THEPOWERGAME
Το «ξεκλείδωμα» της (υπο)παραχώρησης της μαρίνας Κέρκυρας για τη φιλοξενία πολύ μεγάλων σκαφών αναψυχής (mega–yachts) αναμένεται στη σημερινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, στη σημερινή συνεδρίαση αναμένεται η υπογραφή Πράξης με την οποία θα εξουσιοδοτηθούν οι συναρμόδιοι υπουργοί για την ολοκλήρωση της υπογραφή της σύμβασης (υπό)παραχώρησης της Μαρίνας μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και του προτιμητέου επενδυτή.
Εφόσον η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) υπογραφεί σήμερα, τότε δεν αποκλείεται η υπογραφή της σχετικής σύμβασης μεταξύ των δύο συμβαλλομένων να γίνει μέσα στον Σεπτέμβριο. Αν αυτό επιτευχθεί, τότε θα ακολουθήσει η κύρωσή της στην Ελληνική Βουλή, με στόχο το οικονομικό κλείσιμο της σύμβασης μέσα στο Φθινόπωρο ή στη χειρότερη περίπτωση στο τέλος του έτους.
Προτιμητέος επενδυτής είναι η Lamda Marinas Investments MAE, θυγατρική εταιρεία της Lamda Development. Η Lamda Marinas ήταν ο μοναδικός ενδιαφερόμενος για την παραχώρηση χώρου στον λιμένα Κέρκυρας και τη δημιουργία της νέας μαρίνας mega–yacht και προς την κατεύθυνση αυτήν πρόσφερε τίμημα 89 εκατ. ευρώ για το σύνολο της περιόδου (υπο)παραχώρησης της νέας μαρίνας, διάρκειας 40 ετών.
Μέρος του τιμήματος θα καταβληθεί εφάπαξ με την έναρξη της υπο-παραχώρησης, ενώ το υπόλοιπο θα αποτελεί ποσοστό επί του κύκλου εργασιών του υπο-παραχωρησιούχου και θα καταβάλλεται ετησίως. Δεν προσδιορίζεται από το ΤΑΙΠΕΔ το εφάπαξ τίμημα, κάτι που αναμένεται να δημοσιοποιηθεί με την κατάθεση της σύμβασης στην Ελληνική Βουλή.
Για τη δημιουργία της νέας μαρίνας, η Lamda Marinas θα επενδύσει 50 εκατ. ευρώ. H νέα αδειοδοτημένη Μαρίνα Μεγάλων Σκαφών αναψυχής χωροθετείται δυτικά του προβλήτα κρουαζιέρας του Λιμένα Κέρκυρας (περιοχή Κεφαλομάντουκο) και το Master Plan προβλέπει τη δημιουργία μιας λιμενολεκάνης ορθογωνικού σχήματος διαστάσεων 390X320 μέτρων, με την είσοδο στη λιμενολεκάνη να διαμορφώνεται στα βορειοδυτικά, ενώ το στόμιο θα έχει ελεύθερο πλάτος 140 μ.
Επίσης, στο master plan περιλαμβάνεται κύκλος ελιγμών διαμέτρου περίπου 200 μέτρων πλησίον του Σταθμού Επιβατών (περιοχή Κεφαλομάντουκο) και χερσαία ζώνη 39.400 τ.μ., η οποία μπορεί να επεκταθεί και να καλύψει έκταση περίπου, κατά μέγιστον, 100.000 τ.μ. Με βάση το σχέδιο αυτό, o παραχωρησιούχος της Μαρίνας θα μπορεί να λειτουργήσει ξενοδοχείο, εστιατόριο, καφέ-μπαρ, καταστήματα, γήπεδα τένις, ένα σούπερ μάρκετ, εγκαταστάσεις στάθμευσης κ.λπ.
Σημειώνεται ότι όλα τα παραπάνω προβλέπονται με υπουργική απόφαση του 2008 (ΦΕΚ 168/AAP/13.05.2008) και απέχουν πολύ από μια μνημονιακή υποχρέωση. Μάλιστα, η μαρίνα που θα δημιουργήσει η Lamda θα είναι η μοναδική στο Ιόνιο Πέλαγος που θα μπορεί να φιλοξενήσει τόσο μεγάλα σκάφη αναψυχής, μήκους έως 140 μέτρα. Συγκεκριμένα, το σχέδιο προβλέπει η φιλοξενία 98 σκαφών ως εξής:
- μήκους 30 μ., 49 θέσεις (50% θέσεων),
- μήκους 40 μ., 20 θέσεις (20%),
- μήκους 50 μ., 17 θέσεις (17%),
- μήκους 60 μ., 5 θέσεις (5%),
- μήκους 70 μ., 5 θέσεις (5%) και τέλος,
- μήκους 140 μέτρων, 2 θέσεις (2%).
Με την ΠΥΣ αναμένεται να εξουσιοδοτηθούν οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας, Κωστής Χατζηδάκης, Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, και Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, για τη διευθέτηση των θεμάτων που απαιτούνται για την υπογραφή της σύμβασης.
Διαβάστε επίσης
Deadpool & Wolverine: “Έσπασε ταμεία” με 38,5 εκατ. την Πέμπτη
Τι συμβαίνει τελικά με τον τουρισμό φέτος
Οι εξελίξεις στην Elpedison και τα σενάρια για νέα deals στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας