Γ.Δ.
1394.21 -0,24%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,23%
4.37
CENER
+1,58%
8.37
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,33%
8.19
NOVAL
+0,44%
2.285
OPTIMA
-0,63%
12.68
TITC
+1,75%
37.75
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
+0,15%
1.38
ΑΒΕ
+1,54%
0.461
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,23%
3.615
ΑΛΦΑ
-1,73%
1.5355
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,58%
9.5
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+3,05%
0.608
ΑΤΤΙΚΑ
+0,93%
2.16
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+0,29%
1.745
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-1,15%
1.285
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,68%
17.7
ΔΑΑ
+0,23%
7.998
ΔΑΙΟΣ
-5,46%
3.46
ΔΕΗ
-0,17%
11.73
ΔΟΜΙΚ
-1,09%
2.72
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.298
ΕΒΡΟΦ
-0,72%
1.37
ΕΕΕ
+1,21%
33.5
ΕΚΤΕΡ
-0,28%
1.42
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
+0,75%
13.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,23%
1.64
ΕΛΠΕ
-0,44%
6.77
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,24%
1.828
ΕΛΧΑ
+2,78%
1.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
-2,47%
6.862
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,70%
5.71
ΕΥΡΩΒ
-1,72%
2.005
ΕΧΑΕ
-0,81%
4.275
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.3
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
+0,21%
4.7
ΙΝΛΙΦ
-0,70%
4.26
ΙΝΛΟΤ
-1,02%
0.871
ΙΝΤΕΚ
-0,89%
5.59
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,48%
1.03
ΙΝΤΚΑ
+0,57%
2.635
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,71%
1.19
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,35%
1.5
ΚΟΡΔΕ
+6,33%
0.42
ΚΟΥΑΛ
+1,78%
1.028
ΚΟΥΕΣ
-0,36%
5.54
ΚΡΙ
-2,09%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,39%
0.944
ΛΑΒΙ
-1,38%
0.716
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-17,97%
0.21
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
-9,54%
0.588
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-0,50%
2
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-2,15%
2.96
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,19%
19.09
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
+0,81%
2.485
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,99%
24.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-1,44%
2.06
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
-0,06%
31.38
ΝΑΚΑΣ
-1,37%
2.88
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,57%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
+0,33%
30.1
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.29
ΟΠΑΠ
+1,96%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+0,40%
15.07
ΟΤΟΕΛ
-0,59%
10.18
ΠΑΙΡ
+2,05%
0.994
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
-1,90%
3.561
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,51%
7.74
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,37%
5.03
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,91%
0.328
ΣΙΔΜΑ
-1,96%
1.5
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.62
ΣΠΙ
-0,40%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-1,12%
3.53
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

ΝΕΖ Περάματος: Η επιβολή τέλους εισόδου και το αίτημα για συλλήψεις

Ανεβαίνει το θερμόμετρο στον Πειραιά, καθώς πλησιάζει η μεταβίβαση του 16% των μετοχών της ΟΛΠ, κυριότητας ΤΑΙΠΕΔ στην Cosco. Xθες, ο Σύνδεσμος Ελληνικής Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) με επιστολή του προς το Λιμεναρχείο του Πειραιά, ζήτησε από το Κεντρικό Λιμεναρχείο να εφαρμόσει τις αποφάσεις της πολιτείας, σχετικά με την επιβολή τέλους εισόδου στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη (ΝΕΖ) του Περάματος.

Σύμφωνα με στελέχη του ΣΕΝΑΒΙ, καίτοι η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ) με απόφασή της έχει κρίνει ως παράνομη την επιβολή εισιτηρίου στα μέλη της ναυπηγοεπισκευαστικής οικογένειας στο ΝΕΖ Περάματος, η ΟΛΠ/Cosco συνεχίζει να επιβάλλει εισιτήριο εισόδου. Ζητεί δε την παρέμβαση του Λιμεναρχείου να προχωρήσει σε συλλήψεις όπου σημειώνονται παραβάσεις.

Η διαμαρτυρία του ΣΕΝΑΒΙ

«Κατόπιν της προαναφερόμενης απόφασης της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, τυχόν συνεχιζόμενη επιβολή τέλους εισόδου στη ΝΕΖ στα μέλη μας αποτελεί μη νόμιμη πρακτική κατά τη Σύμβαση Παραχώρησης, ταυτόχρονα και πιθανή παράβαση ιδίως των άρθρων 325 ΠΚ (παράνομη κατακράτηση), 330 ΠΚ (παράνομη βία), 333 ΠΚ (Απειλή), 386 ΠΚ (Απάτη), 389 ΠΚ (Απατηλή πρόκληση βλάβης) κ.ά.», αναφέρει η επιστολή-διαμαρτυρία του ΣΕΝΑΒΙ. Και προσθέτει: «Για τους λόγους αυτούς και με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματός μας, παρακαλούμε να λάβετε κάθε αναγκαίο αστυνομικό μέτρο για την προστασία των μελών μας από τυχόν παράνομη επιβολή σε αυτά τέλους εισόδου στη ΝΕΖ».

Παράγοντες της αγοράς σημειώνουν ότι ο ΣΕΝΑΒΙ κλιμακώνει την επίθεση προς την ΟΛΠ/Cosco καθώς πλησιάζουν οι ημερομηνίες έναρξης των διαπραγματεύσεων για το 16% του ΟΛΠ. Το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου αναμένεται να φτάσουν οι Κινέζοι της Cosco στην Αθήνα προκειμένου να ξεκινήσουν οι συζητήσεις για το θέμα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κινεζική πλευρά έχει προτείνει στην ελληνική την μεταβίβαση του 16%, με ταυτόχρονη ανάληψη υποχρέωσης/δέσμευσης για την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων της μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα διάρκειας 2-3 ετών.

Υπενθυμίζεται ότι η κινεζική εταιρεία είχε αναλάβει το 2016, μαζί με την μεταβίβαση του 51% του ΟΛΠ, την υλοποίηση δεσμευτικών επενδύσεων ύψους 293 εκατ. ευρώ μέχρι το 2021. Η ίδια είχε υποσχεθεί επενδύσει άνω των 600 εκατ. ευρώ επενδύσεις, αλλά μέχρι σήμερα είναι ζήτημα αν ξεπέρασαν τα 100 εκατ. ευρώ. Και αυτά, είναι υπερτιμολογημένα, κατά τους εκπροσώπους του ΣΕΝΑΒΙ. Η εταιρεία αποδίδει τις ευθύνες της καθυστέρησης των επενδύσεων στην ελληνική πλευρά.

Οι αντιδράσεις φορέων του Πειραιά

Οι φορείς του Πειραιά ωστόσο αντιδρούν στη μεταβίβαση του επιπλέον 16%, επιχειρηματολογώντας κυρίως στο ότι οι επενδύσεις δεν έχουν υλοποιηθεί, ενώ παράλληλα σημειώνουν ότι συμπεριφορά της Cosco στο λιμάνι έχει αποικιοκρατικά στοιχεία. Προσθέτουν δε ότι αν ανέλθει στο 67% των μετοχών του ΟΛΠ, θα περιοριστεί ο δημόσιος έλεγχος και η κινεζική εταιρεία θα γίνει περισσότερο ανεξέλεγκτη.

Εκπρόσωποι του ΣΕΝΑΒΙ σημειώνουν ότι η ΟΛΠ/Cosco δεν έχει κανένα άλλο ενδιαφέρον για ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες, οι οποίες  σήμερα συντηρούν άμεσα πάνω από 500 επιχειρήσεις  και ότι στόχος της είναι να τις μεταφέρει σε άλλα κέντρα στην Κίνα. Προσθέτουν δε ότι βασικός στόχος της είναι η δημιουργία ενός ισχυρού container port με στόχο την αγορά της Ευρώπης.

Οι κινήσεις κατά της Cosco αναμένεται να ενταθούν τις επόμενες ημέρες, καθώς υποχωρεί πανδημία και πλέον δεν αποκλείεται ακόμη και το ενδεχόμενο δυναμικών κινητοποιήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, δεν θα ήταν απίθανο να προχωρήσουν ακόμη και σε αποκλεισμό του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτιών Πειραιά (ΣΕΠ). Και όπως παραδέχονται, αυτή τη φορά στις κινητοποιήσεις δεν θα είναι οι εργαζόμενοι του ΠΑΜΕ, αλλά οι επιχειρηματίες της ναυπηγοεπισκευής.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!