Γ.Δ.
1529.57 -0,07%
ACAG
+0,33%
6.02
BOCHGR
-0,79%
5
CENER
+0,51%
9.8
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,36%
8.22
EVR
-1,68%
1.465
NOVAL
+4,22%
2.47
OPTIMA
0,00%
13
TITC
-0,44%
45.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+1,10%
1.84
ΑΒΕ
+1,52%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,81%
2.71
ΑΚΡΙΤ
-1,29%
0.765
ΑΛΜΥ
+0,12%
4.255
ΑΛΦΑ
-0,12%
1.716
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,64%
10.7
ΑΣΚΟ
+1,21%
3.34
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.1
ΑΤΕΚ
+9,92%
0.72
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+1,37%
2.22
ΒΙΟ
+0,52%
5.75
ΒΙΟΚΑ
-1,29%
1.91
ΒΙΟΣΚ
-0,32%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,56%
2.4
ΓΕΒΚΑ
+1,06%
1.435
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.72
ΔΑΑ
-0,55%
8.354
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+1,26%
12.86
ΔΟΜΙΚ
-1,53%
2.9
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-5,06%
0.338
ΕΒΡΟΦ
+6,82%
1.88
ΕΕΕ
+0,37%
33
ΕΚΤΕΡ
-5,38%
1.76
ΕΛΒΕ
+3,24%
5.1
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.23
ΕΛΛ
+1,41%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,22%
2.24
ΕΛΠΕ
-1,33%
7.4
ΕΛΣΤΡ
+2,22%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-1,41%
1.822
ΕΛΧΑ
+0,24%
2.09
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,27%
1.195
ΕΤΕ
+0,12%
8.35
ΕΥΑΠΣ
+0,89%
3.41
ΕΥΔΑΠ
-0,67%
5.91
ΕΥΡΩΒ
-0,08%
2.39
ΕΧΑΕ
+0,52%
4.85
ΙΑΤΡ
0,00%
1.67
ΙΚΤΙΝ
-0,14%
0.3595
ΙΛΥΔΑ
-0,57%
1.75
ΙΝΚΑΤ
+4,38%
5.01
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,37%
1.08
ΙΝΤΕΚ
+0,33%
6
ΙΝΤΕΤ
-1,74%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-0,15%
3.245
ΚΑΡΕΛ
-1,20%
328
ΚΕΚΡ
-0,74%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
-0,89%
0.445
ΚΟΥΑΛ
-1,44%
1.372
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.19
ΚΡΙ
-1,56%
15.75
ΚΤΗΛΑ
-2,20%
1.78
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+5,14%
0.838
ΛΑΜΔΑ
-0,99%
7.02
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-5,83%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.256
ΛΟΓΟΣ
+1,23%
1.65
ΛΟΥΛΗ
-1,30%
3.04
ΜΑΘΙΟ
+6,93%
0.648
ΜΕΒΑ
0,00%
3.83
ΜΕΝΤΙ
+0,43%
2.31
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
+1,25%
2.84
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-0,94%
21.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.79
ΜΟΤΟ
0,00%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-1,00%
25.64
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+0,89%
2.28
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,35%
33.72
ΝΑΚΑΣ
-1,99%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-3,17%
27.5
ΟΛΠ
0,00%
30.85
ΟΛΥΜΠ
-1,15%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,19%
16.18
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,64%
0.788
ΟΤΕ
-1,42%
14.62
ΟΤΟΕΛ
-0,53%
11.22
ΠΑΙΡ
-8,57%
0.96
ΠΑΠ
+1,18%
2.57
ΠΕΙΡ
+1,27%
4.314
ΠΕΡΦ
-0,37%
5.38
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.28
ΠΛΑΘ
-2,29%
4.055
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+1,63%
1.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,75%
5.4
ΡΕΒΟΙΛ
-0,60%
1.645
ΣΑΡ
+4,20%
11.42
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,96%
0.351
ΣΙΔΜΑ
-0,95%
1.56
ΣΠΕΙΣ
-0,69%
5.76
ΣΠΙ
0,00%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,79%
1.27
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.646
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
+0,75%
4.01
ΧΑΙΔΕ
+3,45%
0.6

Οι υψηλοί ναύλοι αποτρέπουν τη διάλυση πλοίων άνω των 25 ετών

Λιγοστά παραμένουν τα κίνητρα των πλοιοκτητών για την διάλυση των μεγαλύτερης ηλικίας πλοίων, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται η τάση της αξιοποίησης ακόμα και πλοίων ηλικίας άνω των 25 ετών, τα οποία, υπό φυσιολογικές συνθήκες, θα είχαν οδηγηθεί σε κάποιο διαλυτήριο της Νοτιοανατολικής Ασίας για ανακύκλωση.

