Γ.Δ.
1404.26 +0,27%
ACAG
0,00%
5.75
CENER
-2,04%
9.59
CNLCAP
+0,68%
7.4
DIMAND
+0,24%
8.46
NOVAL
+0,04%
2.701
OPTIMA
+0,17%
12.02
TITC
-1,52%
29.25
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,59%
1.358
ΑΒΕ
+1,58%
0.449
ΑΔΜΗΕ
+0,69%
2.175
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.765
ΑΛΜΥ
-0,57%
2.635
ΑΛΦΑ
+4,17%
1.5235
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+3,64%
11.68
ΑΣΚΟ
+0,68%
2.98
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.46
ΑΤΤ
+0,45%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,39%
5.69
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,79%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.42
ΓΕΒΚΑ
+3,64%
1.425
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.54
ΔΑΑ
-0,51%
7.85
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+3,02%
11.24
ΔΟΜΙΚ
-2,73%
3.745
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,32%
0.316
ΕΒΡΟΦ
+0,68%
1.49
ΕΕΕ
-1,75%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-2,13%
4.375
ΕΛΒΕ
-1,92%
5.1
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.19
ΕΛΛ
-1,49%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,20%
2.47
ΕΛΠΕ
-0,51%
7.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+0,86%
1.65
ΕΛΧΑ
+0,23%
1.764
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.92
ΕΠΙΛΚ
+3,17%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
-0,21%
7.784
ΕΥΑΠΣ
+0,33%
3.07
ΕΥΔΑΠ
-1,08%
5.48
ΕΥΡΩΒ
-1,41%
2.021
ΕΧΑΕ
+1,89%
4.84
ΙΑΤΡ
0,00%
1.545
ΙΚΤΙΝ
-0,42%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.66
ΙΝΚΑΤ
+0,39%
5.1
ΙΝΛΙΦ
-1,26%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,91%
1.176
ΙΝΤΕΚ
+0,72%
5.6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-7,03%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+3,80%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-0,93%
3.21
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.3
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,33%
1.535
ΚΟΡΔΕ
-4,53%
0.464
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.2
ΚΟΥΕΣ
+2,91%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,71%
11.35
ΚΤΗΛΑ
+8,43%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.1
ΛΑΒΙ
+0,12%
0.846
ΛΑΜΔΑ
+2,74%
6.74
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
+2,86%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-2,92%
1.33
ΛΟΥΛΗ
+2,25%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-4,41%
0.824
ΜΕΒΑ
+2,64%
3.89
ΜΕΝΤΙ
+2,20%
2.79
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.4
ΜΙΓ
-1,50%
3.61
ΜΙΝ
0,00%
0.52
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,43%
23.44
ΜΟΝΤΑ
+0,61%
3.3
ΜΟΤΟ
+1,26%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+2,91%
26.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,58%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+0,54%
1.855
ΜΠΤΚ
+6,42%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,10%
34.86
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
-0,45%
0.89
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.259
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
0,00%
20.4
ΟΛΠ
-0,20%
25
ΟΛΥΜΠ
-0,80%
2.48
ΟΠΑΠ
-1,01%
14.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,44%
0.918
ΟΤΕ
-1,39%
13.44
ΟΤΟΕΛ
+1,62%
11.32
ΠΑΙΡ
-3,67%
1.05
ΠΑΠ
0,00%
2.41
ΠΕΙΡ
+0,35%
3.406
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,91%
3.81
ΠΛΑΚΡ
-2,61%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.244
ΠΡΕΜΙΑ
+0,73%
1.11
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
+2,15%
4.505
ΡΕΒΟΙΛ
+2,30%
1.78
ΣΑΡ
-0,55%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+1,20%
0.336
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
1.52
ΣΠΕΙΣ
+3,70%
6.72
ΣΠΙ
-2,87%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,41%
19.49
ΤΖΚΑ
-0,73%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+2,61%
0.236
ΦΡΛΚ
+2,11%
3.88
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.675

Οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν 1 στα 4 δεξαμενόπλοια παγκοσμίως

Αύξηση 104 πλοίων μέτρησε μέσα σε ένα χρόνο ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της S&P Global Market Intelligence, φτάνοντας στα 4.212 πλοία διαφόρων κατηγοριών. Παράλληλα, όπως αποτυπώνεται στην ετήσια έκθεση της Greek Shipping Co-operation Committee, οι Έλληνες εφοπλιστές, είναι οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στα δεξαμενόπλοια, αφού συνολικά ελέγχουν το 23,7% του παγκόσμιου στόλου, δηλαδή κοντά στο 1 στα 4 πλοία.

