωσφορούχα χρώματα
- Τοποθετήθηκαν κιγκλιδώματα, κώνοι κυκλοφορίας και σταθερές περιφράξεις
- Έχουν οριστεί ξεχωριστοί χώροι προσωρινής στάθμευσης ΙΧ για ΑΜΕΑ πλησίον των σημείων φόρτωσης των πλοίων και υπάρχει αυξημένη μέριμνα για την επιβίβαση και αποβίβαση τους
- Υπάρχει πλήρης αποκατάσταση της σήμανσης για αποτροπή κινδύνου καθώς και απομάκρυνση όλων των εμποδίων από τις εισόδους και τους διαδρόμους πρόσβασης πεζών και οχημάτων
- Έχουν γίνει σεμινάρια πρώτων βοηθειών και εξυπηρέτησης ΑΜΕΑ για τους εργαζόμενους του ΟΛΠ και για τα Στελέχη του Λ.Σ.
- Έχουν τοποθετηθεί κυκλικά σωσίβια εκατέρωθεν του καταπέλτη των πλοίων
- Έχουν εκτελεστεί ασκήσεις προσομοίωσης κινδύνου ατυχήματος
- Έχουν τοποθετηθεί περισσότερες κάμερες για έλεγχο της κυκλοφορίας.
Διαβάστε επίσης
Οι αλλαγές στις εφοδιαστικές αλυσίδες και ο νέος χάρτης του διεθνούς εμπορίου
Συνήγορος Καταναλωτή: Έκρηξη αναφορών για ηλεκτρονικές παραγγελίες