Γ.Δ.
1401.51 +0,28%
ACAG
-0,74%
5.33
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
+2,18%
8.42
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-1,25%
12.6
TITC
+1,21%
37.55
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
+0,15%
1.38
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.335
ΑΚΡΙΤ
+0,73%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,55%
3.64
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.536
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,85%
9.525
ΑΣΚΟ
-1,18%
2.51
ΑΣΤΑΚ
-0,58%
6.86
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+0,47%
2.15
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.735
ΒΙΟΣΚ
-1,82%
1.35
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+2,69%
1.335
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,75%
8.04
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-0,09%
11.74
ΔΟΜΙΚ
-1,45%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+2,11%
33.8
ΕΚΤΕΡ
-0,14%
1.422
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,62%
1.63
ΕΛΠΕ
-1,69%
6.685
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,57%
1.76
ΕΛΧΑ
+0,78%
1.814
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
-1,54%
6.928
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,69%
2.026
ΕΧΑΕ
+0,23%
4.32
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-2,29%
1.705
ΙΝΚΑΤ
+0,43%
4.71
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-0,11%
0.879
ΙΝΤΕΚ
+0,18%
5.65
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,24%
0.972
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
+0,85%
1.18
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,36%
1.445
ΚΟΡΔΕ
+5,32%
0.416
ΚΟΥΑΛ
+1,58%
1.026
ΚΟΥΕΣ
+0,72%
5.6
ΚΡΙ
-1,74%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,55%
0.722
ΛΑΜΔΑ
-1,37%
7.18
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
-3,91%
0.246
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-5,54%
0.614
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+2,99%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-0,99%
2.995
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,26%
19.27
ΜΟΝΤΑ
-2,63%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,20%
2.47
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,65%
24.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,89%
31.68
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,57%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+2,22%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,39%
0.78
ΟΤΕ
+1,20%
15.19
ΟΤΟΕΛ
-0,98%
10.14
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
-1,57%
3.573
ΠΕΡΦ
+1,70%
5.37
ΠΕΤΡΟ
+0,77%
7.84
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
+5,04%
14.6
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+1,27%
1.6
ΣΑΡ
-1,66%
10.64
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,11%
0.324
ΣΙΔΜΑ
-1,63%
1.505
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,38%
0.516
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Petrofin: Πανίσχυρη η ελληνική ναυτιλία και το 2023

Ο ελληνόκτητος στόλος παρέμεινε πρώτος και το 2023 σε συνολική χωρητικότητα, παρόλο που η Κίνα συνεχίζει να «ροκανίζει» τη διαφορά. Με μεταφορική ικανότητα πλοίων στα 393 εκατ. dwt άφησε δεύτερη την Κίνα (301 εκατ. dwt) και τρίτη την Ιαπωνία (237 εκατ. dwt). Αυτό προκύπτει από την έρευνα της Petrofin με τίτλο «Βασικές εξελίξεις της ελληνικής ναυτιλίας το 2023 και προοπτικές για το 2024». Η Κίνα, πάντως, παραμένει η χώρα με τον μεγαλύτερο σε μονάδες στόλο (8.839 πλοία). Ακολουθεί η Ελλάδα με 4.936 πλοία και η Ιαπωνία με 4.023 πλοία.

Επίσης, το 2023 παρατηρείται μια στροφή στην πράσινη μετάβαση από τους Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι φρόντισαν να ενισχύουν τον υφιστάμενο στόλο με νέες παραγγελίες πλοίων. Ειδικότερα, ο ελληνικός στόλος αυξήθηκε κατά 85 πλοία όλων των τύπων και μεγεθών. Έναν χρόνο νωρίτερα, το 2022, ο αριθμός ήταν 286. Τα συγκεντρωτικά στοιχεία δείχνουν ότι ο αριθμός των παραγγελιών για νεότευκτα πλοία που αυξήθηκε, αφορά τόσο τη συμβατική όσο και την οικολογική τεχνολογία Tier III.

Παρόλο που μόλις το 6,7% του ελληνικού στόλου διαθέτει τον εξοπλισμό για χρήση εναλλακτικών καυσίμων στο πλαίσιο του εξελισσόμενου σχεδίου για επίτευξη net zero εκπομπών στη ναυτιλία μέχρι το 2040, οι Έλληνες εφοπλιστές δίνουν όλο και περισσότερο έμφαση στην πράσινη τεχνολογία, όπως φαίνεται και από το βιβλίο παραγγελιών με σχεδόν το 50% να συνδέεται με πράσινες επενδύσεις (τεχνολογία διπλού καυσίμου και Tier III). Σύμφωνα με την Petrofin, οι Έλληνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να κατέχουν την πρώτη θέση στις παραγγελίες οικολογικών πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα: 543 eco πλοία χωρητικότητας 52,3 εκατ. dwt υπό παραγγελία. Ακολουθούν Κίνα και Ιαπωνία.

Σημείο που έχει ενδιαφέρον στην έρευνα, το γεγονός ότι ο αριθμός των ελληνικών εταιρειών μειώθηκε σε 592 το 2023, από 599 το 2022. Την ίδια στιγμή, όμως, οι ελληνικές εταιρείες με στόλο άνω των 25 πλοίων συνεχίζουν να αυξάνονται. Το 2023 ήταν 57, από 56 το 2022 και 54 το 2021.

Στην έρευνα της Petrofin επισημαίνεται ακόμη ότι ο αριθμός των εταιρειών που διαθέτουν πολύ νέους στόλους (0-9 ετών) συνεχίζει να μειώνεται, καθώς το 2023 κατέβηκε σε 89, από 99 το 2022. Αντίθετη διαδρομή για την ηλικία του συνόλου των πλοίων. Από το 2018 που ξεκίνησε να ανεβαίνει για πρώτη φορά, το 2023 ο μέσος όρος διαμορφώθηκε στα 14,3 έτη, ελαφρώς αυξημένος σε σχέση με το 2022 (14,1 έτη).

Διαβάστε επίσης

Η συμβολή της Foot Locker στα μεγέθη της Fourlis σε βάθος 5ετίας

Alpha Bank: Προς νέο ρεκόρ ο ελληνικός τουρισμός το 2024

Cenergy Holdings: Γιατί προσβλέπει σε ακόμα πιο ισχυρό 2025

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!