Όπως αναφέρει πρόσφατη ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv, ο συνδυασμός της επίδρασης των κυρώσεων εναντίον της Ρωσίας, αλλά και η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, έχουν ενισχύσει τα κίνητρα των πλοιοκτητών να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το σύνολο των διαθέσιμων πλοίων τους, καθώς αποφέρουν ακόμα κι έτσι σημαντικά έσοδα. Επίσης, είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι, συνήθως, τα πλοία αυτά δεν βαρύνονται με κάποιο δάνειο, με αποτέλεσμα το περιθώριο κέρδους από την εκμετάλλευσή τους να είναι υψηλότερο.

Με βάση τα στοιχεία της Xclusiv, ο συνδυασμός των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί στην εμπορία του ρωσικού πετρελαίου, αλλά και οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, έχουν αυξήσει σημαντικά τις αποστάσεις που διανύουν τα πλοία του παγκόσμιου στόλου, με αποτέλεσμα να μειωθεί η προσφορά και να ενισχυθούν οι ναύλοι. Έτσι, έχει μειωθεί και το οικονομικό κίνητρο των πλοιοκτητών για να πουλήσουν κάποια από τα πιο ηλικιωμένα πλοία τους για διάλυση.

Κατά τους επτά μήνες του 2024 (Ιανουάριος – Ιούλιος), έχουν διαλυθεί περίπου 3 εκατ. τόνοι dwt φορτηγών πλοίων και δεξαμενόπλοιων (αθροιστικά). Πρόκειται για μια πτώση κατά 14% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, κάτι που δείχνει ότι οι πλοιοκτήτες προτιμούν να επωφεληθούν από τα αυξημένα κέρδη της παρούσας συγκυρίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά το φετινό δεύτερο τρίμηνο σημειώθηκε η χαμηλότερη επίδοση από το δεύτερο τρίμηνο του 2008, καθώς διαλύθηκαν μόλις 1,1 εκατ. τόνοι dwt πλοίων, σχεδόν 40% χαμηλότερα από το φετινό πρώτο τρίμηνο. Φέτος, έχουν διαλυθεί μόλις 0,6 εκατ. τόνοι dwt δεξαμενόπλοιων και 2,3 εκατ. τόνοι dwt φορτηγών πλοίων.

Με βάση την ανάλυση της Xclusiv, στην αγορά ξηρού φορτίου, η μειωμένη δραστηριότητα ανακύκλωσης φορτηγών πλοίων δεν είναι τωρινό φαινόμενο, καθώς χρονολογείται ήδη από τις αρχές του 2021. Όπως τονίζεται, η μηνιαία δραστηριότητα δεν έχει ξεπεράσει το 1,5 εκατ. τόνους dwt, ενώ κατά μέσο όρο διαλύονται μόλις 400.000 τόνοι dwt. Συνολικά, από τον Ιανουάριο του 2021 μέχρι και τον φετινό Ιούλιο, εξήλθαν της αγοράς 17,3 εκατ. τόνοι dwt φορτηγών πλοίων, ενώ μόνο το 2020 είχαν διαλυθεί 15,3 εκατ. τόνοι.

Αντίστοιχα, στα δεξαμενόπλοια, οι διαλύσεις το 2021 είχαν ανέλθει σε 13,6 εκατ. τόνους, κυρίως λόγω της μειωμένης ζήτησης πετρελαίου στην μετά Covid περίοδο, που είχε ως αποτέλεσμα και τη μείωση των ναύλων. Ωστόσο, από το 2022 και λόγω της πολεμικής σύρραξης στην Ουκρανία και πιο πρόσφατα της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, οι ναύλοι εκτοξεύτηκαν, με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα, να έχουν πωληθεί για διάλυση μόλις 6,2 εκατ. τόνοι dwt δεξαμενόπλοιων.

Κάπως έτσι, η μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου συνεχίζει να ανεβαίνει, αντί να υποχωρεί. Σήμερα, η μέση ηλικία των φορτηγών πλοίων διαμορφώνεται σε 12 χρόνια, εκ των οποίων 1.878 πλοία είναι άνω των 20 ετών, μια αύξηση κατά 16% σε σχέση με πριν από δύο χρόνια. Αντίστοιχα, η μέση ηλικία του στόλου των δεξαμενόπλοιων διαμορφώνεται σε 13 έτη, όντας περίπου 1 χρόνο μεγαλύτερη συγκριτικά με πριν από δύο χρόνια, καθώς τα πλοία άνω των 20 ετών έχουν αυξηθεί κατά 70%.

Διαβάστε επίσης

Alumil: Άλμα κερδών στο εξάμηνο, προς νέα projects στο εξωτερικό

Τα εμπόδια του Κωνσταντάτου στον αστικό περίπατο νοτίων προαστίων, ο καυτός Σεπτέμβριος του «Ηρακλή» και γιατί χαίρονται οι fashionistas

Great Sea Interconnector: Σε τεντωμένο σχοινί οι διαπραγματεύσεις

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!