Γ.Δ.
1397.63 +0,94%
ACAG
-1,47%
5.37
BOCHGR
-1,13%
4.38
CENER
-2,14%
8.24
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,72%
8.3
NOVAL
-0,44%
2.275
OPTIMA
+1,27%
12.76
TITC
+4,36%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,58%
1.378
ΑΒΕ
-1,09%
0.454
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,95%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,48%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-3,09%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-20,91%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
+3,88%
2.14
ΒΙΟ
+3,40%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+1,16%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,45%
17.58
ΔΑΑ
+2,33%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,64%
11.75
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,47%
1.38
ΕΕΕ
+0,30%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+2,30%
1.424
ΕΛΒΕ
-0,85%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+1,52%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,46%
1.62
ΕΛΠΕ
+2,26%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-1,76%
1.788
ΕΛΧΑ
+9,36%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.13
ΕΤΕ
+0,29%
7.036
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+2,20%
2.04
ΕΧΑΕ
+3,36%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-0,81%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.745
ΙΝΚΑΤ
-1,68%
4.69
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
0.88
ΙΝΤΕΚ
+3,49%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+4,64%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+3,35%
2.62
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+3,08%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+3,86%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-3,42%
0.395
ΚΟΥΑΛ
-3,26%
1.01
ΚΟΥΕΣ
-0,71%
5.56
ΚΡΙ
+3,99%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+4,77%
0.922
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.726
ΛΑΜΔΑ
+2,82%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
+1,63%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,86%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+2,54%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,36%
19.32
ΜΟΝΤΑ
+7,65%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,97%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
-4,58%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,49%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,39%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+1,80%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,41%
0.791
ΟΤΕ
+0,60%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
-0,20%
0.974
ΠΑΠ
-1,69%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
+4,14%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.78
ΠΛΑΘ
-0,88%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,18%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+2,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
+2,27%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-1,95%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
19.81
ΤΖΚΑ
-1,74%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
+7,96%
0.61

Μαρίνες: Τα μεγάλα επενδυτικά σχέδια και ο σκόπελος της γραφειοκρατίας

«Σταυρόλεξο» για δυνατούς λύτες αποτελούν σήμερα οι αναπλάσεις των ελληνικών μαρινών. Παρά το μπαράζ πεντάστερων επενδύσεων που έχει ανακοινωθεί για τα επόμενα χρόνια, η υλοποίησή τους «σκοντάφτει» πάνω στο σκόπελο της γραφειοκρατίας και του περίπλοκου θεσμικού πλαισίου αδειοδότησης, ενώ μεγάλο ζήτημα αποτελεί και το γεγονός ότι πολλές μαρίνες εκτός του ότι, δεν διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές, δεν είναι και χωροθετημένες. Σ΄αυτήν τη φάση μετά από μήνες καθυστερήσεων σταδιακά προχωρούν τα σχέδια για την μαρίνα Αλίμου και του Ναυπλίου, ενώ έντονο ενδιαφέρον υπάρχει και για την αξιοποίηση της μαρίνας της Καλαμαριάς.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Managing Director της Lamda Marinas, Σταύρος Κατσικάδης, δήλωσε στο περιθώριο του συνεδρίου Athens Riviera Summit ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από την πλευρά της εταιρείας για τη μαρίνα Καλαμαριάς, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα είναι ένας από τους βασικούς διεκδικητές που θα κατέβουν στο νέο διαγωνισμό που σχεδιάζει το ΤΑΙΠΕΔ. Σύμφωνα με τον ίδιο, «η εν λόγω μαρίνα είναι από τις μεγαλύτερες της Ελλάδας και βρίσκεται σε ιδιαίτερα στρατηγικό σημείο, οπότε θα μπορούσε να διαμορφωθεί όπως η μαρίνα του Φλοίσβου». Μέσα στα σχέδιά του μάλιστα, όπως αποκάλυψε, είναι να συναντήσει σύντομα τη Δημοτική Αρχή της Καλαμαριάς, η οποία αντιδρά, για να εξηγήσει τις προοπτικές της εν λόγω ανάπλασης.

Σήμερα, σε φάση διαβούλευσης έχει περάσει η αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς, καθώς ολοκληρώθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) και έχει αποσταλεί από το ΤΑΙΠΕΔ για γνωμοδότηση τόσο στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όσο και στον δήμο Καλαμαριάς. Το τελικό αυτό σχέδιο έχει λίγες διαφορές σε σχέση με τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, με τους μελετητές να έχουν επιλέξει το ένα από τα τρία εναλλακτικά σενάρια που εξετάστηκαν, σύμφωνα με το οποίο η Μαρίνα Καλαμαριάς θα έχει δυναμικότητα 327 θέσεων ελλιμενισμού, που αφορούν σε σκάφη αναψυχής διαφόρων κατηγοριών.

Για τη Μαρίνα της Κέρκυρας, ο ίδιος επισήμανε, ότι καθυστέρησαν οι διαδικασίες λόγω του ότι η εταιρεία βρίσκεται σε αναμονή για να πέσουν επισήμως οι υπογραφές για τη σύμβαση παραχώρησης με το ΤΑΙΠΕΔ, κάτι που πρόκειται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του μήνα. Σε αναμονή για τις τελικές υπογραφές βρίσκεται και για τη μαρίνα του Αγίου Κοσμά, ενώ παράλληλα η εταιρεία εξετάζει όλες τις μαρίνες της χώρας για περαιτέρω επενδύσεις.

Για τα βασικά προβλήματα του κλάδου ο ίδιος σχολίασε το εξής: « Σήμερα, οι μαρίνες που είναι χωροθετημένες είναι συνολικά 150, αλλά λειτουργούν με ποιότητα μόλις οι 30 και οι άλλες 66 υπολειτουργούν. Το χρονικό επίσης διάστημα χωροθέτησης και υλοποίησης των έργων είναι μεγάλο λόγω της γραφειοκρατίας, με αποτέλεσμα οι επενδύσεις να καθυστερούν σημαντικά».

Πώς προχωρά η Μαρίνα Ναυπλίου

Για τις θετικές εξελίξεις που υπάρχουν στη μαρίνα Ναυπλίου, μίλησε η Χριστιάνα Ψαλτάκου, εκπρόσωπος της κατασκευαστικής εταιρείας ΤΕΚΑΛ που έχει αναλάβει την υλοποίηση της νέας μαρίνας. Όπως τόνισε η ίδια: «Θα μοιάζει με τη μαρίνα του Φλοίσβου, θα περιλαμβάνει δηλαδή χερσαίες και λιμενικές εγκαταστάσεις, θα υπάρχουν 177 θέσεις ελλιμενισμού, 3.000 τ.μ. κτιριακές εγκαταστάσεις με αθλητικούς χώρους, ένα υπαίθριο θέατρο για πολιτιστικές εκδηλώσεις». Το έργο θα ξεκινήσει το 2025, καθώς όπως επισήμανε η κ. Ψαλτάκου, οι διαδικασίες των αδειοδοτήσεων είναι μακροχρόνιες, αλλά στόχος είναι σε 18 μήνες από τότε που θα αρχίσουν οι κατασκευές να παραδοθεί.

Υπενθυμίζεται ότι η εν λόγω μαρίνα πέρασε από «σαράντα» κύματα, καθώς η αρχιτεκτονική μελέτη της, στήθηκε από την αρχή, αφού το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο δεν συμφωνούσε για τον τρόπο κατασκευής των κτιρίων, συμπεραίνοντας ότι δεν συνάδουν με την αρχαιολογική νομοθεσία για την Παλαιά Πόλη του Ναυπλίου με τα εξέχοντα μνημεία της

Οι θετικές εξελίξεις για τη Μαρίνα Αλίμου

Μετά από σημαντικές καθυστερήσεις το «νερό στο αυλάκι» φαίνεται ότι μπήκε και για τη Μαρίνα Αλίμου, η οποία επί μήνες είχε μπλεχτεί στα δίχτυα της ελληνικής γραφειοκρατίας. Για την πολυαναμενόμενη ανάπτυξη μίλησε και ο Βαγγέλης Βλάχος, Διευθυντής της Μαρίνας Αλίμου τονίζοντας το εξής: «H δική μας μαρίνα παρουσιάζει τρία στρατηγικά πλεονεκτήματα, καθώς λόγω μορφολογίας είναι κοντά στο κέντρο της Αθήνας, προστατευμένη από τον καιρό και προσφέρει άνοιγμα προς τον Σαρωνικό. Υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη ζήτηση και προσπαθούμε να λάβουμε υπόψη το θέμα χωροθέτησης και νέων θέσεων ελλιμενισμού».

Για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το έργο ο ίδιος σχολίασε ότι « Είναι σημαντική η συνεργασία σε ό,τι προσπαθούμε να κάνουμε ως επενδυτές και ως ιδιώτες μεταξύ τοπικής αυτοδιοίκησης και ιδιωτών. Δεν γίνεται να προχωράνε τα έργα χωρίς να υπάρχει μέσα σε αυτά η πόλη. Πρέπει και το κράτος να λύνει προβλήματα, να διώχνει τα εμπόδια και τα προσκόμματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις και οι επενδυτές, ενώ κρίσιμο είναι το θέμα των αδειοδοτήσεων».

Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο χωροθέτησης περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός ξενοδοχείου με υποστηρικτικό κτίριο, τριών εμπορικών κέντρων και ταυτόχρονα κέντρων αναψυχής. Το κολυμβητήριο του Αλίμου θα ανακατασκευαστεί πλήρως. Επίσης, προβλέπεται η λειτουργία σούπερ μάρκετ, κτιρίου διοίκησης της Μαρίνας, κτιρίου ναυταθλητισμού, λιμεναρχείου, parking συνολικής δυναμικότητας 700 θέσεων. Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για σταθμούς καυσίμων για οχήματα και σκάφη κ.ά.

Ο σχεδιασμός προβλέπει στη νέα μαρίνα να φιλοξενηθούν μέχρι 979 σκάφη, εκ των οποίων 873 θα είναι σκάφη αναψυχής, 95 ναυταθλητικά σκάφη (Ναυτικός Όμιλος Καλαμακίου) και 11 αλιευτικά σκάφη. Τα σκάφη αναψυχής θα μπορεί να είναι μέχρι 50 μέτρα. Δεν μπορεί δηλαδή να φιλοξενηθούν mega yacht.

Διαβάστε επίσης:

Σούπερ Μάρκετ: Ανάπτυξη 1,7% στο 4μηνο, χωρίς ανατιμήσεις

Βραχυχρόνιες μισθώσεις: Προσφυγή στο ΣτΕ για τη νέα φορολογία

Γιατί η τεχνητή νοημοσύνη ανεβάζει τις τιμές φυσικού αερίου

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!