Γ.Δ.
1383.31 +0,06%
ACAG
0,00%
5.68
CENER
+0,21%
9.52
CNLCAP
+2,21%
6.95
DIMAND
-0,23%
8.78
NOVAL
+0,56%
2.685
OPTIMA
+0,69%
11.74
TITC
-0,83%
29.9
ΑΑΑΚ
0,00%
5.1
ΑΒΑΞ
+3,01%
1.37
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.095
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.88
ΑΛΜΥ
+0,35%
2.84
ΑΛΦΑ
-0,52%
1.541
ΑΝΔΡΟ
+1,57%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-0,28%
10.65
ΑΣΚΟ
+1,87%
2.72
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.78
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.52
ΑΤΤ
+2,68%
8.42
ΑΤΤΙΚΑ
-0,83%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,18%
5.43
ΒΙΟΚΑ
+3,17%
2.28
ΒΙΟΣΚ
-1,21%
1.63
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+3,36%
1.54
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,35%
17.14
ΔΑΑ
+0,19%
7.504
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+1,55%
11.17
ΔΟΜΙΚ
+1,64%
3.4
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,38%
0.306
ΕΒΡΟΦ
+1,34%
1.515
ΕΕΕ
+0,26%
31.26
ΕΚΤΕΡ
-0,92%
1.944
ΕΛΒΕ
0,00%
5.3
ΕΛΙΝ
-0,49%
2.03
ΕΛΛ
-0,37%
13.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,43%
1.852
ΕΛΠΕ
+0,86%
7.06
ΕΛΣΤΡ
+1,45%
2.1
ΕΛΤΟΝ
-0,24%
1.698
ΕΛΧΑ
-1,46%
1.756
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,80%
1.24
ΕΤΕ
+0,82%
7.38
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.17
ΕΥΔΑΠ
-0,92%
5.4
ΕΥΡΩΒ
-0,15%
1.9885
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.39
ΙΑΤΡ
0,00%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-0,28%
0.354
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.62
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.03
ΙΝΛΙΦ
-0,41%
4.88
ΙΝΛΟΤ
-1,96%
1.102
ΙΝΤΕΚ
+1,75%
5.83
ΙΝΤΕΡΚΟ
+7,76%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+0,84%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+1,49%
3.07
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
-0,37%
1.36
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.65
ΚΛΜ
0,00%
1.36
ΚΟΡΔΕ
+1,64%
0.434
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.08
ΚΟΥΕΣ
-0,77%
5.18
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,24%
11.4
ΚΤΗΛΑ
-3,85%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.15
ΛΑΒΙ
-1,36%
0.797
ΛΑΜΔΑ
+0,85%
7.15
ΛΑΜΨΑ
+1,60%
38.2
ΛΑΝΑΚ
+2,26%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.28
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,45%
1.4
ΛΟΥΛΗ
+1,94%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+2,04%
2.5
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
+2,05%
3.485
ΜΙΝ
-3,60%
0.535
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,82%
21.56
ΜΟΝΤΑ
+0,58%
3.47
ΜΟΤΟ
+1,13%
2.675
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-1,54%
21.68
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.54
ΜΠΡΙΚ
+1,30%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
0,00%
34
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
+1,88%
0.866
ΞΥΛΚ
+0,77%
0.262
ΞΥΛΠ
+2,05%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
-1,74%
25.4
ΟΛΥΜΠ
+0,85%
2.38
ΟΠΑΠ
-0,26%
15.57
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.857
ΟΤΕ
-0,41%
14.41
ΟΤΟΕΛ
+1,77%
11.48
ΠΑΙΡ
+2,00%
1.02
ΠΑΠ
-1,68%
2.34
ΠΕΙΡ
+0,65%
3.744
ΠΕΡΦ
0,00%
6.62
ΠΕΤΡΟ
+1,23%
8.2
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
+3,77%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
+3,97%
1.206
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,65%
4.57
ΡΕΒΟΙΛ
-2,53%
1.735
ΣΑΡ
+4,25%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+2,50%
0.328
ΣΙΔΜΑ
+1,89%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-2,37%
6.6
ΣΠΙ
0,00%
0.604
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,16%
19.18
ΤΖΚΑ
+0,78%
1.285
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,13%
1.594
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.212
ΦΡΛΚ
-1,34%
3.68
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Εξαιρετικά ευνοϊκές οι προοπτικές για δεξαμενόπλοια και πλοία ξηρού φορτίου

Εξαιρετικά ευνοϊκές φαντάζουν, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, οι προοπτικές τόσο της αγοράς ξηρού φορτίου, όσο και εκείνης των δεξαμενόπλοιων για το υπόλοιπο του έτους. Ο συνδυασμός μιας σειράς παραγόντων συντείνει προς την διαπίστωση αυτή, με βασικότερο όλων την κρίση στην Μέση Ανατολή και την συνεχή διατάραξη της εφοδιαστικής αλυσίδας, μέσω της αποφυγής της Ερυθράς Θάλασσας και συνεπώς και της Διώρυγας του Σουέζ.

