Γ.Δ.
1458.52 0,00%
ACAG
0,00%
5.87
CENER
0,00%
9.9
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
0,00%
8.57
NOVAL
0,00%
2.75
OPTIMA
0,00%
11.9
TITC
0,00%
31.6
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
0,00%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.46
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.265
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.95
ΑΛΜΥ
0,00%
2.815
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.44
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.02
ΑΣΚΟ
0,00%
2.84
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.56
ΑΤΤ
0,00%
13.9
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.12
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.55
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.56
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.58
ΔΑΑ
0,00%
7.99
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
0,00%
11.62
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.695
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.329
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.495
ΕΕΕ
0,00%
32.02
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.11
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
0,00%
2.26
ΕΛΛ
0,00%
13.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.63
ΕΛΠΕ
0,00%
7.64
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.3
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.768
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.01
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.295
ΕΤΕ
0,00%
7.972
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.82
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.14
ΕΧΑΕ
0,00%
4.84
ΙΑΤΡ
0,00%
1.65
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.39
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.73
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.95
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.256
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.46
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.55
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.508
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.288
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.11
ΛΑΒΙ
0,00%
0.92
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.47
ΛΑΜΨΑ
0,00%
35.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.314
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.43
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.71
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.852
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.69
ΜΕΡΚΟ
0,00%
42
ΜΙΓ
0,00%
3.775
ΜΙΝ
0,00%
0.61
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.18
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.3
ΜΟΤΟ
0,00%
2.73
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.47
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.974
ΞΥΛΚ
0,00%
0.285
ΞΥΛΠ
0,00%
0.492
ΟΛΘ
0,00%
21.3
ΟΛΠ
0,00%
27.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.5
ΟΠΑΠ
0,00%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.897
ΟΤΕ
0,00%
14.2
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.78
ΠΑΙΡ
0,00%
1.09
ΠΑΠ
0,00%
2.39
ΠΕΙΡ
0,00%
3.776
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.54
ΠΛΑΘ
0,00%
3.89
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.238
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.05
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.945
ΣΑΡ
0,00%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.66
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.76
ΣΠΙ
0,00%
0.668
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.28
ΤΖΚΑ
0,00%
1.46
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.98
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Cosco: Νέα βουτιά 12,9% στη διακίνηση κοντέινερ στον Πειραιά

Με πτώση 12,9% έκλεισε το φετινό πρώτο εξάμηνο η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες η Cosco Shipping Ports, μητρική της ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), ο συνολικός αριθμός των κοντέινερ που πέρασαν από τον Πειραιά δεν ξεπέρασε τα 1,95 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, όπως δείχνουν τα σχετικά στοιχεία, η μείωση ήταν μεγαλύτερη κατά το δεύτερο τρίμηνο, συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο.

Ειδικότερα, κατά το δεύτερο τρίμηνο διακινήθηκαν 1,026 εκατ. κοντέινερ, αριθμός που ήταν κατά 14,2% χαμηλότερος σε ετήσια βάση, ενώ τους πρώτους τρεις μήνες το αντίστοιχο μέγεθος διαμορφώθηκε σε 931,3 χιλιάδες, σημειώνοντας πτώση κατά 11,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Όσον αφορά τον Ιούνιο, συνεχίστηκε η πτωτική πορεία σε σχέση με το 2023, καθώς διακινήθηκαν 366,5 χιλιάδες κοντέινερ ή 10,1% λιγότερα από τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Όπως τονίζουν στελέχη του ΟΛΠ, η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και οι συνεχιζόμενες επιθέσεις των ανταρτών Χούθι έχουν προκαλέσει μεγάλο πρόβλημα, όχι μόνο στον Πειραιά, αλλά και σε άλλα λιμάνια της ανατολικής Μεσογείου, εξαιτίας του γεγονότος ότι η πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επιλέγει πλέον να αποφύγει τη Διώρυγα του Σουέζ, άρα και την ευρύτερη περιοχή. Αυτό σημαίνει ότι τα δρομολόγια από την Ασία προς την Ευρώπη διεξάγονται πλέον από τα λιμάνια της δυτικής και βόρειας Ευρώπης.

Πρόσφατα η Cosco Shipping Ports δήλωσε ότι έχει αρχίσει να προχωρεί σε αναδρομολογήσεις πλοίων και φορτίων προς άλλα λιμάνια συμφερόντων της στην περιοχή της Δυτικής Ευρώπης. Στο πλαίσιο αυτό, μέσω της συνεργασίας της εταιρείας με την OCEAN Alliance, που περιλαμβάνει σειρά εταιρειών τακτικών γραμμών, πλέον γίνονται αναδρομολογήσεις πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων, που αρχικά προορίζονταν για τον Πειραιά, σε άλλα λιμάνια, όπως στο Zeebrugge του Βελγίου ή στη Βαλένθια της Ισπανίας. Τα λιμάνια αυτά είναι πλέον από τους πρώτους σταθμούς πολλών πλοίων που είχαν αρχικά «ρότα» προς τον Πειραιά και τα οποία υποχρεώνονται πλέον να κάνουν τον διάπλου της Αφρικής, ώστε να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα.

Η κρίση αυτή επιβραβεύει και τη στρατηγική του κινεζικού ομίλου λιμενικών υποδομών, που έσπευσε να δημιουργήσει δίκτυο λιμανιών σε διάφορες περιοχές της Ευρώπης τα προηγούμενα χρόνια. Με τον τρόπο αυτόν ελαχιστοποιείται η απώλεια εσόδων και φορτίων σε έκτακτες περιόδους, όπως η τρέχουσα. Όταν δηλαδή ένα λιμάνι, όπως στην προκειμένη περίπτωση ο Πειραιάς, δεν είναι σε θέση να εξυπηρετήσει ένα πλοίο, η Cosco μπορεί να προτείνει εναλλακτικές στους πελάτες της, χωρίς να χάνει χρήματα, καθώς και αυτές οι επιλογές αφορούν λιμάνια δικών της συμφερόντων ή στα οποία έχει έστω μειοψηφικό ποσοστό συμμετοχής.

Σύμφωνα με στοιχεία της εξειδικευμένης πλατφόρμας LSEG, τα περίπου 600 πλοία που έχουν υποχρεωθεί να αποφύγουν τη Διώρυγα του Σουέζ από τον περασμένο Οκτώβριο, όταν ξεκίνησαν οι επιθέσεις, έχουν αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση των εκπομπών ρύπων και φυσικά του μεταφορικού κόστους. Σημειωτέον ότι το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τα πλοία που ταξιδεύουν προς την Ευρώπη. Ακόμα και τα πλοία που μετακινούνται από την Ασία προς την Β. Αμερική επιλέγουν να αποφύγουν εντελώς τη Μέση Ανατολή και την Ερυθρά Θάλασσα, ενώ άλλα πλοία που έρχονται από τη Β. Ευρώπη με κατεύθυνση προς το Σουέζ συχνά υποχρεώνονται σε αναστροφή λόγω των κινδύνων, κάτι που επίσης προσθέτει χρόνο στο ταξίδι.

Διαβάστε επίσης 

Παροχές για εργαζομένους, συνταξιούχους, ευάλωτους στο “πακέτο” της ΔΕΘ

Πράσινο φως της Κομισιόν στις εκπτώσεις ΟΤΕ στο FTTH

Αρνητικό ρεκόρ στην υψηλή φορολογία της βενζίνης καταγράφει η Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!