Γ.Δ.
1440.52 +0,33%
ACAG
-0,17%
5.86
CENER
+1,12%
9.96
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
-0,12%
8.58
NOVAL
-0,92%
2.691
OPTIMA
-0,51%
11.78
TITC
-0,35%
28.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
-0,56%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.447
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-2,06%
0.95
ΑΛΜΥ
+1,69%
2.705
ΑΛΦΑ
+0,55%
1.633
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,43%
11.73
ΑΣΚΟ
+2,69%
3.05
ΑΣΤΑΚ
+2,37%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
-0,89%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,92%
2.55
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,48%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,39%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.51
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.68
ΔΑΑ
-0,15%
7.788
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-1,14%
11.27
ΔΟΜΙΚ
+1,04%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,62%
0.326
ΕΒΡΟΦ
+0,33%
1.505
ΕΕΕ
+0,06%
32.1
ΕΚΤΕΡ
-1,17%
4.24
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+3,40%
2.43
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,77%
2.58
ΕΛΠΕ
+1,95%
8.085
ΕΛΣΤΡ
-1,31%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+0,94%
1.72
ΕΛΧΑ
-0,95%
1.882
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-2,28%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+1,54%
1.32
ΕΤΕ
+1,46%
8.064
ΕΥΑΠΣ
+1,61%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+1,81%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+0,66%
2.132
ΕΧΑΕ
-0,74%
4.715
ΙΑΤΡ
-0,65%
1.52
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,59%
5.02
ΙΝΛΙΦ
+1,08%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+2,47%
5.81
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,46%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-1,16%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+1,08%
1.405
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,22%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
-1,01%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,31%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-3,45%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,11%
0.875
ΛΑΜΔΑ
-1,27%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+3,19%
0.97
ΛΕΒΚ
+2,76%
0.298
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,17%
1.41
ΛΟΥΛΗ
+0,38%
2.67
ΜΑΘΙΟ
+6,58%
0.81
ΜΕΒΑ
-0,75%
3.97
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,69%
3.62
ΜΙΝ
+21,30%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,95%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+1,08%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,42%
37.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.7
ΝΑΥΠ
+1,23%
0.986
ΞΥΛΚ
-2,58%
0.264
ΞΥΛΠ
-7,02%
0.45
ΟΛΘ
+0,49%
20.7
ΟΛΠ
+0,78%
25.95
ΟΛΥΜΠ
+1,19%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,60%
15.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.892
ΟΤΕ
+0,59%
13.56
ΟΤΟΕΛ
+1,03%
11.8
ΠΑΙΡ
+0,87%
1.16
ΠΑΠ
+0,41%
2.46
ΠΕΙΡ
+0,33%
3.66
ΠΕΤΡΟ
+0,92%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,79%
3.83
ΠΛΑΚΡ
+0,67%
15
ΠΡΔ
-7,69%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,54%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,54%
4.94
ΡΕΒΟΙΛ
-5,26%
1.98
ΣΑΡ
+5,45%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,43%
0.344
ΣΙΔΜΑ
+1,54%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-0,30%
6.58
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.6
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,38%
4.01
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Τουρισμός: Mε τεστ κορονοϊού η επανεκκίνηση του yachting

Λίγες ημέρες πριν από την επίσημη επανεκκίνηση του τουρισμού, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε τα υγειονομικά πρωτόκολλα με τα οποία θα λειτουργήσει τo yachting και ο θαλάσσιος τουρισμός φέτος το καλοκαίρι.

Έτσι, προκειμένου επιβάτες και πλήρωμα να ταξιδέψουν με τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής, ακόμη κι αν είναι εμβολιασμένοι, υποχρεώνονται να υποβληθούν σε rapid test, ενώ στα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια, θα πρέπει να τηρείται σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους η απόσταση τουλάχιστον 1,5 μέτρου μεταξύ των επιβατών.

Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε αναλυτικά τις Οδηγίες πρόληψης και αντιμετώπισης κρουσμάτων COVID-19 σε επαγγελματικά πλοία αναψυχής μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας COVID-19

Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε αναλυτικά τις Οδηγίες πρόληψης και αντιμετώπισης κρουσμάτων COVID-19 σε ιδιωτικά πλοία αναψυχής μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας COVID-19

Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε αναλυτικά τα Μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης κρουσμάτων COVID-19 για τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια

Ο κλάδος απαιτούσε την έκδοση των υγειονομικών πρωτοκόλλων νωρίτερα, ώστε να προεταοιμαστεί κατάλληλα, έπειτα από μια περιπετειώδη περυσινή χρονιά. Οι δραματικές απώλειες του 2020 από την πανδημία COVID-19, δεν άφηναν άλλο περιθώριο παράτασης στην ελληνική κυβέρνηση, καθώς θα πρέπει να επικεντρωθεί σε νέες στρατηγικές πάνω στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, όπως άλλωστε έχει ανακοινώσει εδώ και καιρό το υπουργείο Τουρισμού.

Ο Αντώνης Στελλάτος, πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) τόνιζε προ ημερών στο powergame.gr: «Είτε μιλάμε για μεγάλο cruiser, είτε για ένα ιστιοπλοϊκό, η πραγματικότητα είναι ότι οι ιδιοκτήτες των σκαφών βρίσκονται σήμερα σε πάρα πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση» αναφέρει, λέγοντας πως πολλά σκάφη τίθενται το τελευταίο διάστημα προς πώληση, φαινόμενο που είδαμε πρόσφατα και στον χώρο της κρουαζιέρας

Υπενθυμίζεται ότι όπως είχε γράψει και το powergame.gr, το yachting αποτελεί σημαντική πηγή πλούτου για τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας, καθώς έχει καταφέρει να συνεισφέρει  με 3,8% στο σύνολο της συνεισφοράς του ελληνικού τουρισμού στο Α.Ε.Π. (2018) που ήταν 18%.

Ουδέποτε ωστόσο, υπήρξε τα προηγούμενα χρόνια από τις κυβερνήσεις ένας οργανωμένος και έξυπνος στρατηγικός σχεδιασμός για τη δυναμική ανάδειξη και προβολή του, ισχυρίζονται οι επικεφαλής του κλάδου.

Με αφορμή την ολική νέκρωση που προκάλεσε η πανδημία, ζητούν να γίνουν έστω και στο παρά πέντε σημαντικές διορθωτικές κινήσεις ελπίζοντας πως η Ελλάδα θα μπορέσει να βγει μπροστά στον ανταγωνισμό της διεθνούς αγοράς yachting.

Οι επικεφαλής της βαριάς βιομηχανίας του θαλάσσιου τουρισμού είναι κάθετοι όσον αφορά τη μείωση της χρέωσης ελλιμενισμού και την κατάργηση του ΤΕΠΑΥ (τέλος πλεύσης και παραμονής), διαφορετικά, όπως λένε, το μέλλον του επαγγελματικού yachting θα κρίνεται από την αντοχή  κάθε επιχειρηματία.

Σημαντικό ρόλο θα παίξει και το σχέδιο για την αξιοποίηση των μαρίνων, τόσο στην περιοχή του Ελληνικού όσο και σε άλλες (τουλάχιστον εξήντα) μαρίνες που εδώ και χρόνια παραμένουν ανεκμετάλλευτες με την ελληνική οικονομία να χάνει τεράστια κέρδη.

Δεδομένου όμως ότι οι ελληνικές μαρίνες ανήκουν σε ξένους επενδυτές που πληρώνουν ενοίκιο στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) έχει ζητηθεί να μειωθούν οι πληρωμές αφαιρώντας την έκπτωση που θα είχαν οι Ελληνες του χώρου.

Πόλος έλξης και στο Luxury Real Estate

Η σημαντικότητα της σωστής ανάπτυξης του yachting στην Ελλάδα επιβεβαιώνεται και από ένα άλλο στοιχείο που συνδέει τον κλάδο με την αγορά υπερπολυτελών κατοικιών στην χώρα μας.

Υψηλόβαθμα στελέχη του τμήματος Real Estate στον οίκο Christie’s κατατάσσουν την Ελλάδα στους δέκα ελκυστικότερους προορισμούς yachting και θαλάσσιου τουρισμού στον κόσμο μαζί με τη Γαλλική Ριβιέρα, το  Μονακό, το Ροντ Άιλαντ, τα Κανάρια Νησιά το Παλμ Μπιτς, την Ιταλική Ριβιέρα, τη Σαρδηνία, κ.α.

Ο λόγος είναι ότι οι δισεκατομμυριούχοι επιχειρηματίες και οι άνθρωποι ανώτατου επαγγελματικού εισοδήματος που απαρτίζουν την αφρόκρεμα της πελατείας του οίκου Christie’s, είναι κάτοχοι mega θαλαμηγών (άνω των 50 μέτρων). Επομένως, αναζητούν, περιοχές με χώρους ελλιμενισμού υψηλών προδιαγραφών.

Η βασική λοιπόν προϋπόθεση για την απόκτηση ακινήτου είναι το κριτήριο μιας «yachting friendly τοποθεσίας» που είναι η Ελλάδα. Αυτό είναι και το αβαντάζ στο οποίο θα πρέπει να σταθεί όλο το επόμενο διάστημα η ελληνική κυβέρνηση, έτσι ώστε να καταφέρει να εκμεταλλευτεί η Ελλάδα την δυσκαμψία των ανταγωνιστών λόγω πανδημίας και να κερδίσει το χαμένο έδαφος σώζοντας τον «βασιλιά» του θαλάσσιου τουρισμού.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!