Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Στα ύψη και φέτος οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Χωρίς αυξήσεις, τουλάχιστον σε σχέση με το 2023, πωλούνται τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέτος. Στην συντριπτική τους πλειοψηφία, οι τιμές των εισιτηρίων για τους δημοφιλείς προορισμούς της χώρας όπως Ηράκλειο, Χανιά, Πάρο, Νάξο, Σαντορίνη κ.λπ., το κόστος μετακίνησης παραμένει το ίδιο ψηλό, όσο και το 2023.

Το ταξίδι μιας 4μελούς οικογένειας με δύο ανήλικα παιδιά 4-10 ετών κι ενός Ι.Χ. από τον Πειραιά στο Ηράκλειο μετ’ επιστροφής, κοστίζει 466 ευρώ για μετακίνηση σε θέσεις pullman ή 475 ευρώ σε 4κλινη (εσωτερική) καμπίνα. Από το κόστος αυτό, τα 158 ευρώ αφορούν στην μετακίνηση του Ι.Χ. οχήματος.

Η ίδια οικογένεια, αν κάνει ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής στην Τήνο, θα της κοστίσει 512 ευρώ για θέσεις στο κατάστρωμα, 542 ευρώ σε θέσεις pullman και σε 588 ευρώ σε 4κλινη καμπίνα. Εξ αυτών τα 220 ευρώ αφορούν στη μετακίνηση του οχήματος.

Ένα ταξίδι από τον Πειραιά στο λιμάνι της Ρόδου για την ίδια οικογένεια θα κοστίσει 889 ευρώ σε θέσεις pullman (αριθμημένες) και 877 ευρώ σε 4κλινη (εσωτερική) καμπίνα, εκ των οποίων τα 253 ευρώ αφορούν τη μετακίνηση του Ι.Χ. Αν ως προορισμός επιλεγεί το Καρλόβασι της Σάμου, τότε το ταξίδι θα κοστίσει από 909 ευρώ σε θέσεις pullman έως 913 ευρώ σε 4κλινη καμπίνα εκ των οποίων τα 245 ευρώ αφορούν στο Ι.Χ.

Οι τιμές αυτές εφαρμόζονται σε πλοία της γραμμής, τα οποία είναι αργά (όχι ταχύπλοα).  Οι μετακινήσεις με ταχύπλοα σκάφη, εκεί όπου υπάρχουν γραμμές, μπορεί να κοστίζουν ακόμη περισσότερο.

Οι τιμές πάντως είναι ίδιες με εκείνες του 2023. Οι ακτοπλόοι μας φέτος δεν τόλμησαν μια νέα αύξηση, μετά από εκείνες που πραγματοποίησαν το 2022. Τότε οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις της χώρας αύξησαν σημαντικά τις τιμές των εισιτηρίων τους -μεσοσταθμικά 15%, όπως παραδέχθηκε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Διονύσης Θεοδωράτος- λόγω της υπέρμετρης αύξησης των τιμών των καυσίμων.

Στη συνέχεια ωστόσο, οι τιμές των ενεργειακών αγαθών μειώθηκαν, αλλά οι όχι και χρεώσεις των εισιτηρίων ακτοπλοΐας. Μάλιστα το 2023, η διατήρηση των ακτοπλοϊκών χρεώσεων στα επίπεδα του 2022, παρά τη ραγδαία αποκλιμάκωση των τιμών των ενεργειακών αγαθών είχε προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις από τα media, τα κόμματα και τα social media.

Θέση για το θέμα αναγκάσθηκε να λάβει και η κυβέρνηση, καθώς ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κάλεσε και συναντήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου με τους εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων. Μετά από αυτό, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αναγκάστηκαν να πραγματοποιήσουν κάποιες προσφορές, περιορισμένης διάρκειας και με στοχευμένες ενέργειες (π.χ. σε πολύτεκνες οικογένειες, σε όσους ταξιδεύουν αυθημερόν κ.λπ.).

Έτσι για φέτος δεν υπήρξαν ανατιμήσεις, παρά το ανοδικό κύμα τουρισμού που καταγράφεται, ειδικά στο Νότιο Αιγαίο και τη Κρήτη. Αυτό φαίνεται και από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Ο δείκτης τιμών ακτοπλοϊκών μετακινήσεων τον περασμένο Μάιο είναι περίπου στα επίπεδα που ήταν το περασμένο καλοκαίρι. Το Μάιο του 2023 ο υποδείκτης «Θαλάσσιες και πλωτές μεταφορές επιβατών» της ΕΛΣΤΑΤ ήταν στο 131,04 και φέτος το Μάιο είναι στο 132,85. Το καλοκαίρι του 2023, μετά τις παρεμβάσεις του πρωθυπουργού, αλλά και την κατακραυγή της κοινή γνώμης, το κόστος των ακτοπλοϊκών υποχώρησε περίπου 5%, αλλά η μείωση αυτή «ξανακερδήθηκε» αμέσως μετά τον Δεκέμβριο.

Το θέμα είναι ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι μετακινήσεις στο Αιγαίο και το Ιόνιο, είναι πλέον 30% και πλέον  ακριβότερες από το 2020. Πλέον η μετακίνηση σε ένα νησί του Αιγαίου συνιστά «όνειρο θερινής νυκτός» για πολλά νοικοκυριά αφού πλέον κάθε μετακίνηση έχει αρχικός κόστος 500 ευρώ για μια οικογένεια και μπορεί να ανέλθει σε 1.000 ευρώ για τους απόμακρους προορισμούς.

Φυσικά δεν τίθεται θέμα για αεροπορική μετακίνηση στα νησιά ή όπου αλλού στην Ελλάδα. Αν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια διάγουν υψηλές πτήσεις, τα αεροπορικά εισιτήρια κινούνται πλέον σε… «στρατοσφαιρικά» επίπεδα. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, αν στην ακτοπλοΐα το κόστος μετακίνησης εντός της χώρας είναι +30% σε σχέση με το 2020, το αεροπορικό κόστος σε εγχώριους προορισμούς είναι σχεδόν +60%.

Η τιμή του υποδείκτη “Θαλάσσιες & πλωτές μεταφορές επιβατών” (2020=100)
Ιανουάριος 2022 103.40
Φεβρουάριος 103.40
Μάρτιος 116.14
Απρίλιος 117.80
Μάιος 117.80
Ιούνιος 124.45
Ιούλιος 129.64
Αύγουστος 129.64
Σεπτέμβριος 131.04
Οκτώβριος 131.04
Νοέμβριος 131.04
Δεκέμβριος 122.08
Ιανουάριος 2023 131.04
Φεβρουάριος 131.04
Μάρτιος 131.04
Απρίλιος 131.04
Μάιος 131.04
Ιούνιος 131.04
Ιούλιος 126.64
Αύγουστος 126.64
Σεπτέμβριος 126.64
Οκτώβριος 126.64
Νοέμβριος 126.64
Δεκέμβριος 126.64
Ιανουάριος 2024 126.64
Φεβρουάριος 133.08
Μάρτιος 133.08
Απρίλιος 132.85
Μάιος 132.85
Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ

Διαβάστε επίσης

Η Αθήνα είναι η κορυφαία ευρωπαϊκή πρωτεύουσα για τους λάτρεις του καφέ

Περιστέρης: Η συμφωνία με τη Masdar στηρίζει την αυτόνομη ανάπτυξη της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή

Έρχεται νέο δίκτυο ταχυφορτιστών μόνο για ηλεκτρικά ταξί

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!