Πιο αναλυτικά, έως τις 4 Μαρτίου του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία της S&P Global Market Intelligence, ο παγκόσμιος στόλος άνω των 1.000 μικτών τόνων (GT), ήταν 63.174 πλοία 1.617.010.504 GT, καθώς και 4.913 πλοία 215.022.850 GT υπό παραγγελία.

Έλληνες εφοπλιστές: Εκτοξεύτηκαν οι παραγγελίες νεότευκτων νέας τεχνολογίας

Αντίστοιχα, στο ίδιο διάστημα οι Έλληνες εφοπλιστές ήλεγχαν 4.212 πλοία διαφόρων κατηγοριών συνολικού νεκρού βάρους (DWT) 355.209.500 και συνολικών GT 208.252.588. Σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους, αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 102 πλοία, 5.992.356 DWT και 3.905.226 GT. Στα στοιχεία δεν περιλαμβάνονται 373 πλοία διαφόρων κατηγοριών που βρίσκονται υπό παραγγελία, χωρητικότητας 33.143.130 DWT και 22.889.399 GT. Είναι ενδιαφέρον ότι τα στοιχεία του βιβλίου παραγγελιών αντιπροσωπεύουν αύξηση 50%, γεγονός που υποδηλώνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον των ελληνικών εταιρειών για παραγγελίες πλοίων νέας τεχνολογίας.

Όσον αφορά τους τύπους πλοίων, ο ελληνόκτητος στόλος ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου κατέγραψε αύξηση στις κατηγορίες των πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου, των φορτηγών πλοίων, όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων και το DWT. Από την άλλη πλευρά, τα δεξαμενόπλοια πετρελαίου, τα δεξαμενόπλοια χημικών & προϊόντων, τα δεξαμενόπλοια LNG, τα containerships και τα επιβατηγά πλοία παρουσίασαν μικρή μείωση τόσο σε DWT όσο και σε αριθμό πλοίων, σε σχέση με τον αντίστοιχο τύπο του παγκόσμιου στόλου για το έτος 2023/2024.

Οι ελληνικές ναυτιλιακές, σύμφωνα πάντα με την έκθεση της Greek Shipping Co-operation Committee, αντιπροσωπεύουν το 23,7% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, το 16,1% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου και το 10,1% του στόλου μεταφοράς LNG, όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων. Συνολικά, ο ελληνόκτητος στόλος ανέρχεται στο 6,7% του παγκόσμιου στόλου από πλευράς αριθμού πλοίων, στο 12,9% από πλευράς GT και στο 15,1% από πλευράς DWT.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το προηγούμενο έτος παρατηρήθηκε αύξηση της μέσης ηλικίας του παγκόσμιου στόλου, από 17,8 έτη το 2022/2023, σε 18,2 έτη το 2023/2024. Η μέση ηλικία των υπό ελληνικό έλεγχο πλοίων αυξήθηκε επίσης ελαφρά, καθώς ανέρχεται πλέον στα 13,7 έτη. Ωστόσο, παραμένει κατά 4,5 έτη μικρότερη από τον μέσο όρο του κλάδου. Όταν υπολογίζεται σε όρους GT και DWT, η μέση ηλικία μειώνεται σε μόλις 12,1 και 12 έτη αντίστοιχα, έναντι 13,1 και 12,8 του παγκόσμιου στόλου.

Διαβάστε επίσης:

Uni Systems: Λαμβάνει θέση μάχης για είσοδο στην αμυντική βιομηχανία

The Ilisian: Ποια είναι τα οφέλη της επένδυσης των 340 εκατ. στην ελληνική οικονομία

Περιστέρης: Η συμφωνία με τη Masdar στηρίζει την αυτόνομη ανάπτυξη της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!