THEPOWERGAME
Με σημαντική πτώση της τάξεως του 13,5% έκλεισε το πεντάμηνο του 2024 για το Λιμάνι του Πειραιά, όσον αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Δεν πρόκειται βέβαια για μία νέα τάση, αφού τα στοιχεία της Cosco Shipping Ports των τελευταίων μηνών, μαρτυρούν τις σοβαρές επιπτώσεις που έχουν προκαλέσει οι επιθέσεις των Χούθι, στο παγκόσμιο εμπόριο.
Αντίστοιχα, όπως φαίνεται από τους πίνακες που παραθέτει η Cosco Shipping Ports το Λιμάνι του Πειραιά είχε πτώση 12,7% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τον Ιανουάριο, τον Φεβρουάριο 8,9%, τον Μάρτιο 11,4%, τον Απρίλιο 10,4% και τον Μάιο 13,5%. Τα παραπάνω ποσοστά αποτελούν μετρήσεις year to date, δηλαδή καταγράφονται απώλειες από την αρχή της χρονιάς έως τον αντίστοιχο μήνα και όχι από μήνα σε μήνα. Επί του παρόντος, η μέτρηση του Μαΐου συνιστά τη μεγαλύτερη ποσοστιαία πτώση year to date.
Συνολικά διακινήθηκαν από τις δύο προβλήτες ( ΙΙ και ΙΙΙ) του Λιμανιού του Πειραιά 1.591.000 containers, σε σύγκριση με 1.840.000 εμπορευματοκιβώτια το αντίστοιχο 5μηνο του 2023. Βέβαια επλήγη η προβλήτα Ι του ΟΛΠ, εκεί όπου η πτώση ανήλθε στο 13% σε σύγκριση με το αντίστοιχο 5μηνο του 2023.
Όσον αφορά τα συνολικά στατιστικά για τα 36 λιμάνια που διαχειρίζεται η Cosco Shipping Ports, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να αυξάνεται σε ποσοστό 5,4%. Τον Μάιο έφτασε τα 9,6 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια έναντι 9,1 εκατομμυρίων τον Μάιο του 2023. Το 5μηνο του 2024 από τα 36 λιμάνια διακινήθηκαν συνολικά 44,4 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια έναντι 41 εκατομμυρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2023, νούμερο που συνιστά αύξηση 8%.
Διαβάστε επίσης:
Οι πρώτοι στόχοι του eΕΦΚΑ για την αξιοποίηση των ακινήτων
MED: Διέκοψε τις διαπραγματεύσεις με Axel για συγχώνευση
Η έκρηξη της αγοράς μπαταριών εγκυμονεί κινδύνους