Όπως αναφέρουν οι περισσότεροι αναλυτές και οι ίδιες οι εταιρείες, δεν προβλέπεται κάποια διαφοροποίηση της κατάστασης αυτής, τουλάχιστον έως το τέλος του έτους και πλέον πιθανώς και για το μεγαλύτερο μέρος του 2025. Αυτό σημαίνει ότι τα περισσότερα πλοία, θα συνεχίσουν να αποφεύγουν την Μεσόγειο Θάλασσα και να πραγματοποιούν τον διάπλου της Αφρικής, κάτι που θα συντείνει στην διατήρηση των ναύλων σε υψηλό επίπεδο, τόσο για τα δεξαμενόπλοια, όσο και για τα φορτηγά πλοία.

Σε πρόσφατη ανάλυσή της, η Maritime Strategies International (MSI) προβλέπει ότι η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα δεν θα ομαλοποιηθεί νωρίτερα από το 2026 κι αυτό εφόσον αποκλιμακωθούν τους επόμενους μήνες, η ένταση και οι συρράξεις στην Μέση Ανατολή. Αν όμως δεν συμβεί κάτι τέτοιο, είναι προφανές ότι αυτό θα ευνοήσει σημαντικά την αγορά των δεξαμενόπλοιων, μέσω της μειωμένης προσφοράς πλοίων (λόγω του ότι τα ταξίδια απαιτούν πλέον περισσότερο χρόνο, αφαιρώντας μονάδες από την αγορά). Ωστόσο, με δεδομένο ότι θα αρχίσουν να αυξάνονται και οι παραδόσεις νέων πλοίων, η κατάσταση προβλέπεται ότι θα αρχίσει να εξισορροπεί σταδιακά, αλλά με τους ναύλους να παραμένουν σε υψηλό επίπεδο.

Αντίστοιχα, στην αγορά ξηρού φορτίου, η BIMCO επίσης προβλέπει ότι η αγορά θα κινηθεί ανοδικά για το υπόλοιπο του 2024, αλλά θα αρχίσει να εξασθενεί από το 2025 και μετά.

Συγκεκριμένα, για το υπόλοιπα του 2024, η BIMCO προβλέπει ότι οι ναύλοι θα εξακολουθήσουν να κινούνται σε υψηλό επίπεδο, παρότι η ζήτηση είναι πιθανό να υποχωρήσει, λόγω των υψηλών αποθεμάτων που έχουν συγκεντρώσει οι εισαγωγείς. Ωστόσο, με δεδομένη την συνεχιζόμενη κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, πολλά πλοία συνεχίζουν να αποφεύγουν την περιοχή, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί ο μέσος χρόνος των ταξιδιών. Έτσι, για το 2024, η BIMCO προβλέπει ότι η μεν προσφορά τονάζ θα αυξηθεί κατά 3-4%, τη στιγμή που η ζήτηση αναμένεται να αναπτυχθεί με ετήσιο ρυθμό 4,5 – 5,5%. Οι εκτιμήσεις αυτές βασίζονται στην παραδοχή ότι τα πλοία θα επιστρέψουν στην Ερυθρά Θάλασσα από το 2025 και μετά, αντί για το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Στην μείωση της προσφοράς (κι άρα στην άνοδο των ναύλων) έχει διαδραματίσει και το γεγονός ότι για μεγάλο διάστημα του έτους, έχουν μειωθεί κι οι διελεύσεις μέσω της Διώρυγας του Παναμά, λόγω του προβλήματος λειψυδρίας, που έχει μειώσει την στάθμη των νερών. Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η κατάσταση βελτιώνεται τις τελευταίες εβδομάδες.

Εφόσον λοιπόν, εξομαλυνθεί η κατάσταση το 2025, τόσο στον Παναμά, όσο και στο Σουέζ, η BIMCO προβλέπει ότι η αύξηση της προσφοράς φορτηγών πλοίων θα υποχωρήσει σε ετήσιο ρυθμό 1,5-2,5%, ενώ η ζήτηση θα εξασθενήσει επίσης σε 1-2%. Αυτό σημαίνει ότι το τελικό ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης θα παραμείνει θετικό, υπέρ της ναυτιλίας ξηρού φορτίου, αλλά σε μικρότερο βαθμό απ’ ό,τι φέτος.

Διαβάστε επίσης

Αττική Οδός: Ποιος αναλαμβάνει την ενδιάμεση περίοδο παραχώρησης

H μεγιστάνας Νίτα Αμπάνι είναι το πρόσωπο της Ινδίας στους Ολυμπιακούς

Προσλαμβάνεται ανεξάρτητος σύμβουλος μηχανικός για ΒΟΑΚ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!